De ce este nevoie ca sa se linisteasca traficul din romania

Mă gândeam aseară, înainte de insomnia zilnică, la o rezolvare generală a traficului românesc.
După minunatul exemplu al primărizdei Bucureștiului, cu taxa oxigen, ar trebui ca fiecare oraș reședință de județ din românia să introducă taxă de acces pentru mașinile de până la euro 4.

Simplu și la obiect, ai un drum până la timișoara, te costă taxele de acces mai mult decât benzina, pentru că nu avem autostrăzi. Și, cumva, și orașele mici trebuie să i-o plătească bucureștiului, că nu e vina lor că trebuie să vină la capitală, să se adape la țâța bunăstării.

37 comentarii

  1. #1

    Taxe, taxe pe toate gioarsele, taxe pân’la cer, pentru orice căcat.Și amenzi mari, fixe,confiscări și tot tacâmul.”Ca afară!”

    25

    • #2

      Ce intelegi prin „gioarsa”? Eu inteleg o masina care nu e electrica sau hibrida.

      5

    • „Gioarsa” este orice masina mai ieftina decat a lui.

      17

    • #4

      Rafinaților.Toate rablele alea care se înfundă în asfalt peste tot prin București doar pentru a “ține locul”; toate rablele cu numere de Bulgaria; toate “căruțele” zogomotoase și “tunate” de tot soiul de imbecili.

      1

  2. #5

    De ce trebuie sa sufere tot ala sarac care nu are bani sa isi ia o masina mai noua peste EURO 3?

    12

    • #6
      Arhi

      daca nu are bani sa isi ia masina peste euro 3, adica isi ia o gioarsa veche de peste 15 ani, care polueaza si nu ofera nicio siguranta pe sosea, sa mearga cu transportul in comun. masina e un lux, nu un drept, daca nu iti permiti acel lux, foloseste ce iti permiti

    • Sa stea fara masina daca nu are bani de taxe. Vrem sa respiram aer curat dar cumparam toate troacele din europa.

      33

    • #8

      Explicatia e chiar un pic mai urata pentru ca nu e vorba doar despre aia care „nu-si permit”. Aici e clar, nu ai ce de ce sa ai masina pentru ca nici sa faci o revizie cum trebuie nu ai cu ce. Si junghiul EURO 2-3 o sa fi cu atat mai pericol public pe strada.
      Dar sa nu uitam ca mai sunt si aia care isi permit sa dea 8-10K EURO pe o masina dar, in loc sa ia Logan EURO6 (cu bune si rele, nu zic ca e solutia ideala) isi iau un BMW cazanit si junghit care initial era poate vreun EURO 3-4 dar acum afuma mai grav decat gratarul de mici tot pentru ca nu are nimeni bani sa-l intretina cum trebuie. Ca e alfel cand scoti cheia pe masa si scrie BMW pe ea in loc de Dacia.

      25

    • #9

      „ala sarac” care nu are bani sa isi ia o masina peste euro 3 (apropo, foarte ciudat, dar pana si un opel corsa c benzinar din 2001 care costa 1500 euro are euro4) 110% sigur n-are bani nici de cauciucuri noi cand e nevoie, sau de reparat franele sau directia, si pune viata restului participantilor la trafic in pericol.
      In momentul in care dreptul lui la proprietate e mai important decat dreptul meu la siguranta in trafic (si deci dreptul la viata) avem o mare problema!

      28

    • #10

      @Arhi: „masina e un lux”
      …unde e un lux?Poate in India! Aci masina este o necesitate, un rau necesar…nu mai este un lux de foarte multa vreme! De exemplu la noi in Arad…exista transport in comun dar mai mult pe arterele principale. Sunt cartiere intregi unde distanta de la strazile din capat pana la o statie de autobuz sau tramvai este imensa si nu vorbesc de cartiere noi. Ele exista de cand ma stiu eu. Astia care ne trimiteti la „comun” incercati sa faceti zilnic pe jos cel putin 3/5 km dus 3/5 intors cu prunci de gradinita sau sa mergeti la piata, supermarket etc. !

      Este foarte usor sa zici plm nu-ti permiti euro 4? Poluezi, deci mergi cu transp in comun! Afara GPL-u’ este un combustibil mult mai nepoluant ca benzina sau motorina si aia iti calculeaza „noxele” pe care le elimini cu adevarat. Romanu’ excroc imi copiaza datele de pe talon si gata ma face mare poluant! cu euro 2/3/4 .
      Daca tot da’ legi statu’ roman ar trebui sa-i caute de oua si pe aia cu masini noi sa vada si restu’ „saraciilor” cati dintre cei cu curu-n masini noi isi puteau intr-adevar cumpara una. Numa’ eu cunosc vreo duzina care desi vand „blugi” si „trelinguri” in piata conduc masini de peste 15 mii!

