Finanțele mută plățile către stat acolo unde ar fi trebuit, la angajat

idioti

Una din marile probleme ale angajaților români este că ei habar nu au cîți bani le ia statul. De asta există și comunismul feroce care se manifestă peste tot, ca la articolul cu banii pentru copii. Pentru că săracii rupți în cur habar nu au câți din banii lor se duc la stat. Dacă în loc de ăia 2000 de lei în medie pe care îi iau net, ar lua de fapt 4000, câți sunt brut și ar fi forțați să decarteze cu mâna lor cei 2000 de lei, lunar, brusc oamenii ar conștientiza mult mai ușor că de fapt inamicul e acolo și ei sunt cei ce sunt furați, fără jenă.

Doar că ei nu știu, deorece toate impozitele și decartările se fac la angajator, pentru ca omul de rând să nu știe de fapt cât e de furat de stat. Sunt niște sume, nu îi pasă, Netul, eu cât iau netul, domnu? Nu, țărane, ar trebui să știi cât ți-e brutul și să conștientizezi că diferența aia se duc în buzunarele lui ponta, dragnea, videanu etc.

Ministerul finanțelor face o chestie bună. Un început, dar tot e ceva. Mută plata contribuțiilor sociale ale angajatului doar la angajat. Înainte era 10,5% la angajat şi 15,8% la angajator, de parcă angajatorul trebuia să îi plătească asigurările sociale angajatului. Acum va fi 21,7% doar la angajat.

Foarte bine, bravo! În sfârșit comuniștii de mucava vor realiza câți din banii lor, din VENITURILE lor reale, se duc către stat, pentru ca ei să aibă parte de moarte în chinuri prin spitale sau de pensii cu care nu îți poți cumpăra nici măcar medicamentele uzuale. Bravo!

Acum urmează, sau ar trebui să urmeze și partea în care tot salariul brut se varsă angajatului, care să fie obligat să se ducă și să își plătească singur dările către stat. Pentru că, dacă se întâmplă asta, urmează încă o revoluție.

__________________________________________________________
Dacă ți-a plăcut articolul, dă-mi o bere virtuală BERE 130 beri
Loading...

67 comentarii

  1. #1

    În aceste condiţii, voi cei cu PFA-uri ce veţi face? Întrebare pentru toți cei de pe CETIN.ro cu PFA sau II - automat această mărire de contribuții va veni și la persoanele fizice autorizate.

    Thumb up 5 Thumb down 0

    • eu nu am pfa

    • #3

      daca se pastreaza treaba cu sistemul cu norma de venit nu cred ca va fi o problema prea mare daca mai creste cu cateva procente.

      Oricum, Cetin are dreptate, vine revolutia daca isi dau seama oamenii ca ei de fapt dau jumatate din ce castiga la stat.

      Thumb up 4 Thumb down 0

    • au pfa la obor. proaspat, captura nu din ala de crescatorie.

      Thumb up 8 Thumb down 0

    • Vom plati, ca si pana acum :), ne ducem la ghiseu, completam declaratii, luam semnatura, mergem la casierie si impingem banii. Se poate si pe net 🙂

      Thumb up 4 Thumb down 0

    • #6

      N-ai inteles nimic. Nu e vorba de nici o marire de taxe.

      Thumb up 1 Thumb down 0

    • @Adrian
      Ba am inteles. Pentru salariati nu e nicio problema, presupunand ca angajatorul va mari pur si sinplu salariul brut, fara nicio mizerie. Era intr-adevar o minciuna perpetuata de mult, asta cu impartirea contributiilor intre angajat si angajator, astfel incat angajatul sa nu cunoasca ce buget trebuie sa aloce angajatorul pentru el (lasand astfel impresia ca angajatorul se imbogateste pe seama bietului om).

      DAR: la PFA si drepturi de autor nu era partea asta cu contributia angajatorului. Asta, impreuna cu norma de venit, respectiv procentajul de cheltuieli forfetare le facea mai atractive. Aceste doua categorii vor avea contributiile marite cu aceasta ocazie. Si fiti fata griji, de la anul vor fi contributii la fondul de sanatate si pentru dividende.

      Thumb up 1 Thumb down 0

  2. ar fi interesant să se spargă și impozitul, atît la bugetul de stat, atît la culte, să vedem cu cîți ortodocși adevărați rămînem

    Thumb up 19 Thumb down 0

    • ateii cat si cui platesc? sau liber cugetatorii? sau agnosticii?

