Încă o dată, despre anvelopele de iarnă

Pentru băieții care știu ei sigur că anvelopele all season merg, le recomand cu căldură să citească aici despre ce e vorba. Ca să citez

Legea utilizeaza termenul „anvelope de iarna”. Acestea se pot identifica cel mai simplu prin prezenta pe laterale a literelor M si S, sub forma: M+S, M.S. sau M&S.
Denumirea de anvelopa all-season este o denumire comerciala care nu defineste cu exactitate tipul de anvelopa omologata pe timp de iarna conform Ordonantei OG 5 /2011. Singurul criteriu care certifica faptul ca anvelopa este omologata si legala este inscriptia literelor M si S, sub forma: M+S, M.S. sau M&S, din nou conform Ordonantei de Guvern nr. 5/2011.

Deci nu, anvelopele all seazon care nu au fulg de nea nu sunt bune și iei amendă. Nu, nu ai voie să pui anvelope doar pe roțile tractoare, legea se referă doar la autovehiculele ce depășesc 3,5 tone.

Și nu, nu ai nevoie de declarație de conformitate de la service, e o tâmpenie gândită de un cap sec de polițist.

Îți mulțumesc că mă citești.

Poți susține cetin.ro cu un abonament de 3 USD

64 comentarii

  1. Arhi, uite ce am scris eu aici: http://goo.gl/EETt0. Legea poate fi fentata usor datorita unui termen: „Masina SA FIE DOTATA”, ci nu sa fie „echipata”. Eu pot sa port cauciucurile de iarna si in portbagaj daca vreau.
    Legile sunt proaste facute, proaste rau de tot chiar.

    Thumb up 0
    • MadMike » nu sunt de acord. cand spui ca masina e dotata cu aer conditionat, nu spui ca il are in portbagaj. jocurile astea de cuvinte merg cand suntem la bere, nu in fata unei instante.

      Thumb up 0
    • Face sens. Imi cumpar cauciucuri de iarna sa le port in portbagaj

      Thumb up 0
  2. Deci pana la urma stam tot la mana tampului de politist care va da amenzile cum vrea p… lui!

    Thumb up 0
  3. @Consumatorul – „Tampul” de politist te incearca. Daca esti „fraier” si pui botul, il poate da si amenda. Am un prieten care a luat avertisement + 2 puncte de penalizare pentru ca mergea cu semnul de incepator pe masina, pentru ca sora lui doar luase permisul, si el avea vechime deja vreo 4-5 ani. Ce lege a aplicat politistul de i-a dat amenda? Nu stiu… dar el fiind un fraier, a semnat si a luat 2 puncte!

    Nu va lasati asa prostiti sincer…

    Thumb up 0
    • #6

      A luat pe buna dreptate-legea spune ca nu ai voie sa circuli cu lamaia mai mult de un an! Deci trebuia sa le dezlipeasca!

      Thumb up 0
  4. Câtă isterie, frate, cu gumele ăstea.
    Și legat de faza cum că e obligatoriu să ai gume de iarnă doar când ninge afara : adică Garcea o să stea seara pe vremea.ro să vadă unde stă la pândă a doua zi ?

    Thumb up 0
    • Zece » nu e vorba de garcea. niciunul din voi nu se gandeste ca ai putea avea accident?

      Thumb up 0
    • Dacă tot te-am prins acum, cu lanțurile cum mai stă treaba ? Dacă ai universale și lanțuri e vreo problemă ?

