Sunt, by default, anti-uber, ca societate comercială. Din cauza aroganței crase și a nerespectării complete a legilor, pe baza faptului că au fost mulți bani și nu le pasă. Nu te supui legii, ca restul concurenților în taximetrie, nu plătești taxe deloc, singurii care plătesc sunt șoferii cu PFA, nu plătești autorizări, nu plătești ITP la 6 luni, nu plătești asigurare obligatorie de pasageri, nu plătești RCA la nivel de TIR, cum fac taxiurile, dar te lauzi că, în comparație cu concurența, nu există comparație.

Așteptam cu nerăbdare o lege care să reglementeze transportul de persoane în orașe. Pentru că, dacă vrem concurență, dacă vrem servicii civilizate, toți trebuie să joace după aceleași reguli, nu unii sunt căutați și în chiloți, plătind 60% din ce câștigă pe tot ce am zis mai sus, după care plătesc și impozite, iar ceilalți sunt noul val, noul suflu, noua blabla.

Doar că nu așteptam o lege care să reglementeze exclusiv Uber.

Serviciile de ridesharing, cum sunt Uber sau Taxify, vor avea nevoie de autorizație din partea autorităților locale, în localitățile în care îi desfășoară activitatea, iar șoferii vor avea un prag minim de vârstă pentru a putea face transport prin intermediul platformelor electronice, prevede o propunere de lege de reglementare a serviciilor de ridesharing inițiată de 69 de parlamentari PSD, UDMR și PMP, printre care și doi actuali miniștri. Inițiativa legislativă pare să afecteze activitatea companiilor de ridesharing existente, dar mai ales să descurajeze apariția unor startupuri românești în domeniu, întrucât apar taxe , cerințe tehnice și amenzi greu de suportat pentru antreprenorii la început de drum. De asemenea, autostopul este interzis expres prin acest text.

Ce aduce nou chestia asta, în afară de nimic? Nici acum nu ai voie să faci transport de persoane, dacă nu ai autorizație. Faptul că nu se menționează ridesharing e neimportant. Oricând ridesharing poate deveni timesharing, Uberfood, UberDrive, popsharing, sexsharing sau orice altă denumire prin care legea devine doar o cheltuială inutilă.

Eu așteptam o lege care să reglementeze, ÎN PRIMUL RÂND, taximetria. Pentru că Uber nu ar avea niciun succes dacă majoritatea taximetriștilor nu ar fi gunoaie, dacă nu ar puți de țigani în maieu pe mașinile galbene, dacă nu ar fi vestul sălbatic peste care dai atunci când iei un taxi.

Așteptam o lege care să reglementeze igiena și prezența șoferului. Care, sub sancțiunea ridicării licenței, să îi oblige să ia orice cursă, oricând. Care să sancționeze maimuțele. Care să interzică coomplet discuțiile de ore întregi la telefon, presărate invariabil cu Și, ia zi, frățică, ce mai faci?Să interzică sub sancțiunea pușcăriei, accesul taximetriștilor din alte orașe, cum e Pelicanul, care are licență de Ilfov și lucrează în București. Chestii de astea de bun simț, care nu te-ar mai face să te gândești de 2 ori înainte de a-ți lăsa femeia să vină acasă cu un taxi luat de pe stradă.

Dar așteptam, ca de obicei, ca proasta-n târg. Pentru că lobbyul mafioților care dețin firmele de taxi este mult prea puternic. Și nu poți avea zeci de mii de mașini în trafic, dacă majoritatea șoferilor nu sunt țigani și reșapați care nu pot și nu știu ce să facă altceva în viață. Prin urmare, asiguri pe toată lumea că totul e bine, mai faci un lobby să interzici și aplicațiile de telefon și aia e.

Între timp, la sediul Uber din US, este o vânzoleală uriașă din cauza acestui proiect de lege. Jumătate din personal a leșinat de râs și cealaltă jumătate au, la pisoare, în loc de muște, ținte cu fețe de parlamentari români pesediști.

A, și iarăși, PSD-ul se leagă de amărâții care merg acasă cu autostopul, cei care fac cu adevărat ridesharing. Ponta voia să le dea amenzi de parcă o violau pe femeia lui Dragnea, acum vine Dragnea cu amenzi de parcă o violau pe femeia lui Dragnea.

Get it?