Pățită în Dusseldorf și Bonn, 2 zile consecutive. Card perfect valabil, băgat la booking. Card funcțional, btw, cu care am făcut rezervarea din seara asta, când scriu. Hotelierul anunță booking că nu merge cardul, tu suni, spui că vii, ei zic da, sigur, veniți, nu e problemă, după care anulează rezervarea și, când ajungi la ghișeu, te informează că, dacă vrei alta, costă dublu. Pățită la hotel Sebastianushof în Bonn și …am uitat ăla din Dusseldorf. ANyway, cum stăteam acum și așteptam să iau cardul de intrare în hotel, vine o doamnă, româncă, 2 copii și intrăm în vorbă. Și asta era nervoasă de numa numa și începe să povestească de zici că trăise groundhog day în locul meu. Pățit exact la fel, tot în germania, tot refuzat la booking și oferit preț dublu. Și, la fel, același card acceptat bine mersi în Viena.

Așa că, atunci când mai aveți povești despre cum hotelierii noștri încearcă să facă înțelegeri cu clientul, ca să micșoreze comisionul, mai gândiți-vă că, prin alte părți, e ars clientul de numa numa. Desigur, politicos, elegant, tot ce vrei. Chiar am impresia că șeful de la Sebastianushof era românaș. Vă spun, cu câtă seninătate se uita nesimțita de la Sebastianushof la mine, în timp ce eu o întrebam, cu o căruță de draci, Doamnă, am vorbit cu dumneavoastră la telefon, mi-ați spus să vin, că nu e problemă, am venit 20 de km cu taxi, cum adică s-a anulat? Domnule, regulile booking. FĂ, TU MI-AI ZIS SĂ VIN!

Anyway, să știți că nu doar românii sunt mizerabili. Dimpotrivă, chiar am ajuns să cred că popoarele astea ariane sunt mult mai. Totul acoperit cu spoială de civilizație, dar dacă îi iei la bani mărunți, sunt hoți, rasiști, aroganți. Români cu altă stare socială și salarii mai mari.