Cum să pari specialist în online. Azi: Mara Ababei

În general, nu îmi place să scriu despre calitățile profesionale ale nimănui. Fiecare cu alegerile sale, nu îmi pasă dacă ai ales să faci bani mințind lumea despre avantajele facebook sau să dai la sapă în Italia. Live and let live e motto-ul meu. Dar când citesc câte un interviu, cum e acesta, în care o păsărică se autodenumește specialist și emite inepții pe centimetrul pătrat, nu pot să nu reacționez. Pentru că, prin extrapolare, prostia ei se răsfrânge și asupra mea.

Iar eu nu am citit în viața mea o adunătură mai mare de prostii și truisme. Bine, hai, poate 1-2 maxim, dar domnișoara Ababei, cu cei 4 ani de experiență în manipularea pieței, vine foarte puternic concurent la podium.

pentru o persoana care vine din mediul de business, cunostintele de digital sunt prea tehnice

Se știe, antreprenorii sunt niște retarzi, care au nevoie de o secretară pentru a le deschide PC-ul.

Care este primul pas pe care trebuie sa-l faca o companie care doreste sa castige clienti si din mediul online?

Cred ca cel mai important este sa transmita incredere vizitatorului. Daca ai un site bine pus la punct, vizibil si de pe mobil, produse bune, transmiti clar ce actiuni doresti de la vizitatorii tai in site, ai marturii/ testimoniale ale clientilor realist pozitive (nu inventate), transmiti incredere si clientii vin.

Din categoria M-a făcut mama truism, dacă ai produs bun și testimoniale, clienții sare pe tine. Iar testimonialele inventate sunt clar diferite de testimonialele realist pozitive, deosebindu-se prin impetuozitate și realism.

Cred ca primii vizitatori trebuie sa ajunga la noi in mod natural, gratis, din motorul de cautare.

Primii 10. Hai, maxim 20. După aceea începem să plătim pentru ei. Și nu vor mai fi naturali și gratis.

Ulterior in cazul promotiilor sau pentru cresterea recunoasterei companiei, vom incepe sa platim pentru trafic.

Înțelegeți? Începem să plătim pentru trafic. Nu pentru rezultate, nu pentru brand awareness, nu pentru vânzări, ci pentru trafic. După aceea și pentru like-uri și pentru reach.

De exemplu, intr-unul din trainigurile livrate de 57Studio pentru companii care doreau sa isi administreze campaniile intern, clientul ne-a contactat ulterior, intelegand complexitatea domeniului, pentru consultanta in implementarea strategiei.

Deci ce ce a făcut clientul? Când și de ce? Ăăăă...deci ce?

Cum ne dam seama ca o campanie Google Adwords a functionat?

Declaram o campanie Google AdWords de succes daca si-a atins obiectivul pe care ni l-am propus.

Absolut foarte clar. E clar că, dacă ne-am atins obiectivele, înseamnă că ne-am atins obiectivele, prin urmare, dacă obiectivele sunt atinse, campania este un succes. Obiectiv vorbind. Pentru că ne-am atins obiectivele.

Cum gasim site-urile cu acelasi target pentru a ne promova online produsul?

Dupa ce ne cunoastem bine targetul afacerii noastre, este bine sa le afisam reclame in siteurile unde ei ajung tot mai des.

Deci poftim? După ce ne cunoaștem ce? Afișăm reclame cui? Unde mai des? Practic...Deci poftim? Ăăăă...deci ce?

Rezultatele ajuta de cele mai mult ori notorietatea brandului, si pe termen lung la generarea de new business.

Încerc să gândesc o traducere logică dar pur și simplu nu reușesc să găsesc logica truismului. Faptul că Steaua a învins în acest meci o ajută mult să câștige acest meci. Cele 2 goluri marcate transformă această victorie într-o victorie cu doi la zero. Am învins dorindu-ne mai mult victoria.

