Bloggeri! Căutați-vă cititorii afară

Mă uitam la câteva evenimente cu bloggeri care au avut loc prin online în ultima perioadă, unele dintre ele decente sau mișto, companii implicate în diverse moduri, actorii implicați fericiți. Doar că reach, vorba lui Ovi Sirb, 36 de milioane de români și mai multe nu.

Mai exact, nimic nu trece de grupul care participă la eveniment și, eventual, câțiva prieteni ai acestora. Și nu neapărat pentru că evenimentul nu ar fi interesant, sau realizările, clipurile sau articolele oamenilor de acolo nu ar fi frumoase sau de larg interes. Nu. Ci pentru că am rămas extrem de puțini cei care putem share-ui informație nu doar dacă suntem plătiți să o facem.

În rest, orice om care își scrie părerea online, sau hai, să nu generalizăm, nu orice, ci majoritatea lor, mormăie printre dinți un huo, voi luați bani pentru asta și vreți ca eu să vă promovez gratis? după care trece mai departe.

Nu vreau să dezvolt, nu e treaba mea și nici măcar nu mă interesează să ofer vreun sfat legat de asta cuiva. Homo homini lupus. Un singur lucru vreau să spun, ca sfat generalist, pe care voi încerca să îl repet de fiecare dată când am ocazia: căutați-vă cititorii, traficul și banii în afara cercului vostru de bloggeri așa-zis colegi. Încetați cu șușanelele și prieteniile pe principiul nu ne certăm, chiar dacă ești prost, poate am nevoie de tine vreodată.

Terminați cu share-uitul articolelor voastre ȘI NUMAI ALE VOASTRE în zeci de grupuri de facebook formate din bloggeri la fel ca voi. Este doar un surogat de masturbare. Cei 50 de unici câștigați astfel nu sunt cititori, nu sunt plus-valoare pentru voi și pentru blogul vostru. Sunt doar concurenți, iar plusul din statistici e doar o minciună ce nu vă acoperă nici măcar ego-ul. Nimeni din concurența voastră nu vă dorește succesul. Pentru că e o piață mică, totul se joacă pe bani și, cu cât sunteți mai mulți, cu atât felia de tort se subțiază.

Vreți o idee de succes?
Scrieți. Lăsați evenimentele. Lăsați ieșirile la întâlniri de bloggeri, în care discutați lucruri importante, de bloggeri, și stabiliți strategii cu și despre bloggeri.

Toate prostiile astea nu vă aduc cititori, ci doar o stare falsă de confort psihic, care se va risipi foarte repede. Nu mai încercați să fiți specialiști, ci încercați să aveți opinii reale și să le puneți pe suport electronic pentru un public dincolo de cei 50 de bloggeri prezenți în toate grupurile de facebook în care sunteți și voi prezenți.

Tu când ai dat ultima oară mai departe (share sau tweet sau mail sau whatever) un articol care ți-a plăcut fără să fie scris de tine?

maimutici

__________________________________________________
Dacă ți-a plăcut articolul, dă-mi o bere virtuală BERE
Loading...

38 comentarii

  1. #1

    Oare tovarasu Chinezu se simte?

    Thumb up 0 Thumb down 0

  2. Depinde foarte mult de nivelul de cultura, de maturitate (in primul rand al tau si in al 2-lea rand al prietenilor tai de pe facebook sau al persoanelor care te urmaresc), dar si de tipul continutului, oricat de misto ar fi el. Ca sa ai multi followeri din aia trebuie sa fii destul de cunoscut si citit si teoretic nu mai ai nevoie de aia 50 de unici de pe grupuri. Daca nu ai, te rezumi la prietenii tai. In general stii cam ce prieteni ai, urmarindu-le foarte usor activitatea, aceasta reflectand in mare masura prin like-urile si postarile lor. Daca eu scriu despre Basescu, iar tu pasionat de politica gasesti ca fiind foarte misto articolul meu, nu o sa ii dai share, fiindca stii ca prietenii tai nu rezoneaza cu lucrurile astea, iar articolul e pentru ei, nu pentru tine. Dau exemplu asta, fiindca este principalul motiv pentru care nu dau de multe ori share unui articol chiar daca imi place.
    Legat de "voi luați bani pentru asta și vreți ca eu să vă promovez gratis?". Nu se leaga strict de partea financiara, ca voi ati luat si ei nu. Daca v-ar da share la articol ar recunoaste ca voi sunteti mai buni ca ei, de aia va cauta companiile, de asta va platesc. Si e greu sa recunosti asta cand vezi ca Zoso scrie un advertorial de 2 randuri si primeste bani si tu ai scrie si gratis, dar doar sa te bage compania in campanie, e greu cand vezi ca Arhi are 500 de comentarii la un articol banal si cel mai vizualizat articol al tau are 300 de vizite, desi tu ai impresia ca esti un CoelhoBlog.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  3. #4

