Ce fac ciobanii când îi lași să se ocupe de online. Astăzi, elefant.ro

Bănuiesc că toată lumea îi știe pe spamerii de la elefant.ro. E imposibil să nu fi primit măcar o singură dată email de la Simona de la elefant, Alex de la elefant sau ce nume le-a mai trăznit prin creieraș celor de la echipa de marketing, deși tu nu te-ai abonat niciodată la listele lor, deși le-ai dat mail de dezabonare de zeci de ori, deși ai vorbit direct cu cineva de acolo să nu te mai spameze, nu contează, a doua zi, mailul cu oferte era acolo.

Dar săptămâna trecută am mai aflat ceva interesant, chiar de aici. elefant.ro sunt chiar ciobănași fără oi. Fiți atenți aici.

In cazul livrarilor prin intermediul Curierului clientul va achita costul de procesare in valoare de 0.99 lei si costul de livrare diferentiat, in functie de categoria de produse selectata de Client.

Înțelegeți? Un magazin online, ONLINE, da, s-a gândit să mai câștige un leuț la fiecare comandă introducând TAXĂ DE PROCESARE. Ei fiind, repet, magazin online, trăind, fizic, din procesarea comenzilor. Eh, iată, această procesare de fapt este o favoare pe care spamerii de la elefant o fac clienților.
Dar stai, că nu e tot.

Pentru produsele care vor fi ridicate personal de client de la unul din pick-up point-urile elefant.ro, conform optiunii clientului, vanzatorul va percepe costul fix de procesare( 0.99 lei) si un cost de livrare a comenzii in centrul selectat in valoare de 4.99 lei, indiferent de categoria de produse.

Cum e asta? Eu, client, încerc să îți fac viața mai ușoară și să ridic personal produsul, iar tu, magazin, consideri asta o altă favoare și mă taxezi cu 5 lei. Plus nelipsita taxă de procesare, că doar o procesezi, nu?

Mai e nevoie să vă mai zic cum sunt livrările unde locuiesc? Nici măcar, ar trebui să ziceți bogdaproste că încă mai aveți emag și nu ați intrat de tot în ghearele ciobanilor ăstora șmenari, care vor să sugă și ultimul leuț pe care îl pot suge.

Și da, trebuie să fii idiot să dai leul acela băeților cu oi de la elefant, cât timp orice au ei pe site poate fi comandat de peste tot, ba chiar la prețuri mai mici.

LE: Să îmi spună cineva dacă chestia asta nu e cumva ilegală.

In orice situatie de returnare a produselor (chiar si cand returnarea ii este imputabila Elefant Online S.A. – colete deteriorate, produse gresit facturate/gresit livrate, produse cu defecte de fabricatie), acestea trebuie sa fie in aceeasi stare, in ambalajul original, cu etichetele intacte si impreuna cu toate documentele care l-au insotit (factura, certificate de garantie etc.). Produsele returnate trebuie sa fie in aceeasi conditie ca la primire: fara deteriorari, fara defecte (cu exceptia viciilor ascunse si exceptand defectele deja semnalate de client in corespondenta cu elefant.ro).

Îți mulțumesc că mă citești.

Poți susține cetin.ro cu un abonament de 3 USD

38 comentarii

  1. #1

    La eMag e la fel. Au bagat-o in special pentru cărți unde marjele sunt mici și prețul e tot mic. De exemplu eu mi-am comandat odata o carte de 2 lei
    (ceva redus cu 90%) :)) cu ridicare din pick-up și nu e ca și cum m-aș fi dus să o iau din depozit.

    Thumb up 0
    • #2
      Arhi

      Stai, ce e la fel? ca eu nu vad cost de procesare nicaieri.

      Și nici cost de livrare in showroom

    • #3
      Arhi

      my bad, asa e, exista cost pentru pickup points

    • #4

      In showroom nu, in pick-up point da.

      Mă refeream la taxa de livrare in pick-up point. Aia cu taxa de procesare, careia la un moment dat îi ziceau taxa de ambalare, da, e cam milogeala.

      Thumb up 0
    • #5

      Peste 50 de lei e gratuit la muistii pickup posta romana. De ce muisti ? Că la început era ghișeu doar eMag. Acuma este ghișeu universal, iar stau după pensionari care platesc facturi și ridică cupoane de pensii.

      Thumb up 0
    • #6

      26+4=31.98?

      Thumb up 0
    • #7

      26.99 cu 4.99
      n-ai dat click pe poza, asa-i?

      Thumb up 0
  2. #8

    La chestia cu returul produselor pot sa iti spun din experienta mea de proprietar de magazin online: clientul poate returna orice produs, chiar si folosit, deteriorat . De ambalaj nici nu mai vorbesc, legea spune clar ca il poate returna fara ambalaj. Am discutat cu cei de la OPC si mi-au explicat ca un client poate returna, chiar daca le-a folosit, produse de genul: blender, mixer. Deci daca cei de la Elefant conditioneaza clientul de ceea ce ai selectat tu atunci e clar ca e o incalcare a legii. Daca clientul returneaza produsul lovit, zgariat, incomplet atunci da, tu ca magazin ai dreptul sa ii opresti o compensatie. Daca au trecut cele 14 zile calendaristice de la data receptiei produsului atunci nu mai ai drept de retur, decat in cazul in care magazinul (vezi caz emag) acorda de la sine putere zile suplimentare.

