Ce inseamna Groupon Romania - cum sa nu iti respecti obligatiile

Cititi si va minunati de cata mizerie poate sa existe la Groupon Romania. Deci in textul de pe site scrie clar ca iti primesti banii inapoi, iar o oarecare Luminita Sapera, din partea Groupon, iti explica de fapt ca banii aceia pot fi sub orice forma, inclusiv vouchere.

Mizerie, tati. Mare mizerie.
Sper ca toate siturile astea să decedeze rapid și scurt. Să le interzică ca pe bingo.

34 comentarii

  1. Eu folosesc frecvent alte site-uri de reduceri, insa niciodata nu am folosit Groupon. Nu am avut pana acum absolut nici o problema cu nici unul dintre site-uri...

    Thumb up 0

  2. Bun, pruna-i putreda de ceva timp si pe groupon.com. Chiar nu as avea curaj sa am treaba cu .ro-ul, cand banuiesc ce se intampla la noi. Si se pare ca banuielile sunt confirmate :(

    Thumb up 0

  3. Ei sunt obligati conform legii sa returneze in maxim 30 de zile. Daca au trecut cele 30 de zile ma indoiesc ca ii mai poti atinge cu legea undeva. Daca te duci la OPC vor spune ca nu a fost folosit voucher-ul in primele 30 de zile, deci nema bani returnati.

    Comerciantii nu isi primesc banii foarte greu, maxim o saptamana de la folosirea voucherului de catre client. Clientul nu foloseste voucherul, comerciantul nu incaseaza nimic. Vorbesc din experienta.

    De asemenea am fost si in situatia clientului, in care am cumparat un voucher pentru o pensiune, iar primul weekend liber pt aceasta era dupa vreo 9 luni, asa ca normal am renuntat. Banii i-am primit in banca in 24 de ore de la sezisare.

    De retinut: cand cumperi ceva de pe siteuri de genul, incearca sa folosesti voucher-ul in maxim o saptamana. Garantat nu sunt probleme intrucat esti protejat de lege in astfel de cazuri. Treaba cu "va dam banii inapoi" este foarte ambigua si poate fi interpretata, ca dovada raspunsul lor cand s-a cerut returul baniilor dupa o perioada mai lunga de timp (am inteles din post ca acesta a fost achizitionat in luna mai). Legea nu ii obliga sa dea banii inapoi dupa 3 luni, ei spun ca o fac, insa dupa 30 de zile ramane la latitudinea lor cum o fac.

    Oricum treaba nu e noua, nu e tipic romaneasca, e politica Groupon si nu cred ca si-o vor schimba vreodata. Am citit mai multe cazuri asemanatoare in afara Rromaniei, insa mi-e lene sa le caut si le linkuiesc :) Spor!

    Thumb up 0

    • Paul » voucherul e in perioada de valabilitate

      Thumb up 0

    • Voucherul da, insa perioada de returnare legala conform normelor UE este de 10 zile lucratoare. A nu se confunda perioada de valabilitate a voucherului cu termenul legal de returnare al produselor vandute in mediul online.

      Art. 7. - (1) Consumatorul are dreptul de a denunta unilateral contractul la distanta, in termen de 10 zile lucratoare, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care pot cadea in sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor. Termenul de 10 zile prevazut pentru exercitarea acestui drept incepe sa curga: [...]

      Nu tin cu groupon, doar zic ca va luptati cu morile de vant. Daca as face parte din pr-ul groupon, as debloca totusi banii pentru a scapa de atat drama, insa repet: cand faceti astfel de cumparaturi, folositi voucherul in prima saptamana si nu vor fi probleme, garantat. Daca sunt probleme in prima saptamana -> anpc.gov.ro :)

      Thumb up 0

    • Paul » legea exista ca un indrumar, comerciantul poate oferi, daca doreste, mai mult, asa cum da de exemplu emag. orice contract intre 2 persoane si care nu incalca legile in vigoare, este considerat lege intre parti. ori groupon, in termenii si conditiile de pe site, adica in contractul cadru, nu spune, sau nu spunea, ca acum au sters, absolut nimic de litigii care s-ar solutiona conform legilor in vigoare, ci doar ca voucherul se returneaza si iti iei banii, daca e in perioada de valabilitate. atat.

      Thumb up 0

    • Voucherul nu e un produs final ci doar îți oferă accesul la produsul/serviciul dorit. Cum în cazul ăsta serviciul nu a fost efectuat (și nu din vina clientului) Groupon poa' s-o sugă cu voucherul respectiv atâta timp cât clientul a încercat să-l utilizeze în termenul de valabilitate al acestuia.

