A fost o glumă, un test

Astăzi, pe baza glumei țaței lui Pandele, cu stâlpișorii de pe DN1, coada de mașini la intrarea în București a fost până la Hornbach Balotești. După care vita de la primărie a anunțat că a fost doar o glumă, un mic test și se anulează totul, mergem și printre stâlpișori, revenim în vacanță.

Știi ce e cel mai trist?
Că sunt unii care sunt de acord cu mișcarea. Da boss, stai la țară, chiaburule și vrei să vii în bucurești, lasă, că bine îți face. Pentru că da, oamenii ăia care s-au mutat lângă bucurești, deși sunt bucureșteni, și-au pierdut dreptul de a comenta, pentru că practic nu mai sunte cetățeni români, nu mai plătesc taxe, nu au dreptul să ceară chestii. În orice țară civilizată, suburbiile sunt ceva normal și acolo se mută toți cei ce pot și își permit, orașul fiind pentru business. Nu și aici, unde există homo religiosus.

Bestial, vă zic.
Plus, unii care insistă cu bicicletele, aceștia fiind retarzii maximi. Toată lumea trebuie și poate să meargă pe bicicletă, indiferent dacă vor, dacă POT, dacă le place sau nu, dacă au copii, boli. Nu boss, mergi pe bicicletă, știm mai bine ce e bine pentru tine. Așa e în Olanda, e plin Amsterdamul. Îți iei un rucsac, dacă mergi la cumpărături. Faci duș la muncă. SUNT SOLUȚII!!!!1111ONEONE

După care cei care bagă că da, foarte bine, așa să se facă, să renunțe la mașini și să meargă cu autobuzele. Desigur, nu contează că NU sunt autobuze, că șeptelul e jalnic, că sunt condiții mizerabile, că nici măcar metroul nu mai este frecventabil la orele de vârf, că nu sunt parcări în bucurești sau lângă, CĂ PÂNĂ ȘI SISTEMUL DE TAXARE E IDIOTIC. Să se facă, noi știm mai bine. Nimeni nu zice da, trebuie să faci asta, dar întâi asiguri transport în comun, asiguri metrou, asiguri linii directe, cu aeroportul, asiguri parcări la intrarea în capitală și autobuze spre POI sau metrouri. Nu, noi suntem români, noi întâi interzicem, după care mai vedem.

După care, aceiași ipochimeni condamnă doct cum vor cei din coaliția pentru familie să impună voința idioților cu prieteni imaginari, pentru că nu e bine și nu e corect.

O țară ratată, cu un popor la fel.

60 comentarii

  1. #1

    Despre ce glumita este vorba? Sunt în urma cu noutățile....

    Thumb up 5 Thumb down 9

    • #2

      Erai in trafic?

      Thumb up 38 Thumb down 2

    • #3

      Bandă pentru RATB, delimitată cu stâlpișori, la intrarea dinspre Băneasa. Best choice ever!

      Thumb up 4 Thumb down 0

  2. Daca ar fuma la crasme, n-ar mai fi atat de nervosi si suparati pe de toate :))

    Thumb up 16 Thumb down 15

  3. #5

    Folosire IN CORECTA a termenilor:NU tara ci TERITORIU sii...NU popor ci POPULATIE...
    Subsemnatul,pardon antesemnatul...DIXIT..!!

    Thumb up 23 Thumb down 2

  4. #6

    Corect! Sustin pt. demitere.

    Thumb up 9 Thumb down 6

    • #7

      Si ce sa pui in loc? Sunt curios ce o sa candideze la presedentie peste 2 ani. Rip vadim tudor.

