Firea a găsit soluția pentru aglomerația din trafic

pandele-firea

Un bilet RATB ar costa în mod normal, dacă s-ar calcula tot ce include stabilirea prețului unui produs, în cazul nostru unui bilet, aproape șase lei. În mod normal, bucureștenii îl cumpără cu 1,3 lei. Diferența e plătita de primărie. Pensionarii au gratuitate și mentinem, nu dorim să introducem plata. Liceenii și studenții plătesc 50%. Am făcut un calcul foarte simplu. Când spui că vrei să dezvolți, să modernizezi transportul public, pentru ca bucureşteanul să lase mașina acasă, atunci trebuie să oferi dovezi concrete. Multe autobuze în trafic, ca să vina regulat, autobuzele să aibă aer condiționat și sisteme de încălzire, să fie confortabil să stai în autobuz, de aceea trebuie ca investiția să fie ca cele 1.000 de autobuze ale RATB să fie în trafic și a achiziționării a cel puțin 100 pentru a acoperi toate liniile în condiții decente”, a spus Gabriela Firea.
Viitorul primar al Capitalei vrea să facă transportul public gratuit din bugetul Primăriei Capitalei.

Draga de ea. Iată, în sfârșit, cineva a înțeles care e cu adevărat problema autobuzelor. Nu sunt gratuite. Clar ăsta e motivul pentru care eu nu am mai mers cu autobuzul de 10 ani. Pentru că trebuia să plătesc 1 leu biletul.

În niciun caz nu are legătură cu faptul că autobuzele sunt gunoaie neîntreținute, fără căldură iarna sau aer condționat vara, pline de ardeleni care se spală doar când se duc în ardeal și fac rost de săpun de casă gratuit. Nu are legătură nici faptul că autobuzele ajung în stații când pot și ele, nu după program. Nu are legătură cu faptul că semafoarele nu sunt sincronizate, nu există benzi dedicate transportului în comun și camere video care să îi sancționeze pe cei care le încalcă.

Nu, nimic din astea. Leul ăla era cel ce mă făcea să dau zilnic câteva zeci de lei pe combustibil la mașină, ca să pot ajunge la timp în locurile unde am nevoie. Și da, ajung la timp pentru că merg pe contrasens, pe linia de tramvai și prin stânga stațiilor de tramvai, tai liniile continue și trec pe galben în mod constant. Pentru că nu există niciun fel de reglementare a traficului în bucurești, ci doar haiducie și survival of the fittest. Asta e, supraviețuiesc și eu.

Da, aș circula cu transportul în comun, pentru că metroul e genial. Dar, de exemplu, la mine în pantelimon, după ora 7.10 se formează o coadă fizică de 4-5 kilometri de mașini care vor să intre în oraș. Coadă care se face din cauza faptului că se intră pe o singură stradă, cu o bandă pe sens, stradă unde circulă căruțe, bicicliști, șmecheri țigănuși, roabe, strângători de gunoaie etc. Coada se oprește într-un semafor, care, la rândul lui, trimite traficul în șoseaua pantelimon, distrusă de oprescu și tehnologica radion.

Ce autobuz să iau, ca să zbor peste chestiile astea? Oamenii din cartierul Pantelimon ce autobuz să ia ca să zboare peste dezastrul de milioane lăsat acolo de cei care au distrus orice urmă de fluiditate în traficul de acolo?

Știați că, în planul inițial, la Cora Pantelimon se făcea o parcare foarte mare, unde cei ce intră în oraș trebuiau să își lase mașinile, după care să ia metroul și să plece în drumul lor? Doar că, între timp, geniile din primării au decis că nu e necesar un metrou până acolo, lasă, metroul se oprește la Iancului. Prin urmare, oamenii ar trebui să lase mașinile acolo, după care să aștepte un eventual tramvai, care să îi ducă, cam în 40 de minute, la Iancului, de unde să ia metroul. Sigur, asta vor face toți. Fix asta se va întâmpla. Sau se vor ]ntoarce, pe jos, 1 km, până la metroul de la intrarea în comuna Pantelimon, vor aștepta 30 de minute până vine, după care vor pleca voioși la muncă.

