Atunci când înjurăm pe firea cumva degeaba

Acum vreo 2 zile, un biciclist a fost omorât când trecea o cale ferată ce traversează Herăstrăul. Trecea și el peste calea ferată având căștile în ureche și fără să se asigure.

Acum, toată lumea o înjură pe firea, că de ce nu e pod, că de ce a fost nevoit omul să treacă peste pod, că e dreptul lui să poarte căști în urechi and so on.

E trist ce i s-a întâmplat omului. Dar nu e primul și nici ultimul. Este, ÎN PRIMUL RÂND, vina lui, pentru că nu s-a asigurat. Da, stiu, a murit si e blasfemic să spunem că mortul e de vină, dar este.

Și cam atât. Orice discuție e sterilă. Un om a murit, din vina lui. COndoleanțe familiei, dar nu îl transformați în erou, că nu e.

132 comentarii

  1. #1

    Bariera aia lasata n-a vazut-o?

    Thumb up 11

    • #2

      Desi nu am mai trecut de ani buni pe acolo, nu e bariera. E un simplu pod de cale ferata peste lacul herastrau, intr-o zona unde latimea lacului e mai mica (cred ca vreo 20m...cred). E doar pod de tren. Oamenii il folosesc ca sa scurteze turul lacului. Nu ai nici o bariera..doar mergi pt 20m de-a lungul sinei. E spatiu pt pieton sa nu te faca pilaf dar totusi... mai bine te asiguri

      Thumb up 36

    • #3

      Eu vad o bariera in stanga imaginii.
      In mod normal nu ai ce cauta langa calea ferata. La noi inca mai merge ca abia merg trenurile. Am iesit o singura data pe o linie de 200 de km/h si cand au trecut pe langa mine am vrut sa plec acasa.
      Niste hipsteri biciclisti care se vor buricul civilizatiei ar trebui sa stie asta.

      Thumb up 8

    • N-auzi că avea căștile în urechi? Normal că n-a văzut-o!

      Thumb up 73

    • #5

      Poza nu este de acolo, e o poza generica cu un biciclist lovit de tren in POLINIA.

      In al doilea rand : nu poti face turul lacului Herastrau daca nu treci pe acel pod. Malul este inchis pe o portiunea mare pentru ca se trecea prin curtea ALPAB ( Administratia Lacuri si parcuri, culmea). Daca domnii ar deschide curtea lor sa treaca pe aleea veche lumea ar putea ajunge la Podul Baneasa (pietonal) si trece pe celalalt mal. Cost zero de implementare.

      Thumb up 46

    • #6

      N-a vazut bariera pentru bariera era in Polonia
      https://www.youtube.com/watch?v=9OBTCxZn_Jo

      Thumb up 10

    • #7

      @super... poza nu e de acolo. Ne poata da detalii Cetin de unde a luat-o

      Thumb up 5

    • #8

      Din unghiul celalalt se vede bine ce hotarat era polonul sa-si intalneasca stramosii
      https://www.youtube.com/watch?v=cBmhmy6Hf1w
      Filmul asta e un argument bun pentru casca, ca tot s-a discutat ieri. Daca nu avea casca ii radea capacul craniului si i se scurgeau creierii pe asfaltul ala drept si frumos marcat.

      Thumb up 1

    • #9

      Conductorul de tren = nașul.
      Șeful de tren = șeful nașului.
      Mecanicul de locomotivă = ăla care ți se uită în ochi atunci când te calcă.

      În Koreea de Sud a fost un scandal baban pentru că un sinucigaș a încălcat cutumă. Adică s-a pus pe șine FĂRĂ să se lege la ochi și a întors capul. Efectul a fost că mecanicul de locomotivă și ăla călcat de tren s-au privit ochi în ochi.

      Regula nescrisă este, în Koreea, dăăă, că ăia care se pun pe șine să își tragă un fes, o bască, ceva pe ochi, astfel încit mecanicul să nu o ia razna.

      Thumb up 13

    • #10

      @M Nice. Bunacuviință confucianistă

      Thumb up 2

    • #11

      Exista trecere pe SUB calea ferata, chiar prin parc, este alee amenajata prin parc si tot ce trebuie. Cine trece peste calea ferata, o face pentru ca vrea si pentru ca e puturos, nu pentru ca nu are alternativa. Doar ca trebuie sa ocoleasca putin, prin parc.
      Intamplator, locuiesc acolo si stiu portiunea aia de parc, ca in palma.
      Am pus si print de pe google maps, am marcat cu albatstru, strada principala (elena vacarescu+ soseaua nordului) si cu rosu, aleea care trece pe sub pod, prin parc: http://imgur.com/a/CXLuE

      Thumb up 5

    • #12

      Am, am dat sa trimit comentariul si am uitat sa pun si o poza cu zoom.
      Am marcat cu rosu aleea AMENAJATA prin parc , si cu albastru, locul pe unde trec astia carora le e lene sa o ia prin parc http://imgur.com/a/WMpUp

      Thumb up 6

    • @Georgi: tu nu ai inteles ca e vorba de a trece dintr-o parte a lacului in celalalta, nu de a trece calea ferata.

      Thumb up 5

  2. #14

    Si conductorul ce-a pazit? Statea pe facebook in loc sa actioneze franele?

    Thumb up 8

    • #15

      glumeşti?

      Thumb up 53

    • #16

      Nu prea ti a placut fizica in scoala generala

      Thumb up 53

    • #17

      Cauta comentariul tau sa iti dea like!

      Thumb up 29

    • #18

      esti unul din comentatorii de pe trafictube care trebuie sa-l scoata intodeauna vinovat pe nevinovat invocand 'mersul preventiv' ? :)

      Thumb up 12

    • #19

      E cunoscut faptul ca biciclistii au prioritate fata de orice mijloc de transport, lege, oameni, chiar si fata de femei. Si atunci "despre ce vorbim"? Cu ce este vinovat bietul biciclist ? Ca nu a vrut sa polueze aerul? Haina aceea de conductor daca ar fi lasat facebook-ul ar fi putut gasi o cale de a-l evita, eventual ocoli, orice.

