Ce procesatori de plăți mai știți

naspers

Colegul Gaben a fost înștiințat de prea-cinstiții și prea marii oameni de afaceri de la PayU că magazinul lui online întră în categoria clienți mici și, drept urmare, contractul cu el a fost vândut la Banca Transilvania. Știu, nu vă vine să credeți că o firmă cu care ai contract poate să îți dea contractul altuia, pentru că așa au dorit ei. Și pentru mine e o lecție de știut pe mai departe. O altă afacere de succes marca Radu Georgescu. Radu Georgescu a vandut-o demult la Naspers.

Dragi clienti si potentiali clienti WooPay
Incepand cu luna august, Payu a decis sa imparta potentialii clienti in 2 categorii, in functie de cifra de afaceri:
cei mari, cu cifre de afaceri de milioane de lei pe luna
cei mici
De clientii mari se va ocupa in continuare Payu Romania (sales@payu.ro).
De clientii mici se va ocupa Banca Transilvania (vor fi alte costuri/platforma/infrastructura/persoane de contact).

Întrebarea e, ce faci când ți se întâmplă așa ceva? Spre ce te îndrepți, când colaboratorul tău îți dă astfel țeapă? Și vorbesc serios, asta cu procesatorii de plăți online e o mare nebuloasă printre oameni.

Înțeleg că e Romcard, cu care lucrezi prin bănci. După aceea ar fi Mobilpay, care, exceptând contrele mele cu Alexandre Eram (nu mai plânge, Antonio), e un serviciu bunuț, din ce îmi spun prietenii. Observ că Andrei de la Simplenet mă facturează prin Skrill, dar nu știu ce comisioane plătește.

Alți procesatori decenți? Și nu, paypal nu e un procesator decent, dacă vorbim de românia și tranzacții în lei.

__________________________________________________________
Dacă ți-a plăcut articolul, dă-mi o bere virtuală BERE 1 beri
Loading...

64 comentarii

  1. euplatesc.ro ai incercat? Nici eu, dar e o alternativa pe care ajunsesem acum cativa ani si vad ca inca exista.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    • #2

      Eu imi tot platesc facturile prin euplatesc.ro. Nu stiu de ce multi il aleg, probabil ca e de incredere si are comisioane decente.

      Thumb up 0 Thumb down 0

  2. #3

    paymill.com

    Thumb up 0 Thumb down 0

  3. Incearca mobilpay.ro sau cauta pe google braintree.
    Au comisioanele identice cu cele din RO.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  4. Libra Pay

    Suport excelent, comisioane extrem de mici si decontare rapida

    Thumb up 0 Thumb down 0

    • #8

      Da, LIBRAPAY este singurul procesator de plati online care iti deconteaza in 24 de ore de la plata clientului. Comisioane cam la fel cu restul....BANCA TRANSILVANIA incerca sa ma convinga sa ma mut de la LibraPay in situatia in care nici macar nu au module pt platforme (prestashop etc.).

      Thumb up 0 Thumb down 0

  5. #9

    Lasati domnilor ageamiii de la banci in pace, si nu le mai dati sansa sa va jefuiasca la drumul mare.

    Bancherii independenti si profesionisti https://i.imgur.com/0NIkMI5.jpg sunt baza si pilonii societatii .

    Thumb up 0 Thumb down 0

    • Au comisioanele prea mari!!!
      In afara de asta nu te ajuta prea mult in fidelizarea clientilor :))

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • #11

      presupunand ca ti-au mai ramas degete ... dupa ce ai semnat contractul ..

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • #12

      frankie the arm si louie three fingers ?

      Thumb up 0 Thumb down 0

  6. Noi lucram cu euplatesc.ro si plationline.ro. Am lucrat in trecut si cu librapay si direct prin Romcard. Depinde de banca cu care lucrezi, fiecare banca foloseste/prefera un anumit procesator.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  7. Si noi recomandam in general clientilor Plationline. Suport super-ok, comisioane care tind catre 0, suport rapid si multe module pentru diverse platforme Open Source, dar nu stiu daca se integreaza cu Silkweb-ul prietenului Gaben.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  8. #15

    Pai daca domnisorul galben are oute, sa ii dea in judecata.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    • cica e legal ce au facut.

