Crește prețul parcării în capitală

Știți bancul ăla în care dumnezeu îi zice unui evreu să bage și porcul, și vaca, și capra în casă ca, la final, să vadă ce fericit era înainte și că întotdeauna poate fi mai rău decât răul mare prin care treci?

Așa e și cu Firea.

Noile tarife pentru utilizarea locurilor de parcare din centrul Capitalei, majorate prin votul Consiliului General, vor intra în vigoare de la 1 iulie, municipalitatea susţinând că măsura era necesară întrucât în Bucureşti au fost depăşite valorile-limită stabilite prin legislaţia Uniunii Europene privind calitatea aerului, iar una dintre cauze este poluarea din cauza traficului intens şi a utilizării pe scară largă a autovehiculului propriu. În zona centrală, taxa pentru parcare a fost majorată la 10 lei pe oră.

Sursa
Pentru că asta era rezolvarea problemei la LIPSA locurilor de parcare din București. Creșterea prețurilor la cele deja existente. Pentru că, se știe, tot românul, când aude că locurile de parcare sunt scumpe, nu se mai urcă în mașină, ci într-un tramvai super jegos, super transpirat, fără aer condiționat, dar plin de țigani ieșiți la muncă. Fix așa se va întâmpla.

Dar să știți, femeia asta este fix ce trebuia să li se întâmple miticilor, și nu glumesc. Pentur că, în ultimii ani, din bastionul anticomunist, singurul loc unde FSN-ul nu reușea să câștige primăria, s-au transformat într-o redută vajnică a mafioților roșii. Iar prostănaca asta este fix ce trebuie, pentru că e atât de proastă încât îi atinge neplăcut pe absolut toți, prin inactivitate și idei tâmpite.

Gabriela Firea vrea să închidă acest site.

Poți contribui la eforturile mele cu un abonament de 3 USD

54 comentarii

  1. Ultimul primar (poate singurul) bun pe care l-a avut bucurestiul (de cand sunt eu nascut), a fost Basescu. La o luna dupa ce-a fost ales a asfaltat bulevardele. nu toate, evident, dar mare parte din ele. si au fost asfaltate cum trebuie, nu plombate ca sa se duca la prima ploaie.
    Cum a venit doctor minune oprescu am vazut cum intr-o iarna, iesisera aia la plombat gropile. uscau groapa cu parlitorul de porci (ningea), astupau groapa si-o nivelau. seara era groapa la loc acolo, plina de apa, nici n-o vedeai.
    muncitorii se aparau cu „avem pe data de 23 de facut asta pe strada cutare, pe data de 23 facem asta pe strada cutare, asta e ordinul”

    Thumb up 50
    • #2

      pai dupa logica asta cel mai bun primar al sectorului 4 e baluta, ca asfalteaza asta mic tot, si mai nou se uita chioras si la noi, locuitori din sector. pune borduri in sus, in jos, cupole de ciment cu lanturi legate, sa nu fuga ele, dar sa-si rupa gatul babele; si fantani arteziene (2) la doi pasi de o fantana arteziana mare. adica, bitch please! it’s his legacy.

      Thumb up 7
    • #3

      cupolele alea sunt pentru citizans sa nu mia parcheze pe trotuare, pentru ca traotuaru nu e loc de parcare, repeta dupa mine…

      Thumb up 2
  2. #4

    Cum sa stai ma cu mainile asa! Zici ca e o tarfa la bordel si sta asa ca sa ii iasa fundul in evidenta.

    Thumb up 13
  3. #5

    Niciunul din primarii de pana acum nu a facut ceva bun. Era inevitabil sa castige psd odata si odata.

    Thumb up 3
    • #6

      De curiozitate… din ce partid a facut parte primarul anterior ?
      Sau trebuie sa credem ca „marele doctor” Oprescu a fost independent, dar sustinut de PSD doar asa… ca avea carisma?

      Thumb up 35
  4. #7

    Arhi ia lumineaza-ne tu si arata-ne unde se pot construi locuri de parcare NOI in Bucuresti.
    Mai ales in centru.

    Regards

    Thumb up 10
    • #8
      Arhi

      de ce, boss, e treaba mea sa fac munca primarului general, care a promis ca va revolutiona traficul din bucuresti? ia zi-mi cum trebuie sa vin cu idei si pozitiv, ca sa pot sa spun ceva.