      Thumb up 90

    • #20

      paul 1 - restul lumii 0 :))))

      Thumb up 0

    • #21

      Poate a vrut sa opreasca trenul sa-l intrebe de poluarea fonica :(

      Thumb up 7

    • #22

      Paul,opreste tu un mastodont de cateva sute de tone in cateva zeci de metri pentru toti dobitocii care trec aiurea si nu doar pe la podul ala.Si pana la Constanta e drum lung.

      Thumb up 3

    • #23

      Asta e unul din biciclistii care sar la trecerile de la piata revolutiei si radisson ca ninja, pe rosu, fara sa se asigure?

      In rest, de morti, numai de bine.

      Thumb up 3

    • #24

      Băi, ce-i cu atâţia pelicani pe-aici? Promoţii în Delta Văcăreşti? :)

      Thumb up 4

    • #25

      Sa ma ierte D-zeu, dar parca conductorul a intrat intentionat in biciclist....:)

      Thumb up 12

    • #26

      Cric. Trenu ca trenu, pana la un punct te inteleg, dar daca conductorul avea catusi de putina vointa, crede-ma ca deznodamantul ar fi fost altul. Vorba lui "Cad" daca te uiti la video se vede clar ca conductorul nu a schitat nici un gest, din contra, a mers ata in bietul biciclist. Nu asa se intra cu trenul intr-un biciclist. Pacat, poate vina principala a biciclistului a fost faptul ca a avut prea mare incredere in conductor. O bicicleta nu apare asa din neant....

      Thumb up 4

    • #27

      Un prost arunca o piatra in apa si zece intelpti se chinuie sa o scoata.

      Thumb up 3

    • #28

      l-a sunat careva pe nea mircea? ca am auzit ca e prin tara dupa ce l-au dat rusii afara si s-o fi gandit la o liga superioara...

      Thumb up 0

  3. #29

    Nu sunt din Bucuresti si nu stiu exact situatia din zona aceea. Dar daca pietoni si biciclisti traverseaza pe acolo in lipsa unei alternative este responsabilitatea administratiei si a CFRului sa rezolve problema de siguranta.
    De exemplu la mine in oras exista un tronson de cateva sute de metrii de cale ferata care este traversata de oameni care au gradini in vecinatatea acesteia. De mutat calea ferata nu s-o putut dar de cativa ani buni CFRul o impus o reducere de viteza in zona. De atunci accidentele s-or redus semnificativ ramanand doar cazuri rare, majoritatea fiind de suicid.
    in concluzie pana la acuza mortul ca nu s-o asigurat trebuie vazut de ce anume o riscat trecand pe acolo. Am vazut o filmare la Digi cu un tren avand spre 100km/h in zona aceea. Mult prea mult pentru o zona care ii stiuta a fi folosita de oameni.

    Thumb up 15

    • #30

      nu, nu trebuie vazut nimic. e tren, te asiguri. end of story. nu te asiguri, mori si cam aia e. sau crezi ca trenul care vine cu 100 la ora apare din neant?

      Thumb up 0

    • Ovidiu, zi direct, tu esti din aia care sar pe trecerea de pietoni ca in piscina, ca e datoria soferilor sa iti poarte de grija, nu ?

      Thumb up 58

    • #32

      Exista o alternativa dar e mai lunga. Exista si loc pe laterale pe unde sa mergi, mai greu, pe langa bicicleta, dar exista. http://prntscr.com/fj52su . Dar cand tu mergi pe sine, cu castile in urechi, cum fac multi pe acolo..

      Thumb up 15

    • #33

      alternativa este. 200m mai incolo
      oamenii nu au ce cauta acolo pe podul CFR
      ar trebui pus sarma ghimpata ca la vite ca deh

      Thumb up 14

    • #34

      am locuit intr-un cartier apropiat parcului Herastrau timp de 30 de ani....in acel parc mi-am petrecut copilaria....am traversat podul ala de sute de ori...acolo ne jucam cand eram mici punand berese sau pietre pe sina de tren si culegandu-le dupa ce trecea trenul; ai o zona de cel putin juma de metru care merge pe langa calea ferata....pus si simplu nu ai cum sa mori acolo daca nu te cheama, nu stiu, plm... soarta

      Thumb up 12

    • #35

      Da, pentru ca hai da incetinim niste trenuri care deja merg prea incet pentru ca niste oamnei trec printr-un loc prin care nu au voie. Daca instinctul de supravetuire nu iti spune ca trebuie sa iti iei masuri elementare de siguranta atunci imi pare rau pentru tine. IN PRIMUL RAND TU ESTI RESPONSABIL DE TINE SI SIGURANTA TA, NU ALTCINEVA! Vi s-a urcat democratia la cap.

      Thumb up 35

    • #36

      Ale dracu trenuri acuma merg prea repede. De asta nu aveti ma lucruri frumoase acolo.

      Thumb up 21

    • #37

      @7: referirea la trecerea de pietoni este irelevanta dar daca tot ai adus-o in discutie, trecerea de pietoni o fost inventata la un moment dat de unii care s-or gandit la o chestie numita siguranta in trafic. Apoi or avansat la trecerea de pietoni semaforizata culminand cu inventia pasarelei sau a pasajului subteran. In Republica Soferilor Romania trecerile de pietoni sunt ca si cum nu ar exista dincolo de niste simple desene pe asfalt. Am carnet, folosesc bicicleta, merg si pe jos iar din proprie experienta am vazut la ce riscuri te expui in ultimele 2 cazuri.
      Revenind la cazul in cauza ori inchizi zona respectiva pentru accesul persoanelor neautorizate, ori vii cu o solutie de traversare sigura. Simplu.

