În agenda rețelelor de social media care există până în ziua de astăzi obiectul principal al realizării de profit este vânzarea informațiilor personale ale utilizatorilor. Numele, vârsta, școala, profesia și alte informații sensibile sunt folosite pentru targetarea de către platformele principale, uneori și de către terți și consumate de acestea în vederea îngustării eșantionului pentru a derula campanii și a afișa anunțuri publicitare. 

O bună parte dintre cei care utilizează rețelele de socializare populare, care aplică asemenea practici oarecum firești pentru a aduce profit, nu sunt conștienți sau nu le pasă că informațiile lor personale pot fi vândute. 

Există o aplicație de social media 100% românească, Clandesto, care nu îți cere niciun fel de informație personală, în care ai libertatea de a te exprima pe orice temă dorești, unde singurii șefi sunt cei care formează comunitățile locale și în care poți discuta cu cei din jurul tău pe o rază de 20 de kilometri.

Clandesto poate deservi mai multe categorii de utilizatori pentru că în ea studenți, participanți la evenimente sau pur și simplu organizații de locatari și nu numai, pot crea grupuri care pot fi publice sau private și care, la cerere, pot fi încadrate într-un perimetru geografic limitând accesul userilor irelevanți.

Comunitatea de utilizatori este cea care moderează conținutul pentru că în  există un sistem de upvote/downvote care determină vizibilitatea unor postări și, în timp, excluderea totală a utilizatorilor votați negativ sau premierea cu puncte karma a celor votați pozitiv.

Dacă vă atrage folosirea unei astfel de aplicații, o puteți găsi atât pe iOS cât și pe Android.