    • #9

      Culmea este că vreun sfert din populația Bucureștiului, inclusiv @Arhi și subsemnatul, ți-ar găsi instant soluții pentru câteva sute, dacă nu chiar mii, de locuri de parcare în oraș, inclusiv în centru. Gem site-urile primăriilor, ale primarilor, blog-urile (atunci când au subiecte pe tema asta), geme FB-ul, de soluții venite de la simpli locuitori ai acestui oraș. Soluții de bun simț, nu aberații. Dar, cum zice Cetin, nu asta e treaba lor.
      Ei au avut o singură treabă: să voteze primari și consilieri competenți. Și s-au pișat pe ea de treabă.

      Thumb up 24
    • #10

      Dar de ce trebuie locuri de parcare fix în centru? Există în București, dar nu sunt folosite.

      Thumb up 9
    • George, e plin bucurestiul de spatii pline de gunoaie, pe care se pot face niste parcari de moare lumea. Numai ca, vezi tu, romanul nu vrea sa parcheze in parcari pazite, si sa dea niste bani lunar. el vrea sa parcheze masina fix in fata geamului, sa nu meraga mult pana la ea si s-o vada „in caz de ceva”.
      uite, pe 11 iunie vis a vis de mega image parca e un ditamai spatiul plin de balarii si gunoaie. in fata bisericii aleia albe. acolo se poate face loc de parcare pe un nivel pentru 20 de masini. 3 nivele sa zicem 50, nu 60.
      alt loc viran e in fata spitalului malaxa. plin de gunoaie si balarii. ar intra 30 de masini acolo doar pe un plan.

      prostia mare e ca desi sunt parcari create, nu e voie pe ele. de exemplu, pe national arena. nu ai voie sa parchezi acolo masina. nu ai voie cu masina in perimetrul stadonului. nici cand e meci. e o parcare pe 3 nivele doar pentru mafia frf. care vin cu 20 de masini maxim, la o capacitate de vreo 200 parca.

      Thumb up 22
    • #12

      spanac, spaţiul de pe 11 iunie e viran dintr-un motiv bun: lăcomia bisericii a făcut-o să dărâme casa care era acolo ca să tragă un bloc. dar karma is a bitch, şi când să ia autorizaţie de construcţie au constatat că ăla apare drept spaţiu verde şi nu pot construi pe el 🙂

      Thumb up 14
    • #13

      Parcari pazite inseamna parcari cu plata. Platesc cei care oricum sint jupuiti la orice miscare si pazesc firmele de casa ale primaritei/pesedeului. Cu banii aruncati de PMB pe Mintuirea neamului prost se construiau zeci de parcari etajate, amortizate deja. Ca oricum biserica nu plateste taxe, ce rost avea sa-i taxeze pe beneficiarii parcarilor. Decit sa arunce banii pe fereastra…

      Thumb up 7
    • @ boemul: e spatiul bisericii? prea multe au luat si mafiotii astia, da-i in gatu’ ma-sii.
      Sa faca naibii acolo ceva, macar sa-l amenajeze sa faca un parculet pt copii.

      Thumb up 4
    • #15

      Eu parchez mereu la unirii, universitate si exista o parcare chiar si la romana.

      Thumb up 2
    • #16

      spatiul de langa biserica? eu ma intreb cate masini ar intra pe spatiul bisericii if you catch my bulldozer…

      Thumb up 7
  5. #17

    E o decizie buna asta cu preturile la parcari. Bineinteles, doar daca apare reactia de blocare circulatiei de catre bucuresteni intr-o zi de lucru pt a arata problema reala: lipsa transportului public la un nivel civilizat, lipsa unei centuri de ocolire, lipsa unor solutii de parcare de rezidenta, masinile de firma date angajatilor de catre mult prea multe companii pt evitarea costurilor cu parcarile, lipsa unor moaste functionale pt implinirea rugaciunilor,pauza prea mare intre evenimentele „culturale” organizate de primaria capitalei etc.

    Thumb up 14
  6. #18

    Aia de la PR-ul doamnei la primul video nu stiu ca poti alege thumbnailul? Nu de alta, dar cu ochii inchisi si gura deschisa nu prea da bine la ce vrea sa comunice. Sau…

    Thumb up 8
  7. #19

    La prima lectură, în grabă, am citit ”țigani ieșiți de la muncă” și mă gândeam că ceva nu este în regulă, erau două cuvinte care nu se potrivesc nicidecum în aceași afirmație. )))

    Thumb up 19
  8. daca nu se respecta poate sa puna si 1mil/h.

