Insolvența Paravion și ghinionul

Acum ceva vreme vorbeam cu niște prieteni dragi din Clouje despre rezervările de vacanțe prin agențiile de turism. Prietenii mei, la un moment dat, și-au luat o țeapă cu o agenție care a tras obloanele iar eu, de atunci, sunt mai circumspect decât fata mare în fața lui isus nazariteanul.

Rezumatul discuției era că poți să îți iei concedii cu un an înainte, dacă le iei prin agenții mari. Ei ziceau de TUi, în mintea mea erau Christian TOur și Paravion. Nu aveau cum să cadă, sunt prea mari. Ei, iată, Paravion nu a fost suficient de mare și a băgat insolvența.

"Activitatea companiei nu va fi afectată, turiștii pot face în continuare rezervări de bilete de avion, cazare și achiziții de vacanțe pe Paravion.ro", a transmis pentru Profit.ro conducerea companiei.

Sigur, cu maximă siguranță o să merg, într-un business ce se bazează EXCLUSIV pe încredere, la o companie care este în insolvență și e la un pas de a trage obloanele. Eu nu uit niciodată ce chestii s-au făcut cu casele de insolvență, mulțumesc, frumos.

29 comentarii

  1. #1

    TUI este cea mai respectabila, in plus, este si internationala. Dar nu inteleg totusi de ce unele persoane nu aleg sa faca singuri rezervari prin booking, expedia, etc. O fi greu?

    Thumb up 27

    • Poți găsi prețuri mai bune prin TUI decât pe Booking. Mai mult de atât, ai și transportul asigurat. Și eu sunt fan Booking dar totul până la bani.

      Thumb up 9

    • #3

      In zone in care ajungi singur relativ simplu cu masina/avion etc - e mai rentabil sa faci prin booking.
      Daca ai nevoie de totul inclus - preferi ofertele cu transport inclus ( care mai au si transfer de la/catre aeroport, asistenta turistica etc).

      Thumb up 25

    • #4

      Pentru toti inteligenții ăștia care au descoperit booking si momondo si gaura la covrig : iti dau in 3 min zece situații in care o agenție se kk de la distanța pe orice site.
      Cumpara tu de pe site-ul wizzair bilet de avion cu serviciu extra pentru animal la cala .

      Thumb up 13

  2. #5

    Pun pariu ca o sa fie o gramada care o sa zica "e mai ieftin la Paravion" si o sa cumpere de la ei, apoi o sa sune la TV ca au ramas fara cazare sau transport, si ca is in grecia si aia nu-i mai tin in hotel...

    Thumb up 28

    • #6

      probabil nu vor putea suna pt ca s-a stricat telefonul mobil luat de pe cel.ro si nu raspund aia de la garantie.

      Thumb up 34

  3. #7

    Alta varianta, luat vacante prin Tomas Cook online, escala la Londra, vacante mult mai apetisante si accesibile. Nu imi place pachetele agentiilor romanesti si oricum, nu au avioanele lor.

    Thumb up 9

    • #8

      Sorry, typo..

      Thumb up 0

    • #9

      Merg si Thomson(TUI), si FirstChoise.

      Thumb up 1

    • #10

      Asta e un fel de ultima fița ? Sa zbori cu agenții care au avioane proprii ? Jesus ....

      Thumb up 12

    • #11

      @Maniak, nu ai inteles nu este ultima fita, daca vorbim despre o destinatie mai greu accesibila Thomas Cook au avioanele lor catre destinatiile respective in care nu sunt curse De linie, singura varianta in care inteleg rolul unei agentii De turism ca superior in fata siteurilor De profil.
      Plus, agentiile romanesti nu au pachetele si nici preturile pe care le gasesti in UK. Si practic te costa un wizzair pana in Londra si apoi esti pe maini bune. O fi asta o fita?

