Drumul actelor prin primării

Poate v-aţi întrebat vreodată de ce durează atât de mult orice cerere care o faci la vreo instituţie de stat. Sau de ce trebuie să dai şpagă pentru orice ai vrea să ceri de la ei, pornind de la o adeverinţă şi terminând cu o aprobare pentru orice.
Păi să urmărim.

Actul porneşte de la tovarăşul Patrichi Mircea de la registratură, la care stă 0 zile.
Ajunge la tovarăşul Stana George, unde stă 1 zi.
De unde pleacă la tovarăşa Constantin Nicoleta, şef serviciu de autorizaţii în construcţii, unde stă 3 zile.
Şi se termină fulminant la tovarăşa Fulvia Dinescu, Director adjunct la direcţia administraţie publică locală, unde stă de 20 de zile şi este ÎN OPERARE, NEREZOLVAT. 20 de zile, pentru o semnătură. Douăzeci de zile!

Aşa se lucrează în administraţia publică locală. Faptul că actul de mai sus e din Constanţa e irelevant. Aşa se întâmplă peste tot, pentru că toate drumurile astea au nişte standarde şi regulamente extrem de bine definite pe hârtie. Adică dacă în act scrie că de la director trebuie să plece în maxim 60 de zile, în ziua 60 va părăsi biroul.
Pentru că poate, de aia.

Gabriela Firea vrea să închidă acest site.

Poți contribui la eforturile mele cu un abonament de 3 USD

32 comentarii

  1. Probabil 20 de zile s-a ratacit prin birou, sau a fost cutremur si s-a speriat stimabila si n-a mai vrut sa lucreze !w

    Thumb up 0
  2. Eu sunt de acord să se restructureze sistemul bugetar.
    Să-i dea afara pe cei care au rezolvat problema prea repede (registratura, lucrătorul de la birou şi şefa serviciului) şi să rămână doar directoarea – singura care dă dovadă de spirit analitic, conştiinciozitatea şi seriozitate în actul de conducere. Ea e singura de acolo care-şi merită banii. Cum dracu să dai drumul la hartie în 1-3 zile, sau mai rău, în aceeaşi zi.
    Se cheamă că nu munceşti.
    Inutil să presupun că cei trei la un loc nu cred că adună cât salariul directoarei…

    Thumb up 1
  3. #3

    normal, pentru ca e singura care a avut capacitatea de analiza si retentie a dosarului pe termen lung, pentru a nu da drumul unui proiect total neanalizat de catre niste subalterni lipsiti de simtul raspunderii

    Thumb up 0
  4. sta 20 de zile la duduia dinescu pen’ca ea GINDESTE, nu munceste…

    Thumb up 0
  5. Aşa este peste tot, sau aşa cred că este, altfel nu ar mai dura o veşnicie să obţii ceea ce ai nevoie.

    Thumb up 0
  6. Eu stiam de 30 de zile 😀
    Dar la tine Arhi e super-oferta: 60 de zile + inca cateva (numai in perioada sarbatorilor). 😀

    Thumb up 0
  7. „Eficienta” rromania te mai miri ?

    Thumb up 0
  8. Nu totul este o semnatura. Ai in spate un dosar, trebuiesc o gramda de aprobari, semnaturi, trebuie vizat bla bla bla. Asa se intampla cand e vorba de autorizatii de construire sau certificate de urbanism, mai nou. In plus, ala stie ca are 30 de zile la dispozitie si, probabil, nu e singura petitie care ii umple biroul.

    Thumb up 0
  9. #9

    dude, iti zic eu, la chestia de mai sus trebuie o semnatura. atat.

    Thumb up 0
  10. Daca ar da semnatura repede, ar insemna ca si-ar termina treaba repede.
    Dupa ce termina treaba… ce sa faca ? Sa stea degeaba ? Nu se poate, pentru ca nu e platita sa stea degeaba.

    In alta ordine de idei, tine dosarul la ea, ca sa vada lumea ca are treaba, si ca e f. ocupata.

    Thumb up 0
  11. #11

    Majoritatea va dati cu presupul in necunostiinta de cauza.

    Da, poate fi vorba de-o semnatura, dar asta nu inseamna ca n-ai un dosar in spate de studiat, pana la urma girezi respectivul act odata ce-l semnezi. Iar daca se-ntampla ceva, risti pana si puscaria. Habar n-am despre ce-i vorba, dar sunt proiecte de aprobat, in speta acte de semnat pe care tre’ sa le verifici, ca nu poti semna ca primaru. Sau poti, da’ iti asumi niste riscuri imense. Iar pe langa asta, nu-i in totalitate vina micilor functionezi publici, care lucreaza intr-un sistem care nu e nici pe departe informatizat. Abia acum se fac pasi timizi spre informatizare mai serioasa.

    Iar de concediat, ar trebui concediate toate babele trecuta de 50 de ani, care se sperie cand le pui o tastatura-n fata si-un mouse in mana, nu de alta, dar tin sistemul in spate, nu-i da voie sa progreseze.