Nu, doamnă Firea, distinsă țărăncuță fătătoare. Gratuitatea pe autobuze nu e o soluție. Nu va face decât să umple autobuzele de pensionari plictisiți, care vor începe să verifice piețele din București una după alta, aglomerând și mai mult și așa aglomeratele autobuze.

Oamenii care muncesc și din banii cărora practic veți plăti această idee cretină vor alege tot mașina personală. Pentru că se grăbesc, pentru că au de ajuns la muncă, să facă bani să puteți voi să aveți ce flitui în contracte între voi.

Fuie Mirea?

__________________________________________________
Dacă ți-a plăcut articolul, dă-mi o bere virtuală BERE
Loading...

75 comentarii

  1. #1

    E clar... daca reuseste sa aduca proiectul in stadiu de implementare si sa sii o faca, mai are un mandat asigurat 🙁

    Thumb up 9 Thumb down 8

    • #2

      'ai de p. ta! Unde ai invatat sa scrii, taica?

      Thumb up 22 Thumb down 17

  2. #3

    Păi dacă RATB-ul va fi gratuit să facă și kilowatul și gigacaloria gratuită pt. bucureșteni.
    Dacă tot face o treabă, să o facă până la capăt.

    Thumb up 50 Thumb down 1

    • #4

      Si Shaorma

      Thumb up 57 Thumb down 3

    • #5

      si curvele de pe matasari

    • #6

      fiecare cu ce-l doare

      Thumb up 78 Thumb down 1

    • #7

      Semintele, musai gratuite. Automate de seminte la fiecare scara de bloc si aplicatie de aifon care trackuieste cate seminte bagi pe zi in locul alergatului.

      Thumb up 24 Thumb down 1

    • #8

      Si micii si berea !!!! Sa curga rauri berea si sa fie un mare nor de fum de mici deasupra bucurestiului!

      Thumb up 6 Thumb down 2

  3. #9

    Ceea ce zici tu e logic, cu exceptia "Nu va face decât să umple autobuzele de pensionari plictisiți". Pensionarii, cum ziceai la inceput, au deja gratuit, deci pentru ei teoretic nu va fi nici o schimbare.

    Thumb up 62 Thumb down 0

    • #10

      Pai lor sa le dea un leu la fiecare calatorie cu autobuzul. Sa fim corecti, nu?

      Thumb up 75 Thumb down 1

    • #11

      Se vor pensiona tot mai multi inainte de termen.

      Thumb up 1 Thumb down 0

  4. #12

    După cum spuneam, stimabila și futabila d-na Firea e tot ce se putea întâmpla mai bine Bucureștiului 😉

    Thumb up 30 Thumb down 0

    • #13

      Futabila?

      Thumb up 11 Thumb down 8

    • #14

      când treci pe la Cj îţi fac cunoştinţă cu una ce lucrează la Optiblu, numai să-l nimereşti.

      Thumb up 25 Thumb down 0

  5. #15

    Te roade invidia,aia e
    Ai buletin da Pantelimon si știi ca o sa va spargă ăștia cu amenzile cînd o sa va prindă călătorind in autobuzele gratuite a lui Firea fara bilet si fara viza de flotant

    Thumb up 37 Thumb down 1

    • #16

      Transportul o sa fie gratuit pentru toti, prevad un viitor sumbru controlorilor, vanzatorilor de bilete si sistemului cu carduri (de la UTI) de milioane de Euro....

      Thumb up 14 Thumb down 0

    • #17

      @eddie : cum ar fi să demonteze/desființeze toate instalațiile actuale, ca peste un an să spună "băi nu se poate gratis, e nefezabil, reintroducem taxa" și instalează un alt sistem de milioane de euro (uti sau whatevăr)?

      Thumb up 12 Thumb down 0

  6. #18

    Fuie la greu , zic eu !