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • #17

      oare in contract e prevazut ca ei pot ceda contractul sau datele din contract catre o terta parte?

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • #18

      E legal, indiferent de ce scrie in contract, atat timp cat nu exista o perioada contractuala minima (ca abonamentele la telefon)

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • #19

      pai cand se vinde o banca nu se vinde cu tot cui clinti. Aia sunt anuntati si daca le convine raman, daca nu isi inchid conturile. Cam asa si aici

      Thumb up 0 Thumb down 0

  9. #20

    Off-topic, dar tot de durerea în cot faţă de ăia cu care ai contract...

    De luni câteva zeci de șomeri în plus, cel puțin, dacă nu chiar câteva sute. Metrorex a ţinut în sertar două rapoarte ISU din septembrie 2014 și aprilie 2015 în care ăia ziceau că chioșcurile de la metrou, automatele de vânzare etc împiedică evacuarea de urgență. Pe ăia de la metrou i-a durut în popou, și-au luat în continuare liniștiţi chiriile pe spațiile comerciale până zilele trecute, când cineva le-a zis că e groasă treaba. Prin urmare au trimis urgent o notificare la toţi comercianții că trebuie să dispară din locații, urmând să se scoată cândva la licitație alte spaţii comerciale, pe alte amplasamente. Și să dea și cu mătura în urma lor când își iau chioșcurile sau vitrinele. O să fie distractiv.

    Desigur, turnicheţii Metrorex care blochează evacuarea de urgență nu îi vede nimeni. Nici automatele lor de bilete de zeci de mii de euro bucata care stau scoase din uz în staţii. Nici lucrările la scările rulante care stagnează de ani de zile (la Dristor 1 au pus panouri în jurul șantierului din stație, că până de curând puteai cădea în groapa protejată doar de un mesh). Sau poziția căilor de evacuare faţă de vagoane. Sau lipsa ușilor de peron, care face posibilă sinuciderea sau căderea accidentală pe linii în caz de aglomeraţie (ceva uzual la metrou, e revoluție când vin 4 trenuri aproape simultan în staţiile care comunică între ele).

    (nu am spațiu la metrou, doar circul cu el de 25 de ani)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    • #21

      Daca nu corespunde nimic, mai bine il demolam si facem altul, daca tot sunt evacuate chioscurile, nu?

      "poziția căilor de evacuare faţă de vagoane" - alte scari mai late, mai perpendiculare, alte iesiri etc? Tu realizezi ca asta ar insemna ca in Bucuresti sa nu mai existe metrou niciodata?

      Nu imi este clar ce fac la Unirii cu scara aia, dar e ca si cand nu a existat vreodata, de atat de mult timp e in santier. O simpla scara....

      Chioscurile alea chiar nu au ce cauta pe culoare. Nu numai ca obtureaza spatiul, dar unii chioscari nesimtiti isi mai intind si masute in fata cosmeliei, obturand inca 1m, Daca eu in aglomeratie trebuie sa am grija sa nu daram marafeturile de pe masuta chiar e o problema. E metrou sau talcioc?

      Usi la metrou care se deschid doar cand in dreptul lor opreste o garnitura. Poate la Romana. In restul statiilor unde peronul este deschis pui un perete de termopan cu usi? Stii cat ar costa asa ceva la Metrorex. Peste o suta de milioane de euro! Doua sute, daca urmeaza niste alegeri in maxim 1 an.

      Automatele nefunctionale de bilete nu blocheaza altceva decat evolutia.

      Poate esti un mic chioscar suparat, dar hai sa nu aberam!

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • #22

      Eu m-as ingrijora mai mult de tavanele false montate in ultimii 10-20 ani, evident ca in Romania. La un cutremur, daca iti cade 1 mp de tavan in cap, ultima grija pe care o mai ai sunt turnichetii si scara.

