Cum se face selecția șoferilor de pe mijloacele de transport în comun?

accident-fagaras

Legat de accidentul de azi în care a murit un copil, eu cred că e destul de puțin probabil să poți răsturna un autocar în curbă, dacă nu ai o ultra mega viteză mare. Iar dacă ești un șofer cu capul pe umeri, nu ai viteză mare, simplu
M-am lecuit de mers cu autocare de când vedeam moartea cu ochii de câteva ori pe oră, pe drumul București-Constanța. Mi-am șoptit atunci în barbă NEVER AGAIN și, cu adevărat, nu m-am mai suit niciodată în ceva numit autocar, microbuz sau ceva.

După care, anul ăsta, am mers cu microbuzul în Drumul Cetăților și, pe lângă că domnul șofer ne-a ghurducăit ca pe cartofi (deh, nu eram șefulețe, să mergem cu SUV-ul Mercedes), am mai trecut și linia ferată pe roșu și cu bariera în curs de punere.

Ceva gen Final Destination, fugi toată viața de ceva și te omoară fără să vrei, acel ceva.

Filmat de Răzvan.

__________________________________________________________
Dacă ți-a plăcut articolul, dă-mi o bere virtuală BERE 3 beri
Loading...

20 comentarii

  1. #1

    Selectie...ha ha ha...pai cred ca acela care accepta banii cei mai putini este angajat.

    Thumb up 12 Thumb down 2

  2. #3

    barierele alea pe jumatate de drum sunt pentru selectia naturala. In pipera duma vitejia aluia cu Bentley, au pus de acopera tot drumul, desi trecerea e mult mai ingusta decat cea din filmare

    Thumb up 1 Thumb down 2

  3. #4

    https://www.google.ro/maps/@45.7528918,25.2758889,3a,75y,243.38h,68.56t/data=!3m6!1e1!3m4!1snsB031OZbz8Sy6Eq6Bg5ZA!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

    E drumul proiectat prost. asta e cauza secundara a accidentului. Vii de la Brasov pe o distanta relativ lunga cu curbe usoare dupa care te trezesti intr-un ac de par cu panta accentuata. Pur si simplu nu te astepti sa fie curba atat de stransa iar panta nu ajuta deloc la franare. In momentul in care ai 2-3 accidente pe luna acolo inseamna ca ceva e totusi gresit.

    Pe vremea cand nu erau dale de beton m-a depasit un meserias cu Skoda Octavia pe coborarea aia, nemultumit ca eu eram in frana de motor. S-a implantat in betonul de pe partea cealalta.

    Thumb up 6 Thumb down 7

    • Pe asta cu ac de par ai auzit-o la Catalin Radu Tanase la protv. Este?

      Thumb up 15 Thumb down 6

    • #6

      Omul are dreptate. Cand sunt multe accidente pe un segment de drum, inseamna ca drumul e proiectat prost sau nu e suficient semnalizat. Sunt nenumarate exemple pe drumurile Romaniei. E adevarat ca tot soferul e de vina la final, insa drumul trebuie largit si curba indulcita in zona aia. Nu exista nici o scuza pentru ca nu s-a facut asta pana acum.

      Iar autoritatile, in loc sa se dea cu. curul de pamant pentru cate hartii a avut firma de transport in neregula, mai bine ar gasi solutii adevarate: largirea drumului, semnalizarea mai eficienta a zonei, montarea de centuri de siguranta pe toate autocarele, etc...

      Ca fapt divers, in Germania, pe o zona de drum in lucru, semnalizarea se facea cu blitzuri galbene sincronizate care se vedeau de la 5 km. Pur si simplu nu aveai cum sa nu incetinesti. La noi, moare politistul pe motocicleta ca nu e semnalizata lucrarea. (Cazul Oprea).

      Thumb up 10 Thumb down 0

    • #7

      @bit, asta cu semnalizarea este o mare prostie. tocmai din cauza supra semnalizarii se intampla d-astea. stii semnul ala cu multe liniute rosii pe o placa alba? curba periculoasa? ai vazut de cate ori si in ce curbe apare in romania? in viraje pe care le abordezi cu 180 fara sa tragi de volan... doar din panta transversala a drumului. si atunci cum sa mai crezi ce zice tabla aia? eu unul abordez cu viteza redusa FIECARE viraj pe care nu il cunosc, indiferent cate puli imi iau de la "colegii" de trafic. sa fie la ei!

