Complicii criminalului Alexandrei sunt nevinovați

Operatoarea de la 112 care a răspuns la apelul Alexandrei şi a tratat-o pe fată cu răceală şi lipsă de empatie nu a fost sancţionată, deşi i s-a reproşat că i-a vorbit Alexandrei fără empatie şi nu i-a spus pe nume nici măcar o dată, deşi manualul recomandă adresarea directă şi folosirea unui ton prietenos şi implicat când operatorii se confruntă cu o infracţiune de maximă prioritate, cum este răpirea şi violul.

Când mai băgați de alea cu guvernanții care sunt ei de vină pentru toate, aduceți-vă aminte de momente ca acesta. Aduceți-vă aminte că aceștia sunt oamenii. Gunoaie ca asta se duc acasă în fiecare seară, se salută elegant și vor o țară mai bună.

Eu, totuși, sunt foarte curios, fiind vorba de funcționari publici, cine este acest STS care a decis că s-a respectat minuțios legea. Cine e șeful care a semnat, care sunt funcționarii care au analizat cazul și au decis că totul a fost ok, tot lanțul implicat. Aș dori să aflu și să fie publice.

Între timp, 112 lucrează. Și lucrează. La fel și justiția.

40 comentarii

  1. E clar ca ne-am tampit de tot daca ne trebuie manuale sa ne spuna cum sa ne purtam cu un copil care cere ajutor – angajat la 112 sau nu.

    22

    • #2

      E foarte normal sa existe un manual pentru asa ceva.

      56

    • Normal ca e nevoie de un manual / procedura despre cum angajații serviciilor publice sa se comporte in anumite situații !
      Tu ,daca esti un membru al publicului , iti folosești bunul simt si suni la 112. Si se presupune ca ii chemi sa controleze situația dupa cum au fost instruiți.

      12

    • Nu zic ca nu e bine sau normal sa existe manuale si proceduri, dar daca credeti ca e nevoie de ele sa ai empatie cu un copil sau un om care are nevoie ajutor, cred ca v-au luat multinationalele mintile.

      8

    • #5

      Ba tocmai aia ai spus.
      Empatia pe care o arat eu este diferita de empatia pe care o arăți tu. Eu poate i-aș fi vorbit spunându-i „micuțo”, tu poate i-ai fi spus „păsărică”. Ambele variante sunt proaste, pentru că i-ar fi scăzut încrederea în sine. Manualul zice ca trebuie sa i te adresezi pe nume. Înțelegi sau nu?

      6

    • #6
      neXt

      E normal sa existe manuale. E normal sa existe training, iar in timpul trainingului (care prin alte locuri dureaza minim trei luni), e normal ca anumiti viitori angajati ai serviciului de urgenta sa fie eliminati – cauzele fiind in general lipsa de empatie, implicare sau intelegere precum si capacitatea de a rezista la stress.

      8

  2. #7

    Scapa toți…. mortul e de vină

    26

  3. #9

    Între timp, 112 lucrează

    Cei care lucreaza, cei din linkuri adica sunt Politia nu 112.
    Militzica ala care e de serviciu ca dispecer, pus sa raspunda la telefoanele ce sunt transferate catre ei de operatorii 112.
    Politistii-dispecer sunt aia care ii iau la pula pe oamenii ce suna dupa ajutor.
    Asta merita precizat, si asa increderea in 112 e subrezita destul.

    9

  4. #11

    Deci, cum? Judecătorii au decis că brăileanu’ ăla care a abuzat de doua ori un copil nu reprezintă un pericol și poate fi cercetat în libertate?!?

    9

  5. #12

    Caniculă mare monșer, la asa caniculă mare capetele de creta întra în repaus,, eu zic sa se închidă 112,,cel puțin se mai fac ceva economii la buget

    2

  6. #13

    112 nu e sub Raed Arahat ?

    9

    • #14
      Arhi

      ba da, a rezolvat domnul Arafat totul

    • #15

      Si eu stiam ca ar tine de Arafat dar mai nou am inteles o p aia cu stsu si nu inteleg cum ar avea el autoritate in fata unui serviciu de gen.Oricum ar fi aia nu si au facut treaba cum trebuie si ar trebui sanctionati cumva chiar si daca ar fi vorba doar de 20% din salariU pe 3 luni…dar sa fie.

      0

  7. #17

    Napalm si asfalt peste tot, alta solutie jur ca nu vad.

    5

    • #18
      Arhi

      sare dupa napalm, sare

    • #19

      Sau gresie că se întreține ușor, cu mopul.