    Spre exemplu, la casa de sanatate oameni lucreaza c-un program facut de genunchi, sunt sigur c-au platit o firma de apartament sa le faca un cacat de program de baze de date, care crapa si-ti da erori cand ti-e lumea mai draga. Chiar oamenii de la ghiseu se plangeau de program. Si de ce? Pentru ca s-au zgarcit sa plateasca o firma serioasa care sa le livreze un soft nu perfect, ci mult mai bun decat cel actual. Si tot aici, mai e o buna, mai nou poti sa trimiti fisierele pe mail, ti le prelucreaza si primesti confirmarea, dar… ca mereu exista un dar, tre’ sa trimiti si tipizatele prin posta, sau sa le duci personal, ceea ce-i o mare tampenie. In primul rand, cheltuiala pentru firma, si-n al doilea rand, ocupa spatiul aiurea celor de la casele de sanatate.

    Asadar, in concluzie, sistemul e deficitar, e nevoie de timp ca el sa devina performant, e nevoie de investitii, de oameni bine platiti care sa aibe viziune, nu de bosorogi trecuti de 50 de ani care prefera sa lucreze ca acum 30 de ani doar pentru ca le e mai la indemana.

    Thumb up 0
  12. daca perioada asta de 20 de zile ar insemna analiza dosarului tot ar mai fi ceva… dar na, ce vrei…

    Thumb up 0
  13. Măi fraţi români
    Nu mai daţi cu parul în cei „ce ne dăm cu presupusul”.
    Printscreenul spune că şi registratura şi lucrătorul şi ŞEFUL Serviciului autorizări în construcţii au trimis lucrarea şi că stă la director.
    Cui plm spuneţi voi că directorul studiază dosarul ?!?!?!?!
    Eventual VERIFICĂ munca subordonaţilor, în speţă a lucrătorului pentru care ŞEFUL serviciului şi-a dat girul. Iar să spui că verificatul durează de 20 x mai mult decât întocmitul (1 zi) … e :whatever:

    Thumb up 0
  14. #14

    iti dai seama ca nu vorbesc decat aia care sunt in domeniu si isi apara spatele

    Thumb up 0
  15. #15

    Micutzule, eu discutam la general, habar n-am care-i treaba cu problema de mai sus, si nici nu incerc sa gasesc scuze.

    Si arhi, culmea, n-am ce spate sa-mi apar, pentru ca nu prestez in serviciul public, dar am amici care lucreaza, si stand cu ei de vorba, cam stiu despre ce-i vorba.

    Iar concluzia mea din comentariul anterior era ca nu neaparat oamenii sunt de vina, ci sistemul in sine.

    In fine, n-am de gand sa intru in polemica, ci vroiam sa prezint si-un alt punct de vedere. Asa cum n-avem un hilton perez in romania, techcrunch, hi5 sau facebook, asa n-avem nici sosele, nici sistem public pus la punct. Da, comparatia e exagerata, dar sper sa nu fie luata motamo.

    Thumb up 0
  16. #16

    Offfff mai Arhi … Pai a ajuns in biroul de unde pleaca doar cu „taxa de urgenta ” Ce drak e asa greu de inteles ? Tocmai le-au taiat bonusurile . Cum vrei sa traiasca ?! Tu sti cat costa o revizie la Q7 ????

    Thumb up 0
  17. Foarte bine ca ii concediaza pe functionarii publici. Sunt multi si degeaba, birocratia ne ingroapa. Dupa cum am si scris intr-unul din articole: un tip iasa pe geamul prefecturii si urla sa nu mai vb sub geamul lui ca el lucreaza … si eu .. tocmai discutam cu un prieten care iesise de la prefectura dupa ce a stat o ora ca sa stea degeaba.

    Thumb up 0
  18. Telefon n-are, că o stresează toţi. Are doar un email la care poate da liniştită Delete la orice nesimţire venită din partea oricărui cetăţean care-i cere socoteală.
    Pfff, mi-e cam scârbă de România.

    Thumb up 0
  19. #19

    Sa zicem ca sunt in domeniu…putin de cealalta parte, lucrez la o firma care face softuri pentru primarii. Si cum zicea cineva de mai sus ca ar trebui concediati toti cei peste 50 de ani, eu una pot sa garantez ca 80% din cei tinerii anagajati prin primarii au FIX aceeasi atitudine. Pentru toti munca pe calculator e o munca in plus, in primul rand pentru ca la noi trebuie sa existe HARTIA. De aia se cer actele trimise prin posta sau aduse personal dupa depunerea solicitarii on-line. Si inca un lucru mai pot sa-l garantez. Daca un anumit departament are 20 de angajati….vreo 3-4 dintre ei muncesc restul „muncesc”. Lucrez la firma asta de vreo…2 ani jumate si atat de multe am vazut, cateodata ma mai gandesc ca nu se poate mai rau. De fiecare data mi-e demonstrat ca se poate.