    Thumb up 4 Thumb down 2

  7. Nu exista nimic "gratis". Niste fraieri tot platesc.

    https://www.youtube.com/watch?v=r6hgEkdSlJw

    Thumb up 11 Thumb down 1

  8. #22

    Cu pensionarii nu se schimba absolut nimic pentru ca au deja gratuitate in baza talonului de pensie (adica nici macar acel card nu trebuie sa il cumpere).

    Asta este una din diferentele rezultatului din weekend. Mirea da moka restul vroiau sa vanda.

    Cat despre infrastructura, in curand va spune probabil ca mai are nevoie de minim doua mandate sa repare ce au facut primarii dinainte.

    Thumb up 2 Thumb down 0

  9. #23

    PSD nu stie altceva decat sa dea GRATIS sau sa creasca SALARII indiferent de performanta! Pe bune... de unde ideea asta cretina? S-a plans cineva ca costa mult RATB-ul?? Cineva chiar crede ca oamenii care sparg bani pe benzina in trafic nu aleg RATB-ul pt ca costa 1 lei si ceva biletul? Duduie FIREA, vezi ca esti primar in Bucuresti, nu in vreun sat uitat de lume...mi-e sila!

    Thumb up 21 Thumb down 6

    • #24

      Sa va spălați cu ea pe cap cu săpunurile ardelenilor. Ce dracu are a face faptul ca nu aveți voi autobuze cu ardelenii? Ce va mai place șaorma...Semnează un ardelean nespălat.

      Thumb up 24 Thumb down 19

    • #25

      avem autobuze, nu sunt suficiente, pentru ca sunt prea multi ardeleni nespalati

    • #26

      Degeaba te agiti, Rares. E un lucru stiut ca ardelenii sunt nespalati si fuduli.

      Thumb up 21 Thumb down 20

    • #27

      #amen2that

    • #28

      @Rares
      Este o reactie fiziologica la miticii in sus , miticii in jos...

      Thumb up 14 Thumb down 2

    • #29

      Pai si arghelenii incep sa puta in preajma miticilor din cauza sistemului de aparare, asa ii tin departe.

      Thumb up 23 Thumb down 1

  10. #30

    Da ziceti ma direct Muie Firea. Va tot bagati in jocuri de cuvinte ca niste pisicute.

    Thumb up 48 Thumb down 1

  11. #31

    M-am cacat pe mine de ras cand am vazut poza :)). Epic! Bine ca nu il aveti pe Robu primar ca va oprea lucrarile la metrou si va facea barcute pe Dambovita.

    Thumb up 9 Thumb down 0

  12. #32

    calculul banuiesc ca este urmatorul: asta violeaza bugetul capitalei cu idei crete. la toamna castiga psd si face guvern care vine si subventioneaza la greu ideile crete ale gastei de firea. inteleg ca niste unii deja pleaca din primaria voluntari si se pregatesc pt noile posturi de la capitala. muie firea!

    Thumb up 2 Thumb down 0

  13. #33

    Pai nu trebuie sa-si recompenseze electoratul? Ciorile maneliste si betivii de scara mai cadeau prada controlorilor, acum sunt liberi sa circule pe unde vor (fosilele deja au gratuitate).
    In loc sa faca cat mai multe magistrale de metrou, ca sa poti circula repede prin oras, primaria a decis ca e mai misto sa stai cu orele in tramvai, in mirosuri si manele ascultate la telefon.

    Thumb up 3 Thumb down 5

  14. #34

    ce ma distreaza cel mai tare e faptul ca toti meseriasii aia de lucreaza in pipera pe la corporatii si care nu au apucat sa ajunga la vot, acum vor ajunge si mai usor la serviciu. in doar cateva ore vor putea traversa orasul cu ratb-ul, gratis si confortabil

    Thumb up 20 Thumb down 0

    • #35

      Adică aia care n-au votat pă nimeni din cauza de Moron5

      Pai o să fie Firea primar pă viață
      Ceea ce va si doresc

      Thumb up 23 Thumb down 0

  15. #36

    Legat strict de trafic n-am vazut pe nici unul dintre candidati sa iasa in fata si sa spuna dracu adevarul : bai prostilor, pentru o problema complexa cum este traficul din Bucuresti, NU exista o solutie simpla. Este nevoie de o serie de masuri, dar care trebuie sa interactioneze intre ele.

