O altă față a unei cunoștințe vechi

Dacă am tot scris de bine de AA Travel, cu ocazia testerului de vacanțe, e timpul să și echilibrăm puțin situația, cu problema expusă aici.
Nu aș fi scris, nu e treaba mea, dar omul respectiv a apelat la ei datorită reclamei de pe blogul meu și mă simt într-o oarecare măsură vinovat.

Dar, așa cum i-am scris și în comentarii, legătura mea cu ei s-a materializat prin intermediul proprietarei, care este o tipă extrem de OK și care sunt sigur că habar nu are cum tratează clienții unii din angajații ei.

26 comentarii

  1. Aia cu +2% e oarecum normala avand in vedere ca nu gasesti banca in care sa schimbi la cursul BNR, din ce stiu eu....

    Thumb up 0 Thumb down 0

    • #2

      nu mai e normala cand realizezi ca stai in romania si pretul trebuie sa fie in lei, in principiu. ca aia e moneda.

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • #3

      E normala, pentru ca agentia trebuie sa plateasca mai departe in euro, iar datorita variatilor de curs si pretului cu care cumpara valuta, au nevoie sa puna diferenta de 2% pentru a acoperi aceste diferente. Sau ai prefera sa iti calculeze la un curs sigur de 4.5 lei / euro si sa iti spuna atunci pretul direct in lei?

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • #4

      Claudiu » in clipa in care eu am semnat un contract la un pret, nu ai cum sa vii peste cateva zile sa imi spui ca a crescut pretul si aia e. a, daca tie ti se pare normal, e in regula, nu ma deranjeaza.

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • #5

      as prefera sa-mi spuna direct in euro cat ma costa si nu ne mai complicam

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • #6

      Pai in contract scrie X euro platibil fie in euro fie in lei la cursul BNR + 2%. Fix asta semnezi. Acuma daca ei in loc de X euro iti cer Y euro, e clar ca nu mai e corect.

      Thumb up 0 Thumb down 0

  2. nu tot mai buna e munca, decat vacanta, care uite, mai rau te streseaza? :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    • Da, chiar, la birou nu mi s-a intamplat niciodata cacaturi d-astea. De cate ori vreau sa vin la serviciu... e gratis! Ba chiar e un privilegiu fortat as spune :)

      Thumb up 0 Thumb down 0

  3. Pai aici ar trebui sa ii bagam si pe marii "magnati" ai telefoniei mobile din Romania, ca nu stiu daca am vazut pret in lei.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  4. #10

    Nu, cei 2% sunt luati in considerare insa in momentul semnarii contractului in baza cursului oficial BNR. Ceea ce scrie patitul este corect!

    Ca agentie de turism sau alt agent comercial care presteaza un serviciu si apeleaza la serviciile unor terti nu poti sa vi la sf. si sa zici "stii, cotatia initiala nu a luat in considerare ca a crescut euro cu nush cat si tu tre' sa platesti". Nu se face asa! Fixezi un procent care ramane fix sau renunti la el ca e mai frumos asa pt clienti :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

  5. #11

    Daca nu se baga Ilie Dumitrescu, il snopea Nea Giovanni :))

    Thumb up 0 Thumb down 0

  6. Daaaam, fix aia 2% conteaza !!
    Atitudinea oamenilor de vanzari nu e importanta, nuuuu ! despre aia nu e cazul sa comentam !

    Thumb up 0 Thumb down 0

    • #13

      miluch » da, am vazut ca toata lumea ccepta ca normala atitudinea vanzatoarei:)

      Thumb up 0 Thumb down 0

  7. E o vorba in vanzari : ,, trage pielea de pe client, dar fa-o in asa fel incat sa ii placa''... nu e cazul mai sus, insa personal renunt la o colaborare cand nu sunt multumit de oamenii cu care interactionez si asta de cele mai multe ori in detrimentul banilor.....vinovati sunt mai toti din firma inclusiv proprietara. Echipa ti-o faci dupa cum vrei si daca ceva nu e ok verifici, nu poti sa permiti angajatului, care poate are nevoie de terapie sa se manifeste cum vrea........Eu mi-as fi luat banii si renuntam, chiar daca aceasta presupunea schimbarea unor planuri de concediu.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  8. Ne-am facut probleme anul trecut ca nu sprijinim agentiile de turism din oras, facand rezervari pe booking.com, asa ca, daca tot plecam cu avionul peste balta, am ascultat de un prieten bun si ne-am prezentat la o agentie recomandata de el. Tipa de acolo a fost extra-amabila si ne-a spus ca putem primi bilete de avion dus-intors pentru 2, Budapesta-New York si retur prin LOT (polonezi) la 1400 de euro.

    I-am multumit si ne-am notat suma, plus datele zborului. Am revenit acasa si, pentru ca tot ne ardeau destele sa mai vedem ce preturi sunt, am intrat pe Lot.com si am cautat zborul cu datele in cauza. Am platit sub 1000 de euro.