      Thumb up 0
    • Zece » da, pentru ca in lege scrie ca trebuie sa ai cauciucuri, nu lanturi sau cauciucuri

      Thumb up 0
  5. le am de 3 ani. dar le am ca fac frecvent buc – bv. Ptr cineva care sta doar in buc is cam inutile. Daca e zapada mare, ia metroul ca e mai rapid, in rest, bulevardele mari sunt decent curatate la 1 zi dupa fulguiala.
    Toate cele de mai sus nu se aplica in Rahova (care nu a mai vazut lama de la vanghelizare incoace) Drumu taberei (nu metrou)

    Thumb up 0
    • #12

      @Luci. faptul ca iarna drumurile sunt curatate des nu trebuie sa ne bucure, sunt interese mari la mijloc. de ce crezi ca la fiecare fulguiala vin baietii cu tone de sare si nisip? cumva din profesionalism? in nici un caz. pe langa faptul ca taxeaza primari cu materialele folosite (mai si umfla la cantitati cateodata) este o metoda foarte buna sa mai dea si firmelor de asfaltat cate ceva de munca in primavara. am fost anul trecut in Belgia, ningea si zapada atinsese vre-o 4-5 cm pe carosabi. in afasa de faptul ca erau niste masini care indreptau zapada (acele lame) nu arunca nimeni sare sau nisip, pentru ca ei stiu sa tina de banii lor. toate masinile aveau cauciucuri de iarna si mergeau fara mari probleme. ce te faci cu melteanul de roman care nu poate sa circule decat pe asfalt curat, ca sa nu derapeze cu cauciurile de vara.

      Thumb up 0
  6. @Silviu – Pacat ca nu te-ai si prins. Am spus acest lucru doar pentru a demonstra ca le poti da peste nas politistilor, cu propriile lor legi tembele. Normal ca trebuie sa folosim cauciucuri de iarna INSA, chestia cu „DOTATUL” eu am curajul sa merg in instanta cu ea. Prin „dotat” eu inteleg sa fie cumva atasate vehiculului, si da, le pot tine in portbagaj sa spun ca sunt „dotat”. Acelasi lucru se aplica si „stingatorului sau trusei de prim ajutor”. Corect?

    Nu spun sa faceti asa ceva, spun doar ca legile sunt proaste, atata tot.

    Thumb up 0
    • #14

      Tu ce vrei? Sa supravietuisti iarna unui drum acoperit de gheata sau sa mori ca prostul intr-o ripa cu cauciucurile de munte in porbagaj?

      Thumb up 0
    • Nu ma prind cu ce te incalzeste daca sunt in portbagaj. Pe langa ca ocupa toata caruta… nici macar nu le folosesti in caz de…

      Thumb up 0
    • #16

      N-a zis omu ca-l incalzeste cu ceva sa le tina in portbagaj… Altceva avea de spus…

      Thumb up 0
  7. eu spre exemplu am in familie un opel, care are cauciucuri pe care scrie m+s, dar nu au fulgul si creasta alpina pe ele. (si pe deasupra nu au nici canelurile alea pe crampoane. sunt legale sau nu?, ca pana la urma, scrie m+s pe ele.

    Thumb up 0
    • gabi » trebuie sa aiba fulg. nu au fulg, sunt ilegale

      Thumb up 0
    • Arhi, pune link catre legea cu fulgul, te rog.

      Eu iti dau un link, cred mai bun decat blog/ziare/televiziuni: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=DD:13:11:31992L0023:RO:PDF

      Ce zici?

      Thumb up 0
    • #20

      Conform directivei 92/23/CEE cerintele privind insriptia sunt literele „M + S” (sau „M.S.” sau „M & S”) dacă este vorba de pneuri pentru zăpadă.

      In OG5/2011 respectiv leagea 161/2011 se spune ca anvelopele de iarna sunt anvelope omologate conform directivei de mai sus.
      Deci daca are inscrisul M+S sunt foarte bune in litera legii.

      P.S.
      O scapare stupida a legii:
      Intr-un text de lege se vorbeste de „anvelope de iarna” in celalalt de „anvelope de zapada”. Daca iei amenda ca n-ai anvelope de iarna spui ca in sensul legii anvelopele de iarna sunt cele „omologate” si ale tale sunt asa ca altfel nu s-ar vinde, si nu-i neaparat nevoie sa fie „omologate ca anvelope de zapada” pentru ca nu scie asa ceva in lege

      Thumb up 0
  8. Zau daca imi amintesc daca pe setul de Dunlop WinterSport 3D care momentan sunt la pastrare exista vreun semn cu M+S sau stelute si fulgusori. Bine, profilul e clar de iarna 😉

    Thumb up 0
  9. #22

    Am inteles ca pe la service-uri (nu exista echivalent in romana pentru cuvantul asta?) au inceput baietii sa faca bani, aplicand fulgi pe orice fel de cauciuc si care ii poate pacali pe domnii militieni. Oare exista vreo situatie din care romanii nu pot iesi folosindu-se de subterfugii?