    De la Vali citire 🙂

    Thumb up 0 Thumb down 0

  4. "daca nu platesti nu dau share" asa faceti toti de fapt...

    Thumb up 0 Thumb down 0

  5. ...ieri...alaltaieri...promit sa o fac si azi.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  6. #7

    Mai muncește cineva în țara asta?

    Thumb up 0 Thumb down 0

    • #8

      Pai si asta e tot munca, ma.
      Un blogger adevarat produce entertainment, advertising, social development, carne, branza, lapte, oua.

      Thumb up 0 Thumb down 0

  7. "Tu când ai dat ultima oară mai departe (share sau tweet sau mail sau whatever) un articol care ți-a plăcut fără să fie scris de tine?"

    Ieri! Si alaltaieri! Ha... hahah... Gluma de vinerea mare.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  8. Zilnic. De mai multe ori pe zi.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  9. Cum zice draguta de mai sus, de mai multe ori pe zi. Insa doar daca ma satisface.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  10. Nu stiam ca asa arata un grup de bloggeri. Cel din stanga o fi A-lister.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  11. #14

    Uite exact acum am dat share, că mă unge pe suflet :))

    Thumb up 0 Thumb down 0

  12. Când ești la început mi se pare normal să te promovezi mai intens pe rețelele de socializare. Și ai dreptate, grupurile de pe Facebook sunt niște spam-uri și atât. Nu stă nimeni să se uite ce au postat acolo alții, iar din cei care dau click, din greșeală cred, slabe șanse ca unul să-ți devină cititor.

    Dacă vrei să ai un blog de succes, trebuie în primul rând ca tu, autorul, să te faci plăcut ca lumea fără să fie neapărat abonată la tine și să-ți acceseze blogul din propria inițiativă.

    Eu am mai deținut înainte un blog, iar acum am început altul prin aprilie cu un alt domeniu care îmi creează mai mult confort și personal dau share articolelor care cred că sunt un pic sau mult mai bune decât altele.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  13. Sharing is caring...

    Thumb up 0 Thumb down 0

  14. Ca si in alte domenii tot ceea ce este fortat, artificial, nu functioneaza, nu are viata. Cei care scriu sunt de doua feluri :

    - primii scriu doar pentru a ajunge in frunte...Dar nu ajung mai niciodata acolo.
    - a doua varianta sunt cei care scriu de placere, acestea uneori chiar ajung sus si asta fara facebook sau alte ,, carje ‘’ ajutatoare.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  15. Dau destul de des cate un share daca sunt multumit de continutul pe care tocmai l-am citit. Dau chiar si atunci cand ma roaga cineva, pana la urma nu-mi pica mana, dar cel mai mult ma enerveaza atunci cand aceeasi persoana imi cere acest lucru de mai multe ori, de atunci intervine o alta problema.

    Acum la ce ai exprimat tu in articol, noi astia mai mici deobicei ne promovam in grupuri de bloggeri pentru trafic (cum ai spus si tu de altfel), este mai mult un fel de rampa de lansare, unde altundeva te-ai putea promova pentru inceput? Referindu-ma aici la cei care azi si-au deschis blogul si nu au nici cea mai mica notorietate in online? Pana la urma trebuie sa se lanseze de undeva, iar grupurile astea ofera acest lucru. Si da, cineva din afara blogosferei mi-a zis chiar ieri: "Pai ba, pe voi bloggerii cine naiba va mai citeste...tot voi intre voi", si cam are dreptate.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    • Apropo de promovare, fa o usoara comparatie in momentul de fata cu numarul de useri veniti de pe facebook si numarul de useri veniti de aici. Ca o idee, cel mai citit articol al meu a fost cel cu Samsung care cumpara likeuri, cei mai mult useri venind de la Zoso de pe blog, articolul meu nimerindu-se pe aceeasi nisa cu articolul lui. Tot ca idee, tot traficul de astazi a venit de pe blogul lui Arhi, consecinta la comentariul meu de mai sus.

