Digital Marketing Forum 2014

Merg destul de rar la evenimente. Din diverse motive. Merg întotdeauna la evenimentele lui Cristi, pentru că sunt precum Concertul de Anul Nou de la Viena. Dacă te consideri din "lumea bună", trebuie să fii acolo.

Prin urmare azi mi-am savurat penultima zi de permis de conducere valabil, stând pe loc din 5 în 5 metri pe spațioasa centură a capitalei, pe drumul spre Crown Plaza, la Digital Marketing Forum, ediția 2014.

Nu am regretat. De ce?
Pentru că, ÎN SFÂRȘIT, oamenii cu putere de decizie din companii și din agenții, nu trepădușii cu KPI, engagement și alte mizerii, au conștientizat că goana după like-uri este o idioțenie și că de fapt, toată munca dusă în Social Media de către companii trebuie să se concretizeze în VÂNZARE.

Au spus-o foarte bine Marius Pahomi de la Conversion Marketing, adică Profitshare și emag.ro și Raluca Kisescu, de la Avon. Raluca Kisescu, spre surprinderea mea, a avut o prezentare foarte foarte bună, la obiect, curată, fără fonfleuri și panseluțe. Avon are 140 000 de distribuitori activi și 1 000 000 de distribuitori înregistrați. Practic, 1 din 19 români vinde sau cumpără Avon. Restul e istorie.

Marius Pahomi a dat-o simplu. Like-ul e un bulshit. Și a venit cu exemple. Procter and Gamble nu are buton de like. Are buton de CUMPĂRĂ. La toate produsele lor. Degeaba îți umfli pagina de like, share și distribuie, dacă tu nu oferi clientului posibilitatea de a cumpăra, orice ai vinde tu. După care mergi la conferințe și te plângi că nu înțelegi de ce clienții nu cumpără online, ci tot la magazinul fizic se duc.

În final, aș vrea să punctez un lucru, pe care probabil bloggerii români nu îl înțeleg.
Când ești blogger oficial al unui eveniment, nu e doar un motiv să te lauzi pe blog Ah, sunt blogger oficial al evenimentului cutare. Ci ai și niște responsabilități.

Trebuie să ții la curent cititorii și restul celor din Social Media cu evenimentul în sine, cu inside stories, să te implici în promovare, inclusiv prin articole pe blog, înainte și, MAI ALES, în timpul conferinței.

Astăzi, la Digital Marketing Forum, la ora 10.30, pe hashtagul oficial al evenimentului erau 4 twitturi, mari și late. 2 de la evensys, organizator, unul de la Cristi Manafu și unul de la un cititor.

Ce făceau bloggerii oficiali ai evenimentului, specialistele social media Sandra Clipea și Anca Duma? E un mister, pentru că în continuare nu s-a văzut nici un fel de mișcare, pe niciunul din canalele social media agreate.

Sfat de viitor.
Să îți scrii la descrierea de pe twitter "pasionată de social media" nu e suficient ca să fii numită expert. Prostiile la locul de muncă merg o dată, de 2 ori, dar după aceea se răspândește vestea și plângi ca Tatiana Moise, că nu te mai angajează nimeni, pentru că ai fost naivă și lejer imbecilă la un moment dat.

A mai scris și el.

Foto: Cristian China-Birta

__________________________________________________
Dacă ți-a plăcut articolul, dă-mi o bere virtuală BERE
Loading...

19 comentarii

  1. Eu am aflat de la tine despre asta. Te urmaresc pe twitter si asa am vazut ce ai scris tu. Am mai vazut la Manafu si cam atat.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  2. #2

    Azi am aflat din tuiturile tale și ale lui Cristi despre event. Îmi pare rău, c-aș fi venit negreșit. Și nu pentru că aș face parte din @pasionați" ci pentru că aș fi avut ce invăța. De la maeștri.
    Sandra Clipea, din ce am văzut, a avut o postare azi în care cerea sprijin pentru găsirea unui job.
    Am înțeles din postările lui Cristi că sala a fost totuși plină. Bravo participanților.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  3. Unde are P&G buton de cumpara? Sau e valabil doar pt varianta din co.uk? In .ro abia daca este tradus site-ul, iar produsele sunt prezentate pe site-uri din afara.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    • #4

      Da cine cumpara produse de pe pagina P&G ? Ca le gasesti in orice magazin.