      Thumb up 1 Thumb down 0

    • nu platesc. vrei sa iti sustii religia, plateste, nu ma pune pe mine sa ti-o sustin

  3. #11

    Masura este cum trebuia sa fie la inceput, doar ca niste observatii:
    -Ei vor sa se mareasca brutul, cu acel procent, astfel incat, romanasul sa nu se simta ars la net;
    -Contributiile scad, inainte era 26.3, acum va fi undeva de 21.7. Prin urmare, diferenta procentuala, va fi marita ulterior, tot prin OUG.

    Ce spui tu, ar fi misto sa iti dea brutul si apoi sa-l virezi tu, nu de alta, dar romanul inventiv din fire, ori nu-l va da, ori va golani cumva acea suma. Cel mai corect, ar fi doar impozit pe venit, restul, optionale, dar nu o sa se intample vreodata asta.

    Thumb up 8 Thumb down 0

    • Sistemul ar fi incapabil sa incaseze contributiile lunare. Luam 4 milioane de angajati, anticipam ca 50% nu platesc, ramanem cu 2 milioane adica 24 de milioane / an. Care e institutia care poate manevra 24 de milioane de oameni pe an la ghiseu ? Sper ca nu se trezeste vreunu sa zica de plata online 🙂

      Thumb up 9 Thumb down 0

    • #13

      E ok să plătească firma în continuare taxele, nu e problemă.

      Ce este foarte important este ca angajatul să vadă exact care e costul lui real, şi câţi bani dă de fapt la stat.

      Cred că măsura asta ar fi mai bună decât 100 de autostrăzi. Altfel vor arăta alegerile de acum înainte dacă cineva va lăsa asta.

      Thumb up 0 Thumb down 0

  4. #14

    cei care mai lucrează pe pfa sînt deja în pierdere. de la îneputul anului ar fi trebuie să treacă la srl, e mult mai avantajos

    Thumb up 3 Thumb down 0

    • #15

      Da, cu diferenta ca la SRL nu iei dividendele decat la sf. anului (cel putin asa spune legea), deci s-ar putea sa ai niste probleme cu cash flow-ul. Si da, legal platesti anticipat impozit pe venit si venitul il iei dupa 🙂

      Thumb up 1 Thumb down 0

    • #16

      Exista un cont contabil tocmai ca asociatii sa poată scoate bani din firma (legal), atunci când se dau dividende se compensează cu acel cont. Poți lua bani câți și când vrei, bineînțeles dacă firma intra în faliment/insolventa trebuie sa aduci banii necompensati cu dividende înapoi.

      Thumb up 4 Thumb down 0

    • @horia: Nu prea - exista norma de venit pt PFA.
      Si oricum se platesc cass, cas si alte alea si pe venitul din dividende, nu? Adica singura diferenta e de 5% vs 16% impozitul pe venit. Plus inca 3% pe venitul firmei

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • #18

      Desi am avut PFA destul timp, recunosc ca nu ma pricep la chestiile astea cu taxele, pe mine ma interesa sa aduc venituri, tatal meu sa se ocupe de treburile astea si plateam cat reiesea.

      Insa am sa-mi dau cu parerea pe ce a zis Horia. Intr-adevar, la inceputul anului s-a mai marit ceva (parca CAS sau nu stiu ce) doar ca, a face comparatia cum e mai avantajos, e incompleta pana nu se introduc si niste date in ecuatia asta. Ce fel de pfa? Normal sau la norma de venit? Daca la norma, cat e norma pe judetul respectiv? De exemplu la IT parca era 65000 euro pe an. Cat e income-ul lunar? E 500 de euro sau 5000 de euro? E income constant lunar sau primesti 2 luni pe an? Altfel discut despre o suma de 500 de euro lunar in care pleam taxe vreo 2500-3000 euro inainte si cu modificarile de acum cine stie poate 4000, altfel discut de un income de 5000 de euro lunar, deci 60000 euro pe an, cu taxe de 4000 de euro pe an. Dar repet nu ma pricep, insa stiu de articolele comparatorii (am citit doar in fuga) de pe anumite site-uri, doar ca trebuie sa introducem toate variabilele personale in ecuatie sa ne dam seama daca merita sau nu. Asta pe langa celelalte discutii dintre avantaje SRL vs PFA

      Thumb up 0 Thumb down 0

  5. #19

    O miscare foarte desteapta dar ma indoiesc ca va trece pentru ca impactul va fi enorm. Mai exact, daca se muta plata CAS la angajat va creste spectaculos gradul de colectare - pentru ca neplata taxelor care se retin din brut este penala. Pe cand neplata taxelor datorate de angajator nu este 🙂
    De aia toti mamutii de stat - cati au mai ramas- au datorii enorme la stat pentru ca nu plateau contributiile datorate de societate. Le plateau doar pe cele retinute din brut... deci practic se incasau doar cei 10.5% la bugetul CAS.

