Gata, s-a votat legea anvelopelor de iarnă

Ceea ce e un lucru foarte bun. M-am săturat să văd merţane derapând pe Văcăreşti, din căuză că şoferul s-a gândit că mercedesul nu alunecă pe zăpadă. Pe de altă parte, mă doare sufletul când mă gândesc cât vor ajunge să coste în magazine. Deja se anunţă scumpiri. Sfatul bloggerului este să mergeţi ACUM la un hypermarket să vă luaţi, altfel la toamnă veţi plânge grav sau îl veţi înjura pe zoso când va face mişto de voi.

Eu personal îmi voi mai lua 2 second handuri, de la service-ul secret de unde îmi iau eu în mod normal anvelope. Eventual cu jante de magneziu, dar încă nu sunt sigur dacă să o fac.

62 comentarii

  1. luate deja de o luna second, sduse de un amic de dincolo ;)

    Thumb up 0

  2. #2

    am de 3 ani luate de noi. Iarna urmatoare cred ca e uiltima si le schimb. Le vand SH la vreunu de a asteptat legea sa-si ia.
    Pentru alea de iarna e recomandat sa ai jante de tabla, fara spitze si kkturi. Asa stiu eu, ca zapada nu intra sa inghete daca nu "e" gauri

    Thumb up 0

  3. #3

    am mentionat ca am 4?
    ca 2 inseamna ca asa cum unii cred ca mertzu nu aluneca, tu crezi ca masina ta aluneca doar cu 2?
    care sunt alea 2?

    Thumb up 0

  4. #4

    Taicamiu foloseste pe fata anvelope de vara, si pe spate de iarna tot anul.E legal "angrenajul"?:D

    Thumb up 0

  5. #5

    le rupe p-alea de iarna degeaba....vara se consuma mai rpd, iar daca are tractiune pe fata iarna directia e degeaba. Sper ca e credincios si are multe cruci in parbriz...ii dau 7 cp in plus

    Thumb up 0

    • 7hp - adica Holy Points ai vrut sa zici nu?

      Thumb up 0

    • #7

      lolez

      Thumb up 0

    • #8

      taicamiu nu-i genul care sa-si puna iconite si alte d'astea pe parbriz:))totusi, poate il conving sa-si puna un parbriz anti-glont:))

      Thumb up 0

  6. #9

    Anvelope de iarna pe jante de aliaj?Sper ca glumesti Arhi.

    Thumb up 0

    • #10

      baxter » De ce nu?

      Thumb up 0

    • #11

      Si eu sunt curios "De ce nu?". Ca abia mi-am pus jante de aliaj pe cele de vara si nu sunt decis daca sa le pastrez cele de tabla pentru iarna sau sa le vand.

      Thumb up 0

  7. e 50 de euro un pneu second. nu cred ca o sa fie panica pentru nimeni

    Thumb up 0

  8. #13

    deci iau 200 E pe ale mele luate cu 250 acu 3 ani? traiasca SH...vand ibiza 70 de cai frumosi cu 50 000 km reali la doar 15 000 EUR...negociabil...8500 Fix

    Thumb up 0

    • #14

      nici o oferta? dati 50 eur pe un sh la gume dar la o ibiza nu tine pe nimeni...hai ca o las la 8400

      Thumb up 0

  9. #15

    arhi...decat sa iei 2 mai bine nu mai iei deloc ... cauta pe google erau niste filmulete care demonstrau ca e o mare prostie sa ai doar 2 anvelope de iarna iar celelalte 2 sa fie all seasons sau vara.
    janta de magneziu care e mai scumpa se face praf iarna din cauza solutiilor ecologice aruncare de baieti pe strada ( sare)
    p.s. ca tot esti fan apple mai nou .. si ti ai luat iphone 4...incearca sa lasi un comentariu de pe telefonul mobil... eu cel putin apas cu incredere degeaba

    Thumb up 0

  10. Din ce inteleg alea all season is OK. Oleeee! ca nu mai de dat bani pe cauciucuri noi n-am chef. Inainte sa sariti de dos in sus, precizez ca NU misc masina din loc daca e zapada sau polei. Deci teoretic m-am invartit la faza asta ...

