Anvelopele de iarnă şi ninsoarea

Am fost azi cu nişte treburi prin oraş, fix când ningea mai cu spor. Nu că acum nu ar ninge la fel, dar atunci impactul a fost mai mare. Băi şi am râs. Şi ce am râs. Şi pe bune de nu am ajuns să îi dau dreptate lui Boc. Adevărat, se vor face nişte şmenozeli de mare clasă, preţurile vor creşte abrupt la anvelopele second hand, dar măcar se va schimba ceva.

Pentru că era un râsul de pe lume pe Mihai Bravu, de la intersecţia cu Vitan de leşinai de râs. Numai maşini de şmecheri cu tracţiune pe spate, care valsau eroic stânga dreapta, încercând să urce dealul ăla. Niciunul clar nu avea anvelope de iarnă. Pentru că na, dacă ai maşină de 30 000, de ce dracu ţi-ar mai trebui să o echipezi?

Gabriela Firea vrea să închidă acest site.

Poți contribui la eforturile mele cu un abonament de 3 USD

46 comentarii

  1. 30000 nu sunt bani, dar restul pentru echipare – ca şi cum or mânca de sub fund 🙂

    Thumb up 0
  2. Probabil se credeau la Azuga, schiau:D

    Thumb up 0
  3. Daca tot dai atatia bani pe o masina, macar dealerul auto sa iti ofere cauciuri de iarna bonus.

    Thumb up 0
  4. Nu cred ca nu avea nimeni anvelope de iarna dintre cei pe care i-ai vazut. Este putin probabil.
    Oricum, bine ca erau strazile dezapezite.

    Thumb up 0
    • @Madalin Ciortea: eu avand anvelope de iarna second hand, doar pe fata, am trecut fluierand, nici macar nu am simtit ca s-ar patina pe-acolo

      Thumb up 0
  5. Asa o fi, nu pot sa contest. Doar ca eu nu cred ca manevra de a obliga lumea sa se anvelopeze de iarna este singura salvare pentru fluidizarea traficului.

    Thumb up 0
  6. anvelopele de iarna sunt clar foarte utile. O spun din proprie experienta. In fiecare iarna mi-am incaltat masina de iarna, exceptie facand anul acesta (nu aveam decat doua ok, am asteptat sa-mi aduca cineva inca doua si uite asa…). Si se simte atunci cand iesi in oras diferenta.
    trist este ca trebuie sa ne oblige cineva pentru a gandi ca trebuie sa facem

    Thumb up 0
  7. De la anul nu vor mai fi doar o optiune, dupa cate stiu! Nu?

    Thumb up 0
  8. Eu deja m-am obisnuit cu patinarea la anvelopele de vara 🙁
    no $$$, masina pe firma, n-o sa o echipez eu.

    Thumb up 0
  9. Majoritatea sa gindesc asa : am masina tare ,pfff..anvelopele alea dale dreaq,strica look-ul masinii.
    In fine..eu mi-am bagat gumele de iarna imediat dupa primul inghet:).Si..n-am probleme…mai ales ca am tractiune fata 🙂

    Thumb up 0
  10. Vai, dar vai, au maşină de zeci de mii de euro. Dar vai, e pe numele lor. Dar vani, nu mai au bani să mânânce sau să-şi ia cauciucuri.

    Asta apropo de filmul ăluia cu Audi.

    Thumb up 0
  11. #15

    Eu am bmw, tracţiune pe spate, până acum o săptămână aveam cauciucuri de vară (nu numai de vară, dar şi foarte foarte tocite)

    Şi da, mă distram maxim 😀

    Thumb up 0
  12. Cât ar fi ele de utile cauciucurile de iarnă (eu nu am, şi n-am nici maşină de 30k euro), trebuie înţelese două chestii:
    1. prinipalul factor e şoferul. Se poate merge pe zăpadă / gheţuş şi fără cauciucuri de iarnă. E adevărat că treapta a treia e sinucidere curată, dar ţine foarte mult de prudenţa şoferului şi de cât ştie să folosească frâna de motor.
    2. nu vi se pare că, prin legea asta, statul se eschivează? De ce să dăm noi zăpada şi gheaţa de pe drumurile pe care plătesc fraierii impozit şi taxă de drum în preţul benzinei (rovinieta doar pe afară)? Ia să-şi pună fraierii cauciucuri de iarnă şi pofta-n cui. Iarna nu-i ca vara.

    Thumb up 0
    • Da’ nu vrei matale să vină statu’ și să curețe repejor primu’ fulguleț de zăpadă așternut în fața roților tale ? Uită-te la ăia din Toronto (filmulețul linkuit mai sus). La ăia tot statu’ e de vină că n-a curățat ? Sau și șoferul trebuie să aibă responsabilități.
      Ah, da’ știu, la ăia ninge tot timpul, e altceva. Wake up, nici noi nu locuim la tropice ba chiar nu suntem mult mai spre nord față de Toronto.