      Thumb up 4

    • #38

      Tu nu intelegi un lucru, chiar daca e trecere de pietoni trebuie sa te asiguri, chiar si in timpul traversarii trebuie sa fii atent, pentru ca: o masina poate ramane fara frane (se aliniaza planetele cand nu trebuie), soferul isi ia 2 secunde ochii de la drum ca ii suna telefonul sau e distras de un eveniment din jur (vede o gagica buna sau doi cum se cearta etc.). Aici e vorba de siguranta ta, nu de dreptul tau, daca pentru tine e mai importanta dreptatea ca siguranta inseamna ca viata ta e o loterie. Sa vezi cum e sa urli dupa dreptate de pe un pat de spital sau mai rau.

      Thumb up 32

    • Nu am cu cine discuta, Ovidiu. Nu mai pot spune decat ca iti doresc sa nu afli de ce s-a inventat zicala ''tabla se repara dar carnea doare".

      Thumb up 14

    • #40

      ovidiu, CODUL RUTIER

      articolul 72

      (3) Traversarea drumului public de catre pietoni se face perpendicular pe axa acestuia, numai prin locurile special amenajate si semnalizate corespunzator, iar în lipsa acestora, în localitati, pe la coltul strazii, NUMAI DUPA CE S-AU ASIGURAT CA O POT FACE FARA PERICOL pentru ei si pentru ceilalti participanti la trafic.

      Thumb up 12

    • Și a cui e responsabilitatea să se asigure dacă nu vrea să moară?

      Thumb up 2

    • #42

      @thebblack
      Tot codul rutier mai spune ca in calitate de conducator auto trebuie sa reduci semnificativ viteza in aproprierea unei treceri de pietoni si in cazul in care se afla pietoni esti obligat sa opresti.
      Va recomand cateva ture prin Vestul Europei ca sa intelegeti de ce la noi ii jungla si se moare pe trecerea de pietoni.
      Cu asta inchei discutia pentru ca ii clar ca la capitolul civilizatie, preventie, studii de siguranta in trafic suntem vax albina ca natie.

      Thumb up 6

    • #43

      nu, spune sa reduci la 30kmph. problema e ca conducatorul, in masina, nu pateste nimic fizic daca nu incetineste. tu in schimb, mori. dar e bine ca ne dai exemple din europa de vest, despre cum tu de fapt nu ai nicio obligatie, ci ceilalti

      Thumb up 0

    • #44

      Cusca lilorr este pentru ei sau ingrijitor?

      Thumb up 1

    • #45

      Nu ai cu cine. Fa cum vrei tu, tu nu intelegi ca nu e vorba de legi si alte cacaturi, e vorba de care traieste. Mii de ani de evolutie si unii inca nu au dezvoltat instinctul de supravietuire. Oamenii astia sunt primii care dispar in caz de un razboi/dezastru.

      Thumb up 6

    • #46

      soferul are obligatia sa incetineasca.
      pietonul are obligatia sa se asigure.

      sunt 2 chestii absolut distincte. daca tu te arunci pe trecere, ti-ai incalcat obligatia si deja culpa nu mai este exclusiv a soferului, ba poate fi chiar integral a ta, in caz ca soferul mergea cu maxim 30 kmh.

      Thumb up 9

    • #47

      Va mai dau un simplu exemplu. Fiind pusti asa pe la 14 ani am facut cunostinta pentru prima data cu ce inseamna civilizatia si respectul nemtesc. Ma indreptam spre o trecere de pietoni si am ramas masca cand am vazut ca odata ajuns pe bordura din dreptul trecerii masinile erau deja oprite sa-mi acorde prioritate. Asta nu o singura data.
      Faceti un experiment sa vedeti cati vor oprii sa va acorde prioritate doar stand pe bordura langa trecere. Nu faceti pasul pe trecere.
      Tocmai aici ii problema, pentru ca la noi ca sofer esti sanctionat doar daca nu acorzi prioritate unui pieton angajat in trecere, anume cu piciorul pe trecere. Asta inseamna deja un dezavantaj pentru pieton si situatie care poate deveni periculoasa pentru acesta.
      Ca sofer m-am invatat sa reduc viteza si sa opresc imediat ce vad pietoni care doresc sa se angajeze in trecere. Asta inseamna preventie si respect ca sofer pentru cei mai vulnerabili.

      Thumb up 11

    • #48

      Ba, ce treaba are trecerea de pietoni cu podul din herastrau? Care pod e complet nedestinat pietonilor sau biciclistilor ci doar trenului.

      Thumb up 11

    • #49

      @Ovidiu, eu nu fac pasul pe trecere când vreau să traversez.
      stau acolo înțepenită pe bordură fie ploaie, vânt, caniculă (la propriu) până când un șofer de pe banda 1 mă vede înțepenită pe bordură și încetinește și oprește. apoi traversez asigurându-mă că m-a văzut și încetinește/oprește și șoferul de pe banda 2., apoi șoferii de pe celălalt sens de mers. asta pe trecerea de pietoni nesemaforizată.
      da, de multe ori nu oprește primul șofer care trece după ce am ajuns la bordură, da, uneori a trebuit să mai rămân câteva secunde pe banda 1 pt că șoferul de pe 2 ”nu s-a prins” că ăla de pe 1 e oprit din cauză de pieton care traversează și aproape mi-a șters genunchii, dar te asigur că n-am rămas niciodată netraversată. dar mă asigur când traversez, poate să fie și regina trecerilor de pietoni și nu pun pasul pe asfalt până când cel puțin șoferul de pe banda 1 s-a oprit. și șoferii opresc.
      mă asigur, poate nu la fel de scupulos și un pic exagerat, inclusiv când traversez treceri semaforizate și e verde.

      Thumb up 3

    • #50

      @ady-p: si ti se pare normal ca uneori sa stai la mila lordului de la volan ca sa traversezi strada printr-o zona considerata prioritate pentru pietoni(zebra)? Plus de asta conform Codului rutier nu va fi sanctionat ci numai daca ai fi cu un picior pe trecere.
      Nu avem cultul asta al respectarii celui vulnerabil in trafic si ar trebui prin lege schimbat putin asta. Orasele noastre sunt dominate de masini in loc sa promovam transportul alternativ prin infrastructura si legi. Vad ca toti or sarit sa blameze pietonii dar daca ii intrebi daca au curaj sa-si lase copiii cu biciclete prin oras zi de zi vor spune ca nu, pentru ca multe masini si soferi nebuni. Iar atunci fara sa vrea ajung la concluzia ca soferii ar trebui sa-si schimbe comportamentul.

