ATV-urile se înmatriculează?

yamaha_atv

Buna. Sunt raul rual, comentez aici uneori si as avea nevoie de cunostintele voastre.
Daca e cineva intre voi care se pricepe la legislatie, in special legislatie rutiera, il rog sa-mi spuna care e situatia atv-urilor, a quad-urilor si a buggy-urilor in Romania.

Trebuie sau nu trebuie inmatriculate? Pot circula sau nu pot circula pe drumuri publice? In fine, in ce conditii poti fi legal cu un atv? Detin atv de un an, motor de 250cc. L-am inregistrat la primarie, are numere galbene si talon. Am facut trasee lungi prin tot Ardealul, atat pe drumuri publice cat si off-road.

Am fost oprit de politie. Unii au spus ca e ilegal, altii au ras de cei care au spus ca e ilegal spunand ca e legal si am voie pe oriunde. Exista primarii insa care interzic accesul pe anumite drumuri, din varii motive.

Am intrat pe forumuri, insa parerile sunt atat de diferite incat nu poti trage o concluzie. Nu stie nimeni exact cum e legal si cum nu, nici macar politia. RAR nu stie nici macar cum se face un ITP la atv-uri.
Contextul e urmatorul: vreau sa deschid un centru de inchirieri si voi avea intre 5-10 atv-uri, probabil 2-3 buggy-uri si snowmobile. Care ar fi cea mai corecta si usoara cale sa le declar?Ma adresez celor care se pricep, nu vreau sfaturi de genul cum se gasesc pe blogul lui Cabral, ca nu ajuta.Multumesc anticipat.

__________________________________________________
Dacă ți-a plăcut articolul, dă-mi o bere virtuală BERE
Loading...

49 comentarii

  1. Intreaba un politist de la rutiera sau vezi pe net.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    • #2

      Cei de la rutiera mai au lacune, cel mai bine e sa mearga la directia care se ocupa de inmatriculari...daca nici aia nu o sa stieeee.

      Eram cu un coleg pe un can-am spider si am oprit langa un gigel de la rutiera sa il intrebam cu ce categorie de permis se poate conduce utilajul si a zis ca se poate cu B iar altul cu o zi inainte a zis cu A obligatoriu:))

      Thumb up 1 Thumb down 0

    • sunt convins ca nu a facut nici unul din lucrurile astea ci, dupa ce si-a luat atv-ul, a venit repede Ia sa ii scriu eu lui Arhi..,

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • #4

      Arhi: oricate sfaturi ar primi aici, pana la urma, tot la politie ajunge. Cel mai bine e sa caute legea care reglementeaza circulatia acestor utilaje ca sa stie cum sa se certe cu organu daca e boulean. A raspuns cineva mai jos destul de complet.

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • Daca te duci la rutiera intreaba te rog si pt mine la ce categorie de "vehicule" se incadreaza caruciorul de copil.
      Pe bune, acum doi ani usa fata drapta mi-a fost indoita serios de un carut pt copil care a luat-o la vale pe o panta si s-a oprit fix in portiera. Cand m-am dus la politie, surpriza, nu au stiut ce sa imi scrie in dovada pt ca nu stiau la ce sa incadreze carutul.
      PS. Carutul era gol, slava Domnului.

      Thumb up 3 Thumb down 0

    • #6

      @baxt - as per codul rutier: "15. vehicul - un sistem mecanic care se deplaseaza pe drum, cu sau fara mijloace de autopropulsare, utilizat în mod curent pentru transportul de persoane si/sau bunuri ori pentru efectuarea de servicii sau lucrari;". Ai pus-o daca n-are RCA sau avea numere de Bulgaria ...

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • Am pus-o oricum, nu iti poti imagina ce infundatura mi-a lasat fix pe nervura de la usa.