      Thumb up 6 Thumb down 28

  5. #8

    Ce nu inteleg eu e ce te roade grija. Tu parca aveai bicicleta, nu? :D

    Thumb up 6 Thumb down 19

  6. las ca nici la Timisoara nu-i distractie mai mare. ai crede ca al nost' daca-i dr. ing. șicâtetitlurivrei stie mai bine. toti se imbolnavesc de "patronită" recte "primărită" și ce visează noaptea pun în aplicare ziua. la noi s-au apucat de două pasaje care împart orașul in două și niciunul nu e gata. acum vad ca au luat la belit și străzile conexe pe care mai puteai ocoli zonele în lucru.
    eu sunt pentru modernizare mai mult decât mulți dintre prietenii mei dar nu înțeleg de ce nu se apucă de un lucru si sa-l ducă pană la capăt.
    și peste 4 ani ghici cine va fi primar? exact. lecția cihandu "nu-i cu cine altcineva" o stim. (16 ani fratioare!!!)

    Thumb up 8 Thumb down 2

  7. #10

    Asptam vacanta sa punem in aplicare, se stie ca in septembrie anul asta nu mai incepe scoala; si daca ar vrea cumva vreun copil sa mearga la scoala amanam pana trece ninsoarea, ploaia sau ce o mai fi toamna.

    Sau facem un sondaj: vreti aglomeratie pe dn1?

    Thumb up 22 Thumb down 1

    • #11

      Gresit. Sondajul va fi: "sunteti siguri ca mai vreti scoala iar din toamna?"

      Thumb up 22 Thumb down 0

  8. #12

    Traiasca Clujul!

    Thumb up 10 Thumb down 25

    • #13

      Clujenii, acesti mici mitici ai Tramsilvaniei...

      Thumb up 27 Thumb down 8

  9. #14

    Simt o crestere a numarului vizelor de flotant pentru exprimarea iubirii fata de edila capitalei.

    Thumb up 10 Thumb down 2

  10. #15

    O țară ratată, cu un popor la fel.

    Țara e faină, păcat că e populată.

    Thumb up 2 Thumb down 10

    • #16

      o tara e facuta de oamenii care o locuiesc.

  11. #17

    Si totuși, in alte orase cum este Clujul, Brasovul si Iașiul nu sunt asa mari probleme ca in capitala. Si acolo se circula greu la orele de varf dar in rest este ok.
    In București nu ai bilet unic pentru mijloacele de transport in comun, multi parchează aiurea si ocupa o banda, in autobuze e aglomeratie, cald si miroase a sconcs ca sa nu mai pomenesc de faptul ca probabil jumătate din persoane nu composteaza bilet. In conditiile astea e greu sa iti lasi masina acasa.
    Firea, daca vrea sa facă ceva ca primar trebuie sa se inconjoare de oameni educati, cu idei si experiență de manageri nu cum a procedat pana acum când si-a adus nașa de cununie, coafeza si alte persoane dubioase.

    Thumb up 16 Thumb down 8

    • #18

      asa e, cel.putin in cluj e vis

    • #19

      Asa credeam și eu. As fi băgat mana în foc ca mai mult de jumătate fac blatul pe RATB. Însă de vreo 2 luni vad foarte des controlori și sunt extrem de rari cei fără cartela. Totuși sa nu uitam ca pensionarii și copiii au gratuitate. Gratuitate pe care as regandi-o pentru bătrâni. Sa fie doar între 10-16 și după ora 19.

      Thumb up 14 Thumb down 3

    • #20

      Iasi e o mizerie in materie de condus si imi blestem zilele cand ajung pe acolo. Eu decat sa ma duc o suta de km pana in iasi mai bine vin 400 pana in bucuresti.
      Firea a venit la primarie pentru combinatii si nimic altceva, daca ar fi dupa ea cred ca nici nu s-ar obosi sa deschida gura pe subiecte legate de primarie. Daca ar fi desteapta si-ar deschide un birou acasa si nici n-ar mai calca prin primarie.