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • #23

      Ai vazut tavanul fals de la statia 1 Dec. 1918? Gratarul ala metalic e o adevarata arma mortala in asteptare: http://vignette2.wikia.nocookie.net/bucuresti/images/6/66/Metrou_1_Decembrie_1918.jpg

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • #24

      S-a rezolvat cu tavanele false din plăci de sticlă: le-au scos cu totul de ani de zile. Acum arată de parcă la metrou e un hub de birouri pentru programatori.

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • @Liviu Babanu
      Unde e santierul la scara aia la Unirii se lucreaza de fapt la o intrare catre magazin, direct din pasaj. Cand te duci sa-ti iei haine scumpe si curele de ceas sa nu mai fii nevoit sa iesi in ploaie si vant. Ca doar nu suntem animale,

      Thumb up 0 Thumb down 0

  10. #26

    atos sau saferpay

    Thumb up 0 Thumb down 0

  11. #28

    Din Romania?

    Thumb up 0 Thumb down 0

  12. #29

    de ce comentariile mele nu mai vad lumina zilei?

    Thumb up 0 Thumb down 0

  13. #33

    Am facut si eu un research acum o luna pentru un magento pe Ro (dupa ce am vorbit cu cei de la PayU care mi-au spus ca nu mai accepta contracte noi decat daca esti in reteaua Emag), am gasit aici ceva util http://ecompedia.ro/procesor-de-plata-cu-cardul-pentru-magazin-online-international.html :
    "Mi-a luat o saptamana sa stau de vorba cu toti. Am adunat ofertele si am facut un top pe scurt la comision total:
    BT – 2.15% decontare lunara. Se misca destul de greu.
    Libra Pay – 2.91% decontare 15 zile si alte comisioane lunare. Profi.
    PayU – profi dar de departe cei mai scumpi 3.65%
    Mobil Pay – 2.79% decontare 15 zile. Profi.
    Plati Online – 2.79% decontare 10 zile dar nu sunt cei mai profi
    PrioriPay – 1.9% decontare la 7 zile + un colateral dupa volumul de tranzactii. Profi. Pe ei i-am ales."

    Nu stiu daca mai e de actualitate, mi s-a mai sugerat 2checkout, paymill, euplatesc.ro si stripe.
    Am ales mobilpay. Toate bune pana ce a picat cu totul in 25/11 (toata ziua) si in 26 o vreme.
    In ceea ce priveste suportul pot sa zic ca a fost ok, au raspuns intr-o ora, dar degeaba, daca a fost totul down o zi.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    • intrebarea mea, poate naiva, este: nu poti implementa 2 solutii de gen, din care una sa fie de backup?

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • Pot sa lucreze simultan, e decizia ta.

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • Subscriu la ce a spus Camelia, însă aș adăuga un sfat. Negociați fraților contractele cu românii. În 2015 nu e posibil ca un startup să plătească mai mult de 2% comision. După 3 lansări de magazine online noi in ultimii ani, singurii care cereau peste 2% au fost payu. Decontarea se face la 3-7 zile, maxim, nu acceptați mai mult de atât

      Dacă vă simțiți aventurieri, încercați și Braintree. Aparține de Paypal și oferă comision 0% pentru primii 50k euro tranzacționați. Complicat cu actele însă.

      Și da, nu vă bazați pe un singur procesator. Noi avem 3 instalați pe fiecare site (mobilpay, prioripay, Braintree) însă activ e doar unul singur odată.

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • si cum ii prioritizezi?

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • Am pornit cu Mobilpay ca fiind de bază pt că avem cont la Garanti Bank și astfel primeam livrarea banilor in T+2 sau ceva de genul, însă de la derapajul 25-26 noiembrie am trecut pe Prioripay și l-am lăsat așa momentan,dar probabil o să revenim la MB, datorită motivului de mai sus.
      Apropo, Prioripay nu e doar un procesator de plăți, e o monedă electronică ce funcționează fix ca și Paypal/Skrill, care are și modul de plăți. Pt persoane fizice există deja card Mastercard ce se eliberează atașat la contul de bază, lucru ce permite tragerea banilor sau cheltuirea lor instantaneu după ce au fost primiți. Din ce am înțeles, pentru persoanele juridice, cardul o să apară după ce îl va cere mai multă lume, minim 50 de firme. Așa că, vreți bani mai rapid în Prioripay? Cereți card, poate ne strângem mai mulți 🙂
      Braintree doar)l-am testat și îl ținem de backup pentru zilele când cad ambele

      Thumb up 0 Thumb down 0

  14. Eu stiu de Payoneer: http://www.payoneer.com/

    Thumb up 0 Thumb down 0

  15. Dar stii de cei aproximativ 30 de euro pe care-i platesti? Stii de euro pe care-i platesti la fiecare retragere? E bun doar daca umbli cu sume mari.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  16. #43

    Alexandre Eram Esca?

