Sursa foto

Un elev de clasa a 8-a din Băileşti, judeţul Dolj, a pus în încurcătură profesorii de matematică după ce a rezolvat o problemă, la olimpiada judeţeană, altfel decât era în barem. Iniţial elevul a fost chiar depunctat pentru că a dat o soluţie diferită. Abia după intervenţia celor de la Ministerul Educaţiei, elevul a primit punctajul maxim şi s-a calificat la faza naţională a olimpiadei de matematică.

Știți cum e. Noi, profesorii, nu verificăm la olimpiade pregătirea elevilor, capacitatea lor de sinteză și analiză, gândirea out of the box. Nu, noi verificăm dacă elevii sunt capabili să ajungă la rezultatele pe care le oferă tătucul cel mare, ministerul. Dacă ieși din această linie înseamnă că ești prost și trebuie să pleci.

Și lucrul se vede cel mai bine în declarația profesorului corector. Profesor corector care este clar acolo doar ca să verifice cu fițuica în față dacă cifrele și literele corespund. Pe el nu îl interesează răspunsul în sine, ci calea expusă de barem. Orice altceva este greșit.

Baremul pe care noi l-am avut la îndemână a venit pentru enunţul problemei pe care îl prevedea acel barem. Practic, el a dat răspunsul la altă problemă, dar s-a dovedit că este, într-adevăr, o rezolvare corectă”, spune Cătălin Cristea, profesor comisie de evaluare.

După care, Ani Drăghici, președintele executiv al olimpiadei de matematică, spune de fapt care e problema.

Având diferenţe între răspunsuri, am cerut un punct de vedere al ministerului prin care am solicitat încă de la prima abordare un loc la faza naţională, deoarece greşeala nu este a corectorilor, ci a ministerului

Înțelegeți? E o problemă de cine a greșit aici. Important e ca noi să avem spatele acoperit, noi nu am greșit, ceilalți au greșit, la noi e totul legal și acoperit de hârtii.

Totul e bine.