      Thumb up 9 Thumb down 2

  12. #21

    De fapt suburbiile sunt norma pentru orasele construite sau reconstruite relativ recent (1950+ atunci cand automobilele incepeau sa nu mai fie considerate un lux, pentru romania vorbim de 1990+).
    Acum suburbiile nu mai par o idee atat de buna avand in vedere cresterea costului petrolului + cresterea populatiei.
    Sa vedem ce solutii ar fi pentru Bucuresti:
    1. Sa darame cladiri in stanga si in dreapta sa largeasca drumul ->costuri astronomice, oameni nemultumiti, durata foarte lunga.
    2. Sa nu mai permita oamenilor sa vina in Bucuresti, astfel incat sa devina un oras relativ inchis ->solutie foarte extrema care numai democratica nu e, oameni nemultumiti
    3. Sa convinga oamenii sa se duca si in alte orase la facultati sau munca -> pentru asta trebuie locuri de munca si facultati in alte orase, posibil dar pentru asta trebuie sa ofere fonduri foarte mari pentru celelalte judete si mult mai mici pentru Bucuresti, ar dura destul de mult
    4. Sa interzica masinile Euro 3 sau mai jos in Bucuresti pentru persoanele fizice -> ar fi mai ok traficul dar transportul in comun nu ar face fata nici pe departe, oameni nemultumiti si foarte multe masini "parasite"

    E mai usor sa plantezi 3 panselute, sa arunci niste beculete si sa trantesti niste oua. Macar asa nu superi masa de votanti.

    Thumb up 31 Thumb down 3

    • #22

      O alta solutie ar fi...scrie Cetin sus in corpu' articolului ce e asa greu?
      Fa parcari la capetele.orasului ca meltenii sa isi lase masinile acolo.si fa transport in comun rapid. Plus ar putea extinde toate retelele de transport in suburbii ca eu de ex de la Cora Pantelimon nu am cu ce ajunge 2 km mai incolo decat cu niste autocare private obosite ca ceva pus la.dispozitie de staturroman nu exista.
      Plus centura pizdii suntem in plm mea la 10 ani de cand s-au apucat de ea? Rad curcile in alte orase cakapitala nu are centura. Romanu nu onsa priceapa.in veci ca infrastructura aduce bani, bunuri dezvoltare....

      Thumb up 19 Thumb down 4

    • #23

      Solutii si mai rapide ar fi (daca tot s-a umplut Bucurestiul de oameni veniti din provincie, la munca):
      - Modernizarea RATB + Metrorex + Extinderea retelei de metrou+ marirea numarului de tramvaie/ autobuze/ troilebuze.
      - Constructia de parcari supraterane/ subterane, depinde de caz (Cu taxa) in apropeierea fiecarei guri de metrou.
      - Terminat balciul cu centura Bucurestiului.

      Dar... da. Panselutele sunt ultima problema din Bucuresti si au prioritate.

      Thumb up 13 Thumb down 0

    • #24

      In Bucuresti avem:
      - scolile considerate cele mai bune
      -facultatile considerate cele mai bune
      -cele mai multe locuri de munca
      -cele mai bine platite locuri de munca
      -locuri diversificate si numeroase in care sa iti petreci timpul liber
      -surprinzator foarte multe locuinte
      Chiar daca se face centura, se construiesc parcari(in aer probabil) si se imbunatateste transportul in comun (cumva o sa mai indese cateva metro-uri pe linia M1 si M3 si o sa fie troleibuze si autobuze din 5 in 5 min) tot o sa fie supraaglomerat orasul. Nu poti sa indesi tot ce iti trece prin cap in 100km2 si apoi sa cauti solutii.
      Strazile sunt prea mici, nu a fost gandit si in continuare nu este gandit ca un oras cu o populatie atat de mare. Degeaba investesti in infrastructura daca nu faci nimic sa controlezi si numarul de oameni. Eu daca nu eram din Bucuresti tot aici as fi venit, fiindca ai cele mai bune variante pentru aproape orice (din tara). Nu incearca unul sa gandeasca ce o sa se intample peste 5 ani, 10 ani sau 20. De asta suntem in cacatul asta de situatie.

