Am citit că patronatele din taximetrie, COTAR, au pierdut un proces cu Clever Taxi, pe care îi acuzau de dispecerat ilegal și alte lucruri de astea interesante.

Întotdeauna, în toate epocile, structurile de forță care produc bani din status quo-ul societății s-au opus cu furie oricăror schimbări aduse de progresul inerent avansului sociale și temporar. În cele mai rele cazuri, cum e cel al schimbării paradigmei combustibililor fosili, schimbarea nu vine decât după un război de lungă durată, cum e cel ce se desfășoară acum în zona cu cel mai mult petrol din lume.

Din fericire, probleme precum Clever nu declanșeazză războaie, ci pun, în timp, ordine într-o societate obișnuită să trăiască cu monopolurile garantate de statul hulpav, ce nu dorește să schimbe modul de tratament al colectării veniturilor dini cele mai diverse surse, ci dorește să rămână la stadiul actual, în care toată lumea plătește înainte.

Și nu doar Clever este partea ce produce furtuna din paharul cu apă al administrațiilor, ci și Uber. Sistemul de sharing adus de Uber este, în acest moment, cel mai plauzibil viitor, nu neapărat în stadiul la care este acum. Dar vin automobilele autonome și planurile de dezvoltare al unui transport public axat exclusiv pe împărțirea resurselor și folosirea în comun a mașinilor.

Mi-aș fi dorit, totuși, ca aceste schimbări să vină mai ușor, eventual în timpul vieții mele, iar administrațiile locale și deținătorii de monopoluri să realizeze că internetul a schimbat și va schimba radical totul, iar metodele actuale de a face bani trebuie schimbate.

În altă ordine de idei, niciodată nu mi-a plăcut denumirea Clever Taxi, pentru că o asociez cu marca Clever de la Metro Billa, care era hidoasă, dpdv al calității.