De ce nu circul cu vehicule conduse de necunoscuți

 

Patru oameni au murit într-un accident rutier în Dolj. Şi-au semnat condamnarea la moarte pentru 10 lei. Rudele: „Şoferul mai adormea la volan“

Niciodată în viață nu am mers cu autostopul. Niciodată. Refuz complet să îmi pun viața în mâinile unui om pe care nu îl cunosc și despre care nu am nici cea mai mică referință. Chestie de autoconservare, care a mers foarte bine, până acum, din câte se pare. Bine, autoconservarea asta își are rădăcinile și în faptul că am fobie să merg în mașini pe care nu le controlez. Inclusiv trenul.

Păcat că românii nu sunt învățați să își bugeteze nevoile în mod legal. Poate, astfel, acum cei 4 oameni nu erau morți. Dar nu contează, nu-i așa? Mă uit, la ieșirea din bucurești spre Pantelimon e plin, în orice moment al zilei, de oameni care fac semne grăbite, că au și ei o treabă și autobuzele sunt scumpe. Ce contează că nu știi cu cine te urci în mașină, cât timp e mai ieftin, nu?

41 comentarii

  1. #1

    Multi dintre cei care stau la ocazie au WC-ul in fundul curtii, se trezesc la 5 dimineata sa vina in capitala sa munceasca la negru sau pe minimul pe economie, normal ca se zgarcesc la 10 lei.
    Din păcate ei conteaza cel mai mult la vot.

    • #2

      Bai frate, voi nu vedeti intr-adevar problema? A fost un accident in plm, cu 4 morti NEVINOVATI, ca munceau la negru, ca au votat PSD, ce vina au ei in context?

    • Asa, si e mai bine ca au murit, ca acum nu mai conteaza la vot? Cine i-a pus sa se trezeasca la 5 sa plece la munca? sau cum?

    • #4

      Probabil Florin vrea sa evidentieze ca intr-un context in care ar fi avut un salariu cat de cat decent nu ar fi apelat la Gigi taximetristu’ pe sub mana, ci si-ar fi permis un mijloc de transport mai sigur.

      Din pacate acest context nu exista deoarece suntem guvernati de o hoarda de &^$&$*^& (bagati voi o injuratura), care in mod paradoxal sunt votati in mare proportie de cei care sufera din cauza lor.

      Sau cel putin eu asta am inteles.

    • #5

      @Gogu Că dacă era hoarda ălorlalți hoți era mai bine? Sau cum?

  2. #6

    Uneori nu ai ce face. Daca faci naveta zilnic si nu este mijlloc de transport in comun trebuie sa apelezi si la soferi necunoscuti.

  3. #7

    Cetin la gara:

    -Buna ziua! Un bilet la acceleratul de Timisoara!
    -Doriti loc la geam?
    -La parbriz, daca se poate… daca nu, imi bag p**a!

    • #8

      Cetin la gara:

      -Un bilet, va rog.
      -Pana unde?
      -Gura!!!

    • #9

      Cetin la gara cu Luna:

      – Buna ziua, doua bilete, va rog!
      – Destinatia, va rog?!
      – Nu va intereseaza pe dvs unde mergem noi, dati-ne doua bilete!
      – Dom’le n-am cum sa va vand doua bilete daca nu stiu destinatia!
      – Luna! Ce facem ii zicem asteia unde mergem?
      – Bine ma, spune-i!
      – La nunta mergem doamna, la nunta!

  4. Legislatia la noi e mult prea permisiva. Nu exista responsabilitate din partea autoritatilor. Eu as merge si as intreba politia din zona, ba da voi ce faceti aici? Stia tot satul cu ce se ocupa respectivul, voi? Dar vor aparea aparatorii dreptatii si voi spune ca politia nu avea de unde sa stie, ca sunt prost platiti, ca nu au dotari, ca era o intreaga retea si se avertizau, si tot felul de conspiratii. Mereu m-am intrebat daca sunt trasi la raspundere sefii din politie, adica, bre la tine pe tarla sunt cam multe furturi, accidente, batai? Ce faceti acolo? Dormiti?

