Acum 30 de ani, codul rutier spunea cam aceleași chestii ca și acum. Poate puțin mai largi, știu că limita de viteză în oraș era de 60kmph. Mașinile atingeau și atunci 150 kmph, fiind făcute din tablă de 2, fără airbaguri, fără sisteme sofisticate de frânare, ABS, EPS, MMS, SMS și alte meseuri.

Între timp, au trecut 30 de ani. Viteza maximă în oraș s-a redus la 50, iar în unele localități la 40. Mașinile sunt făcute din cele mai moderne materiale, făcute să preia energii, să se deformeze la impacturi, fibre de carbon and shit. Sisteme de siguranță multiple, 25 de airbaguri, ABS, EPS, MMS și alte se-uri. Practic, siguranța circulației a devenit ceva ce nu poate lipsi din construcția unei mașini, testele NCAP fiind definitorii pentru vânzările unei mașini.

Ce a făcut codul rutier?
A înțepenit în spatele capetelor de cretă din poliție.
Deși avem mașini mai sigure, drumuri mai sigure, legi mai evoluate, NIMIC NU SE SCHIMBĂ. Merg pe DN prin sate și am 50 kmph limită de viteză. În aceleași sate dau peste căruțe sau tractoare, care își văd liniștite de drum și nu am voie să le depășesc, pentru că e linie continuă, care, nu-i așa, nu e voie să fie încălcată. INDIFERENT DE MOTIV! Deși eu am un business, circulația mea rapidă aduce bani și aduce bani la buget, EU NU AM VOIE SĂ CALC LINIA CONTINUĂ, în nici un fel de situație. Iar prin EU mă refer la un om de afaceri real, cu bani, nu la mine.

Desigur, îl avem pe omniprezentul capdecretă ascuns în boscheți, la pândă, deși din ce știu, nu au voie, munca lor fiind de prevenire, nu de sancționare. Erau pe DN1 băgați între copaci ca șacalii, așteptând fraierii ce trec peste 110.

Să fiu sincer, articolul ăsta mi-a trecut prin minte în urma drumului Cluj București de sâmbătă și îmi notasem mental mai multe mizerii de cod rutier, doar că nu mi le mai aduc aminte. Mai e ceva ce nu cadrează cu secolul 21?