    Thumb up 0
    • Andrei » cauciucul trebuie sa aiba profil de iarna, iar legea lasa asta la okiul politistului.

      Thumb up 0
  10. Eu nu pricep un lucru. De ce trebuie sa pacalim, sa fentam si sa punem in pericol alti participanti la trafic?

    Thumb up 0
    • Mihai » +111111111111111

      Thumb up 0
    • Eu am mers cu roti de vara, iarna, in oras, pe asfalt uscat si n-am avut nici cea mai mica problema, dar nici cea mai mica. Eu nu pricep de unde a plecat isteria asta cu anvelopele de iarna! Ok, in conditii de zapada, polei, ajuta…dar in orase mai rar, plus ca la ce ierni avem noi, nu-ti garanteaza nimeni ca in decembrie ninge…din contra, poate sunt 10-15 grade. Ce faci…schimbi anvelopele de fiecare data cand pleci cu masina?
      Nu sunt impotriva anvelopelor de iarna, dar de aici si pana a vedea in ele rezolvarea tuturor accidentelor de pe planeta pe timpul iernii..e cale lunga. Utilitatea lor in orase (unde e mai subtire cu viscolu’ , zapada se curata atunci cand apare… etc.) e mult supraevaluata, de aici si „manariile” cu evitatul montarii lor.

      Thumb up 0
    • @NV odata ce temperatura scade cu 5-6 grade anvelopele de vara isi pierd din eficienta ca urmare scade manevrabilitate, creste distanta de franare (chiar si pe asfalt uscat) si altele.

      Thumb up 0
    • * „scade la 5-6 htade”

      Thumb up 0
    • pentru ca unii e dotati.

      Thumb up 0
    • #30

      Ca romanii sunt prosti! Lasa-i frate sa mearga cum vor ei! Selectie naturala FTW!

      Thumb up 0
    • #31

      @PlayActive – Mai nasol e ca selectia naturala te poate lovi pe tine din cauza unui kamikaze din asta care si-a pus fulgul la vulcanizare pe gumele de vara!!!

      Thumb up 0
    • #32

      @NV. cauciurile nu sunt diferite numai ca profil. mai important poate decat profilul este duritatea lor la diferite temperatur. cauciucurile de iarna sunt mai moi ca atunci cand e foarte frig sa nu devina rigide si sa isi piarda aderenta. deci indiferent cat de uscat ar fi pe jos, la temperaturi mici, cauciucurile de vara nu vor avea niciodata aderenta celor de iarna.

      Thumb up 0
  11. Astia care tot incearca subterfugii cu cauciucurile de iarna sunt exact cei din cauza carora a trebuit data o lege in acest sens. Fratilor, nu e bine sa patineze masina. Da-o dracu de lege! Si daca nu e zapata si asfaltul e inghetat te duci dracu cu alea de vara, ca se fac rigide ca tabla la temperaturi scazute. Frecarea de asfalt nu le incalzeste.
    Daca nu ai bani de cauciucuri inseamna ca nu produci bani cu masina, deci doar iesi sa te plimbi aiurea. Atunci stai in casa, nu-mi veni mie in bot de pe contrasens! Daca te duci la munca si nu ai cum decat cu masina, atunci inseamna ca faci bani cu ea. Deci iti pui cauciucuri. E mai scump sa chemi taxi-ul zi de zi. Daca te duci la munte si n-ai bani de cauciucuri, ia trenul!
    E simplu.
    Dar nu, noi nu purtam nici centura, nu facem nici RCA, daca am gasi o benzina rafinata in fundul curtii si vanduta cu 4 lei litrul am face coada sa cumparam, noi nu punem piese originale pe masina, inmatriculam in Bulgaria si o groaza de „jmecherii” romanesti.
    N-oi fi eu pur, dar jur ca incep sa ma consider prea civilizat 🙁

    Thumb up 0
  12. Eu nu înțeleg muitul ăsta de peste tot.
    Cu sau fără lege oamenii responsabili au anvelope de iarnă.