      Thumb up 0 Thumb down 0

  4. #5

    Mneah, ești rău. De două ori.
    Prima oară pentru că Anca Duma chiar a avut activitate. Începând de dimineață, a tot încercat să ne spună ceva de acolo. Din nefericire, slabe șanse să și înțelegi ce spunea. Dar am înțeles că s-a chinuit Cismaru să-i explice.
    A doua oară pentru că Sandra Clipea nu a fost la ora aceea acolo, venind mai târziu, am înțeles că lucru oricum anunțat. Și când a început să scrie, dintr-o dată se și pricepea ceva. So...na.
    Ești rău de două ori. Cum s-ar spune, neiubibil și invidios :)) Huooo Dinamo, zic :))

    Thumb up 0 Thumb down 0

    • Eftimie mi-ar fi ceva prieten, chiar:))

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • #8

      l-au luat tare pe maruta, de l-au "destabilizat" putin. bun seara, aceasta e stafia lui mandruta, fost jurnalist, despre care se zice ca e un cimpanzeu anost care plictiseste pe toata lumea si e la concurenta pe fb cu citatele lui paler" rezumand, desigur....

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • #9

      mandruta*

      Thumb up 0 Thumb down 0

  5. Cum AVON e un succes? un mlm face succes in Romania? Nu cred asa ceva, mlm e o teapa, mlm-ul e pentru fraierii care pun botul...

    Thumb up 0 Thumb down 0

    • avon nu e amway, a fost si nevasta-mea distribuitor, nu au nici un diamant sau safir printre ei. e doar o alta metoda de business.

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • #12

      @Arhi

      Si ce ai uitat sa-i mentionezi e ca Avon nu-ti vinde produse de 10 ori mai scumpe in magazin. Is preturi pentru oameni normali cu raport pret calitate bun, de aici si succesul pe care il are. La mlm nu idea in sine e rea, ci modul parsiv de a crea o retea nesustenabila si ... fanatismul de tip religios a unora dintre ei.

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • nu era locul sa judec diversele sisteme. doar am facut o precizare. dar da, mlm-istii sunt in general fanatici. doar pana cand raman in curul gol, dupa care trec la categoria cealalta, injuraturile la adresa celor ce i-au falimentat

      Thumb up 0 Thumb down 0

  6. Sper sa se intample mai departe ceva pozitiv din intanirile astea. Chiar imi doresc ca industria sa evolueze in mai bine. Ultima oara cand am participat era o mancatorie generala fiecare tatona pe fiecare cu toate ca toti se stiau cu toti.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  7. #15

    Cand o sa moara vreodata industria cosmetica, pe bune acuma? Unele produse or sa se vanda pentru ca automobile, toate se folosesc de avon sau lucreaza pentru avon. Am intrat pe fb-ul d'soarei de la Lowe&Partners si am fost uimit sa vad ca a pus un video cu tipa care cere ajutor for ukraine, de ce as asculta-o pe aia care nu stie pic de istorie sau cat s-au cacat aia pe noi de ne-au luat tot, stiu ca n-are legatura directa dar cand vad oameni d-astia care invart acelasi cacat pe net si n-au habar de ce se intampla in spatele monitorului mi se face scarba, asa cum a fost si cu Kony, bla bla donati, bla bla tine copii sechestrati, bla bla america 'nu vor petrolul', bla bla donati in plm ca sa-i salvam pe aia si noi sa luam petrolul.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    • #16

      Cand nu o sa se mai nasca urate. Sau fete dragute care vor sa se faca frumoase. Adica never!

      Thumb up 0 Thumb down 0

  8. #17

    dude, esti de apreciat, ai venit de la timisoara pana la bucuresti pentru acest eveniment .Daca mai stai 2 zile pe aici iti expira permisul si trebuie sa te intorci cu trenul la timisoara.
    Ti-au decontat astia si transportul ?

    Thumb up 0 Thumb down 0

  9. Eu m-am inscris sa fiu blogger oficial, a treia sau a patra oara. Am fost acceptata, dar apoi m-am retras. E prea mult de munca pe la birou ca sa lipsesc si apoi mi-am amintit ce inseamna responsabilitatea asta, cam 9-10 ore in care postezi mereu pe toate retelele 🙂 Cel putin asa faceam mereu. Articole kilometrice si zeci de tweet-uri live. Am stiut ca nu mai vreau asta si am lasat loc altora 🙂 Am facut bine? P.S. Super ideile de la Andrei

    Thumb up 0 Thumb down 0