Scriam mai demult că nu înțeleg de ce nu se suspendă automat dreptul de conducere pe drumurile publice, odată cu noile modificări ale codului rutier. De fapt, se suspendă.

Conform legii, va fi aplicată suspendarea de drept a înmatriculării vehiculului pentru care inspecția tehnică periodică nu este valabilă. În cazul depistării în trafic a unui vehicul a cărei inspecție tehnică periodică a expirat, pe lângă sancțiunea contravențională principală, vor fi reținute și certificatul de înmatriculare, plăcuțele cu numărul de înregistrare și se va elibera dovadă fără drept de circulație

.

Ce nu se rezolvă, după părerea mea, este înmatricularea mașinilor pe bulgaria. Ok, se scapă de chestia aia în care, dacă nu scriai pe talon că ai vândut mașina, erai bun de plată la toate amenzile pe care le încasa cumpărătorul, dacă nu o înmatricula. Meekuu cred că și acum plătește amenzi de peaj la Fetești.

Suspendarea înmatriculării unui vehicul se va face şi dacă mașina nu a fost înscrisă pe numele proprietarului de drept la 90 de zile de la achiziţionarea lui. Conducerea unui vehicul a cărui înmatriculare este suspendată constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 9 la 20 de puncte-amendă.

Problema e că cei ce le înmatriculează pe Bulgaria au la ei contracte semnate în alb cu firma bulgărească, pe care nu trebuie decât să pună data, în caz de control. După ce trece controlul, iau alte contracte and so on. Practic, nu ai cum să oprești chestia asta.

Și mai este problema afluenței de cazane englezești. Mi se pare inadmisibil să permiți înmatricularea unei mașini care pune EVIDENT în pericol pe cei din jur. Și totuși, se înmatriculează din greu, pentru că sunt extrem de ieftine și nu există niciun fel de reglementare în domeniu.

Și te uiți la ei cum merg pe linia de la mijlocul drumului, pentru că nu știu unde e bordura și te rogi să nu schimbe brusc direcția, pentru că nu te vor vedea nicium.