      Thumb up 2

    • #51

      Daca face dracului infarct la volan si te calca lasa in scaun cu rotile? Macar o sa stii din vina cui :)).

      Thumb up 0

  4. #52

    Acesta este cel mai stupid mod de a muri.Eu inca nici acum nu inteleg cum poti sa mori calcat de tren.Adica ai tot timpul din lume sa vezi cum vine.De cele mai multe ori sunt si altii care asteapta la trecere.

    Thumb up 25

    • #53

      +1. pe ce planeta poti sa fii, sa nu auzi TRENUL? Cat de inconstient, sa mergi pe bicicleta cu casti in urechi, la volum atat de mare incat sa poti sa nu observi ca vine trenul?

      E o tragedie, nu-mi doresc niciodata sa moara oameni din neatentie, dar mai exista selectie naturala chiar si in societatea noastra "avansata".

      Thumb up 8

    • #54

      Mi se pare f aiurea sa folosesti castile cand mergi pe strada, cand conduci/iesi la alergat/cu rolele/bicla etc. Eu ma simt rupta de lume in momentele alea pt ca nu mai aud nimic decat muzica. Poate te atentioneaza cineva de vreun pericol, poate te claxoneaza masina/trenul. Poate vrei totusi sa auzi cand parchezi ca ai raschetat masina sau janta de vreun obstacol mic pe care nu l vazusei. Sau poate vrei sa te feresti de un caine care te va latra inainte sa te guste putin. Toate pericolele mortale sau mai putin mortale cam sunt precedate de un indiciu auditiv iar daca tu stai ca bossu' cu castile in urechi, cine e principalul vinovat?

      Thumb up 22

    • #55

      Nu stiu situatia de la locul accidentului, dar calea ferata mai are si curbe (acolo unde sinele trosnesc). Si unele treceri la nivel cu calea ferata sunt in curbe. Acolo se intampla multe accidente.
      Apoi se mai intampla in zonele unde trenurile trec atat de des incat lumea e obisnuita cu ele. Si atunci pietonii devin neatenti sau au impresia ca pot trece inainte ca trenul sa ajunga.
      Apoi mai sunt cazurile in care unii isi prind pantoful intre sine. Sau se impiedica de sine, in special copii.

      Pe scurt, mori calcat de tren tocmai atunci cand ai impresia ca nici in ruptul capului nu se poate intampla.

      Thumb up 5

  5. #56

    Mie mi se pare ca a purta casti in timp ce mergi pe strada, cu bicicleta, etc e joaca cu moartea; mai ales la noi.

    Thumb up 60

    • #57

      Asa-i ca atunci cand esti cu masina si vrei sa parchezi lateral intr-un spatiu ingust, opresti radioul?

      Thumb up 7

    • legatura fiind 0, nu-i asa?

      Thumb up 42

  6. #59

    era o vorba. doar pe prosti ii calca trenul. Bine ca nu era si cu vreun copil dupa el

    Thumb up 4

  7. #60

    NU e nicio trecere si nicio bariera. DOar un pod pe care trece trenul si langa sine o pasarela pentru pietoni.

    Thumb up 4

    • #61

      Nu exista pasarela de pietoni acolo. Exista doar posibilitatea pentru personalul feroviar sa se deplaseze pe pod in conditii de siguranta cand lucreaza la pod. Ca pe romani ii doare in fund de legi si propria siguranta si se urca pe pod sa faca selfieuri e altceva.

      Thumb up 21

  8. #62

    Mno, dar măcar niște gard ceva să nu mai poți ajunge pe șina de tren ca nărodul? Niște vălătuci de sârmă ghimpată, ceva.

    Thumb up 1

    • #63

      Șefu', că uitam să îți zic, pe Firea nu ai cum să o înjuri degeaba. A făcut ea ceva.

      Thumb up 14

    • #64

      si asta e adevarat

      Thumb up 0

    • #65

      In mod normal ar trebui facut un loc de traversare, dar pentru un mort odata la cativa ani costul trecerii nu e justificat. Mai ales ca nu cred ca exista cadru care poate invinui cfr pentru ca intra oamenii pe sina.

      Thumb up 3

    • boss...tu chiar vrei sa demonstrezi ca esti mai prost decat prevede legea? Sau cum?

      Thumb up 2

    • #67

      Boss, ce-ar fi sa te tarasti inapoi in groapa de unde ai iesit si sa nu ma mai freci pe mine la cap. Ca nu sunt obligat sa scriu ca sa fii tu multumit si cel mai important nu sunt obligat sa scriu ca sa intelegi tu. Am folosit un limbaj vulgar, dar ca sa modifici calea ferata calculezi cati bani ai plati in despagubiri si reparatii si daca imbunatatirea costa mai putin decat despagubirile o faci, daca nu aia e.

      Thumb up 1

    • #68

      eu zic sa punem gard si semnal luminos peste tot pentru concetenii demni de darwin awards, nu se stie pe lungimea caii ferate unde te poate lovi trenul, eventual si in gara.

      Thumb up 5

    • #69

      bai, eu nu inteleg. sunt studii care au aratat ca dupa aderarea la UE, aproape 40% dintre romani au calatorit intr-o tara europeana.
      CUM PLM mai puteti spune ca trebuie ca tu, cetateanul, sa ai grija la zonele cu risc cand in toata europa sunt experti in risc urban care tocmai cacaturi dintr-astea de pasaje sigure proiecteaza. pentru ca tu ca simplu cetatean poate nu poti in plm sa prevezi toate riscurile la care te expui.
      In europa, cand se lucreaza pe trotuar si se deviaza pe sosea, iti construiesc un fel de tunel safe prin care mergi pe sosea ca sa ocolesti trotuarul unde se fac lucrari pentru ca apoi sa te intorci la traiectul normal.
      in romania te-ar fi pus sa mergi de nebun pe strada si daca da o masina peste tine si te omoara, tu esti de vina ca nu te-ai asigurat, nu?
      ganditi-va in plm ca o ruda de-a voastra ar putea muri asa, stupid, din cauza unei lucrari pe trotuar si ca in acelasi timp e o armata de bugetari care in loc sa se preocupe de evaluarea zonelor cu risc din oras stau si invart la nessuri toata ziua. pisha-m-as pe ea de capitala!