      5

    • #20

      nu mai bine numa napalm? dupa aia poate ramane teren arabil, are si ingrasamant. Poate putem face ceva util cu zona aia

      3

    • #21

      napalm dupa napalm… sau ma rog, poate napalmul e un pic exagerat, ce vina au padurile si muntii… da’ niste sarin parca n-ar strica.

      0

  8. #22

    Lasand 112 la o parte. Intr-un oras de 30k de locuitori avem de multi ani un ucigas in serie si politia nici macar nu a banuit. Au disparut fara urma mai multe fete si femei din zona. Si mai ganditi-va ca la ora actuala avem 569.840 de dosare penale cu autor necunoscut. Foarte multe dosare in conditiile in care avem cam 242 de politisti la 100k de locuitori, peste media europeana. Trebuie intrat cu buldozerul in Politie.

    9

    • #23

      Dezinformezi.
      Romania are muuult sub media UE nr de militieni la 100k locuitori.

      0

  9. #24

    Am prins săptămâna trecută niște imagini la TV cu Arafat, făcând un tur prin spațiul de lucru de la 112. Să fiu scuzat, dar cred că au angajat acolo toate fostele centraliste de la posta română. Este, probabil, call-center-ul cu cea mai ridicată medie de vârstă din țară…păi cum să pretindem profesionalism, empatie, responsabilitate și alte cele în condițiile astea?!

    15

    • #25

      Când e vorba de prezență de spirit, nu cred că faci treabă cu o fătucă de 18 ani, acolo nu e call center unde sună clienții ci oameni teoretic cu probleme serioase.

      6

    • #26

      Am văzut de câtă prezență de spirit a dat dovadă cea care i-a răspuns fetei de la Caracal…

      Evident că nu „o fătucă de 18 ani”, ideal ar fi să aibă studii superioare, poate chiar în domeniul comunicare/psihologie/sociologie.

      11

    • #27

      @Vali dar sigur faci treaba cu tantica acra fosta „functionara” care era obisnuita sa fie dumnezeu in fosta functie. Stii acriturile de care dai la posta, anaf si prin toate institutiile ? Ti se pare ca e ok ca genul ala de oameni sa raspunda la urgente?
      Iti zic eu ca daca iei o fatuca de 18 ani si ii faci un training de o luna despre cum merg treburile se descurca mai bine decat centralistele alea de 50+

      29

    • #28

      @seba18 : teoretic ai perfecta dreptate , cei ce lucreaza la serviciul 112 trebuie sa fie foarte bine pregatiti, cu cele enumerate de tine , doar ca realitatea distruge argumentul tau : cineva cu acele seturi de abilitati si cunostinte niciodata nu va opta pentru un job atat de stresat si atat de sub apreciat , mai ales acum cand neregulile de la 112 au devenit principalul subiect de la stiri.
      Si mai exista un aspect aici, empatia e o sabie cu doua taisuri, o persoana empatica intradevar poate ajuta enorm intr-o situatie de criza , dar o persoana empatica va claca sub stresul emotional in vreo 2 luni de munca la 112. Eu as zice ca din contra, ai nevoie de persoane cat mai reci emotional, care in schimb sa fie foarte bine motivate si foarte bine instruite prin proceduri, o persoana aflata intr-o situatie de urgenta oricum nu va putea sa simta ca operatorul mimeaza empatia indicata de protocolul de actiune.

      8

    • #29

      @Andrei: perfect de acord cu ambele puncte. Legat de primul, și meseria de controlor de trafic aerian – ca să iau un exemplu la îndemână – e extrem de solicitantă și poate avea efecte catastrofale dacă nu e făcută de adevărați profesioniști. Probabil că dacă ar fi prost plătită, nici acolo nu s-ar îngrămădi prea mulți să lucreze, că nu ar merita stresul și nici răspunderea pe care o au pe umeri.

      Legat de al doilea punct, nu cred că trebuie confundată empatia cu implicarea. Nu sunt specialist în psihologie, dar cred că poți să fii empatic cu cineva, mai ales într-o conversație telefonică, și fără a te implica emoțional.

      De ce mă leg tocmai de problema vârstei? Pentru că ascultând conversația respectivă, am realizat că pe „doamna de la 112” pur și simplu nu a dus-o capul să pună întrebările potrivite, să caute o soluție, să gândească efectiv „out of the box”. Venise cineva la un moment-dat cu ideea de-a fi trimis două mașini de poliție pe străzile Caracalului cu sirenele pornite în timp ce stătea cu fata în telefon, și ar fi găsit-o în maximum 10 minute. O soluție care mi se pare de-a dreptul genială, dar nu a avut cine să se gândească la asta și să o aplice, pentru că doamna aceea nu știe altceva în afară de „timpul trece, leafa merge”. Așa gândește ea probabil, pentru că atât e motivată să gândească, atâta responsabilitate probabil simte ea că apasă pe umerii ei, încât nimic în plus nu s-ar justifica.