    Thumb up 3 Thumb down 0

    • #20

      Esti neinformat prietene. Asta cu penalul pentru neplata impozitelor cu retinere la sursa a fost desfiintata de CCR acum un an.

      Thumb up 2 Thumb down 0

  6. #21

    Tocmai ca cei cu PFA sunt afectati cel mai tare.

    Sincer am dat si eu share la articolul asta si acum vazand punctul tau de vedere cu brutul consider ca e corecta opinia (eu consideram totusi ca e o metoda de muls de la mica parte a populatiei platitoare de taxe, in a acoperi pierderile/furturile din alta parte), insa cred totusi ca va fi o mica problema in educarea angajatorului. Angajatorul va omite sa creasca si el brutul la nivelul la care ar trebui (sau va da un 5% acolo in plus maxim fata de cat e acum) crezand ca te plateste pe PFA e treaba ta ce faci mai departe, el asta considera brutul, e ca si cum esti platit in dolar, ala se devalorizeaza brusc si tre sa justifici ca ar trebui sa primesti mai multi dolari. Pe principiu angajatorul zice, nu e problema mea te descurci. Si e complicat sa zicem daca el era obisnuit sa te plateasca 1000 de euro pe PFA tu sa ii zici, "Sefu de maine trebuie 1500" si sa mai ai si pretentia la marire salariala la sfarsit de an sau o renegociere pe baza de rezultate, cand el o sa-ti zica "pai nu ti-am dat 1500?" chiar daca alea erau taxele

    O alta problema pe care o vad e ca foarte multa lume va inchide sau suspenda (trece in fara activitate) PFA-ul, chiar si cel cu norma care era mai avantajos. Pentru ca multi vor privi ca pe un soc dintr-o data sa-i dublezi sa zicem taxele chiar si la norma, si i se arunca mingea in terenul angajatului sa negocieze el cu angajatorul treaba asta. Binenteles nu i-a pus nimeni sa mearga pe PFA, alegerea a fost a lor sau angajatorul i-a impus, dar cred eu ca angajatul e fortat sa renunte la PFA, nu va putea face brusc treaba asta ca ramane fara job dar in timp se vor inchide multe PFA-uri.

    Inca de la inceputul anului cand marisera nu stiu ce (parca CAS sau ceva, nu stiu exact) era o discutie daca mai renteaza sa stai PFA sau mai bine iti faci firma. Acum cred ca e si mai clara problema

    Thumb up 7 Thumb down 0

    • Facem toti srl uri cu 3% la incasare si mergem cu minus pe casa pana ne leaga. Decontam popcorn si chiloti de la jolidon pana

      Thumb up 9 Thumb down 0

    • #amin already did that:)))

    • #24

      Voi stiti cum mere un pfa sau doar dati forward la ce cititi pe celebrele platforme brick and mortar?

      Thumb up 5 Thumb down 0

    • #25

      Chiloti de la Jolidon...bv Ursule!!!

      Thumb up 2 Thumb down 0

    • #26

      @Charles, am avut vreo 4 ani activitate in continuu pe PFA si inca vreo 3 inainte de a-l suspenda. Cu toate astea nu bag mana in foc ca stiu 100% cum merge PFA-ul. Da-mi detalii si vedem poate aflu ceva ce nu stiam.

      Thumb up 1 Thumb down 0

    • #27

      nu ba cristi, ai dreptate. am citit si io textu pana la capat pe hotnews si e clar. deci daca era 10,5 si 5,5 si 0,5 acum va fi 21,7 si 11 pentru PFA. s-o dublat. numa ca noa, dai factura sau chitanta cand trebuie, ca tot omu.

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • Nu s-a dublat ca mai era si impozitul de 16. In total era 16+10.5+5.5 = 32 si acuma e 16+21.7+8.9=47. Deci o majorare cu 50% per total a taxelor de plata.

      Thumb up 0 Thumb down 0

  7. #29

    Se reduc salariile, apar noi cozi, noi angajati la stat.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  8. Pai nu o sa se intample.. EVER ca angajatul sa primeasca salariul brut si sa plateasca el cu manutele lui darile. Eu stiu, de exemplu, cat am Salariul brut si ma strange in spate luna de luna cand ma gandesc cu cat cotizez la buget.

