Aerul condiţionat din autoturism e priceless

Ieri am dus-o pe FoFo la service, să îi mai vopsească din zgârieturile prieteneşti de cheie si din urmele de profesionist al parcărilor pe care i le-am lăsat de-a lungul timpului. După ce am lăsat maşina, am realizat că în afară de 9461 al lui Cristax, nu ştiam nici un alt număr de taxi, la Cristaxi am fost expediat rapid, aşa că am luat-o la picior, până am găsit un taxi staţionat care m-a luat.

În paranteză fie spus, nu, nu merg cu transportul în comun, îmi repugnă, cât timp am bani să merg cu auto sau taxi, îi voi folosi cu încredere în direcţia aceasta.

Revenind la durerea mea, am mers cu taxiul pentru prima dată după foarte, foarte mult timp. Vara, de şi mai mult timp. Deci Loganul respectiv nu avea aer condiţionat de nici un fel. Sau cel puţin asta a susţinut şoferul.

Drept urmare, am mers cu 100 kmph prin oraş, cu toate geamurile deschise, cu muşte care se loveau năuce de dinţii mei fluturânzi, cu pufi de ăia de plop care coexistau cu cele mai intime orificii ale organismului ce forma totul unitar numit Arhi.

De ce taxiurile nu dau drumul la aer condiţionat? Nu ar trebui să fie o obligaţie de bază, aşa cum iarna dai drumul la căldură, vara să dai drumul la aerul condiţionat?

Îți mulțumesc că mă citești.

Poți susține cetin.ro cu un abonament de 3 USD

58 comentarii

  1. Sunt eco, limiteaza consumul de carburant 😀

  2. Eh n-au… ești naiv dacă crezi așa ceva. Problema e că la cum merg taximetriștii cu becul aprins tot timpul, dacă ar da drumul la AC te-ai opri la vreo 3 benzinării din centru până acasă.

    Plus că mai rămâne și discuția aia… e mașina lui, sunt banii lui, poate omul are 2 copii acasă și preferă să le ia lapte praf decât să aibă răcoare în mașină. Nu îți convine, poți oricând să alegi altul sau să întrebi înainte.

    Nu îți închipui că le iau apărarea taximetriștilor, mai ales că e meseria cu cei mai mulți țigani șmenari, dar mă gândesc că dacă aș fi taximetrist, aș avea alte priorități decât răcoarea.

    • #4

      Andrei » dude, cand oferi un serviciu, mi se falfaie de copiii tai, tu trebuie sa il oferi la standardele de calitate. care standarde nu exista…

    • #5

      Dude, omu ti-a zis ca n-are A/C puteai sa-i multumesti si sa te dai jos. A fost alegerea ta sa continui cursa asa ca nu ai de ce sa te plangi.

    • #6

      vlad » omul mi-a zis? unde?

    • #7

      „Deci Loganul respectiv nu avea aer condiţionat de nici un fel. Sau cel puţin asta a susţinut şoferul. „

    • #8

      Eu cand m-am urcat intr-un taxi , tot vara , multe grade evident , dupa 5 minute de transpirat intens , mi-a spus ca el este racit si ca nu deschide geamul (multe taxiuri au si scos ‘manivela; si nu pot sa-ti deschizi geamul in spate) si ca nici nu da drumu la AC. Daca nu-mi convine , pot sa ma dau jos.,. :))

    • Taximetristii aia pe care ii vezi tu ca merg mereu cu becul de benzina aprins au GPL in portbagaj. 😉

    • #10

      Nu sunt de acord cu tine. E ca si atunci cand, fara aer conditionat si cu apa curgand pe mine, vreau sa deschid geamul si taximetristul se opune, spunand ceva de genul ‘Domnule, ma trage curentul, daca as sta toata ziua cu geamul deschis as muri’. Nu imi pasa de confortul lui – sa-si puna naibii dopuri in urechi daca vrea sau sa ia medicamente tot timpul, esenta e ca eu, clientul, cel care plateste, trebuie sa stau confortabil.

    • #11

      frate cata logica pe aici te doare mintea. „poate are copii acasa….” ma doare in cur, sa stea cu geamu deschis cand e singur in masina, sa suporte caldura, sa faca economii pentru copiii lui i don’t fucking care. in momentul in care ma urc in masina, merge pe banii mei, si daca masina are A/C ma astept sa ii si dea drumu.

  3. #12

    Pentru ca e scumpa benzina si creste consumul :). Si da fara aer conditionat in masina vara e cam naspa, mai ales in capitala mioritica unde stai la semafor ca la solar…

  4. Păi da, dar e consumul mare domnule. Plus că așa, cu geamurile deschise, simți orașul mai bine, cu zgomotul, poluarea, căldura. Ce mai … senzații pentru cei veniți de la sate.