    • #11

      legea nu e deloc permisiva, autostopul e infractiune de cativa ani, doar ca nimeni nu o aplica

    • M-am exprimat eu gresit, ma refeream ca nu e aplicata. Mai e si partea aia, autobuz plin, lumea se calca efectiv in picioare, oprit de politie? Ce crezi ca fac calatorii? Sar la gatul politistilor ca ei au treaba si soferii sunt si ei oameni buni. Pe toti astia, si pe aia care gonesc ca nebunii sau se urca beti la volan, i-as urca in autobuz si cand e un accident cu victime, i-as duce acolo. Sa vada cum sunt scoase victimele, cum stau persoanele decedate intinse pe margine soselei acoperite de paturi, cum plang rudele, sa simti atmosfera aia si sa o traiesti. Stiu ca e macabru, dar poate asa unii se vor linisti.

    • #13

      pentru ca oamenii sunt tampiti. end of story.

    • #14

      existau ceva articole pe net sau reportaje referitoare la companiile cu microbuze si de ce nu le face militia nimic… ca fie sunt detinute de oameni influenti/politicieni prin interpusi desigur, fie spagile sunt mari in domeniuz

    • #15

      legea aia e atat de aberanta incat pur si simplu nu poate fi aplicata. 5 persoane particulare in autoturismul proprietate personala al uneia dintre ele, toate actele (rca, itp, rovinieta, permis) in regula. explica-mi criteriul pe care il poti sanctiona pe unul sau pe oricare dintre ei. in afara de flagrant pur si simplu nu ai cum. o lege data ca sa se afle in treaba (si poate mai sperie cativa dintre calatorii mai nevricosi spre microbuzele rechinilor) in loc sa faca niste legi prin care transportul de calatori sa rezulte ieftin pentru client, profitabil pentru antrprenor si sigur pentru toti.

  5. #16

    well, cu corolarul ca, se stie sigur cat de temeinice sunt liniile astea preorasenesti cu autocarul, sau duba.

  6. #17

    In Romania mai ales, momentul in care alegi sa te urci intr-o masina, fie pe post de sofer sau pasager, dar si mai trist, cand iti urci familia, deja poti considera ca ai dat o tura la roata hazardului.
    Cazul de fata, soferul a adormit/facut infarct. Masina aia a fost practic o bomba pe roti. A intrat in sant. Putea intra pe contrasens intr-o masina cu o familie frumoasa. Era o alta stire tragica pt noi.
    Zilnic se distrug familii in accidente cauzate de altii

    • #18

      Fuck, am “apasat cu incredere” inainte sa termin.
      Concluzia e ca nu as pune la zid pe navetisti, autostopisti, suntem toti la mana hazardului, daca hazardul inseamna soferi prosti, nesimtiti, obositi etc.

    • #19

      au terminat nenorocitii aia drumul spre campulung ? cu stopurile alea minunate ?

    • #20

      5 semafoare pana in Clung.

    • #21

      hai ca e bine. erau 8 ultima oara cand am fost pe acolo

    • Ce masina era aia de au murit 4 oameni in ea? Trabant?

    • #23

      Nicio masina din lume nu iti garanteaza viata la un impact cu viteza de peste 100 km/h. Amintiti-va in ce “tanc” a murit LadyDi la impactul cu capul de pod.

    • Da’ Huidu de ce n-a murit?

  7. #25

    Ai mers vreodata cu avionul?

  8. #26

    Când ai autobuz, vorbesc de zona din care sunt TM, care circula doar de două ori/ zi /nu ai deloc , nu prea ai de ales.
    De obicei ma feresc să iau/să fiu luat la ocazie. Stimă.

  9. #27

    Am enit cu bla bla car dun germania ca am pirrdut avionul. 55 euro Passau -brasov. A condus samsarul ala 36 de ore cu mine in dreapta si conducea de 10 cand m-a luat ca venea de nuremberg. Aa dormit 30 de minute la vama cand am intrat in romania. Am stat tot timpul treaz cu ochii pe el sa nu adoarma. Asa morcov n am avut in viata mea…

    • Timisoara Stuttgart si retur. Sa aduc de urgenta acasa o gagica cazuta in depresie. Plecat joi seara (dupa 10 ore de santier) si ajuns duminica dimineata inapoi.
      Si mai am. Recordul e de 5400 km de duminica seara pina vineri dimineata. Cu stat la ambasada la Budapesta dupa vize si diverse cozi prin vami, stau-uri prin Germania. Dus 8 oameni la 8 adrese diferite si luat altii de prin alte 8 localitati. Germania in zig-zag, anii ’92-’94… Fara sofer de schimb, of course!