    Thumb up 1
  9. #22

    Taxa pe intrat in centru la orele de varf, nu pe parcari, bah Firea. A nimerit ea ceva, dar s-a incurcat in detalii..

    Thumb up 2
  10. #23

    O fi ea cum o fi dar tot as arde-o oleaca. pentru asta nu-i trebuie cap sau gura… oh wait…

    Thumb up 5
  11. #24

    Problema este evidenta si se fac toti ca nu o vad, transportul in comun. Pana nu se rezolva asta, putem sa facem mii de parcari, tot nu vor fi suficiente.

    Thumb up 8
  12. #25

    Pacat ca si-a gresit cariera , facea ravagii la sectiunea MILF

    Thumb up 11
  13. #26

    Vai de mine cum e primul videoclip. Inca putin si-mi dadeau lacrimile de atata mandrie sa fiu roman. FMM.
    Iar finalul e bestial ” Am fost invatata sa nu renunt pana nu duc la capat tot ce mi-am propus.”

    Thumb up 3
  14. #29

    n-am masina si nici nu stau in capitala, stau langa, in Arlington :((((

    Thumb up 2
    • #30

      chiar si cu fara masina e greu cu deplasarea in bucuresti, ori o ora cu metroul ori o ora cu masina tot acolo ajungi

      Thumb up 3
  15. #31

    eu v’am spus și voi nu m’ați ascultat, PLECAȚI DRACU DIN BUCUREȘTI, PRONTO, SUBITO, MASCALȚONE
    SPĂLAȚI’VĂ PE CAP CU FIREA, PANDELE ȘI ȘLEAHTA LOR DE GOLANI ȘI CURVE AHTIAȚI DUPĂ BANI PUBLICI, AȘA VĂ TREBUIE DACĂ N’ASCULTAȚI

    Thumb up 5
  16. #32

    Din pacate chiar si in locurile unde sunt parcari cu plata, lumea parcheaza pe trotuar, trecere de pietoni etc. Atat timp cat politia nu incepe sa imprastie amenzi stanga dreapta, catre cei care parcheaza aiurea desi la 200-300 de metri e o parcare cu plata(2-3 ron/ora) nu se va schimba nimic. Un exemplu e strada George Constantinescu, langa metrou Pipera, unde desi exista o ditamai parcarea cu plata, lumea parcheaza pe unde apuca.

    Thumb up 14
    • #33

      Am vazut ca stau in ultima vreme gardienii publici si nu mai lasa lumea sa parcheze oricum acolo. Si nici la metrou.

      Thumb up 1
  17. #34

    asa-i la curve, plata inainte.

    Thumb up 4
  18. #35

    Când au adoptat hotărârea au zis că va fi 10 lei/oră în zona 0, dar doar primele 2 ore, apoi prețul e dublu, 20 lei/oră. Asta înseamnă, după calculele mele, că dacă staționezi de exemplu în orice parcare a primăriei de la Unirii spre Română timp de 4 ore vei plăti 60 de lei.

    Thumb up 1
  19. #36

    E ok, se compenseaza cu ce am economisit de cand e RATB-ul gratuit 😀

    Thumb up 10
  20. #37

    ar trebui sa faca o centura cum am vazut in unele orase din spania, daca vreau sa ajung din N in S nu trec prin oras, ci ies din el si e o sosea care inconjoara orasul la exterior, nu cred ca bucurestiul are asa ceva, in spania au chiar autostrazi, si sa introduca taxa de intrare in centru ca sa oblige oamenii sa foloseasca centura. ca sa faca parcari in bucuresti, daca politia e prea lenesa sa puna amenzi, e ca primaria sa cumpere terenuri cu sau fara cladiri pe ele, sa le demoleze si sa faca cum au americanii parcari. odata ce exista parcari politia sa-si faca treaba ca nu mai exista scuza ca nu exista unde parca. dar primaria prefera sa bage bani in catedrala mantuirii

    Thumb up 3
    • #38

      Primaria nu poate face centura pentru ca… e alt judet. E cea mai mare prostie ca orice alt oras mare sa aiba judetul lui, iar capitala sa fie blocata de alt judet.