    Legat de Pensii, desi am 35 de ani( in curand) deja ma gandesc cu groaza la perioada aia. La un calcul simplu .. as iesi la pensie cam cu 1/2 din salariul actual ceea e e relativ putin. Mai ales cand ma gandesc la pensiile speciale alea in care ai salariu 10.000 lei net si tu iesi la pensie cu 12.000 pentru ca se ia in calcul doar ultima luna sau ultimele X luni si nu toata perioada de cotizare.

    Astept cu nerabdare, desi s-ar putea sa mor pana atunci, ziua cand toti vor avea Pensii in functie de stagiul de cotizare complet si nu in functie de cum vrea X Partid.

    Thumb up 5 Thumb down 0

  9. ii doar o propunere de inceput de discutie pentru intrare in dezbatere sau ceva.

    ZF au facut rost de chestia asta, nici macar nu stim daca ii adevarata, Min Fin n-a zis nimic, guvernul nu poate da ordonante pana nu se termina vacanta parlamentara, etc etc.

    discutam mult prea prematur.

    Thumb up 5 Thumb down 0

  10. In multe tari cu carw ne tot vrem comparati asa se face. Se duce fiecare sa isi plateasca contributiile. Asa simte fiecare cat da din salar la stat si nu mai face anagajatorul un nesimtit care fce bani pe spatele lui. Ca sa fie si mai clar. Eu am firma productie de lumanari. Absolut niciun angajat nu intelege de ce el ma costa asa de mult daca ia in mana cat ia. Si cand le zici ca le platesti transport tichete etc spun ca mai bine le dai banii astia la salar decat sa le iei tu aceste beneficii. Pur si simplu nu pricep ca daca le adaug la salar aceste valori eu mai platesc taxe pe langa. Nu mai vb ca 3/4 din femeilet care intra in concediu de materintate habar nu au ce drepturi si obligatii au. Ele intreaba pe forumuri de mamici nu la contabil avocat etc. Si aici ma refer la doamne cu carte nu la femei simple din productie. Ele nu sunt informate, ele nu au obligatii doar pretentii.

    Thumb up 7 Thumb down 0

  11. Bine ar fi si daca angajatul si-ar vira singur aceste contributii. Ca si angajator tu ii platesti brutul si apoi ura si la gara. Angajatul sa plateasca singur... abia atunci s-ar vedea cat de mult se duce la stat. Si poate abia atunci lumea ar constientiza si nu ar mai vota pentru o sticla de ulei. Poate!

    Thumb up 0 Thumb down 0

  12. #35

    Eu stiu ca pe fluturasul de salariu iti scrie cat se duce si unde se duce, era taicamiu ofticat ca plateste o gramada. Si eu tot pe fluturasul de salariu vad cat platesc. Cel mai probabil pe romani ii doare-n cur, la ei functioneaza doar socul initial si dupa cateva zile uita si o lasa asa.

    Thumb up 6 Thumb down 0

    • #36

      Ce nu știi tu este faptul că angajatorul mai plătește și el acele taxe (taxe, adică fără impozit), și chiar mai multe: salariatul plătește CAS 10.5%, sănătate 5.5% și șomaj 0.5%, pe fluturaș nu se vede că angajatorul plătește CAS 15.8%, sănătate 5.2%, șomaj 0.5%, fnuass 0.85% fond de garantare 0.25%, fond de risc și accidente între 0.15 și 0.85% în funcție de codul caen, iar firmele cu peste 50 de salariați mai plătesc și un fond pentru persoanle cu handicap, care se calculează în funcție de numărul mediu de salariați și salariul minim. în noua logică, toate aceste taxe despre care nu te-ai interesat se desființează și îti apar pe fluturaș. probabil că se vor mări salariile de încadrare astfel încît netul să fie același (salariatul va încasa aceiași bani, iar angajatorul va plăti mai puțin la stat)

      Thumb up 6 Thumb down 0

    • #37

      Exact, de fapt firma mai plăteşte încă atâta cât vezi tu în fluturaş 🙂

      Ce zici, e tragedie sau nu să votăm în continuare genul de oameni a căror casă e cea mai mare din judeţul lor. Asta zice multe...(aka dragna în Alexandria, şi mulţi alţii probabil).

      Thumb up 0 Thumb down 0

  13. #38

    Din pacate electoral isi da foc la valiza guvernul : Titlu mare pe retard tv " Guvernul dubleaza contributiile sociale" . Intre timp PSD promulga scutirea totala de taxe a pensiilor. Cine o sa fie votat la maxim in toamna ?