In publishing, plata reclamelor se face de cele mai multe ori la mia de afisari (CPM) deci platesti daca primesti sau nu clickuri. Dar aceasta este doar un unghi de a analiza. Obiectivul campaniei este la fel de important ca si pretul.

Știți ce înseamnă această declarație, trecând peste aspectul ei grădinițotard? Că tot businessul doamnei se bazează strict pe cumpărarea kilogramului de afișări cu rebate de la agenții. Vreau juma de milion de afișări pe gesepe, pentru un client care nu știe pe ce lume e și pe care l-am prostit că ne pricepem, cât dai să le cumpăr prin tine?

Google vine cu avantajul campaniilor de remarketing. Astfel, vizitatorii ajunsi macar o data in site, pot fi retargetati si li se pot afisa bannere peste tot in reteaua de parteneri Google, inclusiv international, ca de exemplu pe siteul CNN.

Yeee, ce frumos, uite cum am descoperit toți retargetingul. Pentru că e extrem de stimulativ să ies de pe un site care e un gunoi și, pe oriunde mă duc, să mă urmărească un banner cu Hai înapoi, te rugăm, avem nevoie de afișarea ta, doamna Ababei o cumpără cu rebate de 80% și o vinde mai departe. Lăsând la o parte că plătești pentru a aduce pe situl tău un om care deja l-a părăsit și e puțin probabil ca el să mai facă o acțiune, oricare ar fi aceea, cumpărare sau click.

Cand conflictul a escaladat, atunci este nevoie de interventia unor specialisti in reputatie online. 57Studio ofera aceste servicii de managementul reputatiei online, ca urmare a cererilor venite de la client.
Companiile, mai ales cele din domenii strategice, sunt foarte atente cu reputatia lor, si apeleaza la noi pentru asigurarea reputatiei online.

Ferească Marele Monstru de Spaghete să ai nevoie de cineva care să îți apere reputația online. Și să dai peste Mara Ababei.

Ababei este, de curand, si profesor in cadrul seminariilor de comunicare MarComm Pills, in cadrul carora impartaseste din cunostintele sale managerilor care vor sa faca mai multe pentru compania lor.
"Am ales sa particip la Marcomm Pills pentru ca imi place foarte mult ceea ce fac. A lucra cu companii, pentru a le creste businessul prin marketing de performanta, este o provocare plina de satisfactii.

Provocarea este mai mult pentru studenți, doamnă specialistă în online.
Mă întreb, la munca dumneavoastră principală, cea de managing director pe făcălețul din bucătărie, performați la fel?

Și nu, nu e ok ca astfel de articole să apară într-o publicație așa zis de business, chiar dacă publicația aparține de vestiții ActiveSoft. Pentru că astfel încetățenim ideea că online-ul este un gheșeft, în care activează doar amețite care încearcă să te prostească cu grafice contrafăcute și trafic cumpărat, iar rezultatele sunt un pur noroc.

Astfel, munca noastră, a celor care ne pierdem 12+ ore din viață în fiecare zi încercând să profesionalizăm acest mediu, e dată la gunoiul istoriei. Și ajungi să discuți cu oameni care nici nu mai vor să audă vreodată de online, pentru că, la un moment dat, au plătit mii sau zeci de mii de euro pe diverse țepe garantatoare de succes.

Și nu e kosher. Revin, mă duc după niște pastile de cap.

via ciSmaru

__________________________________________________________
Dacă ți-a plăcut articolul, dă-mi o bere virtuală BERE 2 beri
Loading...

37 comentarii

  1. #1

    Cred ca face gros doar dimineata dupa cum arata in poza

    Thumb up 0 Thumb down 0

  2. Iata un caz in care legea compensatiei nu functioneaza. Nici nu stie, nici nu arata bine.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  3. #3

    wow, da' suparat mai esti de scrii atat ! ... in rest, da, nu e ok ca astfel de interviuri sa apara in publicatii de bisnis, in ultimul timp am impresia ca presa a ajuns pe mana copiilor , din pacate.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  4. #4

    Doar mie mi se pare ca seamana cu Crin Antonescu cand era tanar si ministru?