    Thumb up 0 Thumb down 0

  17. #44

    Nu, paypal si payonner nu sunt decenti, astia locali sunt, aham.... Mi-aduc aminte numai ce tzepe a tras Madalin Matica cu a lui Dotcommerce.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    • ai idee ce comisioane platesti si cat de dificil e sa iei banii? si cat pierzi la conversia euro/leu?

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • #46

      Ai idee cat am pierdut la dotcommerce, ca asa m-am coit si eu cu comisioanele? Putin peste 3000 para. Am lucrat cu toate, m-am ars de multe ori, prefer siguranta.

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • well, ai si tu dreptate in felul tau. de skrill ce parere ai?

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • #48

      Nu stiu, nu ma bag. Singurii din zona cu care am lucrat foarte bine au fost gecad ( pe cand era Radu Georgescu). In rest paypal si payoneer. Nu vezi ca pe aici iti schimba contractul cum le vine peste noapte?

      Thumb up 0 Thumb down 0

  18. #49

    Habar n-am.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  19. #50

    Global Collect, maybe?

    Thumb up 0 Thumb down 0

  20. #51

    Nu ştiu detalii dar ştiu sigur că-s destul de ok-ish...
    Rompay

    Scuze dacă nu e ceea ce vrei...

    Thumb up 0 Thumb down 0

  21. Te salut, Arhi!

    Asa este, la PayU trecem printr-o perioada de schimbari majore, benefice zicem noi. Este vorba despre o refocalizare a strategiei de business catre companiile de tip enterprise si cele regionale care, intr-adevar, a condus si la transferarea unei parti din portofoliul nostru de clienti catre Banca Transilvania. Este o decizie de business globala care va creste afacerile regionale si va aduce beneficii inclusiv pe plan local.

    Asa cum am discutat si cu Gaben, le propunem clientilor nostri un parteneriat cu Banca Transilvania doar dupa ce am analizat multe alte optiuni. Am ajuns la concluzia ca acest parteneriat este o solutie care le ofera acestora posibilitatea de a beneficia atat de cele mai bune servicii bancare imbinate cu procesarea online, dar si de servicii personalizate in functie de etapa de dezvoltare a afacerii lor. Daca incheie parteneriatul cu Banca Transilvania, recunoscuta recent pentru rezultatele de procesare in sistemul 3D Secure, ei vor beneficia de comisioane mai mici si de perioade de decontare mai rapida.

    In final, alegerea este a fiecaruia dintre clienti.
    Intelegem ca este o perioada dificila pentru clientii care trec prin acest proces, iar PayU le sta la dispozitie cu tot suportul necesar in vederea realizarii modificarilor tehnice pentru schimbarea platformei.

    Multumesc,
    Marius Costin, CEO PayU Romania

    Thumb up 0 Thumb down 0

    • din mesajul pe care voi l-ati lansat in public (lasand la o parte lipsa totala a oricarui bun simt prin impartirea ad-hoc in clienti mari si mici), nu se intelege nici un fel de "propunere", se intelege doar ca i-ati transferat pe "mici" catre banca transilvania, fara macar sa ii intrebati. Poate era mai bine sa le transmiti din start formularea ta si sa iti dai afara piarizdele.
      Cetin Ametcea
      CEO cetin.ro / blog20 Romania

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • Toti clientii nostri au fost informati corect cu privire la optiunea lor
      de alegere. Poate ca formularea nu e cea mai fericita, insa incerc sa le
      explic cat mai bine celor interesati de subiect, de fiecare data cand am
      ocazia. Daca esti de acord si te intereseaza mai multe detalii, te invit
      sa detaliem subiectul in offline.
      Multumesc,
      Marius Costin

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • cum spuneam, formularea ta e inteligibila. formularea lansata in online e doar o magarie lipsita de profesionalism. impresia lasata tuturor? priceless:)

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • #56

      Draga CEO, mai corect era ca actualii clienti sa fie informati cu ceva timp inainte (citeva luni) si nu sa trasferati automat totul cum e mai bine pentru voi. Asa cum e facuta suna ca va doare in dos de clienti.