    Thumb up 8 Thumb down 0

  14. In tarile cu apa calda, firma plateste darile, dar impozitul ti se scrie frumos pe hirtie, adica atit iei in mina brut, si ia uite cit merge la stat, si ia vezi aici jos, cu ce marunti te alegi. Simplu si clar, si cind vezi cit iei tu si cit ia statul deja incepi sa te uiti in jur si te intrebi daca se vede unde se duc banii aia sau te pregatesti de o revolutie.

    Thumb up 2 Thumb down 0

    • Si in tara noastra la fel - nu ai vazut niciodata in fluturas de salariu? Acolo scrie tot.

      Thumb up 15 Thumb down 0

    • #41

      Din ce stiu, tot in acele tari, poti avea si cheltuieli deductibile din impozit, ceea ce n-ar fi rau.

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • #42

      Nu fratiuc, nu asa pe foaie. Nuuu, cu bani intrati in cont si cu responsabilizare. Sa-i vezi tu acolo si sa-i platesti cu mana ta, eventual daca se poate sa se se complice treburile cu stat la coada, cu completat hartii, cu platit birocratie, cu blocat de conturi, contraole si amenzi si tot meniul complet.

      @infektus Sunt praf in ochi man, de obicei iti deduc chelutile care trec de un anumita prag pe care au grija sa nu-l treaca. Decenta si corectitudine fiscala mai gasesti numa prin UK, Singapore, Elvetia si putin prin US. In rest te poti pisa pe ea apa calda.

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • #43

      @jollyca,

      Nu, nu scrie deloc tot, scrie doar ce plăteşte angajatul, angajatorul mai adaugă şi el partea lui 🙂
      Şocant, nu?

      Thumb up 1 Thumb down 0

  15. S-a intamplat Colectiv si nu am avut revolutie, si tu vrei revolutie pentru cativa lei? Slabe sanse, ai cam mari asteptari de la poporul roman.

    Thumb up 4 Thumb down 0

    • #45

      Totul pana la bani ma frend...totu pana la bani.

      PS..situ zice ca am 1900 de comms...de unde pana mea asa multe???

      Thumb up 2 Thumb down 0

  16. #46

    Dacă trebuie să plătească românașii direct dările către stat, statul dă faliment într-o lună, maxim două.

    Thumb up 13 Thumb down 0

  17. Pai... ok, le muta, dar moronul care nu stie cati bani da angajatorul la stat (pentru ca nu stie sa citeasca un "fluturas" de salariu) n-o sa stie in continuare, atata timp cat impozitul se retine la sursa. Daca, daca statul ar baga "full monty" si ar luat banii direct de la angajat, sa vezi atunci circ!

    Thumb up 2 Thumb down 0

    • pai aia am zis si eu, bai pantelimon!

    • #49

      Ar fi genial. Ori ar ramane statul fara bani si ar fi nevoit sa blocheze majoritatea conturilor din cauza datornicilor numerosi (vezi sistemul bancar), ori prezenta la vot va creste simtitor.

      Thumb up 1 Thumb down 0

  18. #50

    Mda. E un inceput bun. Si o masura foarte corecta. Sper sa nu o dea de gard urmatorii dupa alegeri.
    Dar as formula cu Ministerul Finantelor vrea sa .... Nu a facut-o inca, nu se stie 100% daca chiar va fi facut.

    Thumb up 1 Thumb down 0

  19. Ideea de PFA a fost prost inteleasa inca de la bun inceput. Pentru ca romanasul este inventiv, CIM s-a transformat in relatie comerciala cu un PFA, desi ala era clar angajat. Au mers unii atat de departe, incat au obligat angajatul PFA sa ia un anume contabil. La fel s-a intamplat si cu drepturile de autor. In fine, rezumandu-ma la articol, imi place chestia cu obligarea angajatorului maximum! A angajatorului privat, vreau sa zic. Mergand mai departe cu gandul, imi imaginez cate angajari de neveste, copii, amante si amanti se vor face pe la casa de pensii, la casa de sanatate samd...