      24

    • #11

      @aradean: si ai facut cerere la RATA (?) sau la Primaria Arad sa introduca linii de autobuz in zona ta?
      Singura solutie este ITP si RAR la norma, fara spaga, fara „combinatii” si sunt sigur ca multe masini din parcul auto ar disparea, fluidizand traficul si reducand poluarea

      8

    • #12

      @George: …Eu stau la 5 km de Arad acum…satul are 2 stații…una la intrare și una la mijloc. Cereri pt încă una in capăt sunt de ani de zile. Cu alea rămâi. Vara mea sta într-unul din cartierele mărginașe ale Aradului, chiar în capăt…a depus cereri și răspunsul a venit promt. Nu aveam șoferi prima dată, a doua oară că se va vedea în noua ședință și iaca așa trec anii și ți se acrește…sper că ți-am răspuns la întrebare.
      Cat despre ITP îți dau dreptate. Dar sa fie corecte. Norma nu înseamnă neapărat corect.

      8

    • #13

      @Gica Contra: d-alde tine or fi aia care au bani FIX de Lamborghini si considera ca-si permit Lamborghini! Asa-i?
      Uita ca trebuie sa plateasca taxe, asigurari si sa asigure loc de parcare harbului!

      0

  3. #14

    La fiecare articol, știre, anunț care implică taxe și mașini în aceeași propoziție, pe lângă „oprimații” care cred că li se cuvine din naștere dreptul de a avea orice rablă cu motor, apar destul de mulți oameni care propun soluții de bun simț. Vor apărea și aici, sunt convins.
    Dar foarte puțini își pun întrebarea: cine? Cine să dea amenzi, cine să verifice, cine să introducă toate astea? Și cum? Mi se pare că, de la an la an, haosul de pe șoselele patriei e tot mai mare. Iar ăia care ar trebui să facă chestia de mai sus contribuie din plin la acest haos. Prin absență. Merg o dată la câteva luni vreo 1200 de km prin țară și dau peste maxim 3 echipaje de rutieră cu radar. Atât. Aș putea conduce beat mangă într-o Euro 1 fără permis. Nu m-ar opri decât pomul sau mașina de pe contrasens.
    Deci, facem taxe, amenzi, nebunii. Și, mai departe? Sistem de camere? În câte sute de ani ar fi funcțional și omologat? Filtre? Ha! Poate doar de două ori pe an, înainte de sărbători.
    Soluții sunt, legi există, pot fi îmbunătățite sau înnăsprite. Cine le aplică? Pauză.

    19

    • #15

      O solutie buna: castrarea chimica aleatorie a soferilor.In acest fel multi vor renunta la masina de frica castrarii.

      16

  4. #16

    Cine are masina EURO3 nu inseamna ca si-a cumparat un BMW cu volan pe dreapta de la bulgari. Poate are un Logan luat in 2006 luat atunci de nou.

    4

    • #17
      Arhi

      13 ani. logan.

    • #18

      25 de ani, dacia 1310. Te duce din A in B…

      4

    • #19

      @zarax – daca e dacia 1310 sau mai veche, sa puna mana sa o restaureze „factory spec” si sa o autorizeze „vehicul istoric” si s-a rezolvat, nu mai plateste taxe. Eu am cautat o DACIA 1300 ca sa fac exact asta (resturare, proiect de suflet) dar toti taranii vor 1-2-3-5 K EURO pe niste cazane oribile cu ‘jdemii de modificari, suduri, porcarii pe care le prezinta ca VEHICULE ISTORICE pe OLX. Astia ori vor sa prinda un fraier sa le vanda ori merg cu ele asa cum sunt, accidente care asteapta sa se intample.
      Si le tin asa legate cu sarma ca au ei un Gigel care se pricepe sa o repare si alt Gigel care ii da ITP-ul pe o damigeana de vin si merge asa din pct A in pct B ca la Romanica si risca sa rupa capetele unor nevinovati.
      Au mai zis si altii si au dreptate – saracia e o problema, nu contesta nimeni, dar nu e o scuza sa mergi cu un cazan care nu este compatibil cu valorile de trafic de astazi, cazan pe care precis nu ai cum/cu ce sa il repari si sa il faci sa fie d.p.d.v. tehnic macar la specificatiile de fabrica.

      1

    • #20

      Problema e legislatia Europeana. Daca jegurile alea de masini nu s-ar m-ai vinde in comunitatea europeana, decat doar ca masini de muzeu, acum voi nu ati mai discuta despre acest subiect.
      Restul ce se discuta pe aici e doar cancan si oameni ce nu pot sa vada inafara bulei lor.

