mitrea1

Victor scrie despre lipsa taxiurilor de la aeroportul Otopeni și despre cum principala poartă de intrare în țară își bate joc de cei ce vin la noi și se lovesc din start de tarele ce ne caracterizează atât de bine. Șmenăreala și șmecheria.

Sincer să fiu, nu mai știu care e acum încrengătura mafiotă de la Otopeni. Până în 2010, mafiotul ministru al transporturilor, Miron Mitrea, își făcuse , prin interpuși, propria firmă de taximetre, Fly Taxi și o impusese la aeroport în 2004 drept unica firmă ce are dreptul de a transporta pasageri de acolo. Desigur, absolut legal, în urma unei licitații reale și deloc controversate. În 2010, după ce Miron a început să aibă legături cu DNA-ul, Fly Taxy și-a cerut insolvența, pentru că nu mai avea monopol la aeroport și cam asta a fost.

Înțeleg că legea care interzice accesul mașinilor cu portbagaj sub 500 de litri în aeroport este din 2010. Normal, nu a fost aplicată până acum, de ce ai aplica o lege, când poți foarte bine să nu. Este clar că mențiunea celor 500 de litri este dată cu dedicație împotriva taxiurilor cu gaz, care își țin butelia în portbagaj. Și aici intervine problema.

Cei ce aleg transportul cu avionul nu sunt oameni săraci. Chiar dacă te târguiești până la ultimul cent cu Wizz sau BlueAir, faptul că îți permiți să dai un 100-150 de euro pentru un drum într-un orizont de distanță relativ scurt și nu alegi să dai jumătate la autocar, te situează în altă clasă socială. Prin urmare, acești oameni ar dori să aibă și alt confort, altfel de servicii, pentru care, e foarte clar, sunt dispuși să plătească.

Ori aceste servicii nu există, în București, decât într-o limită foarte mică, din cauza înțelegerii de tip cartel făcută de toate companiile de taxi, de a ține prețul la 1.39 lei pe kilometru. NU AI CUM SĂ AI SERVICII CIVILIZATE LA PREȚUL ACESTA. Nu ai cum să nu îți pui gaz în mașină, ca taximetrist, la 1.39 lei. Pentru că altfel, la sfârșitul zilei, după ce decartezi cei 100 sau 150 de lei către dispecerat, tu nu mai rămâi nici cu banii de parizer pentru copii. Nu ai cum să ai aerul condiționat pornit, în condițiile în care kilometrul e stabilit la 1.39. Nu ai de unde să consumi acel litru în plus la suta de km, dacă vrei să le și dai de mâncare copiilor. Nu ai de unde să întreții mașina, nu ai de unde să plătești revizii pe bune, nu ai de unde să plătești acte, nu ai de unde să iei cauciucuri de calitate, nu ai de unde să îți iei o mașină mai bună. NU AI DE UNDE.

Aici este de fapt problema aeroportului. Eu nu vreau, dacă vin pe aeroport și iau un taxi, să mă sui într-o gioarsă de logan, puțind a transpirație și a bășini. EU vreau să sau 3.5 lei pe km, dar să am o mașină decentă, un șofer decent, o cursă corectă și o mulțumire deplină pentru toată lumea.

Lucrul acesta nu pot să îl am. Pentru că șefii de la companiile de taximetrie au decis că 1.39 este un preț corect, care poate duce oamenii în condiții de confort și siguranță, oriunde. Iar dacă condițiile aeroportului sunt mai dure, pentru a asigura un transport civilizat, în care să îmi pot pune în portbagaj cele 3 valize, nu să stau cu ele lângă mine, în spate, pentru că șoferul are GPL, aceiași șefi fac valuri în presă, dorind ca legea să se schimbe în favoarea lor.

Repet, nu știu care mai e acum mafia de la aeroport și care sunt condițiile de acces acolo. Dar prefer să văd la intare taximetriști în costum și mașini elegante și curate, mai scumpe, decât băjeți în maieu, care te îmbie să te sui cu doar 1.39 lei pe km.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.