    Restul distrușilor cu dacii & cazane care circulă fără lumini iarna o să cumpere niște slickuri de iarnă producție 1900 toamna care au trecut de suta de mii de km la super ofertă, direct de pe mașinile de la remat.

    Deci în afară de profitul unora, la iarnă tot fiecare pt. el este în trafic.
    Să nu aveți impresia că o să fiți mai în siguranță.

    Thumb up 0
    • #35

      Să înţeleg că toţi cei care au Dacii sunt distruşi şi iresponsabili? Măi să fie! Şi „adevăraţii” cine sunt? Cel care are un BMW X6 echipat cu cele mai scumpe gume de iarnă, şi care circulă cu 100km/h prin oraş cu pretenţia ca toţi să-i acorde prioritate? Nu cred că are relevanţă marca/vechimea maşinii. Am Dacie pe care am echipat-o cu cauciucuri de iarnă înainte să viseze parlamentarii noştri năstruşnica lege (şi, ca să vezi minune, nu-s gume luate direct de pe maşinile de la remat, m-a costat 400RON bucata). Din întâmplare circul cu faza scurtă şi în localitate, pentru că vreau să fiu uşor „vizibil” în trafic. Şi chiar dacă nu îţi vine să crezi, Dacia mea şi-a făcut revizia numai la reprezentanţă pentru că vreau să fiu sigur că un an de zile nu o să îmi pun (şi nici nu o să pun altora) viaţa în pericol din cauza eventualelor probleme tehnice. Sunt sigur că nu sunt un caz unic printre posesorii de Dacii (Logan).

      Thumb up 0
    • #36

      Să înţeleg că toţi cei care au Dacii sunt distruşi şi iresponsabili? Măi să fie! Şi „adevăraţii” cine sunt? Cel care are un BMW X6 echipat cu cele mai scumpe gume de iarnă, şi care circulă cu 100km/h prin oraş cu pretenţia ca toţi să-i acorde prioritate? Nu cred că are relevanţă marca/vechimea maşinii. Am Dacie pe care am echipat-o cu cauciucuri de iarnă înainte să viseze parlamentarii noştri năstruşnica lege (şi, ca să vezi minune, nu-s gume luate direct de pe maşinile de la remat, m-a costat 400RON bucata). Din întâmplare circul cu faza scurtă şi în localitate, pentru că vreau să fiu uşor „vizibil” în trafic. Şi chiar dacă nu îţi vine să crezi, Dacia mea şi-a făcut revizia numai la reprezentanţă pentru că vreau să fiu sigur că un an de zile nu o să îmi pun (şi nici nu o să pun altora) viaţa în pericol din cauza eventualelor probleme tehnice. Sunt sigur că nu sunt un caz unic printre posesorii de Dacii (Logan).

      Thumb up 0
    • Aia de la situ mentionat nu se deosebesc de un tabloid ordinar, asta in legatura cu titlul.
      Ceea ce zice sefu politzai in articol mi se pare de bun simt. Stie si soferu la ce sa se astepte si sa nu puna botu la ce zice orice tablagiu ce il opreste.

