La FoodPanda plătești în lei, dar ți se încasează în euro

Scris de Nea Mielu' Rău
io mi-s rezistent la reclame, dar cum in viata fiecăruia dintre noi vine momentul ala cand ai avut de lucru de ai uitat sa te duci sa iei macar paine si s-a facut ora celui de-al treilea pranz in cronologie hobbită, iar nu nu ai servit decat cafeluta de la primul mic dejun, iti calci pe inima si ii tragi o comanda online.
si cum acum ceva vreme foodpanda si-a tot facut valva prin online prin intermediul catorva blogari, nu dam nume, am cedat tentatiei si am instalat aplicatia.
incantare maxima, tot felul de specialitati, mancare din toate colturile lumii, si toate la tine acasa.
dar cand afara e vopsit gardul... prima comanda pe care am dat-o a fost refuzata (mancare chinezeasca) din motive neelucidate, am presupus ca din pricina aglomeratiei. asa ca am incercat mai traditionala pizza, ca tot era nus' ce superpromotie, de 50%, la o pizzarie despre care aveam pareri bune si era si foarte aproape de casa.
bine, zic, pizza sa fie.
ma caut prim buzunare, ioc marunt, apoi ii stim noi pe astia cu livrarile care nu au niciodata maruntis, clar, trebuie platit cu cardul, imi zic, minunat de iscusinta de care dadeam dovada.
dovada platii mai jos:

unnamed

astept, vine pizza, ranjesc larg curierului fara sa ma sinchisesc de spaga, pentru ca alta data nu a avut sa imi dea rest si a pastrat o suma destul de rotunda (am mai comandat la aceeasi pizzarie direct din site-ul lor), pizza buna, foamea mare...
plata de mai sus a stat in pending, spre mirarea mea, vreo cateva zile.
iar cand a plecat, in sfarsit, ghici unde a plecat?

unnamed (1)

la berlin! in euro!
sigur, diferenta e mica, dar mie nu mi-a cerut nimeni acordul sa fac o plata in euro pentru o pizza cumparata in lei.
nedumerirea m-a impins in aplicatie, la sectiunea chat, cu intrebarea „bre, voi faceti incasari in euro pentru produse vandute in lei?!”, la care don'soara Ramona mi-a raspuns ca „da, e ceva normal, foodpanda e o firma cu sediul in Germania”.
la intrebarea mea daca nu ar trebui sa existe un disclaimer, don'soara a raspuns prin inchiderea chat-ului.
la sectiunea informatii nu exista decat foarte vag sugestia ca e posibil ca incasarea sa se duca prin luxemburg, dar intr-o engleza de google translate, asa ca ce era sa fac?
am dat si eu pe tuitar, acolo unde isi varsa tot romanul amarul, si unde ai vazut matale si mi-ai cerut sa iti trimit doua randuri despre afacerea asta.
nea'Mielu
Încă o companie care face rost de niște lei în plus, făcând conversie valutară fără să te anunțe. Și scoțând, desigur, banii din românia direct, fără să mai aibă probleme cu fiscul.
__________________________________________________________
Dacă ți-a plăcut articolul, dă-mi o bere virtuală BERE 1 beri
Loading...

30 comentarii

  1. #1

    D-aia nu fac panda pui, pentru ca pentru asemenea practici primesc doar muye. Cum sa faci pui din muye?

    Thumb up 33 Thumb down 0

  2. #4

    S-o punem pe Ramonade la FoodPanda sa plateasca benzina la Lukoil in ruble si de la Mol in forinti, usturoiul turcesc in lire, articolele Samsung in woni si chinezariile in yuani. Eh, si pentru toate tranzactiile si conversiile astea, banca autstriaca sa-i ia un mic comision in euro.

    Thumb up 20 Thumb down 0

    • #5

      Lire turcesti, să fie clar. Dacă vrem s-o spargem îi băgăm d"alea inglezești.

      Thumb up 0 Thumb down 0

  3. #6

    2,82KB/s ??? Ce e asta fraaaate?
    Tu nu știi ca avem cea mai mare viteza de intenet din lume?

    Thumb up 11 Thumb down 0

    • #7

      Operatorii GSM din România au viteze dial-up pe unele abonamente, atât la consumarea pachetului, dar și în anumite zone din București.

