Una din regulile de circulație din germania, poate cea cu cele mai mari amenzi și poate cea mai respectată este păstrarea distanței față de cel din fața ta, kilometri supra doi. Ai 60 la oră, trebuie să ai 30 de metri. Ai 100, 50 de metri. Bine, nu ai 100, că limita pe DN-uri e 80 și nu vrei să o încalci.

Am încercat zilele trecute, când am făcut un drum la granița de sud a Moldovei, Brăila, să circul conform regulilor de circulație ca viteză și ca păstrare a distanței.

Cu siguranță, a fost cel mai periculor drum pe care l-am făcut vreodată. Pentru că, dacă încerci să lași o distanță de genul între tine și mașina din fața ta, automat îți intră în față 2-3 mașini, conduse de oameni altfel respectabili, care frânează brusc și te aruncă în decor, după care pleacă mai departe. Și intră alții. Și tot așa, într-un carusel al morții din care nu poți să ieși decât dacă faci și tu la fel. Adică mers cu viteză, stat la aspirație, ca să nu îți intre nimeni în față, depășit tot ce prinzi și ajuns acasă, dacă ai noroc.

În oraș, să conduci, a devenit un fel de raliu. Serios, oamenii conduc 90% din timp încercând să depășească și să țină pe cineva în spate. Stăteam la semaforul de la Cora Pantelimon și un retard într-un BMW adormise la semafor. Am încercat să îl depășesc prin stânga, moment în care a realizat că doarme, a accelerat și mi s-a băgat în față, scoțând mâna pe geam gen Ce vrei, bă? Și pe tot bulevardul pantelimon a avut, drept unic scop, să fie în fața mea.

Și nu e un caz singular, toți fac la fel. Nu mai există niciun fel de reguli de bun simț, dacă nu forțezi banda, nu poți să o schimbi, pentru că nu te lasă nimeni. Nu mai există regula nescrisă a fermoarului, dacă ai avut ghinionul să nimerești o bandă blocată de ceva, toți își fac un țel în a nu te lăsa să ieși de acolo, pentru că îți meriți soarta.

Între timp, suntem pe locul 1 în UE la mortalitatea din accidente auto.
Nu vreau să ajung nicăieri cu articolul, doar l-am condamnat.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.