Am făcut parte din campania de rebranding a eMAG, cea cu Mihail Șora. Subliniez asta de la început, ca să nu existe discuții pe temă. Da, uite, se câștigă o grămadă de bani din ce fac eu :mrgreen:

Mie mi-a plăcut campania. Articolul meu a fost scris cu 2 zile înainte de revealul pe care l-ați văzut toți și nu am avut nici cea mai mică idee despre ce este vorba, ci mi s-a pus exact întrebarea de la începutul articolului și atât. După aceea am văzut că am picat exact pe subiect și că despre asta este vorba în campanie. Bine, eMAG și-a schimbat și logoul, dar nimeni nu a văzut, pentru că erau ocupați să îl înjure pe Șora.

Cum ziceam, mie mi-a plăcut campania. A avut tot ce e nevoie pentru o campanie, a marșat puternic pe emoție, vizualurile au fost foarte bune, recreerea acelor timpuri foarte bună, iar Tiderle de la Papaya mi se pare genial. Și întotdeauna va avea respectul meu nețărmurit pentru curajul cu care s-a implicat în toate evenimentele importante din românia, curaj pe care nu prea îl mai are niciun publicitar român contemporan, toți fiind pe coosh cu douche, să fie bine ca să nu fie rău, să nu supărăm, să aplaudăm delicat și alte rahaturi de astea. Remember Savana?

Pe de altă parte, mie nu îmi place de Șora nici cu lămâie, avocado și puțin usturoi. Nu mă interesează trecutul lui comunist, toți cei care au vârsta necesară acum, au fost atunci aceiași turnători, torționari etc. Pe mine mă enervează împăierea asta a lui și plimbarea prin fereastră, să vadă toți ce lideri înțelepți avem. Dar asta e irelevant, în context, părerea mea nu contează.

Ce mă seacă cu adevărat este valul acesta de ură împotriva celor care nu îl plac pe Șora și îndrăznesc să spună că nu îl plac pe Șora. Nu se poate, nu ai cum să dai în Șora, ce dacă a fost comunist, ce mă-ta nu a fost comunistă, toți am făcut lucruri de care ne e rușine, dar Șora e Șora.

Oameni buni, sunteți tâmpiți? Nu înțelegeți că excelați la băgat pumnul în gură, exact ce le reproșați celor de pe partea celalaltă a baricadei? Comunistul lor nemuritor, Iliescu care, în paranteză fie spus, a fost mai micuț decât Șora la apogeu, merită să moară, hai cu infactul, dar dacă spui Moș Șora, este lipsit de reverență, ce facem ne batem joc de acest titan?

Ardelenilor (explicație pentru ardeleni, nu le zic ardeleni pentru că sunt ardeleni, ci pentru că mi se par grei de cap) libertatea aia pe care o cereți de la ceilalți și pentru care, se pare, se luptă și domnul Șora, implică inclusiv DREPTUL de a râde de idolii oricui, dreptul de a-i dezbrăca de trecut și de a-i arăta în toată nuditatea lor păcătoasă și frustă. Asta e libertatea.

Restul argumentelor sunt fix pix, clivajul acestei societăți e mult prea brutal, nu există argumente, ci doar opinii specialiste în drept, filozofie, istoria comunismului și orice poate fi găsit rapid pe google, gata să ne susțină opiniile tâmpe. Așa că dacă îl urâți pe Șora o să îl urâți și acum, dacă sunteți fani cu scuipici curgând ușor din colțul gurii, voi fi prostul ăla care nu înțelege ce minunat e Șora.

Cât despre eMAG, chapeau, nici dacă faceau branding cu Nina Iliescu goală nu stârneau atâta interes și reacții. Sigur, sunt cei vreo 2 care și-au închis conturile drept reproș pentru că…nu știu, plm, ceva, dar, cu ocazia asta, au penetrat cred că și în ultimul cătun analfabet de unde se agață harta în cui.