      @Bluehand 2km ii faci in ~20min pe jos. Oamenii nu isi vor lasa masinile in parcari din acelasi motiv pentru care tu nu vrei sa mergi 20 min pe jos si preferi sa astepti sa mergi cu un autocar "obosit". E alegerea ta la fel cum e alegerea lor sa mearga cu masinile.

      Thumb up 10 Thumb down 13

    • #25

      da, cu 2 sacose de 10 kile de la cora in brate, le faci in 20 de minute. pentru ca eu ma duc la cora for fun.

    • #26

      @gc:

      "Sa nu mai permita oamenilor sa vina in Bucuresti" - nu mai bine muti capitala intr-un oras mai mic ce se va dezvolta exclusiv ca centru administrativ? Si Bucalele va deveni centru pur industrial si toti functionarii publici de prin ministere si agentii vor locui in alt oras. Si toti "provincialii" care au treaba cu ele n-o sa mai aglomereze Bucalele. Sau e nasol sa nu mai ai sub nas toate institutiile importante din tara?

      "Sa convinga oamenii sa se duca si in alte orase la facultati sau munca" - tu nu prea ai calatorit prin tara, nu-i asa? Surpriza, oamenii SE DUC in alte orase la facultate si la munca. Pentru ca, soc si groaza, chestiile astea exista si in alte orase. Care, ce sa vezi, sunt la fel de aglomerate ca si Bucalele si cu aceleasi probleme, pastrand proportiile (orasele de rang 2 din Ro sunt cam cat un sector din Bucale).

      "Sa interzica masinile Euro 3 sau mai jos in Bucuresti" - tu ai SH cu norma euro 4 , asa-i? Adica linia se trage fix sub tine. Uite, eu zic altfel: daca nu ai masina electrica sau hibrida nu ai voie sa circuli in Bucale. Da-i dreacu de sarantoci cu cazanele lor.

      Thumb up 6 Thumb down 0

  13. #27

    Si cine deconteaza lucrarea aiurea de pus stalpisorii aia?...asa e..in fiecare zi ni se dau motive sa realizam ca suntem o tara si o capitala care se zbate intre penibil si prostie...poate astupa la loc si pasajul de la P ta Sudului..

    Thumb up 21 Thumb down 0

  14. #28

    Asa-i cand ajunge primar una care citea de pe prompter, mai intai spune si apoi gandeste.

    Thumb up 26 Thumb down 0

  15. #29

    Mna, inteleg suburbiile, faptul ca daca ai bani sa iti faci o casa mai frumoasa sau sa iti iei ceva penthouse printr-un complex mai in afara orasului, n-ai de ce sa nu o faci, dar parca este destul de exagerat sa fii om care munceste zilnic, sa trebuiasca sa te prezinti 9-17 sau 8-16, si sa te muti dincolo de centura, mai ales spre Ghencea, Alexandria sau Otopeni - Balotesti, unde de 10 ani se pot face si 2 ore in trafic la ora de varf, si nici daca ar fi 2 benzi in plus nu ar scadea enorm, e prostie si tortura. Mai ales ca multi au copii mici, au vila in Clinceni, Domnesti sau Balotesti, si scoala in centrul bucurestiului, si trezesc copilul la 5:30, ca sa poata sa ajunga pana la 8 la scoala .

    Daca esti barosan, ai program flexibil, n-ai obligatie sa te deplasezi zilnic nu stiu cat, atunci da, poti sa te muti si in Ploiesti si sa ai firma in Bucuresti .

    Thumb up 19 Thumb down 4

    • #30

      Păi tu nu poți înțelege că sunt oameni care au dorințe diferite de la viață față de tine. Sunt unii care vor 500-1000 de metri de verde, 4-5 camere, liniște și absența vecinilor in jurul lor. Și un singur ssid când își conectează telefonul la wifi. Astea nu le poți obține nicăieri în București, de-aia sunt multi care se mișcă spre exterior cu toate inconvenientele enunțate.
      E bine totuși că municipalitatea să creeze niște condiții civilizate indiferent de ceea ce gândești tu pentru că, altfel, municipalitatea poate decide în aplauzele altora de câte ori sa te inchini când treci pe lângă biserică, cum sa te îmbraci decent, cum sa nu ai voie să ai mașină decât dacă ești din partid, câți chiriași să ai dacă ai spatiu excedentar, adică înapoi în anii '50.