    Thumb up 2 Thumb down 0

    • Eu sunt salariat la o firma si dupa program sunt profesie liberala, fara nicio legatura cu firma la care sunt angajat. Inteleg ca masurile adoptate sa loveasca in cei angajati la firme care sunt si profesie liberala si au intre ei relatii comerciale pentru a plati mai putine taxe, dar eu ce vina am ca sunt corect??? Si poate ca mine sunt alte zeci de mii de persoane??? Acum, ca profesie liberala, platesc 32% din tot ce castig net, care nu prea difera de brut, ca n-am ce pot deduce prea mult fara sa ridic suspiciuni. Lucrez ca profesie liberala 2-3 ore pe zi in timpul saptamanii si vreo 4-5 pe zi de weekend, cati bani crezi ca pot face in plus fata de salariu? Daca prin noul proiect va trebui sa dau aproape jumate din ce castig, desfiintez si gata. Ca timp de SRL si bani de contabil nu am...urmatorul pas: emigrarea

      Thumb up 5 Thumb down 0

    • #53

      Cacat, auzi, n-ai timp de srl si contabil. 3% impozit pe venit, impozit pe dividende si maxim vreo 200 lei/luna la contabil. Nu ai de tinut contabilitate si nici de umblat de depus declaratii si alte bullshituri...Bine ca tii PFA-ul ala unde tre' sa-ti faci tu toate chestiile si poate sa platesti si mai multe dari (in%). Plus ca nu exista distinctie intre tine si entitate ca personalitate juridica. Nici nu stii care va fi forma finala a modificarii codului fiscal, dar de plans pe net, in timpul programului cu salar, ai timp. Desfinteaza si emigreaza m'afrend.

      Thumb up 1 Thumb down 0

    • exceptand violenta limbajului, sunt de acord. nemaivorbind ca impozitul pe dividente e 5%. contabila se ocupa de tot, eu ma duc si ii duc facturi

    • #55

      exceptand violenta limbajului,

      Nu puteam sa fiu mai bland cu domnul proiectant (sau ce profesie liberala o fi avand).
      In rest, se pare ca articolul a avut ecouri printre cititori. Deja cei cu PFA cauta variante:

      Daca nu merge cu coduri: http://imgur.com/a/CVEvq

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • Eram in concediu cand am scris, dar na, Iugas stie mai bine. Cand ai familie, muncesti 8 ore, inca 1 ora pe drum, plus 2-3 ore de lucru acasa, nu prea mai ies socotelile cu timp de pierdut. Contabil de incredere si competent care sa-mi tina contabilitatea ca profesie liberala nu am gasit sub 200 de lei, deci ca SRL este mai scump. Conta in partida simpla nu este prea complicata, o pot face singur. Declaratiile le depun prin SPV, pe baza de CNP, desi am cod fiscal. O spun din experienta mea, nu stiu altii, sunt traducator, nu proiectant. Am ramas la forma asta de organizare pentru ca vreau sa-mi pot accesa banii castigati in orice moment, nu sa astept finalul anului pentru dividende. SRL implica si alta raspundere. Pana acum am considerat ca ar fi o mai mare bataie de cap sa am SRL, pentru 20 de ore de munca pe saptamana, si am reactionat ca atare la ideea ca proiectul ar presupune un grad si mai mare de indatorare decat in prezent. Asta dupa ce anul asta am inceput sa platesc si impozit mai mare pe apartament, fiind utilizat mixt.

      Thumb up 1 Thumb down 0

  20. #57

    .....si astfel PSD incepe sa spere la un 65-70% la alageri.

    Thumb up 10 Thumb down 0

  21. Esenta articolului asta am citit-o de ceva vreme intr-un comentariu, parca tot pe aici.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  22. #59

    văd și pe facebook și pe aici că sînt mulți naivi care cred că, dacă citesc fluturașul, acelea sînt toate taxele pe salariu. iată un exemplu de calcul al unui salariu brut de 2.000 lei:
    Salariu: 2000
    Deduceri (fără persoane în întreținere): 200 (această sumă nu se impozitează cu 16%, dar se calculează restul taxelor).
    CAS: 10.5%*2000 = 210
    șomaj: 0.5%*2000 = 10
    sănătate: 5.5%*2000 = 110
    impozit: 16%*1470 (adică 2000-200-210-10-110) = 235
    total rețineri = 565
    rest de plată = 1435

    adică din 2000 brut statul îți ia direct 565 și îți rămîn 1435
    ceea ce nu se vede pe fluturaș este faptul că angajatorul este și el taxat pe acest salariu de 2000 lei astfel:
    CAS: 316
    fond accidente: 3
    FNUASS: 17
    Somaj: 10
    Sanatate: 104
    fond garantare: 5
    total = 455 lei

    adică un salariu net de 1435 lei îl costă pe patron 2455, nu 2000, cum ai crede citind fluturașul.

