În mod normal, într-o societate normală, o companie angajează o agenție de publicitate ca să, UIMIRE, crească vânzările. Într-un final, asta dorește ORICE companie care face publicitate, donații, campanii sociale etc. Toți vor, printr-o metodă sau alta, să scoată capul dintre competitori și astfel să le crească vânzările.

În paranteză fie spus, a fost haioasă o companie care a donat masiv pentru Cumințenia Pământului, sperând că la termen nu se vor strânge banii și vor primi și banii înapoi, vor avea și PR gratuit. Având în vedere că termenul s-a prelungit și s-a schimbat și metodologia, deci nu mai primesc banii înapoi, au tăiat banii de la marketing și publicitate pâna la sfârșitul anului. badumtsss

Revenind.
Într-o lume normală, agențiile ar profita maxim de roiul de pișcotari în care s-a transformat blogosfera și ar face selecții clare pentru invitațiile pe care le adresează. Pentru că, nu-i așa, agenția există acolo ca să crească vânzările clientului, nu?

Adică, dacă ai un eveniment pe tech, chemi tipi sau tipe care scriu pe temă, au public din domeniu, dacă ai fashion, chemi tipe, grase sau mai puțin grase, în fine, înțelegeți ideea, fiecare pișcotar cu domeniul său, ca să poți maximiza atenția acolo unde te interesează, nu?

Ei, se pare că nu.
Facem lansare de telefoane, camere video, bere, tampoane elastice? Chemăm pe toți, să fie. Să vadă clientul că avem oameni la lansare, că oamenii cool sunt interesați de brand și sunt alături de noi. Practic, să avem niște rapoarte stufoase, care să arate că agenția și-a făcut maxim treaba și a adus earned media pe câteva beri și niște eclere.

Mă uitam aseară la lansarea celor de la F64, cei ce sunt în proprietatea lui Moș Crăciun. Același roi de flămânzi clasici, prezenți la orice eveniment. Singura care a scris e sărăcuța de Adriana Șandru, care e serioasă, vrea și încearcă, dar legătura ei cu tehnologia e similară cu legătura lui Pandutzu cu talentul pe video. Dar ce bine va da în raportul agenției, uite, avem un articol, are 300 de unici pe blog, 10 000 de likeuri pe facebook, cei 10 000 au o medie de 1000 de likeuri fiecare, practic reach de zece milioane numai dintr-un singur foc. Marcați banul, prieteni.

Desigur, ar fi incomod să îl aduci pe Baciu la eveniment. El și-a cumpărat camera pe banii lui, știe despre ce vorbește, s-a dus până la Brașov ca să o testeze, despre ce vorbim aici? Că doar nu de plus valoare avem nevoie, ci de multe exceluri fericite.

Trist e că deși acest articol e scris de cineva cu 11 ani de experiență în domeniu, păsăricile din agenții vor considera că e scris așa, doar că Arhi și Zoso sunt hateri, ne vor răul, uite, acesta e de fapt semnul că ce facem, facem bine.

Meh.

pacaleala-mizerie-f64