      Thumb up 4

  9. Probabil avea si casti din alea noise canceling ca sa se bucure de intimitatea lui si sa nu fie deranjat de fluieratul ala care se aude in departare...

    Thumb up 26

  10. #71

    Biciclistii astia sunt o o specie aparte de cretini, o mare parte din ei bat patratul prostiei soferului de BMW.

    Semnat,
    Un biciclist pasionat si civilizat in trafic caruia ii e rusine ca este asociat tot mai des cu astfel de maimutoi cretini ce au inteles democratia pe dos.

    Thumb up 41

    • #72

      Din ce vad pe internet fiecare are definitia lui proprie pentru ce inseamna civilizat asa ca trebuie inventat alt cuvant. Si de cele mai multe ori cei care zic de ei ca sunt civilizati i-as descrie mai degraba ca pasiv agresivi si la o injuratura distanta de o cedare nervoasa.

      Thumb up 4

    • #73

      Din nefericire pentru aia care ti-au dat minus m-ai descris perfect, agresiv pasiv. In momentul in care respect regulile de circulatie si ceilalti participanti la trafic astept sa primesc inapoi in schimb acelasi respect.

      Ce primesc in schimb? Saptamana trecuta i-am atras atentia CIVILIZAT SI CU DVS. unui sofer de autobuz ca se deplasa pe pista de biciclete. "Buna ziua, va rog sa fiti putin mai atent la sosea, in partea dreapta aveti delimitata pista de biciclete" Ce-a facut dupa ce l-am depasit? A accelerat ca un bezmetic sa se urce pe mine in timp ce incercam sa ajung inapoi pe pista de biciclete pe care el o blocase.

      Astazi m-a vazut din nou in trafic, ghici ce a facut? Mi-a dat un claxon lung cand a ajuns in dreptul meu dupa care fiind curba usoara spre dreapta a tras smuls de volan si m-a facut sa sar pe bordura. Avea tot locul din lume, sosea cu doua benzi si alte masini nu circulau pe langa el ca tocmai se facuse rosu la semaforul din spatele nostru. SIngur cu el pe drum cu doua benzi pe sens si da peste mine, fmm de treaba!

      Un psihopat senil de +65 de ani, mai si radea cand am trecut din nou pe langa el. Maine o sa-i fac plangere la RATBV si politia rutiera, fara proba video cu siguranta il va durea la doi metri in fata si nu va pati nimic, ca asa-i la noi.

      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

      Acum intelegi de ce omul civilizat devine agresiv? Pentru ca faci tot posibilul sa fii om, sa respecti regulile de circulatie si in schimb primesti umilinte peste umilinte.

      Thumb up 5

  11. #74

    Eu vreau doar sa stiu ce casti folosea. Erau cu noise cancellation?

    Thumb up 1

  12. #76

    Si io care credeam c-o injuram pă Firea pen'ca ie.de.la pdsr
    ce-i cu tine de-ai schimbat calimera ?
    ti-a promis butelie de aragaz ?

    Thumb up 0

  13. ce plm treaba are firea? Ii asculta asta cuvantarea la casti?

    Thumb up 4

    • #78

      vezi mai jos, ca zice unul ca are mainile manjite de sangele tinerilor

      Thumb up 0

  14. #79

    Mda... Sunt deja vreo patru morți pe podul ăla...Tot sîngele ăsta vărsat vine și din lipsa de alternativa, și din lipsa de reacție civică a bucureștenilor...

    Cînd numărul morților va crește la 56 (vezi Colectiv), poate atunci or avea și bucureștenii vreo reacție...

    Altfel, fiecare primar de capitală are mîinile mînjite de sîngele tinerilor ăstora, Firea included (într-un an de Cînd e primăreasa, pasarela asta ar intra la "quick fix", lucruri de care e nevoie și care nu costă mult, de făcut la început de mandat).

    Thumb up 1

    • tu stii ceva despre podul ala? Stii cumva al cui e lacu? stii cumva reguli? stii cumva de ce nu se poate face?

      Pe langa toate astea: vezi in pula mea ca e o zona cu risc. Nu ai si tu grija de tine?

      Thumb up 8

    • #81

      sânge pă dreaq

      le are manjite cu cacat, ca oricine din politică

      Thumb up 10

    • #82

      @animaloo: de ce sa sa am eu grija de mine? platesc o gramada de impozit catre stat si tot eu trebuie sa am grija de mine ? :)

      Thumb up 14

    • d-asta am murit io la revolutie? sa am grija?

      Thumb up 23

  15. mai era tare cu Firea cand i-a urat uneia LMA si s-a suparat poporu ca cum isi permite in contextul atacurilor din Uk sa ureze asa ceva unei prietene

    Thumb up 9

  16. #85

    eu zic sa-i luam bicicleta primaritei si s-o trimitem la plimbare prin herastrau
    poate poate

    Thumb up 4

  17. Pentru anumiti cetateni cea mai buna miscare pe care ar face-o Firea/piezdeul ar fi inventarea unor batalioane care sa bata, pur si simplu. Te prinde cu casti pe urechi pe bicicleta, bataie. Se caca potaia si nu strangi, bataie. Esti taximetrist si puti, bataie. Insert example here.