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • Nu mi-am facut un scop de a atrage trafic de pe blogurile care au un trafic foarte mare. Si da, din curiozitate m-am uitat peste statistici, iar numerele nu sunt asa mari precum se preconizau.

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • #23

      lucian, ca sfat gratuit, incearca sa iti cumperi un domeniu care nu se numeste asa cum te striga la scoala.

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • Atunci cand mi l-am cumparat dupa chestia asta am mers. Chiar am vrut sa-l schimb recent, dar foarte multi mi-au spus ca voi pierde cateva chestii, pierd link-uri si mai stiu eu ce. Unii imi zic sa-l schimb, altii ca e mai bine sa raman asa. Acum chiar nu mai stiu ce sa fac, m-am saturat de specialisti...

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • #25

      cauta pe net informatii despre 301 redirect, exista chiar si pluginuri care fac asta. in rest, succes in ramura

      Thumb up 0 Thumb down 0

  16. #26

    "Este doar un surogat de masturbare" ...as completa eu: masturbare in cerc

    Thumb up 0 Thumb down 0

  17. Dau share des la articole care imi plac. Si daca cineva imi da un retweet la un articol de-al meu, am grija sa ii raspund inzecit.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  18. #28

    Eu nu am blog, dar dau like-uri prietenelor mele de pe facebook :)))))
    M-am gandit intr-o perioada sa imi fac un blog pe care sa postez video-uri cu diverse antrenamente care sa ajute si alte fete si sa fac review-uri de cosmetice. Numai ca am vazut ca sunt foarte multe fete cu bloguri de beauty si vreo 16 cititori fiecare.
    Credeti ca se merita ?

    Thumb up 0 Thumb down 0

    • "Nu se merita" daca scrii asa, dar merita daca faci un vlog cu antrenamente. 🙂
      De beauty e satula lumea, desi ai putea s-o faci si pe-asta, daca ai o voce unica (gen Makeupyourmind, Abeautytale, Special Koko).

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • #30

      Multumesc frumos pentru raspuns. Am vazut si eu blogurile fetelor, dar fara suparare, mi se pare foarte plictisitor sa stai sa citesti si restul... 🙁
      Mi se par mai practice clipurile de pe youtube in ce priveste machiajul.
      Voi lua in considerare ideea unui vlog cu make-up/exercitii fizice/ gatit si review-uri. 🙂

      Thumb up 0 Thumb down 0

  19. #31

    Mircea badea mai da share articolelor altora:))))

    Thumb up 0 Thumb down 0

  20. Personal ma fac si eu vinovat de o parte din ce scrie mai sus. In cazul meu cel putin, nu este problema de bani sau gelozie... ci doar de un overload masiv de informatii care m-a facut sa nu mai reactionez (a se citi share) la cele citite. O sa incerc sa imi impun un minim share pe zi.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  21. trebuie sa vezi si partea de "fenomenul blog", unde multi au devenit bloggeri pt. a se defini pe ei insisi, de unde si toate intalnirile si mica comunitate...practic a devenit o subcultura in lumea online din Romania.La fel ca toate subculturile nascute la viteza luminii, perioada de viata e definita in raport cu aceasi viteza.Cred ca la "fenomenul blog"poate fi analizat inclusiv cam ce durata de viata are un blog si cand trebuie schimbata placa..la fel ca la orice formatie muzicala, magazin cu fengshui, shaormerie, etc...problema care o ridici tu sa pus mereu la apusul unui fenomen.
    Bafta si pace!

    Thumb up 0 Thumb down 0

  22. Off, si eu care credeam ca atinsesem perfectiunea.

    Thumb up 0 Thumb down 0