  5. Nesimtirea fara limite a taximetristilor ma face sa evit a fi clientul acestora, in afara situatiilor limita cand nu am alternativa. Transportul public are prioritate pentru mine (n-ar strica niste aer conditionat vara si in metrou si in toate vehiculele ratb, nu de alta, dar sa mai amestece diversele arome de transpiratie:)

  6. #15

    Pai si cum mai fumeaza ? Ca daca dai drumul la A/C tre’ sa stai cu geamurile inchise…

  7. Tin minte veri intregi petrecute la volanul unui Tico, prietenii stiu la ce firma. Eram bronzata exclusiv pe bratul stang si jumatatea stanga a fetei. Ca sa nu ma enervez, nu m-am gandit nicio clipa la confortul aerului conditionat, pana in ziua in care am avut o masina noua dotata corespunzator. Si da, e priceless, dar daca s-ar putea sa ai clima in loc de AC ar fi si mai dragut.
    Vezi, am plecat de la tico chior si acum visez clima. Doh.

  8. #17

    In Iasi am ramas fara benzina. Tin sa precizez ca in urma cu ceva timp a cedat nervos kilometrajul inclusiv vitezometrul, deci pentru un consum trebuia sa apreciez cam cat are un kilometru. Apoi mi s-a stricat si indicatorul de la benzina. Inevitabilul s-a produs ieri. Din locul unde stau eu, pana unde era masina, nu exista efectiv mijloc de transport in comun direct. De taxi nici nu vreau sa aud, si asa, am preferat sa merg pe jos, cu o canistra de benzina de metal de 10 litri, 4Km, in soare, pe malul Bahluiului. Am transpirat 10litri de apa, dar, macar am mers pe jos, si nu i-am transpirat intr-un mijloc de transport, altul decat masina proprie.

  9. #18

    Ca sa nu consume o lingurita de motorina in plus! Rromanii, in cel mai fericit caz fosti posesori de bicicleta, ¨au auzit ei¨ ca daca pui aerul consuma masina mai mult. Oricum, cu aerul pus consumul in plus este insignificant fata de disconfortul sau chiar consumul mai mare (chestie de rezistenta aerodinamica) provocat in cazul geamurilor deschise la 100 pe ora.

  10. #19

    În general dacă mergi cu geamurile coborâte, mașina consumă mai mult (mașina nu mai este la fel de aerodinamică).

    http://auto.howstuffworks.com/fuel-efficiency/hybrid-technology/driving-with-windows-down.htm

  11. Trebuia să te dai jos. Aerul condiționat consumă benzină, dar ăsta nu e un motiv să mori de cald. Sau de curent, în cazul tău…

    • #21

      Florin Grozea » nu mai aveam sansa sa gasesc alt taxi in pustietatea de la parcul carol…

  12. aerul coditionat sau clima ar trebui sa faca parte din dotarile standard ale oricarei masini.

  13. #23

    Arhi, vreau sa te intreb o chestie: Cam pe unde situezi cheltuiala medie lunara pe 1-2 ani de zile pe care il faci cu o masina (de la combustibil, la schimbat de filtre, becuri de far, lichid de parbriz, casco, rca, revizii, si ce altceva mai exista)?
    Stiu ca nu are legatura prea mare cu subiectul, insa ar fi o informatie de folos pentru mine.

    • #24

      Alex » 500lei filtrele de aer/aer conditionat+manopera constatare
      combustibil cca 100E lunar
      lichid de parbriz vreo 50 de lei la 2-3 luni
      casco 40E lunar
      RCA 600 lei anual
      la asta mai adaugi si pretul reviziilor anuale, cu eventuale schimbari de bucsaraie si ce mai are troasca pe sub fuste.

    • #25

      mda, asta inseamna cam vreo 2000-2200Euro/an. E ceva

    • #26

      Alex » da. dar cand ai familie si copii, banii astia se scot

    • #27

      Ce lichid de parbriz folosesti de e asa scump?

    • #28

      mihai » Ceva cu teflon

  14. @Arhi la voi se dă drumul la căldură iarna? Ce bine…
    La noi șoferii de taxi au grijă să nu transpiri în mașina lor când te urci îmbrăcat bine, iar vara te protejează de șocul termic ce poate fi declanșat de diferența de 10 grade dintre aerul de afară și mașina cu AC-ul pornit.
    De fapt toate astea se fac numai pentru a ne proteja sănătatea…

  15. #30

    Nu, ca se consuma freonul! 🙂

  16. #31

    Eu stiu ca am vazut masini de taxi cu stick-ul: Masina dotata cu aer conditionat!

  17. pt android este rotaxi, cu toate numerele de telefon de taxi din tara. sau … aproape toate. gaseai aplicatia in market pana mergeai pe jos. asta daca nu te-ai dat la fund si ai trecut iar pe iPhone. :))

  18. Cei mai tari sunt aia care nu au sau nu vor sa porneasca AC-ul din motive de economie/zgarcenie/etc… dar te tin si cu geamurile inchise pentru ca se face CURENT si li se umfla cariile. Evident respectivii soferi sunt echipati si cu minunata vata in urechi.