    Thumb up 13

  18. #87

    sa privim problema si realist zic. ala este un pod de cale ferata. adica pe podul ala este pentru TRENURI, nu pentru oameni. asa ca daca nu te consideri (si chiar daca te consideri) mai tare ca trenul, nu ai ce cauta pe acolo. si daca chiar esti mai tare ca trenul, tot nu ai ce cauta, pentru ca deraiaza trenul si dam de alta dandana.

    Thumb up 10

    • #88

      Nu e boss, cand ajungi langa sina te uiti dupa tren. Daca nu te uiti il auzi si daca nu il auzi lasa ca ai trecut de atatea ori pe acolo. Ti-a mai zis unu ca daca joci la loto castigi si n-ai luat nimic, doar nu te-o lovi trenul acuma fix pe tine.

      Thumb up 1

  19. #89

    Acum se cere pasarela, dar pot paria ca daca ar construi podul tot ong-isti plimbareti pe biciclete ar protesta ca se construieste in parc, se taie copaci, e deranjata fauna, etc.

    Thumb up 5

    • pun pariu ca si tu esti alt prost, care acum se da epic ca are niste "ecologisti" de care sa se ia.

      Imi place cand vad judecati de la oameni care nu stiu zona, nu stiu problemele, dar cu toate astea stiu ei mai bine.

      Thumb up 3

    • #91

      uite o idee pentru protv.

      o emisiune d-asta imbecila gen vocea romaniei, dansez pentru tine, master sef si restul programelor pentru iq subunitar.

      se aduc nshpe ong-uri pe diverse subiecte, gen cutucutu versus biciclisti. si le dai liber la bataie, bai, da' liber... cutite, topoare, ak-uri, tot ce gasesc.

      dupa 3 luni, castigatorul finalei primeste dupa caz, pensie pe caz de boala sau panselute gratuite. romanii primesc o tara marginal mai curata/desteapta.

      Thumb up 8

    • #92

      @ala negru: n-ar avea neam audienta genu' ala de concurs, prea previzibil. Cum in Primera Division in fiecare an numai Barça cu Real se bat la titlu, la portugheji numai Benfica cu Porto, la belgieni Anderlecht cu FC Bruges, asa si la emisiunea aia: cutofilii cu oliviasteerienii in toate finalele.

      Thumb up 1

    • #93

      si ortodocsii nimic?

      Thumb up 0

  20. Nu are nicio relevanta ca ala era biciclist sau nu, pe podul ala nu ai cum sa mergi cu bicicleta, cel mult poti sa o iei de coarne. Restul care au mierlit-o pe acolo - in general copii (pe care nu-i poti acuza acum ca sunt neaparat dobitoci, ci cel mult needucati). Pe acolo lumea alearga cu castile in urechi, se plimba, etc fiindca e singura cale de a trece de pe o parte pe alta a lacului, altfel teoretic ar trebui sa ajungi pe la Straulesti sa treci raul Colentina.

    Relevant e faptul ca cel mai mare parc din Bucuresti nu poate fi traversat decat cu vaporasul, ceea ce e de cacat oricum ati lua-o. Firea e de vina nu ca nu a construit o cale de acces sigura de pe o parte de lac pe alta (cine dracu' are asteptari d-astea) ci ca nu a interzis accesul pe acel pod. Fiindca daca azi a murit un bicilist, in trecut au murit niste copii complet nevinovati (plm, e in natura lucrurilor sa consideri un parc un loc sigur pentru copilul tau). Deci pun pariu ca prima masura va fi interzicerea accesului pietonal pe acel pod.

    Si fiindca poza din articol nu are nicio legatura cu realitatea si lumea viseaza bariere, aici e podul cu pricina: https://www.google.ro/maps/@44.4866168,26.0829678,87a,35y,39.53t/data=!3m1!1e3

    Thumb up 4

    • Si ca am uitat: cauza principala a decesului pe acel pod este electrocutarea, nu faptul ca te calca trenul.

      Thumb up 0

    • aide bre rumbule, si tu?

      1. stii in plm ca trece trenu. Nu ai si tu grija? chiar nu poti merge 100m pe langa ea?
      2. Firea nu are nici o vina. Bani si proiect pentru poduletul paralel exista, dar cei de la CFR nu au dat voie sa se construiasca ceva langa/sub pod.

      Thumb up 2

    • #97

      mai da-o in pula mea de curva infecta. chiar nu e de vina pentru nimic in cazul asta. podul ala e acolo de zeci de ani, situatia acolo e asa tot de atunci. vacuta e primar de mai putin de un an. cred ca sunteti toti de acord cu mine ca sunt probleme mult mai mari de care a promis ca s eocupa si nu a facut nimic. nu educatia hispterilor!

      Thumb up 10

    • #98

      Primaria face tot posibilul. Inca din 2015 a bugetat bani pentru un studiu de fezabilitate pentru o pasarela.
      http://adevarul.ro/news/bucuresti/primaria-capitalei-vrea-construiasca-pasarela-pietonala-podul-cale-ferata-herastrau-1_551ec788448e03c0fd30116f/index.html
      Daca puneti studiile de fezabilitate cap la cap iese de o punte peste balta.

      Thumb up 0

    • CFR-ul a pus garduri de sarma, afise cu accesul interzis si cu pericol de electrocutare. Care sunt rupte in mod constant. Primaria ar putea sa puna un local din-ala frecator de menta sa le pazeasca.

      Repet, in zona aia sunt copii. Pe care tu ii trimiti la joaca in parc. Dar stim cu totii ce cuminti sunt copiii, mai ales daca le zici ca n-au voie sa faca ceva. Nici maica-mea nu stia ca io de fapt ma jucam pe la etajul 10 al unui bloc in constructie sau ca scormoneam in gunoaiele de la centrul de hematologie printre ace infectate dupa garouri sa le umplu cu apa. Si juram de fiecare data ca nu mai folosesc tevi cu carbid.

      Pentru voi e important ca un hipster idiot cu pantalonul suflecat la pedala asculta muzica prea tare si n-a auzit trenul.