      0

  5. #21

    Orasele mici sunt traversate de DN-uri care nu sunt in administrarea primariilor locale si pentru care deja se plateste rovinieta…. ce-i drept, in Romania avem cea mai mica taxa de drum din UE, la jumatate fata de Bulgaria si 1/3 fata de Ungaria.

    1

    • #22
      Arhi

      sigir, dar asta nu e taxa de drum, ci taxa de acces in oras. nu vrei sa intri in oras, te duci prin alta parte

    • #23

      Hai sa punem problema altfel. Nu vrei sa se treaca prin orasul tau? Faci sosea de ocolire/centura. Si apoi pui ce taxa vrei pe acces in oras.

      14

    • #24

      Daca DN-ul trece printr-un oras/municipiu atunci acel sector de drum este in administrarea orasului/municipalitatii, nu a CNAIR, nu ai nevoie de rovinieta sa mergi prin oras, ca atare. Daca DN-ul trece printr-un sat/comuna atunci acel sector de drum este in administrarea CNAIR. Asta spune legea.

      0

  6. #25

    Da, nu e chiar așa, dar nu pot să explic exact de ce, pentru că nu știu.

    4

  7. #26

    Cum se va linisti traficul ca nu pricep…? Adica nu va mai fi aglomeratie si nici cretini care vor sa te omoare?

    1

  8. #27

    inainte de a introduce o astfel de taxa ar trebui sa ai o centura ocolitoare a orasului, acciza benzina/impozit anual/rovignieta/rca/oxigen da infrastructura oha
    p.s. am euro4 si o sa platesc taxa aia cand o sa mi vina randul… n-are rost sa schimb o masina buna ingrijita pt 500lei

    cum era aia cu vaporu care polueaza mai mult decat toate masinile vietii :))

    8

    • #28

      Si eu am tot Euro 4, o masina ingrijita, din 2007, cu 85.000km. O masina dintr-o clasa nu premium, dar un pic peste medie, cu multe dotari pentru anul ei. Unii zic ca e cazan… eu zic sa cititi mai intai diferentele dintre normele de poluare….

      Tocmai am dat 2.000 de lei pe cauciucuri de iarna.. dar de.. sunt un sarac care nu-si permite altceva decat un cazan.

      12

    • #29

      Smk, aia cu vaporu’ era inteleasa gresit.

      0

  9. #30

    Nu inteleg legatura dintre oxigen si o alta taxa. Inteleg sa interzica autovehicule cu o clasa joasa de poluare insa o taxa suplimentara nu imbunatateste calitatea aerului, practic daca iti permiti poti sa circuli cu un camion Roman preistoric si sa inegresti tot in jur insa o faci legal, platind taxa de x lei.
    Banii intra intr-un fond obscur iar cei din oras raman cu aceeasi poluare.

    7

  10. #31

    Eu, ca biciclist vreau sa fie multe gioarse pe strada ca sa pot tine pasul cu ele. Daca ar fi drumurile libere ar merge toti ucigasii cu SUV-uri cat ii tin motoarele si abia atunci as fi intr-un pericol real.

    8

  11. #32

    o criza economica serioasa ar reduce o perioada traficul.

    1

  12. #33

    O comparatie interesanta. Din ce inteleg eu, din graficele alea, un diesel cu euro 6 are, in termeni reali, o emisie de noxe de 3 ori mai mare decat cu un benzinar cu euro 3 !? Din ce vad emisia aia se calculeaza in g pe km. Asta inseamna ca emisia reala pe masina tine si de numarul de kilometri parcursi !? Sursa European Environment Agency
    https://www.eea.europa.eu/media/infographics/comparison-of-nox-emission-standards/view
    Care din cei de mai sus are diesel cu euro 4,5 sau 6 ????? Poluati de 3 ori mai mult decat o benzina cu euro 3.

    1

  13. #36

    Cum cazanul meu e4 nu vrea sa-si dea obstescul sfarsit voi fi nevoit sa platesc taxa si sa jubilez ca datorita ideii magnifice a duamnei firea vom respira cu totii un aer mai curat.

    2

  14. #37

    Soluții există si pentru benzinărie vechi. Trecerea pe super etanol E85. Un carburant la juma de preț fata de benzină și cu emisii C02 tot la jumate, dar e mai usor sa pui o taxă pe „oamenii ce vor sa isi cumpere Euro 6” din salariu minim pe economie.

    2

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

Dacă doresti să dai like unui comentariu, trebuie să fii logat in contul tău de pe cetin.ro

Citește și...

Opinii, impresii, care ce si-a luat, oferte bune sau fake, totul, ca de obicei. La 00.30 pcgarage era functional bine mersi. A INCEPUT.