Încerc să fac, pentru noua mea locație, connturi online la toate companiile de utilități, ca să nu mă mai stresez cu diversele facturi în poștă sau cu clasicele estimări furăcioase ale ENEL-ului.

Problema pe care o am este că nici o companie de utilități din românia nu are un site utilizabil sau, și faim frumos, un sistem de înregistrare a userului relativ ușor, user friendly și restul mizeriilor din care e făcut online-ul și pe care nimeni nu le ia în seamă.

Înțeleg faptul că de fapt sunt niște mamuți plătiți din bani publici și nu îi interesează în nici un fel confortul utilizatorului, pentru că lor oricum banii le intră în cont prin lege, concurența este complet inexistentă iar hoardele de babe care nu se pricep la nimic, dar au nevoie de un loc de muncă până la pensie, trebuie hrănite.

Dar serios vorbind, lăsând utilizatorul să folosească o interfață online, sunt costurile mai mici pentru ei. Autocitirea contorului nu costă nimic, plata online duce la eliminarea casieriilor, mailurile micșorează cozile de la ghișeele cu relațiile cu clienții și, în general, costurile totale devin mai mici.

Pentru numele marelui monstru de spaghette, de ce nu e nimeni interesat de lucrurile astea?
Doar de dragul de a ne bate joc de cetățeanul plătitor de taxe?