      Thumb up 6

    • deci, sa punem un local in orice zona unde se pot lovi niste prosti?
      Ajung sa zic si io ca superfotbal: pentru un singur mort nu conteaza

      Thumb up 2

  21. #101

    Tine castile in/pe urechi si ochii in telefon pe strada, selectia naturala lucreaza pentru tine.

    Thumb up 6

  22. #102

    Am mai spus la un moment dat, ar trebui să se dea amendă pentru orice biciclist cu căștile în/pe urechi, de la 1000 la 5000 de lei. În fiecare zi văd în trafic 10 idioți dăștia.

    Thumb up 2

  23. #103

    io doar vreau sa zic ca atunci cand mai vad cate un biciclist prin traficul bucurestean ca opreste la semafor, las geamul jos si il intreb: "where are you from Europe?"

    Thumb up 12

  24. #106

    Nu strica sa privesti si din alt unghi. E usor sa zici ca a fost ala prost ca a trecut pe acolo cu castile in urechi. Ce nu stim este daca omul ala nu cumva era intr-o depresie, mintea ii statea la alte lucruri personale, il distrageau pur si simplu alte ganduri decat cel a se uita in stanga si dreapta. Poate omul nu avea discernamant in momentul ala si atat.

    In activitatea mea eu sunt responsabil cu stabilirea anumitor proceduri de lucru. Stii ce urmaresc atunci cand trasez un parcurs al activitatilor ce trebuiesc intreprinse? Sa LIMITEZ posibilitatea utilizatorului de a gresi. Asta se facem ca urmare a unor RCA (root cause analysis) care mereu concluzioneza ca erorile sunt comise din chestii foarte marunte, neatentie, iar training de atentie nu exista deoarece oricat de mult ii explici unui utilizator sa fie mai atent, in momentul in care inchide telefonul ca-l suna banca ca ii blocheaza contul sau il suna gagica sa-i spuna ca-i de papucii, el uita complet de training si devine neatent. Aici intervin eu si ma asigur ca pasii pe care-i are la dispozitie curg intr-un sistem waterfall care nu-i permit sa ajunga de la A la C daca nu trece cu succes prin B.
    De aia s-au inventat si barierele de tren, ca o simpla lumina rosie nu e de ajuns uneori. De aia s-au pus si separatoarele de beton pe DN, ca oricat de atent ai fi , la un momentat dat cineva depaseste ca boul si moare.

    In cazul asta responsabilul cu parcul ar fi trebuit sa faca o analiza simpla din care sa deduca faptul ca oamenii au nevoia de a ajunge de pe o parte pe alta a lacului, iar modul in care se face asta acum nu este suficient de sigur. Azi e un biciclist adult, maine caine frumos si cuminte care vede o pisica, iar poimaine e un copil care se smulge din mana tatalui sa-si ia balonul inapoi.

    Thumb up 17

    • Fly: corect. Ideea ar fi ca riscul sa fie 0 pentru prosti. In mod normal la primu decedat prin moarte trebuia gasita repede o solutie.
      Aparent, ii doare in pula. cum zice super-fotbal doar pentru un mort, cum sa investesti. ce plm e asta, treaba?
      ce e ciudat e ca planu e aprobat, e bugetat, de primarie, dar cfrul nu isi da acceptul. Nu am vazut inca o pozitie oficiala a alora.

      Thumb up 3

    • #108

      Foarte corect spus. Domeniul in care este implementat cel mai riguros sistem de eliminare a erorilor umane este cel al aviatiei civile.

      Thumb up 2

  25. #109

    cred ca articolul de fata se vrea vreun troling ceva.
    in primul rand, daca ai fost pe pod acolo o sa vezi ca nu prea simti ca e primejdios. Personal am trecut de zeci de ori pe acolo si cu bicla si pe jos si in alergare si cu consoarta de mana. Habar n-aveam ca ma supun unor riscuri atat de mari, de ce ? guess what!!!! pentru ca nu-s un expert in riscuri urbane si pentru ca altii fac scoala si sunt platiti pentru a proiecta sistemele care sa ma protejeze pasiv.

    si, guess what? unele statii de metrou din paris au "gard" de sticla la peron cu usi care se deschid doar cand metroul a oprit in statie, ca sa impiedice sinucigasii. orice pasarela peste liniile de tren are balustrada inalta de 2 m ca sa nu cazi pe linii. Pentru ca cineva s-a gandit la asta pe cand la podul de peste herastrau e un mic culoar pietonal paralel cu sinele unde e posibila doar circulatia unei singure persoane. chiar si asa, daca s-ar intampla sa treaca trenul in momentul ala, forta de succtiune ar putea sa te traga inspre tren, de ce? guess what!!!! pentru ca nu e niciun nenorocit de gard care sa separe pasajul pietonal de linia de tren. pentru ca nimanui nu-i pasa, pentru ca statului, aparatului bugetar si primarilor li se rupe de tine asa cum li s-a rupt si de aia de la #colectiv.
    acum, eu inteleg ca ce propui tu ar fi sa ne purtam singuri de grija si sa prevedem toate riscurile, de la cele urbane la cele financiare. bun, dar in conditiile astea hai sa concediem pe toti acei "specialisti" care ar fi trebuit sa faca asta pentru noi. de la firea la isarescu.

    Thumb up 5

    • #110

      mai du-te ba de-a dura cu guess whaturile tale si forta ta de succtiune. daca nu simti ca e primejdios sa mergi pe langa tren, esti prea prost ca sa traiesti, simplu.

      Thumb up 0

    • #111

      Eu il stiu pe unu Guess who.

      Thumb up 3

    • #112

      Statiile alea de la Paris sunt pe linia 1 de metrou, care este complet automatizata.

      Thumb up 3

    • #113

      da coite, la fel cum si aia de la #colectiv au fost niste handicapati care n-au sesizat primejdia de a fi atat de multi intr-o incapere atat de mica, fara stingatoare, cu geamuri inchise, usi inguste si pereti imbibati cu cine stie ce lacuri de pe vremea cand se faceau pantofi acolo.
      nu inteleg cum au putut fi atat de idioti sa nu constientizeze riscul asta, niste idioti.

      iar acolo pe podul ala nu mergi tu pe langa tren ci trenul pe langa tine.