      Thumb up 2
    • #39
      Arhi

      da, dar o bucata din ea apartine sotului si e bun comun, e folosita in devalmasie

  21. #40

    eu abia astept permisul de trecere, pasaportul pentru zona centrala … ca doar e orasu lu curva de ma-sa si alcoolistu de taxu

    Thumb up 9
  22. #43

    Intreb si eu ca provincialul: parcarile alea sunt pline? Ca daca nu, marirea pretului nu rezolva problema.
    Vreti nu vreti, Bucurestiul nu a fost construit pentru masini. Orasele din vest au centrul civic vechi de sute de ani, dar cartierele noi s-au construit in ideea ca oamenii detin in principiu masini. La noi, in plin secol al automobilului, se construiau claie peste gramada blocuri cu zeci de scari, sute de apartamente si spatiu minim intre ele.
    De aceea eu nu cred ca va exista curand (in urmatorii 50 de ani) o solutie pentru ca tot bucuresteanul sa conduca oriunde ii pofteste sufletelul.
    Poate doar daca mutam capitala la Miercurea-Ciuc in centrul tarii si lasam Bucurestiul doar ca mare centru industrial. Si asa mai rezolvam inca vreo 4 sau 5 probleme dintr-un foc.

    Thumb up 4
    • #44

      te invit sa cercetezi un pic planul urbanistic din anii 50 60. macar din poze de pe google daca alta sursa nu gasesti. o sa fii mirat de ce gasesti. (atentie, nu il laud pe gheorghiu-dej, tot o laba comunista era). a venit dupa aia cel mai luminat fiu al neamului si a inceput sa construiasca INTRE blocurile vechi rezultand haosul arhitectural si logistic de acum, nerezolvabil dar cu un uluitor potential de a fi amplificat.

      exemple pe care le stiu in mod direct sau din gura unor persoane care au vazut cu ochii lor sunt zonele titan si bulevadrul constructorilor. in prima faza ambele zone aratau mai bine decat pozele de marketing ale ansamblurilor rezidentiale din prezent.

      Thumb up 2
  23. #45

    off topic:
    cine stie ce inseamna „nu e problema de razboi”? :))

    Thumb up 4
  24. #46

    LOL, plateste cineva parcarea in Bucuresti?

    Thumb up 5
    • #47

      intrebarea e daca poate parca cineva in bucuresti :))

      Thumb up 2
  25. #48

    Taxarea realista a parcarii e o masura buna, dar marunta in toata economia problemei asteia.

    Spatiul e limitat, numarul de masini e urias. Stiti deja vorba aia cu Budapesta care e de doua ori mai intinsa decat Bucurestiul, dar are jumatte din populatia capitalei noastre si centura ocolitoarr cu cate 4 benzi pe sens…

    Prin urmare, o alte masuri bune, in ordine, sunt:

    – dotarea flotei RATB cu autobuze electrice performante si sistem clar de management pentru traficul lor (statii, afisaj, orar etc.)
    – taxarea intrarii in centru orasului cu masina personala (taxa lunara sau anuala sau pe zi)
    – benzi pentru biciclete abbsolut pe oriunde-i posibil

    Posibil sa fir nevoie intai de masura 2 ca sa poti avea conditii complete pentru orar la masura 1.

    In fine, orasul trebuie gandit pentru oameni, nu pentru masini. Adica, trebuie in ordine conditii pentru mers pe jos, mers cu bicicleta, transport in comun si abia apoi pentru masini. Taxiurile intra la transport in comun.

    Nu ai cum altfel.

    Thumb up 7
  26. #49

    Ca unul din „provincie” asa cum ne numesc miticii pe noi, sunt invidios pe capitala doar pentru campul ala enorm (semn ca orasul se poate dezvolta in teorie cam in toate directiil), metrou (must have al oricarui oras foarte populat) si pe faptul ca exista cateva bulevarde extrem de largi, nu ca potecile din restul oraselor din tara (v. Cluj sau Timisoara, unde pe strazile cu 4 benzi, pe banda 1 se parcheaza). In rest, orasul e o gluma proasta si o capitala chiar de risul curcilor. Plus primarul pe care il merita.

    Thumb up 3
  27. #50

    La ce creste pretul? La parcari? Care parcari boss ?

    Thumb up 2
  28. #52

    BO$$ nu faci si tu un topic despre meciuri?

    Thumb up 0
  29. #53

    Cind am vazut poza si am citit titlul am crezut ca s-a scumpit oralul!

    Thumb up 2
  30. #54

    Si se vede deja efectul – parcarea din Piata Victoriei e acum 70 de lei / zi, prin urmare parcarea e aproape goala iar pe toate trotuarele din jurul cladirilor de birou / stradute din zona e plin de masini parcate dupa posibilitati. Misto..

    Thumb up 1