      Thumb up 0
  13. #40

    Din ce am priceput eu, oug 5/2011 nu specifica clar termenul de cauciuc de iarna sau all season. Doar modifica oug mai vechi si face trimitere la o directiva CE.Ceva gen”conform Directive CEE dnr x din anul y”. Abia acolo, undeva pe la pagina 19, se specifica clar tip, model si notatii valabile.Si acceasi oug 5/2011 nu spune clar ca trebuie sa ai cauciucuri ci trebuie sa fie masina echipata de iarna. Dupa parerea mea, legea trebuie sa fie clara\, nu sa lase loc de interpretare. Altfel, e o lege facuta doar sa fie data si aplicata dupa ureche. Cam ca la noi, asa..
    In alta ordine de idei, daca e denumire comerciala si nu reala, de ce gumele mele „all-season” care au semnul fulg si gheata m-au tinut 4 ani, aprox 120k km rulati???Sau poate erau de iarna si m-au pacalit aia de mi le-au vandut, mai stii? Intreb asta pt aia care sunt mari cunoscatori si pot da lectii.Ma mir cum de nu va cauta echipa top gear si fabricantii de gume, ar trebui sa se bata pt cunostintele voastre, sa mor de nu. Ia invatati-ma si pe mine in cate luni mi se fute un cauciuc de iarna daca il folosesc vara?
    Si mai ziceti-mi cate accidente pot avea daca am gume de iarna si le folosesc vara. SI invers, daca am gume de vara si umblu iarna cu masina. Stiti voi, temperatura, guma di-la-tata/di-la-mama si alte alea.
    Arhi,pt tine, ca vad ca ai pus problema la com 4 parca. Eu, personal, nu plec de acasa cu gandul ca as putea avea, doamne feri, un accident.E posibil binenteles, dar nu asa pun problema. Plec din punctul A in punctul B fara statii intermediare cu smurdul sau de astea. Daca gandesti asa, poti sa stai si acas si tot iti pica un tablou/ candelabru in cap, ti se inchide o usa peste deste. Ce faci atunci?

    Thumb up 0
    • nu, ca nu am apucat sa termin comentariul. firmele de asigurari nu platesc despagubiri daca nu ai fost echipat de iarna. la asta ma refeream.

      Thumb up 0
    • #42

      Aia da. Cu despagubirile and sh`t. Am citit si eu ceva de genul. Si, sincer, mi se pare normal. Ai ajuns in sant/derapat-lovit alte masini, intrat in bordura, stalp etc din vina ta(masina echipata necorespunzator)-platesti. Dar, „echipat corespunzator” este un termen vag si face apel la bun simt. Ceea la noi mai greu vezi.

      Thumb up 0
  14. Arhi daca nu are scris pe el M+S nu este All-Season . Intamplator acum cativa ani am vazut la cineva cauciucuri AS si scria pe ele M+S si Muntele cu fulgul era taiat pe jumatate si aparea jumatate de soare si jumatate de munte/fulg de zapada .

    Thumb up 0
  15. #44

    Dar daca are pana sunt tot ilegale…….?

    Thumb up 0
  16. http://www.incont.ro/auto/ministrii-au-fost-interesati-sa-afle-in-guvern-daca-la-masini-pot-folosi-iarna-anvelope-all-season.html

    asta in primul rand…
    … in al 2-lea rand, daca e gheata pe sosea poti sa ai tu mama lu cauciucu de iarna ca te ia mama dracu fara lanturi; am vazut acum 2 ani un BMW X5 care patina de vai de el in zona Miga (din „superbul” oras constanta unde cand ninge trebuie sa te rogi sa vina caldura altfel mori inzapezit).
    Parerea mea e ca sunt ok doar daca s-a dat in prealabil cu solutie pe carosabil astfel incat sa nu se formeze gheata altfel arunci banii pe geam sau te stergi la cur cu ei. Iar pe o simpla zapada poti sa mergi f bine si cu cele de vara, eu am venit in februarie 2011 pe autostrada era zapada ca la munte , n-am avut nici un fel de problema si conduc o corsa de 1,2 benzina 🙂
    Oricum in constanta cand vine iarna ai 2 alternative : tanc sau perpedes.

