Nu am mers cu taxiul nicăieri altundeva în europa, exceptând Sankt Petersburg, pentru că, în majoritatea timpului, îmi planific drumurile ca să nu am nevoie de așa ceva sau merg cu mașina proprie. Iar în Sankt Petersburg am plătit echivalentul a 100 de lei pentru un drum de maxim 6 minute pe jos, pentru că am fos suficient de tont să nu mă uit pe o hartă.

Ca să vă scutesc de comentarii malițioase, în continuare sunt profund anti-UBER ca sistem, nu l-am folosit, nu îl folosesc și nu îl voi folosi vreodată până când nu vor intra în legalitate și nu vor face o concurență reală.

În continuare cred că, dacă vrei un cost de 1.39 lei pe km, ca firmă de taximentrie, nu ai cum să angajezi spuma șoferilor, iar aceștia să aibă mașini bune, curate și în care să își permită să dea măcar drumul la aer condiționat.

Așa.
Revenind, pe termen lung, cu siguranță taximetria va pierde în fața sistemelor gen Uber și taxify. Și vă rog să înțelegeți, că mă refer la ele ca la un sistem de funcționare al transportului public de persoane, nu la gogorițe de acelea cu calitatea și stelele etc. Pentru că, după ce suficienți giboni de pe taximetre vor realiza că e mult mai ieftin și mai hassle free să lucreze pe Uber…de aici, munciți-vă neuronii singuri.

De ce vor pierde?
În primul rând, pentru că taximetriștii nu realizează că societatea evoluează și că monopolul lor pur și simplu va fi făcut zob de către internet. Dacă nu știați, asociația lor a dat în judecată companiile producătoare de aplicații de taximetrie, gen Clever Taxi, pentru că, nu-i așa, ei au centrală dedicată, cu femei care preiau apeluri telefonice și chestiile alea costă, nu sunt așa, moka, cum e aplicația. Cât de penal și penibil să fii să faci asta? Cum ar fi ca firmele de curierat să dea în judecată Gmail?

Și nu în ultimul rând, ba chiar poate în primul, din cauza foamei accelerate din societate, s-au umplut firmele de taximetrie de giboni. Giboni care nu au nici cea mai vagă intenție să nu mai fie giboni, să se autoeduce sau să se schimbe. Mă uitam ieri, în timp ce mă plimbam prin oraș, practic toate taxiurile erau conduse de domni transpirați, îmbrăcați ca vai de lume, cu geamurile deschise, pentru că aerul condiționat e scump. Eventual cu niște căști în urechi, purtând discuții interminabile cu alți taximetriști. Nu mai zic de bun simț și civilizație în trafic, că deja e prea mult.

Dar aici, în tot gibonismul lor, sunt primii și singurii care își sapă groapa. Aplicațiile gen UBER sau Taxify nu vin decât să răstoarne pământul peste. Pentru că, după ce primești niște înjurături de la taximetrist, că el nu are să îți dea rest și trebuia în plm să te gândești că nu are să îți dea rest sau alte povestiri horror din taxi, începi să realizezi Băi, dar stai, că eu nu degeaba am internet pe telefon. Și, dacă nu ești masochist, găsești alte soluții, cum am găsit eu Black Cab, care sunt dumnezeu față de orice înseamnă taxi.

Și uite-așa, până la a folosi Uber e doar un pas. Și, după ce se va atinge o masă critică, iar taximetriștii vor realiza că nu mai merită să mai plătești licență, ca să poți fi porc cu licență în trasnportul de persoane, poate lucrurile vor începe să se și schimbe.

Sau, așa cum previzionez eu, gibonii se vor muta pe Uber și, după ce vor deveni majoritari, nu prea o să mai conteze că îi dai tu 1 steluță. Pentru că toți vor avea rapoarte de genul acesta.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.