Acest comentariu este explicația exactă a modului în care privesc oamenii industria asta stupidă a influencerizdelor. Sincer să fiu, nu mă gândisem niciodată la frustrarea pe care o au oamenii când văd că ei chiar trebuie să muncească și să facă eforturi pentru a-și lua produsul pe care și-l doresc, iar fuflinizdele și morodancele expun puțin pizdic pe net și zbang, haideți să vă vorbesc despre acest minunat produs pe care l-am primit prin bunăvoința agenției cu care sunt prietenă pentru că dau parandărăt cum trebuie.

Industria asta cu influenceri a luat-o razna masiv din cauza pseudovedetismului. Găsisem mai demult un cont de linkedin al unei păsărici de asta, care avea la descriere Influencer Insta 20k. Desigur, existau și înainte de internet aceste asocieri între vedete și branduri.

Dar atunci era vorba de vedete reale, a căror asociere cu brandul reprezenta o chestie. Gândiți-vă la Michael Jordan și ce a făcut din Nike. Asta înseamnă, cu adevărat, influencing.

Acum, orice pațachină căreia i-a plătit bărbacsu likeuri pe net, candidează la președinție, face campanii sau, complementar, își arată curul prin diverse publicații, având influență fix în balonul lor de oameni. Nu influențează pe nimeni, nu vând nimic, nimănui.

Dar aici intervine armata de entuziaste social media angajate în agenții, care nu mai vând lucruri, vând influență, reach și exceluri frumoase și, la final de zi, clientul stă și se întreabă Și, ia zi, fă, noi pe ce am dat banii?