      Thumb up 6 Thumb down 2

  16. #31

    Partea tare e ca autobuzele alea care au castigat 30 de secunde pe aia 600 de metri au pierdut juma de ora in plus fata de normal, in coloana de mai sus de pod baneasa.
    Astia is rupti de lume, de pulime. Daca ii iei repede habar n-au cat costa un bilet de RATB. Dar fac teste pe nervii si benzina oamenilor
    Cand am trecut sambata prin zona si am vazut cum 4 benzi ( cu tot cu Dobrogeanu Gherea) se gatuie instantaneu in 2, fara o minima preselectie, fara o minima logica, mi-am dat seama ca planul e simplu: facem la 'sto, se plange lumea, dam abort. Si apoi zicem: dar vai, noi avem bune intentii, dar e bucuresteanul rau, nu ne lasa.si asa mai clasam o problema.
    Nu care cumva sa facem metrou pana la otopeni si pana la voluntari, si park and ride-uri mari la Otopeni, Voluntari si Straulesti. E prea multa bataie de cap. Sa plantam stalpisori, e mai simplu.
    Iar cei 30.000 de oameni care lucreaza in buc si locuiesc in zona dr nord ilfov si fac naveta zilnic sa se chinuie in trafic, da-i dracu de activi. Care nu vor ei sa se inghesuie nitel in cele 5 autobuze preorasenesti de pe traseu. Sau sa pedaleze 40 de km zilnic.

    Thumb up 23 Thumb down 2

  17. #32

    Nu, nu o tara ratata - doar un Bucuresti ratat :)

    Toate orasele se descurca, numa' in Bucuresti parc-a plouat cu prosti la primarie.

    Thumb up 9 Thumb down 16

  18. Pai bre Arhi, in loc sa te bucuri ca exact de azi tu nu mai ai probleme cu traficul...?

    Thumb up 0 Thumb down 0

  19. Bre, la faza cu bicla cred ca ai inteles gresit la Radu. Miscarea "banda unica" a futut si bicicletele, deci nu era o optiune

    Thumb up 3 Thumb down 1

    • #35

      care radu? nush despre ce vorbesti, eu zic de tampitii mei de pe fb si aiurea.

    • #36

      Se referea la comentariul tau de ieri, de pe pagina mea de FB, cu privire la faptul ca acum nici biciclistii nu mai pot circula in zona.

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • #37

      ah, e stalker...

    • nu e stalker, e doar ca daca va am pe amundoi, m-am lovit de comentariu. Plm, Radu nu e biciclist hipster care sa isi imagineze ca i-a crescut al 4lea coi ca are bicla :)

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • #39

      nu e, radu e foarte decent

    • #40

      Faci misto de mine ? :)

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • #41

      nu, chiar imi placi

  20. #42

    Mutarea asta s-a vrut o miscare de PR, gen daca iesea ceva ar fi rupt televizunile, daca nu, uite am incercat, revenim ca bla-bla-uri. Problema cea mai mare a Bucurestiului raportata la nivelul de trafic, nu este banda unica, sau autobuze, ci o combinatie intre infrastructura de anii 80-90 si cu un volum foarte mare de locuitori. Ce vedem acum, este rezultatul anilor in care nu s-a facut nimic la nivel de infrastructura, desi populatia a crescut necontenit. Dincolo de comparatiile, cu celelalte mari orase in care uite s-a facut, uite s-a dres, aici primaria nu a putut si nu cred ca va putea tine pasul cu vremurile, Bucurestiul fiind pentru multi o speranta la o viata mai buna sau un blestem ca trebuie sa-l tranziteze. Iar asta spun, pentru ca si daca maine ar fi totul transparent, in materie de lucrari si altele, sa faci o magistrala de metrou dureaza, niste ani, sa faci o centura dureaza, niste ani si daca printr-un miracol, maine s-ar finaliza magistrala 5, ar incepe lucru la 6 si la 7 simultan si ar face niste park and ride-uri la iesirile din oras, problema ar exista, orasul tot ar fi aglomerat din acelasi motive pentru care vedem oameni ca vin cu masina la birou desi au statia la metrou la botul calului, dar a merge un 1 km pe jos, este cumva sub puterea de intelegere.