    Thumb up 0 Thumb down 0

  5. #5

    Fereasca Marele Monstru de Spaghete? vai de capul meu, am scos cafea pe nas :))

  6. #14

    eu cred ca tu i-ai cerut un sfat de... stai asa cum plm se spune ...REBDRANDING domle :))) iar ea te-a refuzat din cauza faptului ca are prea multi clienti.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  7. #15

    ai scos-o din anonimat!

    Thumb up 0 Thumb down 0

  8. eu am inteles de aici ca e ok cand totul e bine si e bine sa facem ca totul sa nu fie rau.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  9. Ai crucificat-o si pe asta! Cred ca se cere un top lunar

    Thumb up 0 Thumb down 0

    • #19

      Dar sa fie si ele mai bunoace, macar asa, cat de cat...

      Thumb up 0 Thumb down 0

  10. #20

    Vorba canticului "...toate's la fel".

    Thumb up 0 Thumb down 0

  11. #21

    Asta merită o zmeură de aur la categoria "Din puţ(a)ul gândirii".

    Thumb up 0 Thumb down 0

  12. Am ras cu lacrimi citind articolul. Bravo Arhi! 🙂

    Thumb up 0 Thumb down 0

  13. #23

    Chestia cu retargeting-ul poate deveni extrem de frustranta. Cautam o geanta, am intrat pe un site cu niste genti foarte urate si de atunci ma urmareau peste tot. Probabil online-specialistul firmei de genti ii convinsese sa bage un ditai bugetul pe asa ceva, nu conteaza daca omului ii place produsul tau, daca i-l arati de suficiente ori, o sa il cumpere.

    Foarte tare intreg articolul, felicitari!

    Thumb up 0 Thumb down 0

    • #24

      delete cookies si scapi

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • #25

      Daca nu vrei sa iti arate doar genti incearca sa rulezi incognito. O sa ai o gama variata de produse.

      Ideea e ca unii din online chiar nu inteleg ca din moment ce mi-am luat un monitor, arunca bani degeaba pe impresii sa ma retargeteze tot cu monitor. Putina munca in setarea campaniilor i-ar ajuta la vanzari, dar nu, lene mare si 'las ca merge si asa'

      Thumb up 0 Thumb down 0

  14. 🙂 Interesant ... Food For Thouight cum spune strainu':

    Spui "Pentru că, prin extrapolare, prostia ei se răsfrânge și asupra mea." si continui articolul ca si cum aceasta ar fi un dezavantaj pentru tine. 🙂 Si este intr-adevar un dezavantaj ... DACA vrei tu sa-l vezi asa.

    Dar este un avantaj MAJOR daca incerci sa vezi situatia invers ... Cu cat angajatorii sunt mai nemultumiti de promisiunile false si lipsa de rezultate relevante ale altor "specialisti" cu atat iti va fi mai usor sa-i ai de clientii pe termen lung CU CONDITIA sa faci lucrurile bine si sa livrezi (adica total pe invers decat Don'soara evidentiata in articol). Ar fi chiar unul dintre primele lucruri pe care le-as spune si arata (cu rapoarte) unui posibil client.

    Cumva, acesti "specialisti" care nu prea se pricep, chiar te ajuta pe tine sa iei contracte mai usor pentru ca clientul are un element de comparatie (pe care nu l-ar avea daca nu ar fi ei) si poate mai usor sa aprecieze profesionalismul, expertiza si sfaturile tale relevante.

    Deci tot raul spre bine ... sau spre rau ... in functie de CUM VREI sa vezi situatia 🙂

    Inchei cu un proverb (nu stiu de cine este, dar zice bine) => Pentru a avea ceea ce altii n-au, trebuie sa faci ceea ce altii nu fac! 🙂

    Sanatate
    E.