      Thumb up 4 Thumb down 0

    • #8

      Pina si Digimobil asigura in caz de consum al traficului un 90-110KB/s
      Acum vorbim de.….... ?

      Thumb up 3 Thumb down 0

    • #9

      ici vorbim de portocală? Ca io, ca prostu", i-am fost fidel vreo 18 ani.

      Thumb up 0 Thumb down 0

  4. #10

    Poti face cerere de chargeback.
    Motiv:suma autorizata (58 lei) difera de suma decontata (13.26 @EUR). In mod normal nunsunt discutii, eu am facut asta pentru o suma mult mai mare in relatie cu Eventim.
    ING caraie mai mult ca sunt si ei cu musca pe caciula... Ca fac si ei niste treceri prin euro uneori chiar cand suma decontata e lei (nu e cazul aici, vezi sitiatia uber )

    Thumb up 14 Thumb down 0

  5. #11

    My 2 cents: tind să cred că problema o reprezintă banca emitentă a cardului și/sau procesatorul de plăți. Am plătit cu cardul atât la FoodPanda cât și la Uber dar fără să am problema de conversie. Cardul e emis de Raiffeisen.

    Thumb up 2 Thumb down 0

    • #12

      La Uber e problema ING. Pentru ca Uber cere lei. Dar pentru ca Uber e in alta tara, ING ii trece prin EUR si din dubla conversie iti ia mai multi lei. Dar sunt acoperiti de politica lor...
      Aici e alta problema. Ca tu ai aprobat sa iti ia x lei de pe card. Si ei nu cer x lei. Ei cer Z EUR. Deci clar una aprobi tu si alta deconteaza ei.

      Thumb up 0 Thumb down 0

  6. #13

    Vodafone mi-a luat 21 de lei pentru o incarcare de 4 euro. Fac aia la bani fara sa faca nimic si romanii nu zic nimic. Aici platesc 5 lire si am 5 lire credit, nu platesc 5 plus tva si am 4.8 lire credit.

    Thumb up 7 Thumb down 0

    • #14

      Bo$$ e alt regim de taxe si impozite in Romania, n-are legatura cu Vodafone. Iti inteleg of-ul, dar n-are rost sa arunci cu rahat. Ghici ce, in DE incarc 10 euro si 10 euro credit am, pe cand in RO e la toate retelele la fel. Pt. ca taxe. Idem si pentru combistibili, mancare, etc

      Thumb up 1 Thumb down 0

  7. #15

    un articol despre sezlongurile puse pe plaja facuta cu fonduri eu?

    Thumb up 4 Thumb down 0

  8. #19

    Problema este si la ING; se stie situatia bancii care isi fura clientii prin conversie dubla valutara. Vorbeste la ei si vor returna diferenta.

    Thumb up 3 Thumb down 0

  9. "N-au ei nicio vină. Banca, banca fură.. "

    http://postimg.org/image/n4ol2sga3/

    Thumb up 1 Thumb down 0

    • #21

      banca e de vina. ei vand in romania, unde moneda nationala e LEUL, dar banca e de vina la euro. seems so legit...

    • #22

      Da, ING-ul este de vina. Suma de decontat vine in lei din afara, dar ING face dubla conversie LEI-EURO-LEI. Este singura banca la care se intampla.
      Nu este problema numai la Food Panda, ci si la Zara, Paypal si alte magazine si chestii financiare la care platesti in lei dar contul e in afara tarii... Un comision ascuns.

      Thumb up 2 Thumb down 0

  10. #23

    Plata cu cardul la ei e f. dubioasa.
    Bagi datele cardului direct in pagina lor (oare or avea PCI?), si apoi, chiar daca ai 3ds ei par a autoriza tranzactia prin terminale non3ds. Deci practic e mai ceva la ca booking.com, bagi datele cardului, ei le salveaza (cu tot cu cvv) si apoi dumnezeu cu mila ce se intampla cu baza asta de date. Nicaeri nu scrie cine e de fapt procesastorul folosit (sau cel putin eu nu am gasit), ca sa ii intreb de santate.

    Thumb up 3 Thumb down 0

    • #24

      Tokenizarea (memorarea) cvv-ului e strict interzisa conform normelor PCI-DSS v3.
      Daca ai gasit cvv-ul precompletat, procesatorul respectiv poate sa isi piarda licenta. Tu trebuie doar sa reclami asta la banca

      Thumb up 4 Thumb down 0

  11. #25

    si wizzair face la fel, aviz celor care cumpara in lei de pe siteul wizzair.