    Problema asta este legata foarte mult de educatia si de vremurile pe care multi le-au trait. Nu spun ca prea cucernica de la primarie, este vreun geniul al infrastructurii sau al planificarii urbanistice. Pur si simplu s-a uitat la altii a vazut ca treaba asta merge si a vrut s-o puna in practica la noi. Si fie ca ne place sau nu, la un moment dat, situatia asta trebuie sa devina o realitate, asta daca vrei sa mai poti respira prin oras.

    Thumb up 4 Thumb down 3

  21. #43

    Înțeleg că nu toți pot sau vor să meargă cu bicicleta la muncă, dar duma aia cu „dușul la muncă” mă exasperează. E ca și cum ai zice „eu am alergat o dată când eram tânăr am transpirat, deci nu pot să merg pe jos 300 de metri până la muncă pentru că n-am duș acolo”. Dacă mergi cu bicicleta cu 15 km/h NU AI NEVOIE de nici un duș. Contrar mitologiei olandezii ăia nu fac duș primul lucru când ajung la muncă.

    În rest știu, Bucureștiul e un caz special. Orice soluție ar fi găsit alții nu se poate aplica acolo pentru că motive.

    Thumb up 3 Thumb down 6

    • #44

      Bai nu e chiar o duma. In Olanda nu ai niciodata, niciodata, niciodata 40 de grade. Pe cand la noi, cam din iunie incepand si pana la sfarsit de septembrie, temperatura la nivelul asfaltului aia e. Cu un varf de vreo 60 de grade in alea 2 saptamani de canicula. Eu am un drum de 4km munca-casa, cu bicicleta, prin parc 90% din el. Transpir fleasca la prima intersectie mare, semaforizata prost, in care am de asteptat cam 5 minute ca sa traversez legal (pe langa bicicleta). Adauga la asta casca obligatorie si cam e nevoie de dus la munca daca nu vreau sa mut nasurile prin cubicle.

      Si ca sa fiu si pe subiect: In loc sa se planga suburbiile de banda unica si sa faca petitii pentru 16 benzi, mai bine ar face petitie pentru metrou usor/tren suburban. In mod normal Corbeanca, Saftica, Otopeni ar fi ideale pentru o linie usoara de tren care sa se lege in oras la metrou sau autobuzele alea de pe banda speciala. Dar asta cere timp ca sa faci. Si cere un neuron in plus si de la primarie si de la suburbani care ar trebui sa inteleaga ca nu s-au nascut in masina dar probabil vor sa moara cu fundul lipit de ea. Benzile alea nu vor rezolva nimic long term. Nu ai cum sa faci suficiente benzi pentru traficul ala.

      Thumb up 4 Thumb down 0

    • #45

      Nu ai nevoie de dus daca nu urci niciun deal, daca nu e excesiv de cald, daca nu e vremea aia de dinaintea ploii torentiale cand transpiri si fara efort, cu atat mai mult cu un efort moderat. Eu am tricou de schimb si deodorant cu mine si nu s-a plans nimeni la job pana acuma (sper ca nu din politete). Dar totusi, as limita drumul pe biciceta catre job la 5km. Hai 7, dar e cam la limita. Si in Bucuresti uneori asta nu e posibil.
      Dar in general ai dreptate.