    Thumb up 0
  20. #20

    Ce am uitat sa adaug….drumul actelor prin primarii e mult mai complex de fapt :turtle:

    Thumb up 0
  21. E si logic luand in calcul faptul ca majoritatea muncesc de la 9 la 12.

    Thumb up 0
  22. Arhi, aici nu ai dreptate absolut deloc. Adevarul sta cam asa: dacă în act scrie că de la director trebuie să plece în maxim 60 de zile, în ziua 100 va părăsi biroul. Si asa suntem mai aproape de realitatea, realitate care ne spune ca daca exista un termen legal, acesta va fi depasit cu minim 60%

    Thumb up 0
    • #24

      imi cer scuze, am putina experienta in relatia cu autoritatile. ei nu ma prind la impozite iar eu nu ma duc

      Thumb up 0
  23. Niste incompetenti ….Ce sa le mai ceri, si tot ei fac scandal ca nu au bani si ca-i dau afara….Afara cu incompetenti care dau o semnatura in 20 de zile…la sapa de lemn..Bunicii mei au nevoie de oameni la sapat porumbul…Zic sa iau 2-3 functionari publici disponibilizati…poate se misca si ei mai cu talent.

    Thumb up 0
  24. Asa sta treaba si in Bucuresti, la Primaria Sectorului 6
    Am vrut sa obtin o autorizatie de constructie pentru un balcon -ca am zis sa merg pe legal de la inceput -un balcon la parter, in spatele blocului, suprafata 3 mp, simplu… stiti voi!
    Ei bine: imi cereau cei de la primarie aviz de la pompieri, planuri arhitecturare in 2 variante (2 scari de marime), autorizatie de la toti locatarii, autorizatie de urbanism, declaratii peste declaratii si cereri, planuri cadastrale… m-am lasat pagubas! -ma costau 3000 ron in total numai pentru a obtine autorizatia de constructie; ca timp… 2 luni pentru emitere!
    Daca as fi patron, nu as angaja nici un disponibilizat de la stat, pentru cat ne tin astia pe loc cu birocratia lor!!

    Thumb up 0
  25. din acelasi registru:
    Ştiu pe cineva (il ştie şi Arhi … ) care şi-a făcut casă. Fix 18 luni de la depunerea primelor acte până la obţinerea autorizaţiei. Şi 95.000.000 lei taxe. Un aviz tare de tot a fost de la muzeul de istorie, casa fiind pe locul fostului CAP. Relicve la greu acolo….

    Thumb up 0
  26. Se intimpla si bicinicii. Pacat ca e legalizata la noi bicisnicia ca modus vivendi.

    Thumb up 0
  27. #29

    mare dreptate ai… si eu am stat pentru o adeverinta 3 zile… ca cica nu avea timp sa o semneze nu stiu cine… pai sa isi faca o juma de ora pe zi sa tot semneze sau sa aiba altcineva care nu e atat de ocupat drept de semnatura… e inadmisibil sa stai 3 zile pentru o adeverinta in era informatiei…

    Thumb up 0
  28. #30

    sa zicem o poveste: se facea ca am nevoie de o aprobare de la prim sect 3 si ma duc in lucretiu patrascanu si aia incep :aia, aia, aia si AIA de la sediul nostru de la sf. vineri…. pai stai frate nu sunteti tot voi primaria sect 3, ba da, pai si de ce n-o intrebi la telefon/fax/mail pe colega…. pai nu se poate, ma duc la sf vineri si cer AIA, da depuneti aia, aia aia…7 x A4 de copii care mai erau in lucretiu patrascanu pt emiterea a 1xA4 cu care ma duc iar in lucret. patrasc….. si uite asa circuitul lui A4 in natura.

    traiasca sistemul nostru informational si lupta impotriva risipei de hartie, ca lupta imptriva defrisari padurilor si desertificarea roamaniei am pierdut-o de mult

    ps: da-i in pula mea de contribuabili sa se plimbe si ei pe la birourile noastre ca tot n-au ce face, poate ne mai scapa si noua un 50 ceva, zise negoita dupa ce a numarat 22,3 mil euro la firma AA Marketing and Management, firma cu capital social de 200 lei si sediu intr-un apart, pentru mobilier stradal din lemn de esenta nobila, ca daca era din plastic sughitam… vezi aici http://209.85.135.132/search?q=cache:lNGrJ38islwJ:www.antena3.ro/stiri/romania/primaria-sectorului-3-22-3-milioane-de-euro-pentru-mobilier-stradal-si-ghivece-cu-flori_78749.html+primaria+sector+3+mobilier+de+parcuri&cd=1&hl=ro&ct=clnk&gl=ro&lr=lang_ro

    Thumb up 0
  29. E usor sa dai cu parul…Calmati-va ca nu stiti ce vorbiti!

    Thumb up 0
  30. #32

    Corect este: DINESCU VULVIA nu Dinescu Fulvia – dupa cate se vad pe aci…

    Thumb up 0