      Thumb up 4 Thumb down 2

  4. Eu cred ca au fost 2 factori care au dus la tragedia asta :
    1. Clar soferul a fost un inconstient si a apasat prea tare pedala de acceleratie .
    2. Ceva probleme la sistemul de franare . Sau poate, datorita sperieturii ca masina a luat viteza si nu mai controla ca lumea volanul, n-a mai reusit sa franeze suplimentar ( ma refer la frana de mana ) .

    De 6 ani baiatul meu face "naveta" Iasi-Botosani, cu o anume firma de transport, si ma mai suna sau SMS-uieste de pe traseu, si nu de putine ori imi spunea ca nea soferu' statea efectiv cu telefonul la ureche, cat tine drumul, adica vreo 2 ore . Chiar ultima data l-am rugat sa ma anunte daca face la fel, ca sa-i sun pe cei de la firma sa le spun de chestia asta, daca ei, calatorii, nu au curaj sa-l ia la rost.
    Nu toti avem masini, sau chiar daca avem, uneori suntem nevoiti sa mergem cu mijloace de transport in comun. Ar trebui ca atunci cand suntem in autocare/microbuze, si vedem ceva in neregula, cu soferul sau cu modul de conducere al acestuia, sa luam ATITUDINE, pentru ca e vorba, in definitiv, de VIATA noastra . Si sa ne invatam si copiii, sa procedeze la fel .

    Revenind la nenorocirea asta de azi, pacat de cei morti !
    Chiar m-a trecut un fior gandidu-ma ca, in momentul in care s-a anuntat moartea unuia dintre copii, 28 de perechi de parinti se rugau sa nu fie copilul lor !
    Cutremurator !

    Thumb up 40 Thumb down 2

  5. #9

    Pai, daca e ca in Final Destination, esti marcat. Cand vei vrea vreodata sa il ajuti pe zoso la ceva bricolaj o sa ii sara bormasina in mancarea catelului, catelul se va speria si va fugi, vei incerca sa il prinzi alergandu-l pe strada, un TIR te va rata la mustata, vei injura si te vei intoarce cu cainele acasa multumit ca ai scapat si, cand intri in curte, iti va pica scara in cap. Vei ajunge la spital sa te coasa, acolo vei da peste un medic spagar care te va dezinfecta cu pisoarca de la SepsisFarma, vei face infectie si vei muri.

    Thumb up 52 Thumb down 2

  6. #10

    Shit happens in life, it just... happens, without our control or insight. /thread

    Thumb up 4 Thumb down 4

  7. #11

    trebuie sa recunosti ca e cel mai tare lucru sa economistesti 5 minute; sau 50 bani dar sa ii dai mai incolo pe tigari.
    ps. nu ii mai dati soferului apa! https://www.youtube.com/watch?v=nU-s03ZJ2qM

    Thumb up 0 Thumb down 2

  8. #12

    Nu e neapart nevoie sa fi avut viteza mare ca sa se rastoarne. E de ajuns sa fie dezechilibrata incarcatura (bagaje + pasageri.).

    Thumb up 2 Thumb down 2

  9. #13

    Criteriile de selectie sunt la pamant pentru multe meserii in Romania. Soferii sunt cea mai putin grava..sa vezi la medici sau profesori.

    Thumb up 1 Thumb down 2

  10. #14

    am dat si eu play la videoclip. deci dobitocul cui microbuzul a gresit grav trecand pe semnalul rosu si semibariera a coborat "milimetric" (era cel putin un metru acolo) pe langa hardughie.

    si acuj intrebarea de 1 milion de puncte.... da' asta care filmeaza?

    Thumb up 2 Thumb down 0

    • #15

      ce e cu el?

    • #16

      s-a pus verde intre timp sau face exact ce face si ala cu microbuzul?

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • #17

      aia spunem in film. noi eram pasagerii din filmare si soferul nostru a trecut pe rosu la bariera

  11. #18

    mda, inseamna ca am inteles eu gresit. credeam ca filmuletul se refera la duba aia din fata. oricum, dupa ce v-ati oprit nu l-ati fragezit un pic pe fitipaldi?

    Thumb up 1 Thumb down 0

    • #19

      nu, ca na, suntem oameni buni si blanzi:)

  12. #20

    criteriul de selectie este: cine e dispus sa faca munca asta pe cei mai putini bani

    Thumb up 0 Thumb down 0