      Thumb up 1 Thumb down 6

    • #46

      @M Temperatura la nivelul asfaltului e de 40 de grade la 8 dimineața? Pe măsurate?

      @alex În Olanda nu sunt dealuri ce-i drept, dar e vânt. Când mergi cu un vânt de 6 bft din față cu o bicicletă olandeză (de obicei fără viteze) ți-ai cam dori să mergi la deal. Nu zic, or fi cazuri când bicicleta nu e practică din cauza dealurilor, dar să fim serioși, vorbim de București aici. Sunt dealuri, dar nu e chiar cel mai accidentat relief. Și nu chiar toată lumea are drum pe-acolo.

      Thumb up 1 Thumb down 7

    • #47

      Boss, eu cand merg cu bicicleta transpir ca un porc, mai ales dupa ce ma opresc, si cand merg la munca nu-s Peter Sagan sau Mark Cavendish. Din fericire, in Iashington unde m-am relocat, am dus la munca, asa ca pot sa transpir in voie pe drum si merg vreo 3km pe directie in fiecare zi..

      Thumb up 1 Thumb down 0

    • #48

      @Perkele Mergi 3 kilometri cu bicicleta și transpiri ca un porc? Dacă mergi cu 15 km/h (care cu bicicleta nu e efort mai serios decât mersul pe jos) faci distanța aia în 12 minute. Ție câte minute îți ia?

      Thumb up 0 Thumb down 3

    • #49

      boss, tu trebuie sa intelegi ca fiecare om are particularitatile sale. vezi de treaba cu cacaturile astea, ca devii penibil

    • #50

      Bine boss, nicio problemă, mă opresc aici. Dar rămân la ce am zis: în România nu se poate face nimic din ce fac alții, pentru că suntem un popor special. La noi totul e diferit și conspiră împotriva noastră. Orașele din România sunt altfel, străzile sunt altfel, temperaturile sunt altfel, umiditățile sunt altfel, glandele sudoripare sunt altfel. N-ai ce-i face, ne-a bătut Dumnezeu…

      Thumb up 3 Thumb down 0

    • #51

      sunt altfel. bucurestiul e situat pe dealuri. 10 km in bucuresti vara nu sunt echivalenti cu 10 in amsterdam. nemaivorbind de faptul ca in cei 10 km iti risti viata tot timpul. dar pula mea, trebuie sa dam comparatii, ca daca noi nu dam, atunci cine?

    • #52

      Imi ia un pic peste 12 minute ca am de asteptat la vreo 2 treceri de pietoni si trebuie sa navighez printre oameni la un moment dat. si da, cand ajung dimineata la birou ajung un pic transpirat, dar la mine dupa ce ma opresc din efort incep sa transpir mai tare si chiar n-am cum fara dus, de aia ma bucur ca am dus. daca as avea drum liber si n-ar trebui sa traversez vreo 3 strazi mai marisoare, as putea face drumul ala lejer cu 20-25 km/h, dar asa n-am cum.

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • #53

      @VOC: unii dintre noi mai opresc la semaforul rosu si asteapta sa se faca verde, in consecinta nu mergem cu 15km/h constant de parca am avea pista de biciclete proprie si personala.

      Thumb up 1 Thumb down 0

    • #54

      Boss, chiar nu aveam de gând să răspund, dar văd că nu mă lași. :D

      În primul rând, eu n-am făcut nici o comparație. Doar am răspuns la comparațiile făcut de amicul @M. Dacă chiar voiam să fac vreo comparație atunci comparam cu Maastricht. Dealurile de acolo sunt Himalaya pe lângă cele din București.