    Thumb up 3 Thumb down 0

    • #26

      da, si diferentele ajung si la 40-50 de lei la sume mari. stateam ca prostul si ma gandeam unde au disparut o parte din banii din cont. Bancpost s-a spalat pe maini si mi-a zis sa iau legatura cu wizzair, iar astia au scris undeva in multitudinea de pagini ca plata se face in euro, forinti, bla bla bla. deci, cu alte cuvinte, stii ca platesti o anumita suma, dar peste trei zile te trezesti cu mai putini bani in cont.

      Thumb up 1 Thumb down 0

  12. #27

    siegheilfood, zi mersi ca nu te-a intrebat ce etnie esti si nu ti-a trimis o pizza holocaust.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  13. #28

    acuma sper ca ai inteles de ce nu e bine sa platesti cu cardul!! ti-am mai spus!
    ce widget/aplicatie folosesti ca sa iti arate viteza?
    ce pizza ai luat de unde??
    majoritatea livratorilor pot oferi rest pana la 100, de obicei au rest dar se fac ca nu au, imi aduc aminte ca am comandat o pizza de 31 de lei si vroiam sa ii las 35, asa ca i-am intins una de 50 si i-am spus sa imi dea 15
    -dar nu am sa va dau.
    -sunteti sigur?
    -da
    -ok atunci asteptati sa ma imbrac si sa ma duc sa schimb banii(aveam ceva de mers pana la un magazin unde as fi putut sa schimb banii)
    si scoate din buzunar un teanc de bani vro 3mil ochiometric numarati, multe hartii de 1,5,10 si probabil 2de 50, mi-a dat 15 si aia a fost.

    Thumb up 1 Thumb down 0

    • Ma da-l in plm: ce buzunare largi avea pizza-boy-ul la de avea in ele 3 milioane in hirtii de 1, 5 si 10 lei?

      Thumb up 0 Thumb down 0

  14. Salut Cetin si salutari si cititorilor tai,

    Iti multumesc mult pentru feedback-ul acordat in urma experientei tale. As vrea sa raspund punctual la problemele ridicate de tine si comentate mai departe de publicul tau:

    1. Procesatorul de plati online cu care foodpanda colaboreaza la nivel mondial este Adyen si este un procesator din Olanda. Avem prezenta in peste 20 de tari si deci s-a negociat un deal la nivel global. Problema cu procesatorul strain, pentru companii precum foodpanda este ca, bancile incaseaza spread-ul, customer experience-ul nu este cel mai bun si vina aparent in viziunea clientilor este a foodpanda. Ce se intampla de fapt este ca noi platim pentru incompetenta unor banci, sau pentru lacomia acestora.

    2. Procedura standard pe care o avem este urmatoarea: in momentul in care primim o sesizare a unui astfel de caz (in general prin mail), in care banca emitenta a cardului, comisioneaza extra clientul foodpanda, in timp de maxim 48 de ore, DIN BUGETUL NOSTRU, restituim diferenta dintre pretul produselor si suma retrasa din cont.

    3. Foodpanda nu are dreptul sa stocheze CVV-ul si/sau alte date de pe cardul clientilor care comanda prin foodpanda si decid sa plateasca cu cardul, prin site sau aplicatie.

    4. In ceea ce priveste chat-ul si experienta nefericita cu acesta, nu pot decat sa fiu cat se poate de deschis si sa fac urmatoarea afirmatie: se fac teste in momentul de fata pe aplicatie si se doreste implementarea chat-ului pentru imbunatatirea experientei clientilor nostrii. Din pacate, chat-ul fiind in teste, intrebarile puse de tine nu au ajuns la noi.

    Imi pare nespus de rau ca ai avut o experienta neplacuta la foodpanda, dar sper ca in viitor sa poti reveni si sa plasezi si alte comenzi cu experiente mai bune.

    Indiferent de decizia de a posta sau nu acest comentariu vreau sa intelegi ca echipa din Romania este formata din publicul tau, care chiar give's a damn.

    Seara buna,

    Balaceanu Radu
    Managing Director Foodpanda

    Thumb up 7 Thumb down 0