      Ma intreb daca nu cumva contractul intre client si firma ta are anumite elemente confidentiale care nu pot trimise unei alte firme fara acordul clientului.

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • #57

      Nu stiu de ce, dar cand am citit-o pe aia de mai sus cu "te invit sa discutam in offline" mi-am adus aminte de bancul ala cu clientul nemultumit care ii spune procesatorului de plati "iti dau muie", iar procesatorul striga "afara!" iar clientul ii raspunde "pai nu afara, de ce afara, mai bine iti dau aici, ca sa vada toata lumea".

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • Eşti liber să-ţi exprimi votul în căsută PCR, dar în final este decizia fiecărui client, practic asta spune PayU Romania.

      Scuză-mă că te întreb, dar ce te face un CEO ? De ce nu patron? Pe această mentalitate oricer patron shaormar e mare CEO căci are în subordine câteva zeci de angajaţi.

      Cu plăcere,
      Alin,
      CTO PayU Romania + CEO MOFO dot com si din cand in cand actor

      Thumb up 0 Thumb down 0

  22. #59

    Banca Transilvania are printre cele mai multe comisioane si pentru o firma ce are rulaj mare nu este rentabil sa lucrezi cu Banca Transilvania.

    Am negociat atat cu Mobilpay cat si cu Librapay si am obtinut de la ambele platforme un comision de 1,7% cu decontare in urmatoarea zi. In functie de rulaj se pot negociat foarte mult comisioanele standard.

    Pentru mobilpay va fi nevoie sa lucrezi prin garantibank pentru decontare mai rapida si comision mai mic. Cred ca e banca cu care lucreaza ei in mod principal.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  23. daca vreti site cu fuai-n cur va dau io. da e pe bune

    Thumb up 0 Thumb down 0

  24. Am folosit Skrill pe vremea cand era Moneybookers. Foarte bun, doar ca avea comision mare (acum nu stiu cum e).
    Am folosit dotcommere si era cat pe ce sa ma tepuiesc la închiderea lor; în final am scăpat doar niște dumnezăi către ei.
    Am trecut apoi la ePayment (principal) și Mobilpay (backup). La Mobilpay am avut câteva reclamații / sugestii vis-a-vis de serviciu și m-a deranjat atitudinea lor destul de arogantă. Am rămas în final doar cu PayU.

    Am primit și eu notificarea și o s-o analizez, foarte serios, după niște experiențe tare neplăcute cu BT în trecut.

    O opțiune aproape rezonabilă poate fi și serviciul de la ING (1.7%/tranzactie + 40 lei lunar si decontare next day), dacă treci peste pastila amară a taxei de implementare (650 lei).

    Thumb up 0 Thumb down 0

  25. La Skrill sunt mai multe costuri: 1.9% + 0.29 $ per tranzactie + 10$ /luna + 2.95 euro per retragere + 10 euro/an taxa pt cardul lor. Mai folosim in paralel si Mobilpay la care nu mai stiu exact costurile detaliate dar ajung cam la 300 lei lunar.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    • #63

      si e convenabil? mi se pare enorm

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • Acum cativa ani, cand am implementat noi plata cu cardul toate celelalte variante erau mai scumpe, Mobilpay si Skrill fiind cel mai simplu si ieftin de implementat + comisioane decente. Costurile foarte mici de implementare au fost primordiale atunci, fiind la inceput si neavand buget.
      Acum, cred ca exista si variante mai ieftine dar n-am avut timp sa ma ocup si de optimizarea costurilor astora asa ca am ramas asa.

      Thumb up 0 Thumb down 0