    Thumb up 0
  17. #46

    „pneuri pentru zăpadă”- pneuri al căror desen al benzii de rulare și structură sunt proiectate înainte de toate pentru a asigura un comportament mai bun decât al pneurilor normale în noroi și în zăpadă proaspătă sau în curs de topire. Desenul benzii de rulare al pneurilor de zăpadă este în general caracterizat de elemente de crestătură și de matriță masive, mai distanțate unul de celălalt decât la pneurile normale;
    http://bit.ly/rlIEyS – DIRECTIVA 92/23/CEE A CONSILIULUI
    din 31 martie 1992
    Este sau nu?:)
    privind pneurile autovehiculelor și ale remorcilor acestora, precum și montarea lor
    punct.

    Thumb up 0
  18. Conform celor scrise in „DIRECTIVA 92/23/CEE A CONSILIULUI
    din 31 martie 1992
    privind pneurile autovehiculelor și ale remorcilor acestora, precum și montarea lor”, pneurile de iarna sunt identificate in felul urmator:
    „3.1.5. literele „M + S” (sau „M.S.” sau „M & S”) dacă este vorba de pneuri pentru zăpadă;”
    Din cate inteleg eu (si sper sa nu ma insel), daca ai pneuri pentru toate anotimpurile si acestea au una din inscriptiile de mai sus esti cat se poate de conform cu noua lege.
    In link-ul de mai jos este directiva CEE sus-mentionata:
    http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=DD:13:11:31992L0023:RO:PDF

    Thumb up 0
  19. #48

    Eu am all season (Vredstein Quatrac 3, nu fac reclama) si am pe ele M+S, cresta alpina cu fulg in ea (de care tot abereaza astia), plus inca un fulg de zapada in alta parte. Dar daca stie cineva in Directiva 92/23/CE a Consiliului din 31 martie 1992 sau in Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite (CEE-ONU) nr. 30 conform carora sunt definite anvelopele de iarna unde scrie de creste alpine si ursi polari il rog sa imi zica si mie. Eu unul nu am gasit nimic. Bine nu vreau sa ma leg de faptul ca in ordonanta 5 sunt denumite anvelope de iarna iar in directiva CE sunt denumite anvelope de zapada.

    Thumb up 0
    • #49

      +1
      same here, doar ca sunt quatrac 2.
      si voi circula cu ele, asa sofer de duminica cum sunt

      Thumb up 0
  20. #50

    Conform ordonantei de guvern anvelopele de iarna sunt definite prin DIRECTIVA 92/23/CEE A CONSILIULUI (http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CONSLEG:1992L0023:20060101:ro:PDF) unde la pagina 21 (pct. 3.1.5.) gasesti ce inscriptie trebuie sa aiba un pneu pentru zapada. Asadar orice ar spune politistul daca ai acele inscriptii (si nu creasta cu fulg de nea) anvelopa este ok. Eu unul am all-season de la Goodyear Vector si a au ambele inscriptii

    Thumb up 0
  21. madmike, tu esti dotat intelectual?

    Thumb up 0
  22. #54

    deci e diferenta clara intre cauciucurile de iarna si vara/all season, am probat eu asta iarna.
    nici nu se compara la aderenta daca e zapada si asta cu mismisuri/fentari mi se pare o chestie pur romaneasca
    de fapt romanii trebuie tinuti numai cu amenzi, ordonante, legi pentru a face ceva care este normal….
    fara comentarii

    Thumb up 0
  23. Eu am Pirelli „tate-anotimpurile” noi noute, cu M, cu S si cu Fulgurica. Si daca nu il aveau pe Fulgurica, tot sunt bune. Chiar mai bune decat niste junghiuri de second-uri de iarna. Daca ma opreste militia, ii propun sa facem un test, sa vedem care franeaza mai repede la aceeasi viteza. Repet, cand legea e absurda, imi arog dreptul de a o ignora. Binili invinge, toate cartile bune zice ca binili invinge…

