brand

Cel mai rău lucru care s-a putut întâmpla ideii de blog și blogging a fost blogosfera. Denumirea artificială dată unui grup de oameni care, întâmplător, își scriu opiniile pe același Content Management System. De ce?

Ați întâlnit undeva definiția de jurnalosferă? Sau ziaristosferă, definiție prin care să denumești toate ziarele ca un grup de care aparțin toți jurnaliștii?

Nu. Ziarele, ca entitate, sunt un brand. Ziariștii buni sunt entități și branduri, indiferent unde scriu sau unde își desfășoară munca. Tolontan va rămâne un brand de sine stătător, indiferent unde ar scrie. Mircea Badea va rămâne un brand chiar dacă își va încheia activitatea de porcăială de la Intact, indiferent dacă ne place sau nu.

În schimb, bloggerii au ales, la începuturile fenomenului, să se simtă puternici prin număr. Un fel de oi cu frică de lup. Noi suntem blogosfera, uite ce puternici suntem împreună.

Și astfel, împreună, au ajuns masă de manevră pentru diverse companii, diverse activități, mai mult sau mai puțin politice, pentru branduri și nu numai.

Ce a urmat?
Așa cum e și normal, decredibilizarea. Nu voi uita NICIODATĂ când vorbeam cu Bogdana Dobre despre un idiot din online și am primit replica Ah, lasă-mă cu certurile astea ale voastre blogosferice.

Pentru că asta au ajuns blogurile, în majoritatea lor, azi. Un grup de gaițe certărețe, ușor îndrumabile într-o direcție sau alta, care își vând credibilitatea pentru un parfum, un bec sau o cremă de vagin hidratantă.

Doar zic.
Poate ar fi timpul să vă treziți? Poate ar fi timpul să redeveniți entitățile care ați fost sau care ar fi trebuit să fiți? Poate ar fi cazul să nu mai defilați în grupuri compacte, ca niște oi duse la tăiere, lăudând companii de care ați auzit prima oară în viață, doar pentru că sunteți și voi băgați în seamă și primiți 3 mese pe zi gratis, eventual transportul?

Deveniți branduri. Lăsați mizeria asta cu blogosfera, comunitatea bloggerilor și alte gunoaie inventate doar pentru a vă putea conduce cineva în mod global.

Afirmați-vă, creșteți și ridicați capul din pământ. Fiți seniorii propriei voastre munci, nu mai aspirați la statute inventate, precum a-listeri, x-listeri sau orice altă categorisire. Nu mai acceptați să faceți parte din grupuri. Fiți voi înșivă coagulantul și agregatorul, nu vă mai lăsați agregați, coagulați, cumpărați și vânduți, ca niște oi.

Sunt convins că mulți dintre voi vor considera că habar nu am despre ce vorbesc sau că sunt rău intenționat. E ok, nu mă deranjează, eu sunt aici, voi sunteți…unde sunteți. Dacă reușesc să schimb și un singur om și să îl transform într-un brand de sine stătător, înseamnă că articolele mele și-au atins ținta.