      Thumb up 0
    • @47 Mestere, sa-mi fie cu pardon, da’ ia-ti gume de iarna! I De din astia ca tine dau eu pe drumuri si innebunesc ca nu indrazniti sa mergeti si voi macar cu 40 km/h in localitate cand e o bruma de zapada pe jos! Ce sa mai vorbesc de un 80 km/h in afara localitatii cand fulguieste! Pune naibii gume iarna si are sa fie bine pentru toata lumea! Dar nu…doar n-o sa dai matale bani pe cauciucuri de sezon, ca tu stii sa circuli si fara, nu? De aia la fiecare zapada traficul se duce dracului in orice oras mare, ca ies pe drumuri astia ca tine…care devin obligati sa fie excesiv de prudenti din cauza gumelor.

      Thumb up 0
  13. #19

    bre Arhi, fa-ti o favoare si pune-ti anvelope de iarna si pe spate ca sa nu risti sa-ti fuga spatele

    Thumb up 0
  14. @ 47: presupun ca nici carnet n-ai, ca altfel n-ai debita asemenea enormitati.

    1. Cand aderenta e scazuta, e indicat sa mergi in treapta mai mare (ex. a treia), pentru ca in treptele mici ai cuplu mare – deci e mult mai usor sa „rupi” aderenta. Acu’ e treaba de gusturi si de masina, eu merg in genere cu o treapta mai sus decat in mod normal (ex. a treia la 40 km/h in loc de a doua).

    2. Cauciucurile de iarna n-au treaba numai cu cantitatea de zapada/gheata, ci si cu (sau, mai corect spus, MAI ALES CU) temperatura. Sub 7 grade, cauciucurile de vara se intaresc ca plasticul si aderenta scade rau. Cu alte cuvinte, poti sa ai matale drumul curat bec si cauciucuri de vara, daca-s -5 grade ai sanse mari sa te duci „sanie”. Alea de iarna au alta compozitie si de-aia raman „flexibile” si la temperaturi mai scazute.

    Thumb up 0
  15. ale mele sunt superbe. le am de la inceputul iernii – noi noute !

    Thumb up 0
  16. @adi şi sfarshitorul: gume de iarnă mi-aş tot pune. Atâta doar că sunt scumpe şi nu am banii necesari pentru asta. Evit să ies cu maşina pe zăpadă (şi da, am carnet), dar se impune. Şi tot pentru adi: treapta de viteză mai mică înseamnă un raport de transmisie care valorifică mai bine compresia motorului. Pe scurt, frâna de motor (adică aia care nu e afectată de alunecuş) se simte mult mai puternic. Toată iarna asta am mers cu cauciucuri de vară, şi până acum frânele tot la prima pişcătură ţin.
    @sfarshitorul: marile probleme apar, de obicei, pe străzi, nu pe şosele. Nu circul fără cauciucuri de iarnă de voie, ci de nevoie. Recunosc, n-am carnet decât de 6 luni (şi câteva mii bune de kilometri), dar de fiecare dată când am văzut pe cineva moşcăindu-se nu l-am înjurat, doar am dat semnal stânga şi l-am depăşit. Iar de fiecare dată când cineva a vrut să mă depăşească, i-am lăsat loc, cu toate că nu stau nici eu cu 40 în localitate sau 80 la primul fulg.

    Thumb up 0
    • #23

      @47: la primul punct gresesti extrem de amarnic. cand esti pe zapada/gheata, trebuie sa fii intr-o treapta superioara, pentru ca motorul sa intre mai bland in roti, altfel pierzand aderenta. sunt convins ca nu esti de acord, dar peste 13 ani, cand o sa ai permisul de aceeasi varsta cu al meu, o sa ma aprobi. pana atunci, iti urez lejer succes, pentru ca esti sinucigas pe sosele mergand cu a 2 a :))

      Thumb up 0
  17. Arhi, n-am zis niciodată că merg pe şosele cu a doua! Măcar atâta minte am şi eu. Pe străduţe, da, dar pe şosea nici nu încape discuţie. Iar legat de treapta superioară – nu zic că nu e aşa, am justificat de ce fac cum fac, şi eu aşa am învăţat. Până peste 13 ani, am timp să mai învăţ.

    Thumb up 0
    • #25

      @47: dude, fii atent, ca e logic. daca tu esti a 2 a, motorul are cuplu foarte mare pe roti. daca ti-a scapat piciorul 1 mm pe pedala, rotile se invart brusc mai rapid, iar tu pierzi aderenta. de aia nu e recomandat sa mergi nici macar pe stradute intr-o viteza inferioara.