      Thumb up 2

    • #12

      Daca ai trai in UK probabil ai auzi si de problemele acestor chartere . Pe lângă bani e greu sa nimerești in zbor de legătura de pe același aeroport in uk , plus niște ore pierdute , plus niște bani cheltuiți pe mâncare si altele...
      Nu lucrez in agenție si am călătorit 3 luni doar folosind operatori online însă tot nu fac afirmații gen "ce prosti sunt oamenii, nu iau de pe booking si Skyscanner"

      Thumb up 1

  4. #13

    "Eu nu uit niciodată ce chestii s-au făcut cu casele de insolvență, mulțumesc, frumos." un articol sau niste referinte pe tema asta se poate? :D

    Thumb up 7

  5. Naspa cu Paravionul. In 2013 am fost in Cipru cu ei.
    Acum, puteti lua prin Sanitas. Nu va cere acte cum ca lucrati la stat sau ceva.
    Sanitasul vorbeste cu agentiile de turism locale (ale tarii de destinatie) si aia e. Asta am facut anul asta si-a fost totul ok.
    SI nu au cerut adeverinta de la serviciu cu stampila sanitas

    Thumb up 1

  6. #16

    Daca prinzi pe booking rezervari anulabile cu pana la 1-2 zile inainte (e adevarat, de regula sunt cu 2 saptamani inainte) sau chiar pana in ziua rezervarii, la ora 18:00 (da, exista), prefer sa dau mai mult direct la fata locului, cand ma cazez. Am copii nazdravani care fie se imbolnavesc nasol, fie isi rup ceva taman inainte de concedii. N-am mai rezervat concedii prin agentii de 10 ani si sper sa moara 99% din ele, exact ca cele imobiliare. Nu, nu ma intereseaza optiunea de asigurare storno. Este parerea mea si mi-o sustin cu tarie (afinata, deocamdata).

    Thumb up 25

    • #17

      si in ultimii 10 ani ai fost in 1-2 concedii ?

      Thumb up 10

    • #18

      Nu, am fost in circa 6 concedii pe an, cuprinse intre 3 si 14 zile fiecare.

      Thumb up 10

    • #19

      Bo$$ .. vezi ca la fratele de langa Roma ... nu se pune de concediu sau week-end-ul la socrii...

      Thumb up 19

    • #20

      Aaa, pai de ce nu spui ca lucrezi la stat...

      Thumb up 24

    • #21

      Boss, dacă citești mic scrisul cu * o să vezi că hotelul, desi îți permite să anulezi, poate să îți tragă banii de pe card oricând.
      Fază pățită de două ori: odată eu în Germania, tras banii cu 3 săptămâni înainte, nici n-am băgat de seamă, ajuns la hotel, "oh but you have already payed, thank you very much" și odată acum o săptămână, a pățit-o maicamea cu un hotel din Mangalia în septembrie, i-au tras banii la 1 august pt full book. Raspunsul lor fiind "i-a tras contabila mai devreme... Doriți să anulați? Vă putem da banii înapoi".
      Raspunsul booking.com: hotelul poate să își tragă banii de pe card oricând, dar este obligat să îi dea înapoi în cazul în care se dorește anularea, iar oferta este cu anulare gratuită.

      Thumb up 1

    • #22

      Vorbiti in necunostinta de cauza si din invidie. Lucrez la patron full-time plus acasa seara si in weekend-uri, ca profesie liberala, colaborari exclusiv cu firme din afara. Nu vreau sa sune a reclama, dar pe booking se pot face rezervari si fara card de credit. Iar la cele la care dau cardul, preautorizarea se anuleaza singura dupa ce platesc la fata locului. In plus, de curand am card fara overdraft si pe care pun bani doar inainte de plecare. O singura data am acceptat sa rezerv cu retragerea banilor inainte cu 3 saptamani, pentru ca si pretul a fost foarte bun. Din fericire, pojarul copiilor s-a vindecat la timp...Nu am rude pe dincolo, socrii si parintii locuiesc la 10 minute de noi in acelasi oras. Nici pe la prieteni nu obisnuiesc sa holongaresc. Pur si simplu cand muncesc, muncesc mult, dar pe bani frumosi. In rest, 31 de zile lucratoare concediu legal plus sarbatori inseamna vacante prin tara si strainatate, cu banii pusi deoparte. Nu sunt boss, dar am ceva educatie financiara si imi place ce muncesc. Voi, astia "rautaciosii", ce altceva puteti spune?