    Thumb up 0
    • #9
      Arhi

      asta stiam si eu, ca se interzice conditionarea returului de asemenea mizerii gen ambalaj si etichete. tks

  3. #10

    Bah fratilor amazon uk cu cont de prime livreaza in max 2 zile in bucuresti. Si daca mai dai inca 100$ pe an pentru un ship fwd din zona fara taxe cu fake invoice ai maxim 6 zile din amazon us.

    Thumb up 0
    • #11

      @Exvpa, cred ca te-am mai intrebat o data, cum faci sa livreze amazon.co.uk in 2 zile in Bucuresti? Am cont prime de multi ani la ei si nu am reusit pana acum. Cu livrare express ajunge in minim 3 zile la mine, poate nu locuiesc in zonele „rapide”. E vreo setare pe undeva de nu o vad eu? Multumesc.

      Thumb up 0
    • #12

      Da si tu un link te rog pentru ship fwd din state, ca sunt foarte interesat. Iti multumesc.

      Thumb up 0
    • #13

      @cata. Cont prime. Si de foarte multe ori ajung pachetele prime de pe o zi pe alta.
      @raztaz. Degeaba iti spun ca nu poti folosi. Ai nevoie de rezidenta in tara respectiva ca sa iti deschizi cont.

      Thumb up 0
    • #14

      Nu merge cu firma in delaware? :))

      Thumb up 0
  4. #15

    Asa si magazinul ce ar trebui sa faca
    cu un produs fara ambalaj ? Il mai poate vinde asa usor ? Razgandacii ar trebui macar sa aiba bunul simt sa pastreze cutia

    Thumb up 0
    • #16

      Bo$$ nu ma intereseaza ce face magazinul, aici vorbim de lege nu de cat de mult sau putin castiga patronul.

      Thumb up 0
    • #17

      Cand ai o afacere care genereaza profit e de datoria ta sa iti rezervi o marja de risc, care include si retururile. Daca numarul retururilor e foarte mare, cel care are afacerea respectiva ar trebui sa analizeze cauzele, poate e vorba de calitate.

      Thumb up 0
    • #18
      Arhi

      este irelevant ce spune un anonim de pe internet, opinia sa e inutila si consumatoare de pixeli. pe mine ma interesa ce spune legea.

    • Ce-ar trebui magazinul să facă? Să-și asume răspunderea când produsul este nonconform descrierii ori defect ori zgâriat. Ce face magazinul cu acel produs ulterior nu e problema consumatorului, e doar a magazinului. Sau sper că nu te-ai aștepta să cumpăr un frigider, să se defecteze după două ore și să merg să scotocesc prin ghena de gunoi după ditai cartonul și bandă izolatoare ca să aibă eMag ce vinde mai departe?

      Thumb up 0
    • #20
      Arhi

      si etichete. nu uita, etichete

    • #21

      @Razvan Ete ca eu o trebuit sa merg la gunoi dupa cutia de la frigider…au venit baietii de la Fan sa ia frigideru:
      -Da cutia unde-i ?
      -Am aruncat-o…
      -Nu preluam fara cutie. La revedere.
      Si efectiv s-au luat si au plecat. Si am asteptat inca doua zile sa trimita din nou curieru sa preia returul.

      Thumb up 0
  5. #22

    Chestia asta e de cacat pentru ca esti obligat legal sa cumperi de acolo. Daca n-ar fi lege, ai putea pur si simplu sa nu cumperi si sa mergi mai departe 🙂

    Thumb up 0
  6. #23

    Ciobanii ăștia sunt nesimțiți peste măsură. Comand de la ei un produs de 100 de ml, îmi trimit produsul de 50 ml, la același preț. Era ziua cuiva, l-am primit târziu, s-a dus dracului cadoul. Le fac reclamație, mă sună una, drept răsplată pentru greșeala lor, îmi promite un voucher. Nu că aș fi avut nevoie de voucher-ul lor de 5 lei, dar ca idee, nu mi-au dat nimic.
    O să le fac comenzi de două ori pe săptămână, de câte 999 de lei, pe adrese diferite și o să le ridic din părți. Cum sunt ei nesimțiți, hai să fim și noi…..

    Thumb up 0
  7. #24

    de ce ai cumpara de pe elefant.ro?!?!

    Thumb up 0
  8. Ambalajele nu mai sunt necesare la returnare de ceva vreme.

    Altfel, mi-ar placea sincer sa te poti contrazice, avand in vedere ca multa vreme mi-a placut magazinul asta. Mi-ar placea sa spun ca exagerezi si ca toti fac la fel, dar nu…

    Chiar am fost cumva ”fan”, pana acum vreun an jumate, cel putin. Nu cred ca stiu vreun magazin online care sa fi dus o campanie de spam mai furibunda. Ma dezabonam zilnic de la e-mail-uri, le-am facut si plangeri. Acum, la un an si jumatate de la ultima mea comanda la ei, inca primesc la vreo doua luni cate o oferta speciala elefant.ro… prin SMS!

