Am fost sâmbătă la magazinul fizic al celor de la f64, care btw, e super tare. Pe lângă gama super de aparate și accesorii, am rămas impresionat de o chestie.

Tipii fac lunar o reuniune a pasionaților de Nikon, în curtea din spatele magazinului. Și vin o grămadă de oameni, care ascultă pe cei mai bazați decât ei, fac schimb de experiențe, testează obiective mai șmechere, într-un cuvânt, se simt bine.

Credeți că oamenii aceia, dacă vor avea nevoie să cumpere ceva pentru aparatul lor, sau alt aparat (și au nevoie, că pasiunea asta e rău cheltuitoare de bani) se vor duce în altă parte?
NU. Se vor duce acolo unde au fost primiți bine, unde au învățat ceva nou, unde au fost tratați așa cum trebuie tratat un client.

Costurile pentru crearea unei asemenea comunități? Câteva sticle de Cola și Fanta și niște fursecuri și puțin timp rupt de la oamenii care se ocupă de magazin. Beneficiile? Maxime. Își asigură clienți fideli, care vor trimite vorba mai departe despre serviciile lor, fără să cheltuiască un leu în plus.

Ați mai văzut alte magazine care să aibă asemenea comunități în jurul lor?
Mira-m-aș. La noi primează banul de moment, după aia nu ne mai pasă de client.