    Thumb up 0
  24. Dude, eu(si multi alti care fac la fel) daca nu ies cu masina pe drum alunecos ci o scot iarna doar cand e drumul ok, de ce as fi obligat sa investesc in cauciucuri de iarna?! e alunecos, merg cu ratc-ul(stau in constanta) pt ca nu mi place sa risc, pt ca nu s un ultra sofer, pt ca e mai usor sa nu mi bat capul si n am drumuri f lungi de facut. Date fiind conditiile astea de ce sa fiu obligat sa fac o investitie de care nu stau in loc acum, care nu ma ajuta la nimic(incaodata pt „comentatori”, nu ies cu masina cand e alunecos)? Legea zice ca am voie din cate stiu(daca nu e drum acoperit cu gheata zapada sau polei, am citat din memorie) dar nu cred ca ne vom intelege cu politistul pe strada, in opinia lui sigur va fi alunecos si sigur ne va bate obrazul ca trebuie sa i facem o cinste ca sa treaca cu vedere „abaterea” noastra, stiti despre ce vorbesc ca daca sunteti soferi ati patit ceva de genul asta.

    Thumb up 0
    • #58

      Treaba sta asa:
      Iesi cu masina cu trei zile inainte de Craciun sa cumperci carnati de la Metro. Soare, timp frumos, sosea uscata. Cat stai la coada se pune un pic de zapada. Atunci ai o problema: va trebui sa-ti lasi masina in parcare la Metro sa eviti amenda.
      Stii tu sigura ca Intr-o zi de iarna n-o sa ninga in urmatoarele 2 -3 ore cat ai tu „un pic” de treaba…?
      Asta din punct de vedere legal.
      Altfel, daca sunt 5 grade afara, gumele de iarna sunt mai bune decat alea de vara chiar daca soseaua e uscata.

      Thumb up 0
  25. Am auzit despre anvelope I+S, ice si snow. Oameni din industrie zic ca de fapt asta e profilul nostru conform climei.

    Thumb up 0
  26. Militienii nu o sa aiba voie sa dea amenzi pt lipsa anvelopelor de iarna decat insotiti de un echipaj RAR!!! Echipajul RAR face testarea daca anvelopele sunt conform legii, au si o limita minima de grosime pe care trebuie s-o respecte anvelopele si mai multe chestii. dar tineti minte, AMENZILE PENTRU LIPSA ANVELOPELOR DE IARNA SE DAU DOAR IN PREZENTA UNUI ECHIPAJ RAR!

    Thumb up 0
    • Toma Dumitru » tine tu minte, rca-ul tau nu plateste daca nu erai echipat de iarna.

      Thumb up 0
  27. Arhi, foarte bine, sa nu plateasca! Total de acord. Nu am zis ca sunt de acord , sau ca e anormal sa se dea amenzi daca n-ai cauciucuri de iarna, in sfarsit se incearca ceva ce ar fi trebuit adoptat de multa vreme, e anormal sa mergi cu masina ca si cu sania! Cine vrea sa mearga in mai multa siguranta o sa-si puna cauciucurile de iarna, chiar si fara vreo reglementare. Cine nu vrea, sa-si lipeasca abtibilde cu fulg de zapada si M+S si sa plonjeje in prapastie, selectie naturala! Pacat ca tot natural e posibil sa fie selectati si nevinovati care circulau corect, peste care au venit x5-uri cu cauciucuri de vara!

    Thumb up 0
    • Toma Dumitru » problema e ca acum se vor da drumul unor abuzuri in asigurari de nu o sa stim pe ce lume traim. ai cauciucuri? dar lanturi ai avut? nu? ne pare rau. ai avut lanturi? si cauciucuri? pai cum, cu lanturi pe asfalt in oras? ne pare rau. ai sapca? de ce ai sapca?

      Thumb up 0
  28. #64

    Daca este sa primesc amenda, pot sa-l invit pe nenea militianu sa-mi arate caucioacele de iarna la masina lui si la cea a RAR-ului?

    Sunt 100% convins ca toate masinile statului(politie, salvare, primarie, scoala de fete, scoala de baieti) au asa ceva. Da, da, si porcii zboara, dar la mica altitudine.

    Thumb up 0