    Un prim exemplu ar fi parcarile de la marginea orasului. In sine ideea nu e deloc rea, dar daca chiar daca o implementezi peste noapte fara alte masuri nu se va observa nici o diferenta. In primul rand sunt directii de intrat / iesit din Bucuresti unde ai drumuri cu 1 banda pe sens, cum ar fi Pantelimon si Domnesti. La orele de varf este imposibil ca un astfel de drum sa faca fata. Solutia ar fi largirea acestora, doar ca cine le cunoaste sau are ocazia sa stea 5 minute pe Maps si sa le parcurga va realiza ca va dura ceva timp pana cand se va putea implementa asa ceva. O solutie partiala ar fi ca Bucurestiul sa aiba o centura cu 4 benzi si solutii logice de transfer (subtraversare, supratraversare, sensuri giratorii, etc.).

    Sa presupunem ca avem parcarile si Centura. Avem locatii unde metroul este aproape (ex : Berceni) dar si locatii unde doar RATB ajunge. Cine a avut ocazia insa sa mearga cu metroul la orele de varf pe la Aurel Vlaicu sau Pipera sau Victoriei / Unirii ca sa dau doar cateva exemple realizeaza ca actuala infrastructura Metrorex e cam la limita. Daca vom avea un trafic suplimentar important va fi nevoie de trenuri suplimentare, ceva modificari la nivelul accesului in statii, etc. Chestiile astea nu sunt deloc ieftine.

    La capitolul RATB ar fi atatea de spus ... Cert e ca e nevoie de o gramada de bani pentru un parc auto mai bun, implementarea unei solutii pentru a limita calatoriile gratuite (platit la sofer, platit la accesul pe peron, etc.), implementarea unor trasee cu banda dedicata si pentru inceput macar alea sa mearga la program.

    Pentru a putea eficientiza RATB-ul si pentru a fluidiza o idee traficul e nevoie de multe locuri de parcare pentru a elibera minim o banda de pe trei sferturi din strazile din capitala. Ar fi ideal sa se implementeze la scara larga ceva de genul : http://www.sistemedeparcare.ro/html-parcari/Slimparker557Shaft.htm. Doar ca asa ceva iar costa o gramada de bani avand in vedere ca ar fi nevoie de cateva mii de astfel de parcari.

    In concluzie, problema traficului trebuie abordata din mai multe directii, doar ca indiferent de unde incepi e nevoie de foarte, foarte multi bani. Bani pe care Bucurestiul nu ii are, iar candidatii foarte probabil stiu acest lucru. Evident nici unul dintre ei nu are curajul sa spuna adevarul, sa spuna ca ar trebui taiate multe dintre subventii, ca bucurestenii vor trebui sa contribuie fiecare cu niste mii de euro pentru locurile de parcare, pentru ca daca ar scoate porumbelul din gura s-ar pupa pe bot de orice sansa de a castiga. Asa ca apar pe sticla si fie o ard in generalitati si forme fara fond, fie vin cu idei fanteziste, doar doar se vor gasi mai multi prosti care sa puna botul.

    Thumb up 24 Thumb down 1

  16. #37

    Cred ca va dati seama ca de la a zice la a face e o distanta mare si decizia mai trece si prin CG.
    Ce planuri a povestit ea cu vanzarea de autobuze facute la uzinele ratb in strainatate, de-a dreptul hilar. Tocmai noi care cumparam autobuze mercedes....
    De altfel, imposibilitatea transportului gratuit se vede si in marile metropole europene unde cu cat transportul e mai scump cu atat e mai de calitate si civilizat.
    Sa luam de exemplu Londra, pentru orice calatorie ai tarife reduse in functie de ora si tarife complete. Pe Oyster card transportul poate costa intre 1,7 si 2,4 pounds in oras. Asta sa tot insemne vreo 13 lei...
    Dar dupa parerea mea e cel mai smecher transport urban din Europa pe care am vizitat-o eu. In Paris e mai ieftin dar in metrou miroase a pishat si e jegos....