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • Arhi, sunt in Franta, nu am cum sa ma duc acum sa intreb. Cand ma intorc in Ro am f putin timp, asa ca vreau sa fiu cu temele facute. Pt atv-ul meu am fost, mi-au spus sa-l declar doar la primarie. Dar cand e vorba de firma e altceva.

      Thumb up 0 Thumb down 0

  2. #9

    Serviciul inmatriculari ar trebui sa stie care este procedura. Daca mergi la organ si el iti inmatriculeaza atv-ul conform procedurii poti sa circuli linistit pentru ca nu iti poate da nimeni amenda. Mi se pare incredibil ca un politist de la un anumit serviciu sa nu stie cum sa isi faca treaba(nu vorbesc de agentii de pe strada) .

    Thumb up 0 Thumb down 0

  3. #10

    Ar trebui sa fie ilegale la cat zgomot fac si la ce cocalari le conduc prin munți.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    • #11

      Eh, sa le spui asta si alora de la BGS care se plimba de zor prin bucuresti cu niste atv imense

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • #12

      Din partea mea, n-as avea o problema nici cu permisele, nici cu zgomotul sau alte nenorociri daca ar umbla cu consilieri locali legati de atv-uri, tiris prin noroi.

      Thumb up 1 Thumb down 0

    • Si drujbele?

      Thumb up 0 Thumb down 0

  4. #14

    Am avut un Quad imatriculat, cu numar "negru".
    Am circulat cu el pe drum negru(judetean/national)/drum de tara/plaja fara probleme. Aveam asigurare/talon ca la masina. Asta inseamna ca el trebuie sa se supuna regulilor respective ( semnalizari fata spate, far, stop frana ). Asta inseamna ca platesti impozit pentru el la fel ca pt masina 🙂 si ca trebuie ITP din 2 in 2 ani. Trebuie sa cauti stand ITP pentru 4X4.
    La numere galbene, trebuie sa te ai bine cu primarul din zona si ti-l inscrie ca utilaj agricol. Costurile sunt mai mici, dar nu ai voie pe drumuri publice ( judetene/nationale ) cu el.
    Unele ATV-uri sunt importate /vandute doar pt offroad deci, nu au dotarile de mai sus ( semnalizari/far..etc..Vezi raptoru de la yamaha ca vine in 2 versiuni).
    Problema cu imatricularea, incepe de la importator. Importatorul defapt duce ATV/QUAD la RAR si ia drept de omologare pe respectivul model. Ideea e sa te interesezi cand cumperi daca respectivul utilaj este imatriculabil ori ba ( de obicei pe site-urile de vanzari se specifica ). Sa omologhezi singur o chinezarie e un calvar.
    Exista un forum de ATV-isti, unde gasesti mult mai multe informatii legat de..orice misca in zona asta.
    Din tot ce am citit pe acolo, lumea care se da in padure are cel mult numere galbene.

    Thumb up 1 Thumb down 0

  5. Primaria Bucuresti a interzis mersul cu ATV-ul...Am mai vazut doar cefe late de la firmele de badigarzi.
    Logig ar fi sa poti circula cu el fara probleme...este un vehicul inmatriculat

    Thumb up 0 Thumb down 0

    • As vrea sa-mi arati si mie documentul respectiv, nu doar sa vorbiti din aduceri aminte sau SF-uri...

      Thumb up 0 Thumb down 0

  6. #19

    Sunt valabile ambele variante. La snowmobile nu cred ca poti face rar. E mai simplu totusi sa le inregistrezi ca utilaje agricole. In contract precizezi ca il inchiriezi pt lucrari agricole.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    • #20

      Pai daca omul vrea sa faca um business din asta? Mi se pare ca nu e ok sa fie incadrate la utilaje agricole, ca el le va inchiria in scop recreational...

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • #21

      @ramona fa doina, daca eu vreau sa fac un biznis din inchiriat combine in scop recreational la Vama Veche, sa se dea nudistii 10 minute in nudul gol pe plaja cu combina care ar fi problema?