      Thumb up 0

  4. Am invatat ceva, nu o sa pun niciodata termen pt ridicarea premiilor, sau o sa fie un termen acceptabil. 12 luni :)

    Thumb up 0

  5. tu care esti din cta n-ai mai auzit de SHAPERA ? oare cu ce se ocupa genul ala de "oameni" ? branza, alba/neagra, prostit in fata si vaitat de bani.

    Thumb up 0

  6. #13

    @dojo Esti cetatean european ai uitat? si...ai drepturi ! ! ! un kkt

    Thumb up 0

  7. Niste mizerii majoritatea site-urile de acest gen ! Vorba ta ,trebuie interzise toate !

    Thumb up 0

  8. #18

    Nu ştiu la ăştia cum e, dar dacă eşti comerciant la Zumzi primeşti 90% din bani când expiră oferta pe site şi 10% când expiră valabilitatea voucherului.

    Thumb up 0

    • 100% primesti in prima vinere dupa ce ai confirmat codul voucherului pe care ti-l da clientul. Nu primesti nimic daca nu-ti da clientul voucherul.

      Thumb up 0

  9. Sa trimita un mail direct la Groupon in SUA. Eu asa am facut in urma cu un an avand o problema similara. Cei de la Groupon Romania mie nici macar nu mi-au raspuns la mailuri sau telefon, insa am primit in mai putin de 12 ore raspuns din SUA si mai apoi Germania, intrebandu-ma ca filiala din Romania a rezolvat problema in maniera in care eu solicitasem.

    Mi-am primit atunci inapoi banii pe card, plus un bonus pe care sa il folosesc pe site-ul lor. Si un director de acolo m-a sunat, suparat ca acum era luat la intrebari de Groupon Germania si m-a rugat ca inainte sa mai cumpar o oferta de la ei de pe site sa il sun pe el personal ca sa imi spuna daca e ok oferta sau nu. Asta asa ca sa dovedeasca inca o data cat de multa incredere au in ceea ce vand pe site-ul ala al lor...

    Thumb up 0

  10. *daca filiala...

    Thumb up 0

  11. Cum eu sunt clientul (sau „fraierul” :P ) menționat în post-ul respectiv, simt nevoia să intervin cu câteva precizări.

    1) Am mai cumpărat și de pe alte site-uri de reduceri, și este prima dată când mă lovesc de o astfel de atitudine. Când, cu o altă ocazie, furnizorul a refuzat să respecte voucher-ul, responsabilii cu site-ul și-au cerut ei scuze în numele lui și mi-au returnat rapid banii.

    2) @Paul: nu confunda legislația referitoare la comerțul la distanță cu cea care se aplică referitor la servicii plătite, dar neefectuate. Ordonanța din care citezi tu (130/2000, dacă nu mă înșel - nu de alta, dar am citat și eu din ea în discuțiile cu Groupon :) ) spune doar că în termen de (minim!) 10 zile poți returna produsul _fără penalități, și fără invocarea unui motiv_. Este un „cool-off time”, în care poți să returnezi produsul doar pentru că nu îți place ție cum arată.

    Situația actuală este diferită, și (deși nu am pregătire juridică) sunt convins că se aplică altă lege. Eu am cumpărat o hârtie care spune „furnizorul se angajează să presteze serviciul X, în perioada mai-octombrie 2012”. În condițiile în care furnizorul nu poate presta serviciul, mi se pare normal să pot recupera banii. Cât timp încă sunt în perioada de valabilitate a hârtiei, nu contează când am cumpărat-o.

    3) @Paul: ești sigur că furnizorul primește 100% din valoarea voucher-ului? Recunosc că nu știu cum funcționează sistemul, dar dacă un astfel de site nu oprește și el măcar un 0.0x% ca și „comision de intermediere”, nu văd cum ar putea supraviețui.

    Thumb up 0

  12. Cumparat respectiv folosit voucher groupon pentru sejur bulgaria acum 2 luni. Procedura : vazut oferta, sunat hotel Vehzen Bulgaria, intrebat daca au locuri disponibile in perioada in care doream eu, confirmat telefon, confirmat mail, achizitionat voucher, trimis voucher la hotel spre rezervare. Sunt idioti, e adevarat, tocmai asta e motivul pentru care tre sa ne luam noi masuri de prevenire. Cel putin in cazul sumelor mai maricele.

    Thumb up 0

  13. Catre un comerciant, Groupon nu ofera banii pe toate voucherele cumparate, indiferent daca sunt revendicate sau nu, tocmai bagand fisa asta: Daca ne cer banii inapoi, macar sa avem de unde sa ii dam. Back-up plan, blabla.