    Anyway, cred ca scopurile ascunse ale acestei prime decizii sunt vreo 2 cel putin:
    1) trimite in CG propunerea, USB se va opune evident....Firea o sa iasa la tv si o sa spuna ca Nicusor se pune in calea marilor proiecte pentru bucuresteni - avantaj Firea
    2) ratb e deja falimentar, o asemenea operatie pe cord deschis poate sa produca pierderea pacientului ceea ce...surpriza...se si vrea...pentru ca oamenii de casa PSD sunt gata sa-l cumpere si sa-l faca pe bani.

    Altfel nu vad nicio logica in a lua decizia asta pentru ca nu impacteaza pe nimeni pe fond. Cei cu venituri peste medie oricum merg cu masinile, pensionarii oricum mergeau gratis, studentii si elevii oricum aveau redus (15 lei e o frectie totusi)....iar blatistii tot nu plateau. Decizia ar fi doar un "hep!" in fund ca sa grabeasca falimentul.

    si asteptam cu interes cum va decongestiona ea vizibil in 6 luni traficul.

    Thumb up 13 Thumb down 2

  17. #38

    Cum nu suntem spălaţi? încă nu s-a uscat ploaia pe noi de acum 2 săptămâni. Nu ne spălăm când ştim că trecem prin Bucale ca să ne încadrăm în peisaj :)) no

    Thumb up 37 Thumb down 1

  18. #41

    Q: Ce gasesti la bordelul principal din comuna Voluntari?
    A: Barbati in toata Firea 😉

    Thumb up 46 Thumb down 0

  19. #42

    Daca Liviu Alexa a zis ca gratuitatea transportului in comun se poate la Cluj pentru rezidenti, atunci la Bucuresti de ce nu s-ar putea?

    Thumb up 14 Thumb down 1

    • #43

      Alexa ca alexa, dar ce a facut Bargau, e consigliere sau nu?

      Thumb up 3 Thumb down 1

    • #44

      @perkele e biletul 3.30 euro la un salariu aproape minim de...???????????

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • #45

      dl. Bargau se antreneaza pentru alegerile urmatoare, la astea a luat ceva sub 200 de voturi (dar parca erau rezultate partiale, din cate zicea).

      Thumb up 1 Thumb down 0

  20. totusi...de unde 6lei?

    Thumb up 2 Thumb down 0

    • #47

      atata e un bilet, diferenta e subventie de la primarie

    • #48

      in orasul unde culeg capsuni un bilet de autobuz e 3.30 euro si un abonament lunar e vreo 60

      Thumb up 3 Thumb down 0

    • #49

      @perkele: cat mai e o bere pe acolo? 7 euroi ? doo calatori cu ratb de laponia la o bere ?

      adica la noi sa ajungem sa bem o bere cat o eternitate in ratb ?

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • nu. Se imparte cheltuiala-intrari/nr bilete. Care bilet ba nu e luat, ba e plin de gratuitati.
      aia 6 lei sunt scosi din glume.

      *biletu e 6 lei pentru ca noi furam 3

      Thumb up 3 Thumb down 0

    • #51

      bere 5-8 euro, salariu mediu vreo 2100. in 2008, cand am ajuns acolo, biletul era 2.60 si abonamentul vreo 50

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • #52

      banuiesc ca o chirie nu e 300E.

    • #53

      depinde de oras, eu vb de oras ceva mai mic, un apartament de vreo 45m2 in centru e vreo 6-700 pe luna, mai pe la periferie vreo 5-600, daca esti student/doctorand si poti inchiria de la compania care se ocupa de cazare 4-500 pe luna.

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • #54

      Inflatie de peste 30% din 2008 da hipsterii continua sa dea finlanda drept exemplu.