      Thumb up 6

    • #114

      @Costel: Statiile alea cu perete de sticla si cu acces doar in dreptul usilor sunt doar la liniile automatizate, unde nu exista conductor la metrou iar sistemul automat opreste trenul la milimetru. Ca e cam greu pentru conductor sa potriveasca usile de la metrou perfect cu usile peretelui de sticla.

      Thumb up 3

    • #115

      @Genghis Han, si ce legatura are? oricum proiectul se vrea implementat pe mai multe linii.

      ideea e ca "specialistii" trebuie sa se ocupe de minimizarea greselii umane.
      evident ca varianta cea mai usoara e sa dai vina pe mort: un idiot! insa gradul de informatie legata de accident e extrem de limitat. asta insa nu-i impiedica pe specialistii romani sa stie deja ca mortul era un idiot si ca biciclistii-s niste retardati.

      cred ca romania e singura tara din lume unde cetateanul de rand trebuie sa fie expert in economie, risc urban, dinamica automobilului, aviatie, incendiu, medicina, constructii altfel e un idiot care n-a reusit sa realizeze riscurile.

      Thumb up 7

    • pe bune ca ai facut cacatu asta de comparatie?

      Thumb up 3

  26. so. CFR. regulamentu lor zice ca pe langa calea ferata la 20m nu ai voie sa faci nimic. Zona de siguranta feroviara.
    Ca atare au interzis construirea podetzului.
    AAA. Ca in acelasi regulament scrie ca in zona aia nu au voie nonferoviari: aide bre, oameni suntem. mai inchidem ochii.

    Thumb up 4

  27. #118

    In acest moment, cine vrea sa faca un tur complet al Lacului Herastrau pe jos sau cu bicicleta, trebuie sa urmeze urmatorul traseu: https://ridewithgps.com/routes/22087781
    Deci trebuie sa iasa un pic din parc, pe Str Elna Vacarescu, apoi stanga pe podul Baneasa si trotuarul sos. Bucuresti-Ploiesti. Am parcurs varianta cu copilul, pe bicicleta, in deplina siguranta.

    Asta pentru cei care nu vor sa treaca pe spatiul de 50 cm latime lasat in exteriorul caii ferate, pentru personalul CFR. Exista si niste afise vechi, riginite, pe care cu greu se mai poate citi ca e interzis, fiind zona de siguranta feroviara. Se poate vedea pe Gogu Harti destul de clar podul cu pricina.

    Thumb up 5

    • #119

      ...eu nu inteleg asta cu "turul lacului"....plm...in parc te duci sa te plimbi, sa uiti de ale tale...sa te joci...sa ceva, ce vrea fiecare. nu zice nimeni ca devine un tel sa te plimbi musai in jurul lacului: plm, intri pe la ambasada Chinei, faci dreapta pe langa lac si in 10 minute ai dat de pod, iti dai seama ca nu esti destul de pregatit de viata sa traversezi o linie de tren si nu-ti poti da seama daca o magaoaie de cateva zeci / sute de tone prezinta pericol...plm...te intorci, treci iar pe langa ambasada, pe langa Bordei, expoflora, pavilion H, teren de golf si ....dupa o ora...esti fix la 5 m distanta de locul ala unde ai zis ca e "capatul pamantului" :)))

      Thumb up 3

    • Un picul ala de care vorbesti are 3 km. Adica 45 de minute de mers pe jos sau 20 de minute cu bicicleta la pas.

      Thumb up 3

    • 3km in 20minute cu bicla? Rumbule, ce plm bei bre?

      Thumb up 3

    • Am zis la pas. Daca mergi cu mai mult de 9-10 km/h cu bicla printre oameni prin parc te califici la taran hipster ecologist infect si risti sa te intalnesti cu mine care am prostul obicei sa te injur in timp ce te tin de ghidon sa cazi in cap. Si asta vine de la un biciclist catalogat de altii hardcore.

      Thumb up 3

    • #123

      am dat plus

      Thumb up 0

    • #124

      rumbule, sa ne inveti si pe noi sa mergem pe bicicleta cu spatele :P

      Thumb up 0

    • "Daca mergi cu mai mult de 9-10 km/h cu bicla printre oameni..."

      daca ai 1km de oameni in parc (la care sa mergi cu 9-10km) esti prost nu taran. Nu pot sa zic musai de "mers prin parc" ca o data pe saptamana traversez si io herastraul, ca pe sosea mi-ar lua mult prea mult. D-aia am mai zis "herastrau+bicla+uichend = hate"

      Thumb up 0

  28. #126

    In concluzie, cine nu beleste ochii, beleste pwla.

    Thumb up 1

  29. #127

    Deh, sunt 1.75 km, dar oricum e doar o idee de traseu, fireste ca nu-i musai sa faci turul lacului :)).
    Doar e plimbare, 20 min cu bicicleta e nimica toata.
    La bun simt ar fi un podet pietonal si problema e rezolvata. Daca s-ar dori.

    Thumb up 1

    • #128

      Exista trecere pe sub calea ferata, chiar prin parc.

      Thumb up 1

  30. #129

    Eu zic ca ar trebui o lege pentru producatorii de biciclete. Orice bicicleta trebuie sa vina din fabrica cu alerta anti tren.

    Plm, orice sa pazesti prostu de propria prostie.

    Thumb up 0

  31. #130

    Io astept sa aiba si avioanele limitare de viteza la 30km/h cand decoleaza, sa nu dea peste vreun biciclist prioritar.

    Thumb up 4

  32. #131

    Nu iti trebuie acte sefu:

    - Lasi o barba generoasa;
    - Pui batic la sotie;
    - Te duci la ambasada si te declari tatar refugiat fugit din Crimea de persecutie, nici nu iti trebuie acte.
    - Declari ca ai fugit in toiul noptii si ai doar hainele de pe tine si blog-ul pe un stick.

    Thumb up 0