      Thumb up 11

    • #23

      @Cad: Boss, tu esti pe sistemul "care mai aveti valoarea mea". Ho, am inteles, lucrezi pe bani frumosi. Ca 125% din cititorii acestui blog.

      Thumb up 1

  7. #24

    Pe acelasi principiu am schimbat anul asta agentia de turism. "Lucram" cu unii din Valcea si nu am avut probleme 3 ani la rand in locatii mai mult sau mai putin exotice. Totusi am preferat sa migrez catre wizztours. Desi habar nu aveam ca aveau agentie, m-am bazat pe faptul ca totusi Wizz nu da faliment chiar peste noapte.

    Thumb up 2

  8. #25

    Erdogan face victime și în România :D
    Dacă a venit dictatura acolo, ghinion :)

    Thumb up 5

  9. #26

    Mai ramane ca domeniul paravion.ro sa fie cumparat de cei de la CEL si vor avea o suita de servicii complete. Muie cand ajungi la destinatie in vacanta ca nu o sa fie ca in pliant, vrei sa suni sa faci scandal dar nu o sa iti mearga telefonul luat de la ei deci alta muie etc

    Thumb up 17

  10. #27

    Credit card. Pentru d astea numai credit card.

    Thumb up 0

  11. #28

    Uite o idee: poate ar trebui sa fie obligatoriu prin lege sa anunte mare pe site ca sunt in procedura de insolventa toti cei care fac afaceri online (cu sanctiuni penale pentru nerespectare). Poate nu toata lumea stie care e situatia agentiei.

    Eu prefer sa cumpar direct de la compania de transport si hotel/booking dar s-a intamplat sa mai cumpar si de la agentii, din diverse motive: site-ul Tarom picat in timpul perioadei de reduceri castigator paravion), oferte exclusive pentru destinatia respectiva, pachet complet de servicii (desi de obicei ne costa mai putin avion + cazare + inchiriere masina decat pachetul similar de la agentie)...

    Thumb up 0

    • #29

      Este obligatoriu:
      Legea 85 - 2014

      ART. 83
      (1) După rămânerea definitivă a hotărârii de deschidere a procedurii, toate actele şi
      corespondenţa emise de debitor, administratorul judiciar sau lichidatorul judiciar vor cuprinde, în
      mod obligatoriu şi cu caractere vizibile, în limbile română, engleză şi franceză, menţiunea "în
      insolvenţă", "in insolvency", "en procedure collective".
      (2) După intrarea în reorganizare judiciară sau faliment, actele şi corespondenţa vor purta, în
      condiţiile prevăzute la alin. (1), menţiunea "în reorganizare judiciară", "in judicial reorganisation",
      "en redressement" sau, după caz, "în faliment", "in bankruptcy", "en faillite". După intrarea în
      procedura simplificată se va face, de asemenea, menţiunea "în faliment", "in bankruptcy", "en
      faillite".
      (3) Dacă debitorul deţine sau administrează una sau mai multe pagini de internet, organele de
      conducere ale acestuia sunt obligate să publice pe paginile de internet proprii, în termen de 24 de
      ore de la data comunicării hotărârii de deschidere a procedurii, informaţiile referitoare la starea
      societăţii, precum şi numărul, data şi instanţa care a pronunţat hotărârea.
      (4) Prejudiciile suferite de terţii de bună-credinţă ca urmare a nerespectării obligaţiilor prevăzute
      la alin. (1) - (3) vor fi reparate în mod exclusiv de persoanele care au încheiat actele ca reprezentanţi
      legali ai debitorului, fără a fi atinsă averea debitorulu

      Thumb up 0

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.