      Thumb up 0
  18. Am priceput din start logica treptelor superioare şi ştiu teoria. Pe de altă parte, am învăţat şi să evit accelerările bruşte tocmai din motivul menţionat de tine mai sus (de fapt, pe alunecuş abia ating acceleraţia). Iar în a treia, viteza e deja prea mare pentru condiţiile de drum (ştiu, e un pic aiurea discuţia pentru că nu sunt date toate condiţiile problemei, dar în mediul de oraş mic, la 7 dimineaţa, nu prea merge a treia pe alunecuş).

    Thumb up 0
  19. eu cred ca si cu anvelope de iarna, masinile alea cu tractiune pe spate tot vor patina, pur si simplu pentru ca au directia pe o alta punte 😀

    Thumb up 0
    • #29

      Regula cea mai de baza spune sa ai cauciucuri identice pe toate cele patru roti. Restul sint aiureli.

      Thumb up 0
  20. off topic: ce se intampla cu blogul tau? de vreo 2-3 zile tot cade… e sabotaj?

    Thumb up 0
  21. @47: daca n-ai bani de cauciucuri de iarna, fa-ne tuturor un bine si lasa masina acasa pana la primavara. Nu vreau sa derapezi cand vii pe contrasens, sa intri peste mine si sa murim amandoi.
    Ma rog, discutia e pur academica, sansele sa ne intalnim pe sosele romanesti sunt minime spre nule, dar intelegi ideea.

    Thumb up 0
  22. #32

    Eu zic sa se introduca si talpi la pantofi obligatorii de iarna.

    Thumb up 0
    • #33

      @Luci: funny, doar ca daca iti aluneca pantofii, nu ai sansa de a ucide niste oameni

      Thumb up 0
    • #34

      Da, si cati oameni mor pe an din cauza lipsei de cauciucuri de iarna? Sunt mai putini decat cei ce vor muri datorita unor montari defectuoase de pneuri si/sau roti (de 2 ori pe an), datorita unor pneuri uzate prin rodaj sau prin vulcanizari succesive, sau pur si simplu pneuri de marci dubioase.

      Thumb up 0
  23. in canada este lege sa ai cauciucuri speciale pe timp de iarna. si pe buna dreptate e legea asta data. n-am chef sa ma omori cu cauciucurile tale. adica din cauza ca tu iti mananci de sub cur si nu platesti echipament pentru drum futi altii si familiile lor. legile astea sunt foarte bune.

    Thumb up 0
    • #36

      Quebec are lege. Ontario nu. Deci e cam tras de par sa spui intrega Canada.

      Thumb up 0
  24. Bai astia fara cacuciucuri de iarna sunte-ti incredibili fratilor ce dracu va spargeti in figuri de 3 lei? Ca Boc a dat legea, ca Boc pe aici pe acolo oricare alt politician o fi MOTIVUL e simplu el vrea sa va salveze vietile si fluidizarea traficului si cu asta basta nemernicilor, toata lumea multumita ce e asa greu sa te supui legii?

    Thumb up 0
  25. #39

    Vineri mi-a lovit masina parcata unul care a pierdut controlul pe zapada aia ploioasa care a nins… De ce sunt tentat sa cred ca nu avea cauciucuri de iarna? Asta e, maine distractie la asigurari…

    Thumb up 0
  26. „sunteti” e perfectule care esti perfect.

    Thumb up 0
  27. Ieri ca ieri, dar azi cred ca a fost jale pe Mihai Bravu.

    Thumb up 0
  28. nu ai inteles nimic!
    aia practicau un nou sport

    Tour de ROuMANIE varianta auto. La proba de urcare / catarat iei masina in spinare

    Thumb up 0
  29. #43

    nu va mai atata pe voi, legea intra in vigoare de iarna viitoare, asa ca strangeti frumusel intre 100 si 150 lei pe luna pana la urmatoarea ninsoare, cumparati atunci anvelopele si gata.
    puteti strange si mai putin pentru anvelope SH pentru ca si acelea sunt mai bune ca unele de vara noi.

    Thumb up 0
  30. #44

    Anvelopele de iarna te ajuta mult,insa DOAR pana la un anumit punct.
    Cand pe jos e sticla,poti avea anvelope de 15 mii de euroi bucata,tot o sa experimentezi frustrarea.Sau teroarea.
    Asa ca nu totul depinde de echipament.

    Thumb up 0
  31. #45

    @Jiji
    Sunt, asta numai daca cauti cauciucuri de iarna cu spoturi pentru tinte … at ai sa intelegi de ce exista cauciucurile de iarna, daca tu cu gume calumea de iarna ai probleme pe gheatza – omule e bine sa uiti de pedala de frana, can pe asfalt e sticla stai draq acas ca nu te omoara nimeni acas

    Thumb up 0
  32. „Oricum, tractiunea pe spate este problematica si pe timpul verii!”

    POSIBIL ! :))

    Thumb up 0