      Orice poate fi folosit in scop recreational, chiar daca daca nu a fost construit pentru asta. De exemplu oile nu au fost concepute in scop recreational si totusi multi romani le utilizeaza in acest scop...

      Thumb up 1 Thumb down 0

  7. Salut,

    Eu am un CF Moto 800 cc, imatriculat la politie, asigurare ....
    Am toate actele la el , ca la o masina.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  8. Daca ai ajuns sa întrebi asta, mai bine ramai la pierdut vremea pe bloguri

    Thumb up 0 Thumb down 0

  9. Atv de 125 cmc, cumparat pentru bunica-miu sa mearga cu el la piata, la magazine...
    Inmatriculat cu numar normal, facut itp ul la RAR Iasi(itp ul se face cu niste senzori aplicati pe frane parca si face cateva ture unul cu el prin curte pe acolo).
    Bunica-miu avea C si B pe carnet sid e la politie i-au zis ca fiind de 125 il poate conduce cu Bul.
    Asta acum vreo 4,5 ani cred.
    De atunci nu a avut probleme si cred ca l-a oprit politia o data sau de 2 ori.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  10. prietene nu stiu
    dar de fiecare data cand vad un idiot cu atv pe drumurile publice imi vine sa dau cu masina peste el
    SCOATETI UN ZGOMOT INFERNAL CU CACATURILE ALEA

    Thumb up 0 Thumb down 0

  11. E obligatorie inmatricularea lui,itp,rca etc in momentul in care vei circula pe drumuri publice.Singura problema este ca apar din ce in ce mai multe restrictii pentru ATV-uri pe anumite portiuni de drum si in centrul oraselor.In rest , foarte simplu, vezi asa ceva http://www.offroad-ed.com/images/drawings/sign_atv_prohibited.jpg , n-ai voie pe acolo cu ATV-ul.Daca le inchiriezi doar pentru dat pe coclauri, n-ai nevoie de numar,rca.Reviziile le vei face oricum pentru siguranta clientilor tai
    Se conduce cu permis cat. B.

    Bafta

    Thumb up 0 Thumb down 0

    • Da, apar restrictii. Pt ca unor primari nu le place sa stii tu tot ce se fura din teritoriul lor.

      Thumb up 1 Thumb down 0

    • restrictiile apar pentru ca sunt prea multi puleti de 18 ani care merg cu motoarele ambalate la maxim in mijlocul noptii...

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • @Bubu: vorbim de trasee pe munte cu atv, nu de scutere prin oras.

      Thumb up 0 Thumb down 0

  12. ATV-ul se inmatriculeaza ca orice vehicul, RAR si apoi ITP normal (oglinzi, semnale si stop functionale).
    Ai 2 posibilitati:
    1. Inregistrat la primarie - declarat ca UTILITAR (ca tractoarele, remorcile, etc.) si se primeste numar galben, avantajul este RCA mai mic daca este persoana fizica proprietarul
    2. Inmatriculat la Politie - procedura normala ca la orice alt vehicul, diferenta este ca nu se plateste timbru de mediu. RCA-ul este mai mare daca este pus pe persoana fizica.

    Impozitul este acelasi in ambele cazuri

    ATV-ul se conduce cu categoria B valabila pe drumurile publice (inclusiv ulitele satului de ex.) si cu casca pe cap + ITP si RCA valabile.

    P.S. Lucrez in domeniu de aproape 10 ani si avem si noi ATV in proprietate, Politia a oprit de nenumarate ori si nu a avut ce comenta.

    P.P.S. In cazul tau - cu inchirierile, mai bine le inregistrezi pe numele tau la primarie si le faci RCA, apoi faci contract de comodat cu firma de inchirieri. Avantajul este ca poti deduce din cheltuieli pe firma si RCA-ul este mai mic pe PF decat pe PJ.