      Thumb up 0 Thumb down 3

    • #55

      my bad, ca era islanda

      Thumb up 0 Thumb down 1

    • #56

      Nu cred că e doar inflație, e si scumpire pentru că prețul vechi era neprofitabil

      Thumb up 0 Thumb down 0

  21. #57

    nu se gandeste dansa ca o sa devina autobuzele rulote pt boschetari? proasta naibii.

    Thumb up 9 Thumb down 5

    • #58

      nici pe termen scurt nu poate vedea un efect la o decizie. pizda mamii ei...

      Thumb up 6 Thumb down 5

  22. #59

    solutia e simpla desi un pic costisitoare. a fost inventata si testata inca din 45 si se numeste bomba atomica! se poate imparti ca la gradinita, una mie, una tie.

    Thumb up 4 Thumb down 5

  23. #60

    am auzit ca firea o sa faca un proiect pentru urmatorii 12 ani. inteleg ca are legatura cu ceva plan de succes dinspre partea occidentala a tarii, cluj parca.

    Thumb up 2 Thumb down 0

  24. da, stiu ca doare de cand v-a luat Clujul fata.

    Da' nu-i stress, ca oricum de cand l-ati ales pe Oprescu centura nu mai e urgenta. In fond Bucurestiul oricum e supradezvoltat, trebuia sa mai taiati.

    Thumb up 5 Thumb down 4

    • #62

      buna asta cu luat clujul fata:))))))))))))))))))))))

    • io recunosc ca ardelenii is asa lenti incat singura sansa ca sa va depaseasca este ca voi sa mergeti inapoi
      - oh, wait -

      Thumb up 3 Thumb down 1

  25. #64

    Ati vrut stanga? Luati stanga bo$$ilor! Bucurestiul e PSDobitoc

    Thumb up 2 Thumb down 3

  26. #65

    Auziti, asta e cumva ardelean? :)))
    Ca se porneste cam greu...

    https://www.facebook.com/416579865217163/videos/492469184294897/?permPage=1

    Thumb up 1 Thumb down 0

    • #66

      Ea sigur e vasluiancă la cît de bine se ţine în runs a finală

      Thumb up 1 Thumb down 0

    • #67

      Ea sigur e vasluiancă la cît de bine se ţine în runda a finală

      Thumb up 1 Thumb down 0

    • #68

      Auăleu, ce ecou am pă blog

      Thumb up 0 Thumb down 0

  27. Firea-i a dracului (sau așa am auzit că se înjură prin București, mai nou).

    Thumb up 0 Thumb down 0

  28. #70

    Boss...la Cora Pantelimon e statia de metrou Republica fix in spate....la juma de viol de mers pe jos...

    Thumb up 1 Thumb down 0

  29. #72

    A castigat alegerile in mod democratic? Pai, cam da! Nu va convine ce face, asteptati pana la alegerile urmatoare si o s-o taxati de nu se vede!

    Si-apoi, bloggerii lucreaza de-acasa, n-ai tu treaba!

    Thumb up 2 Thumb down 2

  30. #73

    In Tallinn, Estonia, transportul public este gratuit. Cu mentiunea ca e gratuit doar pentru rezidenti 🙂
    Relativ rapid lumea a inceput sa declare domicilii, chirii, etc... 😉

    Thumb up 2 Thumb down 0

  31. #74

    eu consider ca femeia chiar stie sa-si faca treaba: e mama bugetului deci sa curga achizitiile doamnelor si domnilor!
    mai multe autobuze pe strazi e o idee foarte buna: le ancoreaza unele de altele ca pe vagoanele de tren, am pierdut vagonul asta, nu-i bai, ma urc in urmatorul...din mers bineinteles pentru ca traficul va fi extrem de aglomerat si nu vor avea mare viteza.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  32. #75

    Pensionarii au deja gratuitate. Singura diferenta este ca cei care nu isi cumparau bilet acum o sa fie mai putin stresati ca ii prinde controlul. 😀

    Thumb up 0 Thumb down 0