Probabil toți cei care fac afiliere au primit acela mail în care sunt anunțați că, din cauză că emag are politică de retururi de 30 de zile, nu se mai acordă comisioane din afiliere decât după ce trec cele 30 de zile.

S-au iscat discuții la Vali, ba că e bine pentru clienți, ba că nu e bine, că bani, că alea. Nimeni nu sesisează de fapt problema importantă, greșeala, ca să fiu blând în exprimare, emagului.

Acum mulți ani am lucrat la Flanco. Vânzător în magazinul din Mall Vitan, de la subsol. Asta e, cum spun actrițele porno, eram tânăr și aveam nevoie de bani.
Am lucrat acolo pentru că eram plătit la comision din vânzare, comision care era și foarte bun, și eu eram foarte bun și vânzările erau foarte mari.

Am plecat atunci când Florin Andronescu, patronul de la Florin Andronescu Company (Flanco), a decis să îi construiască policlinică nevesti-sii, care nu prea se descurca în jobul ei, și i-a făcut Sanadorul. Moment în care, brusc, comisioanele s-au făcut la sfert, salariul a scăzut la minim pe economie, știți cum e, din cele mai profitabile magazine de electronice din piață, deveniseră cele mai nașpa. Pentru că doamna Andronescu avea nevoie de bani.

Aaaaanyway, nu despre asta voiam să zic.
Ci despre faptul că și atunci, ca și acum, existau perioade în care clienții puteau aduce produsele înapoi, ca retur. Există un 2% în general, la orice marcă sau produs, care se defectează și nu se ridică la nivelul satisfacției cumpărătorului. Existau, și atunci, și acum, oameni care încercau să profite de politica de retur și să aducă înapoi produse scumpe, luate pentru a impresiona. Ca idee, prima plasmă apărută pe piață, de la Philips, a costat 11 500 de dolari și a fost cumpărată, în magazin, cash, de către chirurgul Brădișteanu. Era o plasmă de 42′, cred că cântărea 50 de kile.

Dar nimeni, niciodată, nu s-a gândit să ia comisioanele celor care au muncit pentru a face vânzarea. Nicăieri, în niciun magazin, comisioanele nu se plătesc după ce trece perioada minimă de 14 zile de retur. Pentru că nu e treaba vânzătorilor ce se întâmplă post vânzare. Nu e treaba vânzătorilor că marketingul e prost, că oamenii de acolo sunt incompetenți și nu au treabă cu vânzările, afilierea și orice are legătură cu subiectul post vânzare.

Este EXACT același lucru și cu afilierea.
Eu, ca afiliat, am un singur lucru de făcut, pe care îl fac cum trebuie. Să vând. Atât. Și pentru asta să încasez comision. Nu e treaba mea că emagul are politică stupidă de return, ca să atragă toți vulturii. Nu e treaba mea că, post vânzare, nu există niciun fel de retenție a clientului. Nu e treaba mea nimic din asta, nu sunt partener, sunt doar cineva cu contract la distanță care vinde chestii pentru ei. Nu am parte din acțiuni, nu primesc dividende, nu sunt partener, ca să fiu acolo la bine și la greu. Am un singur task. Să vând un produs. Și taskul acesta îl fac foarte bine. Mai departe, NU E TREABA MEA cât de mult greșesc ei ulterior.

Dar se pare că, fiind vorba de afiliere, nu contează, am devenit și partener emag. După ce, în cel mai practic mod, finanțez, din banii mei, vânzările lor, acum finanțez, tot din banii mei, și deciziile luminate ale celor de la marketingul emag.

Well, se pare că nu ne mai transformăm în amazon de românia, ci într-un butic din românistan.