    Thumb up 0

  14. sti care e faza?

    in strainatate se returneaza banii pt un produs pentru ca exista putere de cumparare pe cand la noi nu este, iar astfel de firme fac vanzari din an in paste si de unde sa dea inapoi daca dupa nenea ala care a achizitionat ceva de la ei nu a mai cumparat nimeni nimic?

    a, sa scoata din casa? pai incasarea a insemnat profit, sa returneze inseamna ca sa dus profitul.

    iar lipsa puterii de cumparare este politicul. acolo se opreste tot.

    de cate ori nu ai patit ca ti-ai cumparat o bluza si dupa 2, 3 zile ai dus-o inapoi iar aia ti-a zis ca nu iti poate da baii dar iti poti alege altceva la acelas pret.... tocmai de aia se intampla asta

    Thumb up 0

    • #27

      Putere de cumparare pe naiba. Magazinele cer producatorilor pentru a le vinde produsele lor ca marja de returnari/defecte sa fie intr-o anumita rata din totalul vinzarilor. Daca este mai mare nu mai comercializeaza produsul.
      Un produs returnat nu poate fi vindut la acealasi pret ca unul nou iar pierderea e suportata de cineva. Magazinele romanesti nu vor sa-si asume asemenea riscuri si gata.

      Thumb up 0

    • @mirel: Pai cum adica de unde sa dea banii inapoi? Din banii pe care eu i-am dat dooogh.

      Thumb up 0

  15. In urma acestui articol, am fost contactata de TopDeals, am primit banii inapoi si nu a trebuit sa inapoiez castile http://www.sabina-cornovac.ro/index.php/mi-am-luat-teapa-cu-castile-wireless/. Asa da!

    Thumb up 0

    • Eu unu' sunt mai naiv. Visez să găsesc comerciantul care tratează clienții corect fără teama de-a apărea pe bloguri cu povești de genul ăsta.

      De altfel cam asta-i amuzant la toate poveștile existente pe la mine despre diverse companii. De fiecare dată am mers întâi pe calea normală. Am deschis tichete, am discutat cu ei încercând să rezolv problema și de abia atunci când am văzut că nu rezolv nimic așa mi-am vărsat oful (la un loc cu toată discuția cap-coadă dintre mine și ei) pe blog.

      Așa a fost și de data asta. Amuzant și trist totodată cum, în urma articolului, azi dimineață au răspuns scurt și-au zis că returnează banii. A fost nevoie de unul/una care-a încercat să facă damage control dar mai mult s-a făcut de râs și de zeci de comentarii de la utilizatori.

      Thumb up 0

    • Cand am scris articolul nu m-am gandit ca ma vor contacta. Ma cam resemnasem mai ales ca nu mai aveam factura si cutia de la casti, necesare pt returnare. Asa ca e de apreciat ca au gasit articolul meu si au reactionat :)

      Thumb up 0

    • #32

      Deci tu vrei sa cumperi casti fara fir si mai stiu eu ce cu 10$ si sa mearga beton ca unele de 100$? Si saraci si cu pretentii.
      Un beats by Dr. Dre e de la 200$ in sus.

      Thumb up 0

    • Nu cred ca asa trebe gandit. Nu ma asteptam sa sune ca alea de 100 dolari ci ca mearga si atata. Nu e normal? Plus ca e vb de pret, ca le arata la 99 lei, reduse la 37 si la metrou sunt 27 plus pe alte site-uri 30. Aici e problema. Si nu asta am vrut sa subliniez ci reactia super ok TopDeals

      Thumb up 0

  16. #34

    Buna ziua,
    Am dat din greseala peste articolul dvs, in incercarea de a cauta, cum se pedepsesc acest gen de infractiuni, pe baza ofertelor de reduceri si a voucherelor.Pana acum am mai facut astfel de comenzi si nu am avut de obiectat, pana acum 2 saptamani cand am comandat ceva de pe site'ul Scotianul.ro.Aveau o oferta de la Teleshop Mania..Am facut comanda, am facut plata prin sms (18 eur), am primit voucherul, l'am trimis si..cam atat..pana azi eu nu am primit nimic.Am incercat sa'i contactez prin diverse modalitati(telefoane la div.nr ., N mailuri)..si in zadar.Cei de la Scotianul.ro mi'au trimis un mai spunandu'mi ca se vor ocupa de situatie..si cam atat.Ma poate ajuca cineva cu vre'o informatie referitoare la cum i'as putea abtigui pe astia?
    Mersi.

    Thumb up 0