De când sunt în doiciland, am avut timp să privesc din exterior una din problemele mari pe care le are românia, cea cu lipsa completă a autostrăzilor. Toată lumea pune aglomerațiile pe seama autostrăzilor și, dacă facem autostradă până la brașov, problemele noastre vor dispărea ca prin minune.

După ce m-am plimbat câteva luni pe o autostradă care are, majoritar, 3 benzi, uneori și 4, pot să vă spun că da, nu au treabă autostrăzile cu diminuarea traficului. Pentru că, indiferent câtă autostradă ai, ea se va umple cu mașini, la un moment dat, în funcție de nevoile de transport ale oamenilor.

Cu 30-40 de kilometri înainte de Munchen se formează niște cozi infernale, susținute masiv și de reparațiile care se fac acum la autostradă. Știți imaginile alea din filme sau reportaje tv de la chinezi, în care vezi ditamai cârnatul de zeci de kilometri de mașini pe autostrăzi? Fix așa sunt stau-rile vieții. A, da, faptul că nu durează 5 ore, e altceva, mașinile defluează pe foarte multele ausfarhturi, la ieșirea de pe autostradă nu e repede un semafor și alte chestii de astea de bun simț.

Dar, overall, aglomerația este mare și există. Singura chestie care ajută cu adevărat și la care este utilă autostradă este traficul de tiruri. Sute și mii de tiruri, unul după celălalt, stau pe prima bandă și merg în corp compact acolo unde, altfel, ar fi blocat banda complet.

A, și încă ceva. Nu vreți să prindeți trafic pe șoselele cu o bandă germaniei. Da, sunt impecabile, impecabil semnalizate, nu sunt gropi sau denivelări, dar regula de bază este minutul și kilometrul. Serios, dacă ai un drum de 60 de kilometri, vei face aproximativ 60 de minute. Mergând, desigur, legal, pentru că nu vrei amenzile nemților.

Și, orricum, practic, depășirea e imposibilă, pentru că oamenii ăștia nu depășesc și, în plus, conform legii, trebuie să lase între el și mașina din față jumăatate din viteza pe care o are. 80 kmph, trebuie să lași 40 m distanță. Absolut imposibil de croșetat, când ambele benzi sunt pline astfel, pe tot drumul.