  19. Păi ce, geamurile deschise și 100kmph nu sunt suficient aer condiționat?

  20. #37

    Haha..:D Se vede ca nu ai mai mers de mult cu taxiul….Cine te-a mintit ca iarna dau drumul la caldura? :))

  21. #38

    Lasa ca stiu eu persoane care nu dau drumul la A/C in masina proprie pe motiv ca le creste consumul. M-am certat urat cu un prieten la o faza din asta cand am mers in plina vara vreo 3 ore in conditii de sauna cica sa facem economie.

    • haha, o fosta colega de servici ii interzice prietenului sa bage a/c pentru ca trage curent samd
      asa ca anul trecum au mers Timisoara-Grecia cu geamurile inchise si fara a/c chiar daca masina are. in iulie.

  22. Ce aer conditionat Arhi… la manivela nu iti mai place… dai la manivela si te racoresti 🙂

  23. Cetin, atat timp cat nu exista tarife diferentiate sau macar niste reguli serioase minimale, asta e. Si pe mine ma scotea din papuci sa dau aceiasi bani circuland cu un jeg de masina sau cu una din secolul asta si bine intretinuta, dar nu mai pot unii de grija asta. Mi se pare normal ca, atunci cand oferi un serviciu de taximetrie, sa il oferi cum trebuie, nu sa-ti bati joc. Dar la cum se dau autorizatiile la noi …

    Cat despre aer conditionat, imediat ce da caldura, dojomobilul face rece. Mai da-o-n spume de benzina, daca vreau sa lesin de cald fac sauna.

    • #42

      dojo » acum am venit cu unul care avea roata ovala. Merge domnu`, doar te scutura putin :)))))

  24. priveste jumatatea plina a paharului: ai economisit banii de sauna :-))

  25. Asa, dupa reglementarile astea noi, nu au voie sa faca taximetrie masini mai vechi de 7 ani si fara aer conditionat! Asa ca nu prea cred ca nu avea aer.

    • #45

      spune-mi sincer ca doar trollezi si nu crezi ceea ce spui

  26. #46

    trebuia sa-i recomanzi value card de la citi ca primeste 2-5% cash-back la benzinarii si asa isi permite sa dea drumu la AC 🙂

    Reclama…tan-tan-tan

  27. #47

    Eu, de exemplu, răcesc instant dacă stau în aer condiţionat. Dacă stau 5 minute în aer condiţionat, îmi curge nasul două zile. Dacă aş fi taximetrist, nu numai că n-aş porni aerul condiţionat, dar te-aş minţi că n-am. Pentru că:
    -la sfârşitul zilei eu sunt mai important decât tine (ipoteticul meu client)
    -la sfârşitul lunii sunt irelevanţi la număr cei care îmi refuză serviciile.

    Dacă înlocuieşti răceala cu profitul marginal de pe urma aerului oprit, motivele rămân la fel de valabile.

  28. #48

    Dacia logan are aer conditionat?

  29. @ Andrei, da , Dacia Logan are aer conditionat!

    • #50

      Thomas » ah, chiar crezi ce spui:))))))) e bine, ai dreptate, toate taxiurile din bucuresti functioneaza cu aerul conditionat la maxim:)))))))))))))))))))

  30. #51

    Versiunea de baza (ambiance) nu are… Si marea majoritate a taxiurilor versiunea asta sunt

  31. #52

    Cel mai simplu e sa te uiti la taxi inainte sa te urci in el. Daca soferul sta in masina cu geamurile inchise, go for it.

  32. Auzi la el pretentii ca Clientu stapanu nostru :)) baaa e rromania …

  33. #54

    Prin alte tari, mai civilizate, poti citi in taxi-uri o lista cu drepturi pe care le ai ca si client, printre acestea fiind dreptul de a cere soferului sa dea drumul la aer conditionat, dreptul de a alege ruta, dreptul de a solicita soferului sa schimbe postul de radio, sa dea mai incet, mai tare sau sa inchida muzica.
    Dupa cum ziceam, prin alte tari, mai civilizate.. sau doar civilizate.

  34. #55

    deci pute ala dupa o zi de munca mai ceva ca dorel

  35. Arhi la la Bucuresti e futere mare cu taxiurile, am fost saptamana trecuta si cam acelasi lucru l-am patit si eu. Taximetristii constanteni sunt mai buni 😉

    • #57

      Pustiu » sa nu uitam ca am stat in constanta 5 ani… :))

  36. Noi, echipa Super Klima Instalatii, stim ca instalarea unui aparat de aer conditionat presupune mult mai mult decat simpla achizitie a produsului. Pentru ca stapanim toate problemele care pot aparea, iti putem face viata mai usoara, ocupandu-ne noi de toate aspectele instalarii aparatului de aer conditionat.