În online, regulile sunt simple. Ai sau nu ai credibilitate, exiști sau nu exiști. De aceea ați văzut stele căzătoare de-alungul timpului, de aceea bloguri și situri apar și se închid, oameni care lucrau în domeniu devin dintr-odată trepăduși într-o corporație. Pentru că oamenii încep să realizeze cu cine au de-aface și sita indiferenței îi cerne singură.

Domnișoara protagonistă a screenshoturilor de mai jos lucrează la IBM. Înainte a lucrat la agenția Wunderman, între timp a plecat, dar și-a adus pe postul părăsit o prietenă, practic singurul om care îi mai ia apărarea online.

Scriu despre ea pentru că este exemplul perfect pentru ideea pe care o enunț. Felul în care un om și-a distrus reputația online, prin simpla sa existență. Nu, nu e vorba de activitățile de pișcotar la care participă, sau cât de prost scrie, sau cum crede că are un blog de lifestyle.

Ci este vorba de calitatea ei umană.
Vedeți în poze descrierea ei ca om. Un arc peste timp, în care vedem că atunci când o deranjează o opinie, dacă emitentul opiniei a avut ghinionul de a relaționa cu ea, reacția ei este de a publica orice date personale îi pică în fața ochilor. Mailuri, sms-uri, orice este permis.

Poate câștigul de moment a rentat, măcar în bucătăria proprie. Dar, peste timp, imaginea i-a fost iremediabil afectată. Ea este știută acum drept cea cu care nu poți avea un schimb de mailuri în siguranță, pentru că, dacă va considera că este în favoarea sa, va publica mailurile fără nici o problemă.

Cum de altfel a făcut astăzi, cu Andrei Cismaru, pe care s-a supărat și căruia a început să îi publice sms-urile pe twitter. Așa, pentru că le avea. Comportament de profesionist, angajat la o companie profesionistă.

Închei cu nemuritoarele cuvinte ale lui Mugur Pătrașcu.