    P.S. Scuze pt pers 2, singular - fara intentie personala, mesajul este generic, dar asa a iesit la copywrite 🙂

    Thumb up 0 Thumb down 0

    • #27

      nu e adevarat. acesti semispecialisti imi afecteaza munca. pentru ca iau clienti care nu au experienta in online si ii curata de bani. pentru un business la inceput, 3-4000 de euro investiti iin ratele de leasing al unui specialist de asta sunt foarte multi bani. iar acel client niciodata nu va mai investi in marketing si publicitate online. iar asta iti spun din experienta mea si a prietenilor mei.

      Thumb up 0 Thumb down 0

  15. Fara a dorii sa creez o polemica, copy/paste o scurta precizare -
    "Deci tot raul spre bine … sau spre rau … in functie de CUM VREI sa vezi situatia :)". Experiente relevante sunt pentru ambele pozitii, depinde carora decizi sa le acorzi mai multe atentie 🙂

    Cat despre "iar acel client niciodata nu va mai investi in marketing si publicitate online." - poate va lua o pauza, va fi mai precaut, va sufla si in iaurt, va fi dispus sa plateasca mai putin, va fi mai exigent, mai greu de convins, va cere mai multe informatii, rapoarte, detalii de activitate, mai multe justificari ale sumelor platite... etc ... dar in final tot in online ajunge ca n-are unde altundeva 🙂 ... doar daca nu isi deschide magazin in Obor 🙂

    In final, trebuie sa fiu de acord cu tine - va fi de 100 de ori mai greu de gestionat si de statisfacut un client care s-a lovit de "specialisti" in trecut decat unul nou care intra pe piata pentru prima oara. Dar ce mai este usor in ziua de azi?
    🙂

    E.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  16. #29

    #snspa

  17. #30

    Am întrebat și eu de curând pe cineva cum cuantifici rezultatele unei campanii online. Like&share? Dar ce, angajații se plătesc cu likeuri? Impozitele se plătesc cu shareuri? Chiria cu mia de vizite? Leasingul în clicuri? "Ăăă...nu am bani luna asta să vă dau...dar știți ce populari suntem? O splendoare, vă spun!"

    Răspunsul a fost că nu se poate garanta clientul din expunerea media nici un ROI în încasări. Practic publicitatea nu are nimic de-a face cu vânzările. Cu alte cuvinte există o întreagă industrie care vinde... FUM! Și mii de fraieri care îl cumpără crezând că poate înlocui agenții de vânzări de pe teren sau telesales.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  18. #33

    Domnisoara e ok, mai zice de CPM, mai zice una-alta, pare ca a citit undeva sau a auzit de la vecini cum e cu online-ul. Weekendul trecut faceam o comparatie intre mailurile primite in UK de la agentii si ce primeam in Romania, iar concluzia e ca in UK s-a facut pe banda rulanta reorientare profesionala de la sculer-matriter la account manager, media planner sau ad ops. Sunt si oameni buni, insa putini, foarte putini.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  19. #34

    Absolut foarte clar. E clar că, dacă ne-am atins obiectivele, înseamnă că ne-am atins obiectivele, prin urmare, dacă obiectivele sunt atinse, campania este un succes. Obiectiv vorbind. Pentru că ne-am atins obiectivele.

    =)))))) ce am mai ras

    Thumb up 0 Thumb down 0

  20. #35

    Da' toate femeile sunt specialiste in ale internetului? Ce mai urmeaza? Ca arhi sa treaca in bucatarie...

    Thumb up 0 Thumb down 0

  21. Doamne fereşte! Fatuca asta nu s-a schimbat deloc din facultate. Şi atunci vorbea mult, pompos si nu transmitea nimic bun. Diferenţa e că acum... s-a specializat! :)):))

    Thumb up 0 Thumb down 0

  22. Cred că ar trebui făcut un top săptămânal cu asemenea "specialiști" în marketing online.Este evident că acest tip de abordare poate distruge definitiv încrederea în promovarea online a celor care au ajuns pe mâna unor ageamii cu povești copiate de pe WF.

    Thumb up 0 Thumb down 0