      În al doilea rând, ce mă deranjează pe mine e atitudinea „la noi nu se poate”. Indiferent că e vorba de biciclete sau de altceva. Pentru că oricând poți da exemplu de 3 persoane care transpiră pe bicicletă și QED. Părerea mea pe care nu mi-a cerut-o nimeni: cel puțin 20% din oamenii muncii din România ar trebui să fie capabili să ajungă la muncă cu bicicleta fără să transpire, cu condiția să meargă lejer. Parcă 20% mai puține mașini pe stradă n-ar fi chiar neglijabil, nu? Dacă 20% din oameni nu pot să ajungă la muncă fără să transpire atunci traficul e cea mai mică problemă. Ar trebui să renunțăm la construit străzi și să construim serios spitale.

      Și dacă tot nu se înțelege care-i atitudinea despre care vorbeam, uite exemplul perfect:

      nemaivorbind de faptul ca in cei 10 km iti risti viata tot timpul

      Așa e, altora le-a dat ăl de sus drumuri sigure, n-au trebuit să facă ei nimic. Noi avem de la natură drumuri nesigure și nu se poate face nimic în privința asta. Cum nu se poate face nimic în multe alte privințe.

      Thumb up 3 Thumb down 0

    • #55

      vorbim discutii si esti exemplul perfect pentru oamenii din articol. tu compari mersul cu bicileta prin amsterdam cu mersul in bucuresti, unde mori cu zile, neexistand decat o pista de 800 de metri in tot bucurestiul, vizavi de amsterdam, care e facut pentru transport usor, din cauza de olanda, canale si inundatii. pentru ca, nu-i asa, e vina mea ca nu sunt piste de bicicleta si atunci trebuie sa ies in praf si tiruri, ca sa fiu ca in olanda. hai sa ne oprim, ca ne batem joc de timpul fiecaruia.

    • #56

      N-am zis nimic de Amsterdam și nu ți-ar cerut nimic. Mă confunzi.

      Ciao

      Thumb up 0 Thumb down 0

  22. #57

    Bicicletele electrice ce autonomie au? Ar fi o solutie.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    • #58

      Bicicletele electrice au autonomie decenta, dar din pacate au boala bicieletelor: un adult sanatos le poate ridica si transporta fara probleme pe strada. Pe scurt, se fura.
      In ro, daca stai la bloc si vrei sa dormi linistit d.p. d. v. al sigurantei bicicletei iti cumperi o janghina la care nu se uita nimeni si, chiar daca se uita, te-a costat 4-500 de lei deci nu e o gaura in buget chiar atat de mare.
      O bicicleta electrica insa te costa ceva (si pana in 1000 euro). Si nu poti lua una SH chiar asa usor, ca si bateria aia are o durata de viata si trebe inlocuita.
      O solutie ar fi sa o tii in casa, cum fac unii si cu bicicletele normale mai high end.

      Thumb up 1 Thumb down 0

  23. #59

    Arhi,fara suparare dar eu nu cred ca Romania e atat de religioasa pe cat vrea BOR sa para. Uite un test foarte simplu,fiecare cres(t)in ortodox sa doneze cate 1 leu BOR. Cu o singura conditie,sa-l doneze el personal,intr-o anumita zi. Punem pariu ca nu strang mai mult de 1 000 000 ?

    Thumb up 0 Thumb down 0

  24. #60

    Cetin, eu cred ca n-a fost o gluma, a fost chiar in serios si pe bani, pe multi bani, sa ma explic: pt aceasta pista separata de autobuze s-a luat legatura cu firma vesta care se ocupa de asa ceva, s-a batut palama pe cat costa si pe cat e parandarat si s-a montat, urmand ca max dupa 4 luni .....cand consideram ca a fost o gluma sa venim sa luam stalpisorii si sa-i dam la un oras mai amarat la 1/2 din pretul initial.

    acelasi model de stalpisori i-am vazut montati pe buzesti pt pista de biciclete, au rezistat tot 4 luni, acum suntem la modelul 2, urmeaza 3, etc pe bani, pe multi bani. ar trebui sa intelegeti odata pt totdeauna ca primarul se gandeste doar la bani (care intra, nu care ies).

    Thumb up 0 Thumb down 0