    Tinand cont ca ne-am descurcat mereu de minune doar noi si ca nu am avut niciodata probleme in sistemul asta, preferam sa ne facem singuri treaba. Sa dau 400 de euro in plus la zbor doar pentru ca e prin agentie, chiar nu e OK. am luat un laptop cu banii aia :D

    Thumb up 0 Thumb down 0

  9. #16

    De ce puta papusii te duci la o agentie din Romania sa iti iei cazare la un hotel in Honolulu sau chiar in Delta Dunarii cand exista Booking.com sau alte site-uri din aceeasi bransa. De ce? De lene? De frica platilor on-line?
    O singura data, acum 7 ani am apelat la Christian Tour pentru un sejur in Grecia si atata scarba pe metru patrat nu am vazut. Aveam sentimentul ca ma duceam in sejur pe banii lor ... asa eram tratat.
    Am facut o rezervare prin EasyToBook.com si cand am ajuns la hotel in Barcelona, supriza, nu aveam camera rezervata, hotelul fiind full. Am sunat la ei si in 2 ore aveam rezervare la alt hotel de 4 stele in loc de 3, agentia suportand diferenta de pret. Astia stiu ce inseamna client, stiu ca pot pastra acest client sau pot fi promovati indirect de acest client daca se poarta exemplar.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    • #17

      Pe booking si alte site-uri nu ai optiunea all-inclusive. Intr-o tara normala prin agentie iti gaesti mai ieftin decat pe booking daca ai anumite pretentii (gen hoteluri de 4-5 stele, etc.)....Romania nu e o tara normala, asa ca toate ofertele de la agentii sunt mai mari cu 15-40% fata de ce poti sa-ti iei pe cont propriu.

      Thumb up 0 Thumb down 0

  10. eu prefer sa imi caut singur biletele de avion,fara sa apelez la agentii,ca ele isi pun comisionul care este destul de piperat,dupa cum spunea si Dojo la ea in loc de 1000 de euro ar fi fost 1400,si totusi 400 de euro sunt bani..cu aia mai traiesti pe acolo pe unde mergi..

    Thumb up 0 Thumb down 0

  11. corect ar fi sa scrie 101 Euro si nu 99 euro la care sa aflii apoi ca trebuie sa mai platesti 2%

    Thumb up 0 Thumb down 0

  12. #20

    Pretul agentiilor din Romania este cursul BNR+2%.
    Punct. Asta e un dat.
    Nu ne convine sa platim, avem doua variante:
    1. agentii de afara, cu zboruri de afara, la care trebuie adaugat zborul pina la locul de plecare;
    2. platit in euro. Nu stiu vreo agentie sa refuze plata in Euro. Si cash si cu card in Euro.

    Avantajele agentiilor din Ro este ca suporta unii clienti de iti vine sa-i xxxx.
    Atit!
    Avantajul agentiilor de afara este ca lucrurile sint simple. Si uneori mai ieftine. Dezavantajul este ca este nevoie de un card in Euro sau de un card in Ron, dar al carui curs de schimb este ciudat.

    Depinde de om. Personal imi rezolv toate vacantele cu aceiasi companie, cu acelasi om si intotdeauna a fost excelent! Dar platesc intotdeauna in Euro. Sa nu ma doara.
    Agentiile de afara sint mult mai bune, mai ieftine, dar cursa de linie spre capitala tarii respective....deseori ma rupe ca pret.

    Oricum, solutia cea mai buna este un card in Euro. Si rezervari directe. Daca nu e nevoie de mai mult de 1 zbor pina acolo. Cu masina este ideal!

    Thumb up 0 Thumb down 0

  13. #21

    nu ca vreau sa fiu gica contra insa la postul cu adevarul holdning ai afirmat ca patronii stiu ce se intimpla in ograda lor. de ce ar face exceptie patroana ta? pentru ca o cunosti? e normal sa fii servit bine atunci cind cunosti persoana.
    :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    • #22

      Nóinín » sunt absolut sigur ca patroana unei firme nu ar fi de acord ca angajatul sa urle la clienti. exemplul e cam diferit

      Thumb up 0 Thumb down 0

  14. #23

    ai dreptate insa daca intr-adevar o intereseaza nivelul serviciilor de la ea din firma isi creeaza pirgii de control. este o vorba: satisfied customers tell 3 friends, angry customers tell 3,000.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  15. #24

    De unde plm vrei sa stie vanzatoarea ca e cursul BNR din ziua respectiva, cu o zi inainte sau de la inceputul lunii. Ea baga niste date in calculator si suma rezultata o incaseaza, punct. Daca facea calculele cu pixu pe foaie atunci era vina ei, dar asa, daca e diferenta, o plateste, si nici un sef nu cred ca explica angajatilor care e modalitatea de a stabili pretul! Da cand e sa ne dam raniti sa avem ce scrie pe blog, orice motiv e bun.
    A dracu' daca intreaba cineva un angajat de la pompa, din benzinarie, cum calculeaza Petromu pretul la carburanti!

    Thumb up 0 Thumb down 0

  16. @bezmetique:
    1. pentru ca intocmeste facturi in fiecare zi si trebuie sa stie cum se calculeaza pretul
    2. pentru ca (vorba aia) si o maimuta poate sa introduca date in calculator, dar de la un "Senior Travel Agent" ai mai multe pretentii
    3. pentru ca seful stabileste pretul in EURO iar functionarul cu care discuti la agentie iti cere lei; vezi punctul 1
    4. nu intreaba nimeni un angajat de la pompa, din benzinarie, cum calculeaza Petromu pretul la carburanti pentru ca Petromu iti afiseaza pretul direct in lei

    Thumb up 0 Thumb down 0

  17. #26

    @wideblog - “Senior Travel Agent” e doar vanzator scris cu "V" mare, orice vanzator din rromania e obligat sa-ti dea factura, asta nu inseamna ca el iti calculeaza TVA-ul si cursul de schimb, iar cursul euro cred ca ar trebui afisat in sediul agentiei, oricum asta nu depinde de explicatiile pe care le poate da angajatul. Vrei un raspuns complex, adreseaza-te unuia cu putere de decizie, nu-ti varsa nervii pe cel de la ghiseu. Bine ca n-ai intrebat si de ce-i mai scumpa cafeaua in aeroport :-)

    Thumb up 0 Thumb down 0