    Thumb up 0

    • cica cele all season sunt cam de rahat. serios! asa am citit ca zic profesionistii in ale automobilisticii. Plus ca am un amic care a patit-o cu cauciucuri din astea. si-a facut varza masina

      Thumb up 0

  11. #20

    Poi aici ar incepe o discutie pe care am avut-o de multe ori cu amicii.
    1. Patzit, un disc ovalizat ... cauza ar fi chiar jantele de aliaj, care permit trecerea unei mari cantitati de apa constant pe discul incins.
    2. Riscul mult mai mare de a le lovi/zgaria/sparge pe perioada de iarna.
    3. Bineinteles pretul, care se reflecta in celelalte 2 argumente de mai sus.
    Ok, stiu ca o sa imi primesc contraargumente la greu, dar .... asta e parerea mea pe care as fi vrut sa ti-o impartasesc.

    Thumb up 0

    • #21

      eu chiar am intrebat serios, nu sunt vreun expert

      Thumb up 0

    • Eu auzisem ca ar avea ceva si de-a face cu sarea/solutiile ce se arunca pe sosea pe timp de iarna, care ar ataca jantele de aliaj...

      Thumb up 0

  12. #23

    @Arhi, scuze ca nu am postat ca reply :( Sper sa se mai inteleaga ceva

    Thumb up 0

    • #24

      adevaru e cu nu se vede semnul de reply la mine decat daca dau un CTRL + A sau selectez cu mouse...

      Thumb up 0

  13. #25

    alea all season din relatarile celor ce le-au primit cu masina, sunt bune la 13,5 gC...in rest sunt mediocre. Acu poate depinde si de firma.
    De vara am Pirelli, de iarna Michalin (sau cum so scri'). Precizez ca fac in mod regulat buc - bv iarna, pe cheia.... prin oras pb all season daca nu iesi pe <0 gC sunt ok

    Thumb up 0

    • #26

      pisi pe ele de all seasons. era sa mor, pe ninsoare, in brasov. patinam ca barasnikov

      Thumb up 0

    • #27

      Intr-un cuvant allseason nu sunt bune nici vara, nici iarna. De inteles ca se livreaza odata cu masina noua, dar nu inteleg pe cei care opteaza sa le cumpere

      Thumb up 0

  14. Am all season :P

    Thumb up 0

    • #29

      si de ce razi? nu auzi ca e de naspa? sper sa te am in fata :)

      Thumb up 0

  15. #30

    io cu caucioace de iarna am iesit din zapada de 25 cm plus ce pusese lama pe margini (lateral iesirea) si ma roaga vecinu cu seria 5 sa-l tractez ca nu iesea (perpendicular ce-i drept). I-am zis...nene...am 1.2 in 3 pistoane ce vrei de la viata mea? Pune mana si ia un xDrive daca n-ai bani de gume :)))...iar apoi m-am trezit

    Thumb up 0

  16. Tu iti iei anvelopele de la supermarket?
    Nu esti sofer daca nu ai pe cineva care le aduce de dincolo si le vine la juma de pret` :D

    Thumb up 0

  17. #32

    Arhi , multi prefera jantele de tabla din comoditate (sa nu le mai dea jos de pe cele de aliaj) E o idee ok zic eu ( ma refer si la pret la vulcanizare)
    Cert e ca ideea de a avea 2 cauciucuri in loc de 4 e total aiurea ( chiar se invarte masina cu tine pe un sleau ceva )

    Thumb up 0

    • #33

      eu am doar de tabla..si le sch mereu. Eu asa am invatat de la soferi profi (nasu e intructor auto) si la service tot asa au zis...dar poate sunt eu retard...e posibil

      Thumb up 0

    • #34

      Luci » de ce?

      Thumb up 0

    • #35

      pret la vulcanizare e ceva de genul 8 lei in plus daca sch jeanta

      Thumb up 0

    • #36

      de ce-s retard...ca asa sunt eu :). Ovalizare de la apa pe disc fierbinte de la frana , frana de mana trasa => ingheta zapada pe disc si pleaca masina la vale ca nu prinde fr de mana (in buc mai putin...in bv avem strazi in panta), se aduna zapada in gaurile de la aliaj si forteaza frana pe disc, jeanta compacta functioneaza ca o lopata cand dai stg- dreapta si iti faci carare - aliajul cu spite o rafineaza si o face mai pufoasa

      Thumb up 0

    • #37

      Luci » understood, de bagat la cap

      Thumb up 0

    • #38

      Altfel e cand stai la munte...le inveti pe tabla ta daca nu asculti de altii :)

      Thumb up 0

    • Luci, stau intr-un oras cu multe strazi in panta si in care ninge la greu iarna. N-am patit niciodata sa inghete zapada/apa pe disc si sa nu tina frana de mana. N-am patit niciodata sa se ovalizeze discul de frana - pana mea, ar fi si cam stupid - nu s-ar ovaliza atunci si vara, pe o ploaie torentiala? De 3 ani am schimbat doar anvelopele, nu si jantele.