      9

    • #30

      doua masini de politie? aia din caracal s-au dus pe jos la adresa aia din cartea de vizita. „nu mai tineti linia ocupata” – 1 singur politist in tura de 24 de ore raspunde la solicitarile din judetul ala. vorbim de un sistem de forma, care nu ar putea sa salveze pe nimeni in timp real, ca-n filmele americane. politistii sunt aia care te roaga sa nu depui plangeri ca sa nu le dai de lucru. smurdul ajungea mai repede, cu conditia sa le dai la telefon de 20 de ori adresa exacta, acum se pare ca nici acolo nu prea mai merg lucrurile. serviciul de ambulanta e un dezastru.

      10

    • #31

      chiar nu-i iau apărarea lu’ tanti de la 112, dar apropos de ideea cu a trimite 2 mașini de poliție cu sirenele pornite îmi vine în mine doar întrebarea dacă tanti avea competența să facă asta (prin fișa postului avea dreptul/voie, cum vreți să ziceți)?!
      dacă i-ar fi trecut prin cap asta, ăia de la poliția caracal i-ar fi dat ascultare și ar fi trimis mașinile, sau ar fi cerut și așteptat 58635763 parafe și aprobări de la superiori și superiorii superiorilor?!

      3

  10. #32

    @VladM
    Nu am spus decât că o medie scăzută de vârstă nu e o garanție că treaba merge mai bine la un serviciu de urgență. Asimilarea cu un call center e hilară.
    Aprecierea angajaților ceva mai în vârstă cu „acriturile de care dai la posta, anaf si prin toate institutiile” îți aparține, probabil cunoști situația mai bine. Însă eu nu, deci nu am ce să răspund.

    0

  11. #33

    ma bucur ca se zice clar OPERATOAREA, o tzatza nesimtita.
    ca altfel la stiri se generaliza in „operatorul” si nu se zicea ca a fost o femeie.

    ii doresc asemenea cu ce au patit fetele alea.

    1

  12. #34

    Oare nu cu STS a avut contract Bogdan C. ? Si nu a facut si el, amaratul, „pp”, cateva milioane de euro ?

    0

  13. #38

    Vreau doar sa-ti spun ca mi-a mers la inima postarea ta. Jur, ai fost 100% in gandurile mele.

    0

  14. #39

    asta este un motiv in plus sa ne opunem initiativei lui Arafat cu cartelele prepay:
    https://www.comunicatii.gov.ro/dezbatere-publica-la-mcsi-vineri-23-08-2019-ora-1030/
    imi e greu sa imi dau seama care sunt motivatiile insisentei cu care se promoveaza legea asta ca o rezolvare minune a „operativitatii” SNUAU, iar publicarea unor discutii ca aceasta sau cazurile precum cel din ianuare de la sanandrei
    https://www.realitatea.net/operatorul-112-cucis-cu-drujba_2210491.html
    imi intareste convingerea ca indiferent ce date le dai celor de la 112, coordonatele GPS, numele, adresa de buletin, numarul de la pantofi, pinu de la card, daca ei nu vor sa te gaseasca, nu te vor gasi!
    in plus sunt din ce in ce mai convins ca in realitate numarul de apeluri abuzive la 112 invocat de Arafat este in realitate foarte mic.
    Dumneavoastra ce credeti, apelul Doamnei din Vrancea la 112
    https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/evenimente/sts-si-politia-fac-precizari-in-cazul-apelului-de-la-vrancea-1174117
    va fi tratat de autoritati ca fiind abuziv si se va aplica sanctiunea contraventionala corespunzatoare?

    1

  15. #40

    STS sunt aia care castiga alegerile asa ca nu e bine sa intrebi de ei. Mai bine baga cu carmen dan si restul, sar ciumetii sa-i injure si se rezolva totul.

    0

Citește și...

Un pian are 88 clape. Clapele acționează niște ciocănele pentru a lovi corzi care vibrează cu frecvențe între 27Hz (prima clapă) și 4.186 Hz (ultima clapă). La fiecare octavă, frecvențele se dublează. Dacă vă jucați un pic cu sunetele unui pian, o să vedeți că aveți o zonă de confort a sunetului, care […]