    Cîteva dintre beneficiile care pot veni odată cu desființarea contribuțiilor angajatorului:
    - toate reținerile care apar pe fluturaș sînt stopaj la sursă, iar neplata lor către stat reprezintă caz penal. contribuțiile celelalte nu sînt stopaj la sursă, așa că, dacă firma nu le plătește, statul îi calculează penalități de întîrziere. deși s-au inventat conturile unice de virare a taxelor și impozitelor, mai sînt încă firme care virează fiecare datorie în contul ei (doar pe cele de pe fluturaș), iar cînd datoriile pe contribuții angajator ajung prea mai, ghici ce: insolvență => perioada pentru care firma nu și-a plătit contribuțiile nu se ia în calcul la pensie. desființîndu-se contribuțiile angajatorului, toate datoriile la stat devin stopaj la sursă = caz penal = mai puține riscuri de a rămîne fără pensie
    - nici un salariat nu va pierde la restul de plată, se va crește acel brut de 2000 lei astfel încît salariatul să primească tot 1435. cei care au noroc de un patron ok se pot trezi că patronul le lasă lor toată scăderea generală de taxe, adică un brut de 2455 => un rest de plată mai mare (noile taxe la vedere pe fluturaș fiind mai mici decît cele vechi, dar care nu erau toate la vedere)
    - crește salariul mediu brut pe economie, ceea ce înseamnă că, dacă nu se umblă și modul de calcul al pensiei, vor crește automat toate pensille normale (punctul de pensie se calculează și în funcție de salariul mediu brut) - adică nu neapărat și pensiile speciale care sînt calculate cum vrea mușchii lor.
    - conștientizarea salariaților care deocamdată nu au mare lucru de protestat împotriva pomenilor electorale. cînd vor vedea real cît le ia statul ca să facă respectivele pomeni, e posibil să nu mai fie așa darnici din gură.
    or mai fi și altele la care nu mă duce capul pe moment.
    punct negativ: gaura de la bugetul de pensii e posibil să se adîncească, cotele fiind mai mici + eventuala creștere a pensiilor, dar nu obligatoriu, poate datornicii actuali care vor fi nevoiți să plătească la timp + posibila creștere a numărului de salariați ca urmare a scăderii taxării muncii vor astupa gaura creată de cotele mai mici

    Thumb up 13 Thumb down 0

    • pai nu a zis nimic, asta e si in lege, nu cresc taxele pentru angajati, totul se compenseaza

  23. pacat ca e plecata chedar sa iti explice ea ca taxele alea nu sunt de fapt banii tai ci ai angajatorului...plm

    Adevarul era ca taxele la angajator aveau un sens sa se plateasca la suma totala si in functie de cati bani ai sa poti avea reduceri sau cresteri de taxe.
    Aia cu "sa plateasca angajatul taxele" ar fi dintre cele mai proaste idei EVER. pe langa birocratia maxima, ar inseamna ca angajatii sa stea o zi pe luna sa isi plateasca taxe. Ar insemna ca TOTI angajatii sa aiba o treaba in plus. Deci da...cea mai proasta idee

    Apropo de taxe. Acum ceva timp s-a unificat tot. tu platesti numa la finante. si pensii si cas. Ai zice ca e o idee geniala. Dar...tu platesti pensii (ca asa scrie pe foaie) dar trebuie sa depui si o foaie care sa zica ca banii de pensii sunt de pensii si ar trebui sa mearga la pensii. Altfel...banii raman la anaf. Pentru ca pantof.
    Sa iti zic si cu casul?