      Thumb up 0

  18. #40

    - Anvelopele de iarna se pun pe toate rotile pentru ca diferenta de aderenta poate sa fie mai periculoasa decat lipsa lor.
    - Contrar parerilor impamantenite anvelopele cu aderenta mai buna (daca e cazul) se pun pe puntea spate care e mult mai greu de controlat in caz de derapaj (datorita greutatii mai mici si a inertiei). In orice caz, fie iarna, fie vara, este totdeauna recomandat ca toate anvelopele sa aiba aderenta apropiata (de aceea e bine sa fie puse anvelope de la acelasi producator si de acelasi tip, chiar si data de fabricatie e importanta din cauza compozitiei care se poate schimba). Nu vorbim aici de anvelopele foarte uzate care au un risc ridicat de a exploda, anvelopele de tipul acesta nu au ce cauta pe masina.
    - Este recomandat ca anvelopele de iarna sa aiba talon cat mai ingust, rolul lor este de a taia zapada cat mai repede - pentru a ajunge la o suprafata mai aderenta - nu de a pluti pe deasupra.
    - Jantele de tabla sunt recomandate din cauza protectiei mai bune pentru discuri

    Un ultim factor, la fel de important, il reprezinta conducatorul auto, sunt foarte multi care nu stiu cum se pleaca corect iarna de pe loc sau cum se urca o rampa/coboara o panta.

    Thumb up 0

  19. #41

    sa zic si io, desi e asa tarziu... si eu si sotia detinem cate una bucata masina, avem 2 seturi de 4 (roti + anvelope) si de iarna si de vara, jante de aliaj vara, jante de tabla iarna. Se pastreaza la boxa (daca nu era asta, sunt "hoteluri" de roti available peste tot).Eu am RWD, ea are FWD. Ne doare la basca (de fapt nici acolo, da' sa nu facem nota discordanta :) )
    @Catalin : word!

    Thumb up 0

  20. #42

    preturile cresc nu pentru ca au dat ai nostrii o lege ci pentru ca e criza de cauciuc pe piata externa. stiu ce vorbesc ca pe acolo ma invart.

    Thumb up 0

    • #43

      cartus » da, pai in noiembrie, cand au anuntat astia ca baga legea in 2 saptamani, preturile s-au dublat pentru ca a fost brusc criza de cauciuc. instant, atunci

      Thumb up 0

    • #44

      Atunci a fost cerere din partea cumparatorilor ce a dus la cerere din partea vanzatorilor autohtoni catre piata externa care nu prea avea de unde sa mai scoata marfa ( pentru cele de iarna se fac comenzi din vara pe baza de estimari). Ce preturi ai vazut sunt la speculanti care au profitat atunci, acum insa cam asta e pe piata externa, criza de materie prima cauciuc. E normal ca pretul sa numai scada ca au ramas cu marfa pe stoc luata atunci, cu pret mai mare si sub intrare nu prea ai voie sa vinzi.

      Thumb up 0

  21. #45

    All season sunt mai aproape ca performanta d cele d vara sau de cele d iarna. In ambele cazuri t pisi p ele in unul din sezoane. Daca vreti doar 2 anvelope de sezon ganditi cum se distribuie forta de franare- daca e iarna si ai anvelope d iarna doar p puntea motoare forta d franare va fi distribuita in proportie mai mare p cealalta pentru ca acolo simte masina ca nu tin franele. Recomand 2 randuri d jante vara/iarna, daca socotesti pretul pentru 2 schimburi corecte(echilibrare si azot) a 4 anvelope p an, in 3 ani amoryizezi jantele d tabla

    Drumuri bune

    Thumb up 0

  22. #46

    legea e prost facuta, anvelopele de iarna devin obligatorii de la 1 noiembrie. ce se intampla daca la 1 noiembrie sunt 15 grade (sa nu zic ca au fost ani cand a fost si mai cald de atat). anvelopele de iarna functioneaza bine de la 5 grade in jos din cate stiu eu. daca nu respecti asta, uzura pentru 1 km parcurs la o temperatura necorespunzatoare este echivalenta cu uzura pentru 5 km parcursi cu anvelope de vara. poate aranjeaza cineva cu busu ca de la 1 noiembrie sa vina iarna si sa se termine fix la 1 martie.

