De astăzi, Radu este guest post pe arhiblog, fiind tipul cu subiectele mai serioase, tratate mai profesionist decât aş putea-o face eu, doar nu degeaba l-au afiliat băieţii de la Hotnews.

Ştiri de la salonul auto de la Frankfurt: Renault, Volkswagen, Peugeot și Ford ţin capul de afiș al expoziţiei cu cateva modele de mașini electrice.

Așa, și? Mașini electrice se fabrică de vreo 30 de ani, ce-i nou? Vom vedea ceva în producţie de serie, vor ajunge pe stradă, le vom utiliza cu costuri decente? Sau e tot  un exerciţiu de PR al marilor producători, dornici să arate ca sunt gata să facă marele pas dar îi împiedică costurile prea mari?

 Renault spune ca va lansa in 2011 producţia de serie pentru patru modele, Twizy, Kangoo, Zoe si Fluence. Şi că va fi primul care va pune la dispoziţia tuturor mașinile electrice. Să-i credem? Să fim oare martorii unui moment important in revoluţia industrială ?

Pentru  a putea da un răspuns, ar trebui să ne întoarcem cu doi ani și jumătate in urmă, când Shai Agassi, pană atunci director la SAP, încerca să-i convingă pe Ehud Olmert și Shimon Peres, premierul și președintele Israelului, că are un proiect fezabil prin care ar putea să facă această ţară să fie prima din lume care va folosi mașinile electrice pe scară largă, reducând astfel dependenţa de combustibilii fosili.

Cei doi l-au trimis pe Agassi să strângă fonduri pentru finanţarea acestui proiect și să găsească un CEO din industria auto dispus să-l susţină .  Într-un an de zile, acesta a reușit sa strângă 200 de milioane de dolari, iar în ianuarie 2008, sprijinit de Shimon Peres, l-a convins pe Carlos Ghosn, boss-ul Renault – Nissan, să se implice în proiect. Israelul se oferea să susţină această “revoluţie” mărind progresiv taxele de achiziţie pentru mașinile cu motoare convenţionale și oferind scutiri de taxe pentru vehiculele “verzi”.

Planul care a impresionat pe toată lumea era simplu. Agassi știa că autonomia era punctul slab al automobilului electric, așadar a venit cu ideea sa înfiinţeze o reţea de staţii de încărcare pe tot teritoriul ţării. Încărcarea unui acumulator ar fi durat ore, așa că in staţiile respective el va fi înlocuit în câteva minute cu altul, operaţiunea fiind similară ca timp cu alimentarea cu combustibil.

Compania lui Agassi, Better Place, urma să furnizeze pachetele de servicii, similar cu o companie de telefonie mobilă. Şi astfel proiectul a prins viaţă, Renault iată ca anunţă oficial că va lansa mașina electrică pentru toată lumea, iar noi putem spune că suntem martorii unui moment extraordinar de important în istoria omenirii, cu semnificaţii profunde ce trec de sfera industriei.

Veștile bune se opresc aici; pentru ca mașinile electrice să fie utilizabile și la noi, ar trebui să se construiască și pe teritoriul României staţii de încărcare. Ceea ce ar însemna o decizie politică pentru susţinerea acestui proiect, legi sau hotărâri de guvern, asigurarea unei infrastructuri, samd. Ce ziceţi, pare posibil? În ţara guvernată dintr-un oraș fără șosea de centură, să implementezi un proiect decupat parcă din Isaac Asimov pare science fiction, într-adevăr.

Betterplace.com

Blogul Better Place

Renault vehicule electrice

Video – cum se înlocuiește bateria unui autoturism electric

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.