    Thumb up 1 Thumb down 0

  13. #36

    Avand in vedere ca vrei sa faci un business din asta, te-ai gandit sa vorbesti cu un avocat? Sau "nu merita banii". Pe bune acum.

    Thumb up 1 Thumb down 0

  14. #38

    @Raul : cand faci chestia asta te rog cheama-ma si pe mine 🙂 caut de mult chestii de genu si m-am saturat de mizeriile alea de se inchiriaza pe Valea Prahovei sau prin alte zone .
    M-am gandit chiar la un moment dat sa fac ce vrei tu sa faci acum dar nu stiu cat de rentabil e, investitia e maricica , trebuie sa le ai cu mecanica + safety issues in caz de accident al unui client , chiar daca ai contract .
    Raspunsuri concrete ai mai sus, intrebi vanzatorul daca e inmatriculabil ( linhai, cf moto sunt , daca ai bani de can am sau suzuki nu iti faci probleme ) si il inmatriculezi la politie cu nr negru, rca, talon si tot ce trebuie, fix ca la masina. Quadurile alea nu prea se inmatriculeaza deoarece nu respecta strictul necesar pentru un vehicul in materie de siguranta si lumini .

    Thumb up 0 Thumb down 0

    • Nu e f rentabil dar e placut. Vreau sa ajung sa fac excursii organizate, trasee cu ghid.

      Thumb up 0 Thumb down 0

    • #40

      acelasi lucru vreau sa il fac si eu in zona Dealu Mare ( urlati, ceptura, tohani, pietroasele ) 🙂 un fel de adventure trip + vizitat crame 🙂

      Thumb up 0 Thumb down 0

  15. #41

    Exista 2 variante:
    1. Inregistrat la primarie – cu numar galben, avantajul este RCA mai mic dar nu se poate circula legal decat pe anumita raza localitatii in care este declarat.
    2. Inmatriculat – ca orice alt autovehicul.
    Exista unele tipuri de ATV si Quad care nu au omologare pentru Romania sau pentru nici o tara si atunci singura varianta la indemana este inregistrarea la primarie, deoarece omologarea individuala este un chin.
    ATV-ul se incadreaza la permis cat. B

    Thumb up 0 Thumb down 0

  16. #42

    Buna. Sunt Deby, comentez aici uneori, ma cunoasteti toti si as avea sa imi spuneti de ce nu mai pot comenta pe aici,

    Thumb up 0 Thumb down 0

  17. Traseele vor fi montane, deci ar merge varianta cu numere galbene. Dar exista posibilitatea sa tranziteze si sectoarele altor primarii.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    • #44

      Vad des prin oras scutere (probabil jucarii de alea de 50cmc ceva, nu ma pricep) cu numere galbene de comune din jur. Cat de legal e, nu stiu.

      Thumb up 0 Thumb down 0

  18. #45

    Multi mai mor pe aici cu ATV si snowmobile. Asta din cauza vitezei si prostiei celor de pe ele.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    • le dorim mult succes in activitate : cat mai multi pe calea cea dreapta si cat mai putini pe sosele! 😀

      Thumb up 0 Thumb down 0

  19. #47

    La buggy nu poti decat cu omologare si e scump, cred ca nu scapi sub 4000-5000 de lei. E o procedura complicata dar se poate. Suna la RAR. Am citit si eu ca ma batea gandul sa-mi iau unul si m-am lasat pagubas. La ATV e mai simplu, e similar cu motoarele, se pot inmatricula.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  20. Va multumesc pentru pareri, toate conteaza. Multumesc Arhi, chiar daca ti-am facut viata amara. 🙂

    Thumb up 0 Thumb down 0

  21. salut am un kawasaki kfx 450 r cu oglinzi lumini stop pe frana semanle avarii claxon tot ce trebuie pentru asfalt dar cand am fost sa il inscriu la rar mi.au spus ca nu are omologare .. culmea ca in spania de unde l.am luat a fost inmatriculat cu numere normale

    Thumb up 0 Thumb down 1