    Thumb up 0
  9. #26

    Cu elefant am avut cea mai scurta aventura dintre toate magazinele online.

    Reducere la nush ce rahat de ceas de la 2700 lei la 550. Era cam 5-6 sute pe toate siteurile.

    Reducere la parfum de la 500 lei la 280. Era 300 de lei pe orice site .

    Deci salut papa pentru ca pe langa faptul ca nu au nici o reducere reala,risc sa cumpar vreun produs la pret „neredus”

    Thumb up 0
  10. #27

    A bagat si Emag taxa pe ridicarea personala, la cele din posta romana. Am zis de la inceput ca e un cacat cu posta romana, acu au bagat si taxa, si nici nu mai e ghiseu separat. Ce motive mai pot avea sa aleg ridicarea de la posta romana? Ca masochist nu sunt sa pierd 1 ora in plus, si pentru asta sa mai si dau 5 lei in plus.

    Thumb up 0
    • #28

      Privesti tu gresit situatia. Pentru 5 lei esti dominat de 5 stele :>

      Thumb up 0
  11. #29

    Nimic nu bate nesimtirea celor de la eventim, dupa ce cumperi biletul, chiar daca il ridici de la ei sau il printezi acasa, te mai costa 3lei. „Print at home” = 3 lei :))), Pai fratilor, printez pe hartia sau cerneala voastra de mai cereti 3 lei in plus?

    Thumb up 0
  12. Uhm! Eu am cont pe elefant, am luat de la ei de vreo 2-3 ori, dar n-am primit niciodata niciun spam de la Simona sau Alex. Ori trimit doar anumitor utilizatori, ori am un filtru de spam al naibii de bun.

    Thumb up 0
  13. #31

    Chiar discutam recent cu niște oameni din online despre taxele astea mici adăugate. Asta este direcția în care se merge în .ro și din păcate nu avem cum să o oprim.
    Ideea e că taxele astea existau și până acum. Dacă ai un magazin online și nu ți-ai inclus taxa de procesare și logistica proprie în prețul produsului, înseamnă că ce faci tu e hobby.
    Problema e că românul înțelege un singur tip de marketing : preț mic. El nu înțelege cupoane de reducere (deși emag a ridicat mult ideea asta în România), el nu înțelege cumpara x și y și primești discount la z, nu înțelege plătește cu cardul și primești transport gratuit, etc.
    El atât știe: la x.ro prețul este 15 lei, la y.ro este 16. Cumpărăm de la x.
    La fel și cu reducerile excesive sau cu BF în fiecare weekend. Da, știu, voi nu le înghițiți și oricum nu puneți botul la reducerile fictive, dar trust me, funcționează, altfel nu le-ar mai face.

    Tl;dr după costurile de procesare și logistică internă, urmează să pună taxă pe plata ramburs/card (transferul fiind free și cea mai necostisitoare metodă),

    Și da, este ilegal să pui atâtea condiții la retur. Din păcate, din ce știu eu, ANPC lucrează doar pe bază de reclamații. Dacă nu îi reclamă nimeni, îi va durea la banană. Sau costul amenzilor la ANPC este mai mic decât costul retururilor, deci bugetabil.

    Thumb up 0
  14. #32

    Eu când primesc mesaje cu reclame la care nu sunt abonat dau comanda de produse multe și pe adrese îndepărtate….e mai simplu decât să mă dezabonez de 10 ori….

    Thumb up 0
  15. #34

    Deh, cand esti „dominant” conform presei straine… https://publishingperspectives.com/2016/11/romania-elefant-ro-books-retail/

    Thumb up 0
  16. #35

    Taxa aia de procesare se putea pune elegant in cost livrare și nu mai erau motive de răscolit in căcat. Dar na…cineva a simțit nevoia să fie transparent. Când negociezi cu firma de curierat la nivel de 60 de bani poți face asta

    Thumb up 0
    • #36

      Da, saracii de ei, platesc cu sange pentru sinceritatea lor :)) pe de alta parte, taxa aia de procesare e jegoasa indiferent unde ar baga-o, pentru ca nu e un cost implicit. Cand comanzi de undeva , te astepti sa platesti pretul produsului + taxa de transport. Cum ajunge produsul din depozit la curier e fix treaba vanzatorului. Nu e ok sa ii imputi cuiva un cost pe care il ai pentru ca afacerea ta sa mearga , pentru ca altfel o sa ajungem in curand sa primim toti mail-uri de la elefant.ro cu ” Azi e ziua colegei noastre Maricica de la vanzari, va rugam sa dati 5 lei pentru un cadou”

      Thumb up 0
  17. #37

    Pe zona de cărți cei de la Elefant.ro au de multe ori cel mai mic preț de pe piață. Nu mereu, dar de multe ori am nimerit bine. Chiar și cu costurile în plus de procesare sau ce sunt.

    Thumb up 0
    • #38

      Da, eu am comandat de multe ori de la ei, exclusiv carti, mereu am iesit in castig.

      Thumb up 0