    Thumb up 2 Thumb down 0

    • #63

      confunzi cîteva lucruri:
      cînd spui că s-a unificat tot, de fapt vrei să spui că au apărut niște conturi unice, colectoare: unul pentru impozite, unul pentru asigurări sociale. pînă la apariția acestor conturi trebuia să faci 10 ordine de plată lunar la salarii - unul pt impozit și 9 pt celelalte taxe. acum - doar două, unul pt impozite și unul pt celelalte 9 taxe (în cazul celor buni platnici, altfel conturile vechi, pe fiecare taxă în parte nu au dispărut, ambițioșii pot face în continuare OPurile separat). cele 9 taxe plătindu-se într-un cont unic colector, ai impresia că gata, ai scăpat. dar asta este doar o facilitate pentru a nu mai face 9 op-uri separat, faci un singur op și finanțele împart banii în locul angajatorului după declarația 112 (foaia aia despre care spui că trebuie depusă la finanțe). eu lucrînd din 1990 pe firmă și prinzînd și alte vremuri, foaia asta mi se pare un lucru foarte bun. o depun online, de acasă, din concediu, fără coadă, și înlocuiește 4 declarații pe care trebuia să le depun la pensii, 2 la sănătate și la șomaj, toate la ghișee, înainte de apariția ei. în acestă declarație 112 scrie cîți bani merg la pensii pt fiecare salariat în parte, cîti la sănătate, cîți la șomaj. este absolut este absolut normal să o depun, de unde altfel să știe statul ce pensie să calculeze salariaților mei, dacă eu nu îi spun?
      "tu plătești pensii" - greșit. tu plătești asigurări sociale de: pensie și de accidente de muncă, la CAS (Casa de asigurări sociale - de aici apar confuziile); sănătate și fnuass la CASS (Casa de asigurări sociale de sănătate, e alta decît CAS), șomajul si fondul de garantare la Șomaj. o firmă, de fapt, la aceste fonduri are datorii, finanțele doar fac un serviciu de a ne lua banii într-un singur cont, pînă nu spunem cîți trebuie în fiecare parte, banii rămîn blocați la finanțe, este normal.

      la faza cu "taxele alea nu sunt de fapt banii tai ci ai angajatorului...plm", dacă nu înțelegi că angajatorul plătește în numele tău acei bani, e chiar greu de explicat. cel mai simplu ar fi așa: deși sînt ai mei, angajator, dacă nu plătesc acești bani la stat, datoria este a mea, angajator, dar ghici cine pierde la pensie din cauza asta? tu, salariat. ghici cine nu se poate interna în spital din cauza asta? tu, salariat. este o datorie pe salariu pe care eu, ca angajator, o iau în calcul cînd te angajez și de aceea îți ofer un salariu mai mic, pt că tu, salariat, nu știi și nici nu vrei să ințelegi că brutul ăla nu înseamnă toată cheltuiala mea. statul mă taxează în plus pentru că angajez oameni.
      "sa plateasca angajatul taxele" - nici aici nu înțelegi bine. asta înseamnă că toate taxele apar pe fluturaș, angajatorul nu mai plătește alte taxe pe care salariatul nu le vede. toate taxele se scad din brutul salariatului, nu sînt în plus față de brut. angajatorul colectează în continuare aceste taxe în numele salariaților și le virează la stat, ca și pînă acum, salariatul primind în mînă doar restul de plată. (asta înseamnă stopaj la sursă - ai oprit taxele angajatului ca să le plătești la stat, păi le plătești, că nu sînt ale angajatorului, altfel furi de 2 ori, și pe salariat că i-ai oprit banii să-i plătești în numele lui, și pe stat).

      Thumb up 3 Thumb down 0

  24. #64

    se numeste teapa nati mai loat pana acum teapa? FORTZA STEAUA FORTZA STEAUA HEY HEY

    Thumb up 0 Thumb down 0

  25. #65

    Anca Dragu, prima reactie dupa informatiile privind modificarea Codului Fiscal: Nu avem in vedere o asemenea masura. Nu va creste povara fiscala, nu vor fi cresteri de taxe. Predictibilitatea fiscala este foarte importanta

    "Eu ca ministru al Finantelor nu am in vedere o asemenea masura. Solicitarea mea a fost foarte clara: de a gasi solutii pentru simplificare fiscala si debirocratizare", a subliniat Anca Dragu.

    "Este vorba numai si numai de simplificari si procese de debirocratizare, in niciun caz nu va creste povara fiscala, nu va creste vreo taxa sau vreun impozit, fie ca este vorba de persoane fizice, persoane fizice autorizate sau persoane juridice", a adaugat ministrul.

    Anca Dragu a mai precizat ca "Eu am cerut expertilor din minister diferite analize pe posibile masuri de simplificare. Nu exista in acest moment o decizie la nivelul ministerului si in niciun caz nu am cerut un scenariu in care sa creasca povara fiscala."

    Thumb up 0 Thumb down 0

  26. #66

    Piarul a fost prost executat: trebuia s-o bage cu motivul salariului brut (pe numere) decât să pornească direct cu "O să vă taxăm atâta şi nici nu vă spunem de ce".

    Thumb up 0 Thumb down 0

  27. #67

    O sa platesc. Ce pot sa fac altceva, eu din asta traiesc, nu pot sa-mi inchid micuta mea Intreprindere Individuala.

    Thumb up 0 Thumb down 0