hanibal in chains

Una din plângerile consensuale ale tuturor magazinelor online este că clienții nu plătesc cu cardul și preferă să plătească ramburs. Desigur, astfel apar acele cazuri interesante în care țărănetele român comandă 5 frigidere și, la livrare, își cheamă femeia din casă să aleagă care îi place mai mult. Dar problema mea e alta.

Cum poți să stimulezi clientul să facă plata cu cardul?
De exemplu eu, la fiecare plată cu cardul pe care am făcut-o, am avut probleme în primirea comenzii. Inclusiv în ultima comandă făcută la emag, de unde mi-am luat o memorie de laptop și un card mini sd, comanda e pe 6 la 12, sms primit cu anunțul livrării pe 7, mi-a livrat mama pe 7, acum în cont îmi apare că se livrează pe 8.

Și sunt ferm convins că în aceste magazine există un angajat român care vede că acea comandă e deja plătită, prin urmare clientul e deja agățat, așa că hai să îl dăm mai la coadă, pentru că oricum nu are ce să facă, doar nu o să renunțe la comandă, știind că banii îi poate primi înapoi în 30 de zile. Pentru că ăsta e stilul românesc și nu ai ce face.

Logic, se pot întâmpla și chestii mult mai nasolae, dar după ce treci prin câteva experiențe de genul acesta, nu mai plătești cu cardul în viața ta, că te-ai săturat să experimentezi cu finanțele proprii. Și atunci, nu-i așa, toată lumea pierde. Curierul pierde timp, pentru că e ocupat să încaseze numerar, magazinul pierde bani, pentru că acum plătește comision curierului pentru plata ramburs, totul merge prost, din cauza unui simplu angajat care gândește românește, pentru că așa e învățat. Și tu, ca magazin mare, care nu ai cum controla absolut tot, ce faci?

Serios, ce v-ar motiva să plătiți cu cardul?
Eu, de exemplu, aș plăti cu cardul dacă comanda mea ar fi prioritizată, în acest condiții. Da, plătesc pe loc, dar și voi îmi livrați produsul cu maximă celeritate, eventual chiar în ziua comenzii. Atunci da, ar merita să plătesc așa.

Altceva? Alte idei? Că na, zic și eu, poate citește cineva interesat de subiect.