    Thumb up 0

    • #47

      zanghe » dar e la fel de posibil sa ninga. o linie trebuie trasa undeva. era mai bine sa zica 1 decembrie? si daca pe 15 noiembrie ninge?

      Thumb up 0

    • #48

      @ARHI. pana la urma cred ca ai dreptate, suntem romani doar. la noi nu ar merge o chestie gen: daca temperatura scade sub x grade mai mult de 3 zile intra obligativitatea de a echipa masina cu anvelope de iarna.
      ce se intampla cu caricaturile de all-season?

      Thumb up 0

    • @Arhi
      Ma bucur ca ai ajuns la concluzia asta, pentru ca acum 7-8 luni nu-ti convenea ca ar trebui sa-ti pui cauciucuri de iarna in noiembrie, deoarece anul trecut in noiembrie au fost 15 grade, parca.

      Thumb up 0

    • #50

      Sabotor » intre timp am avut o experienta mortala cu cauciucuri de vara pe ninsoare si mi-am schimbat optica

      Thumb up 0

  23. Nu prea înțeleg ideea de ați pune orice sh pe mașină. Mai ales la părțile esențiale motor, tren de rulare, direcție, etc.

    Că vrei să-ți pui o oglindă interioară heliomată sh, treaba ta, dar roți sh ?

    Thumb up 0

  24. #52

    Nu inteleg, nu era deja data legea asta?!?

    Thumb up 0

  25. arhi dragule, decat cu 2 SH mai bine da-m un tel si ne invartim de 4 anv de iarna la un pret prietenos si de bun simt (de importator), fara reclame and bull shit. pls nu imi publica comentariul :)

    Thumb up 0

  26. @Luci - prietene, conduc de ierni bune pe cauciuce all season. Nu am derapat niciodată (necontrolat), mai contează şi 'ţăcănitu' ăla dintre scaun şi volan! Şi da!, am mers inclusiv la Straja pe ele, deci nu e loc de faza 'doar pe drept'! Da, ştiu că nu oferă aceeaşi aderenţă ca un cauciuc special pentru iarnă, da' e o soluţie mult mai economică, mai ales că am prins temperaturi de 17 grade de Crăciun (acu' doi ani). Îţi dai seama ce bine se simt cauciucurile de iarnă la temperatura aia!

    Thumb up 0

  27. @Florin Rusanu
    Stii cat de mare e uzura pneurilor de iarna la temperaturi mai mari de 7 grade? Ca deh, stim cu totii ca se uzeaza mai mult decat cele de vara, dar cu cat? Iti zic eu, nu cu mult. Sa zicem ca tin 3 ani in loc de 4. Unde locuiesc acum m-ar costa cam 150 de lei schimbul de anvelope. Deci 300 de lei pe an. In 4 ani, 1200. M-ar costa mai putin daca as schimba pneurile de iarna o data la 3 ani.

    Thumb up 0

  28. #56

    hehe fratilor ,, anvelopele de iarna(M+S) sunt SFINTE pe sezonul de iarna , -----dar sa stiti ca foarte multi din soferii ,,""PROFESIONISTI"",, daca au echipat masina cu anvelope de iarna (iarna) asteapta ca masina sa aiba aderenta anvelopelor de vara la +30 grade .........pai fratilor nu merge asa ca doara daca iti iei bocanci iarna in picioare nu inseamna ca dispare riscul de a trage o tranta.... ok. va las pa

    Thumb up 0

  29. Cum ar zice un om intelept: "Noi sa fim sanatosi". Pentru uni ar putea fi o prelungire la viata.

    Thumb up 0

  30. #58

    Va dati seama ca anvelopele de vara nu se pot compara cu cele de iarna in conditii neprietenoase. Eu am experimentat direfenta cand mi-am luat 4 anvelope Yokohama de iarna. Pot sa va zic ca intotdeauna am avut control total asupra masinii. Nu erau momente in care trebuia sa ma rog de Dumnezeu ca sa nu mi se intample ceva. Trebuie testata si simtita diferenta ce va ofera o anvelopa de iarna in conditii grele.

    Thumb up 0

  31. SALUT VAND SUPORT JANTE AUTO PRET 40 RON LIVRARE PERSONALA IN BUCURESTI 0722346229

    Thumb up 0

  32. salut asi dori si eu un sfat daca merita sa cumpar suportul de jante mersi frumos ?

    Thumb up 0

  33. eu zic ca e foarte bun ca sta bine asezate are o distanta antre ele ca intre aierul

    Thumb up 0