e o capcana

Acum câteva luni, un prieten de-ai mei e chemat la un interviu la o companie mare din piață, perspective mari, salariu pe măsură etc. Interviu de ăla cu 20 de persoane, pe rând, în engleză, de la mic la mare, timp pierdut la greu pe drumuri, discuții și restul.

Testul final de angajare a fost realizarea unui plan de online marketing, cu idei practice de dezvoltare pentru respectiva companie, termeni de aplicare și cam tot ce e necesar.

Mno, din nefericire, prietenul acesta al meu nu a fost angajat, a fost preferat altcineva, cu mai multă experiență în domeniu. Asta e, viața merge mai departe.

Dar ce te faci când vezi că în noua campanie online al respectivei companii, lansată ieri, îți găsești cam toate ideile din planul de online marketing pe care l-ai făcut tu pentru ei, la modul idei punctuale, nu generalități? După care afli că de fapt nu l-au mai angajat nici pe tipul pe care îl preferaseră în locul tău, iar postul e liber în continuare?

În fine. Niciodată nu am fost de acord cu acest gen de interviu. Fă-ne un plan de dezvoltare și îți zicem noi dacă e bun. Și chemăm 500 de fraieri la interviu, avem 500 de planuri, măcar unul din ele tot e genial. Și nici nu ne costă nimic.

Păi nu?