    • #29

      10 ore Nuremberg – Passau? Samsarul ala era cu bicicleta? Gugalu da 2 ore jumate cu masina.

    • #30

      Gugalul să-si revină, că se lucreaza-n draci la nemti pentru largirea autostrăzilor. Limite de viteza, cozi de km-trii. De aici si timp mai mare .
      Iti zice unul care a venit de la Mannheim , vineri.

  10. #31

    Imi aduc aminte si acum cum un sofer dement de microbuz (autorizat, luat din autogara) era sa ne omoare de mai multe ori pe ruta Tg. Mures – Sighisoara. Asa ca nici transportul in comun legal nu-ti ofera garantii in plus fata de “ia-ma, nene”.

  11. #33

    chiar daca tu controlezi masina, nu controlezi masinile celorlalti, mai ales cele care vin in depasire pe contrasens.

    trenul este cel mai sigur, practic este imposibil sa patesti ceva daca nu stai in primul vagon la impact sau in ultimul la deraiere

    • #34

      Sau în oricare când se rupe podul.

    • #35

      @Balarul @Cetin am auzit eu prost sau mai nou trenurile intre Cernavoda-Fetesti trec pe podu’ lu Anghel, pod bagat in conservare (adica lasat sa rugineasca) acu vreo 30+ ani?

    • #36

      @zidanne : podul a fost reconditionat si redeschis circulatiei feroviare! Nu avea cum sa primeasca aviz la starea pe care o avea inainte! Si sincer, mai multa incredere poti avea in otelul si niturile gandite de Saligny decat in porcariile de azi numite autostrazi sau cladiri civile (unde nu se mai respecta nici o norma de siguranta, se da aviz favorabil cu cinism pe principiul ” las-o ba ca merge asa!” )

  12. #37

    Nu ați vrea, tu și zoso să vă construiți o bulă de pexiglas? Văd că lui îi e frică să călătorească, ție să mergi cu mașina. Eu unul refuz să trăiesc cu frică. Poți merge tu absolut legal și să te omoare altcineva. Sau poți merge cu autobuzele alea de care zici în care șoferul vorbește fără nici un stres la telefon. E una să-ți iei măsuri decente de precauție alta e să te închizi în spatele pereților. Oricum mori! Nu știi cum! Dacă moartea te caută, te găsește. Țin minte că în 2015 eram în România când a fost cutremur, eu care trăiesc într-o țară cu 0 cutremure. Trăiește! Bucură-te de viață cât o ai! Plimba-te și fă chestii! Dacă vrei să sari cu parașuta fă-o!

    • #38

      Super corect. Era si un banc cu moartea pe tema asta (k daca te cauta..). Sau hazard, sau soarta dupa unii…

  13. #39

    Am citit pana aici si n-am vazut sa fi remarcat nimeni, asa ca adaug eu citat din articol:

    Rudele: „ŞOFERUL MAI ADORMEA LA VOLAN“!!!!! Wtf!!! Si abia acum i s-a intamplat sa intre in capul de pod?

    Din cate vad eu Gugal si Elon Musk se chinuie degeaba. Orice masina e autonoma pentru suficient de mult timp daca ai drum drept, geometria rotilor facuta si anvelopele uzate uniform, sa nu traga nici stanga nici dreapta.

    In alta ordine de idei, eu am coborat o data – ca pasager – Transfagarasanul intr-o duba fara frane. E o senzatie greu de uitat. Poate pasagerii aia erau deja dependenti de adrenalina si stiau la ce se baga.

    • Dac-ai trait sa ne povestesti faza cu duba fara frine inseamna ca soferul era bun.

    • #41

      Soferul folosea duba respectiva de ceva timp fara frane, era obisnuit. Eu nu stiam cand am urcat in ea, am simtit doar niste frane de motor brutale si am inceput sa realizez situatia.
      Confirmarea am avut-o de-abia cand coborasem si o masina din fata noastra a franat brusc. Si soferul in loc sa apese franele a depasit prin dreapta, iesind de pe drum. La sfarsit, a oprit masina complet cu frana de mana.