Astazi, besttrade.

Scris de Nelu Greavu

Baiatul meu cel mare s-a apucat anul trecut de schi, pe niste schiuri de imprumut care deja erau prea mici pentru el. S-a lipit schiul de el foarte misto, a facut si mici performante prin concursuri de rasunet local, asa ca ne-am hotarat ca toamna trecuta sa bagam bani in niste schiuri potrivite pentru el. Am ales un model de Atomic la sfatul instructorului lui de schi.

Cautand pe net, am dat de saiturile apartinand BestTrade, firma austriaca cu sediul in Viena, cu numarul de inregistrare ATU61947111. “Oameni seriosi”, am zis, mai ales vazand notele de pe TrustPilot (9/10) si eKomi.de ) (4.8/5).

Produsele dorite de mine (schiuri, bete si legaturi) totalizau 715 lei pe . Am fost curios sa vad diferenta de pret pe www.besttrade.at si m-am bucurat sa vad ca pretul era mai mic cu vreo 50 de lei, la cursul folosit de Mastercard.

Cum pe toate saiturile scrie ca livreaza in toata lumea, respectiv gratuit in Europa, am mers mai departe si am vazut ca pe preturile erau si mai mici, iar un dracusor m-a pus sa ma uit si pe besttrade.hu/ (saitul avand versiuni in engleza si germana). Aici am ajuns cu pretul la echivalentul a 600 de lei.

Bucurie mare, mi-am facut cont – cu adresa de Romania – si am dat comanda – adresa de livrare din nou in Romania. No problem. Am platit online, cu card romanesc. No problem again. La rubrica “Istoric comenzi” scria “Immediate shipping”. Ma gandeam serios sa le dau pontul celor de pe skivirus.ro, citisem acolo ca unii folosesc saitul lor. Daca tot am iesit mai ieftin, mi-am permis sa comand si o sapca Head. Vai! De-as fi stiut… Retineti data: 3 noiembrie 2011.

Dupa cinci zile, vazand ca nu primesc nici un mail care sa ma informeze ca produsele mi-au fost expediate, le scriu un mail la adresa lor de contact in care ii intreb daca mi-a fost trimisa comanda. Mai trec cateva zile si nu primesc nici un raspuns, asa ca ma hotarasc sa dau forward pe adresa firmei mama, recte besttrade.at. Am primit raspunsul de mai jos:

“Please contact besttrade.hu”

Atat. Nici “Buna ziua”, nici “La revedere”, nici semnatura. Le-am raspuns politicos ca am facut deja asta, si ca nu am primit raspuns, si ca aveam impresia ca sunt aceeasi firma. A raspuns din nou:

“Yes we are – I will tell my colleague in HU to answer your question.

Best regards,
Johannes Steiner”

“Hopaa”, mi-am zis, uite o imbunatatire: besttrade.hu pus la cc:, formula de incheiere, un nume pus la sfarsit, sa stiu si eu cu ce suflet de om vorbesc. I-am multumit si am asteptat. Degeaba. La 11 zile de la comanda, scriu din nou in Austria sa le reamintesc. Primesc raspuns:

“Dear Sir,

The shipping time inside Europe is 5-12 working days.
If you are not willing to wait till the order is dispatched please let Besttrade.hu know and they will cancel it and reimburse the money.

Best regards,
Johannes Steiner

Mag.Johannes Steiner
Leiter Vertrieb und Kundenservice
E: johannes.steiner@besttrade.at
T: +43 699 19 561 020
F: +43 1 29 333 79

Viktor Kaplan Straße 9b
2201 Gerasdorf bei Wien
Niederösterreich
Österreich

UID Nummer: ATU61947111
Steuernummer: 221/2607”

Ca la carte: “Dear Sir”, semnatura luata dupa manualele de PR. “Yeeeey, s-au dat pe brazda”, mi-am zis. I-am spus ca o sa astept si ca nu doresc sa anulez comanda, ca am vrut doar sa stiu cand vine.
Doua zile mai tarziu, primesc doua mailuri de la besttrade.hu. Din pacate, nu era ceea ce asteptam:

“Dear Customer ,

The status of your order changed.

New status: Cancelled
For questions, feel free to anwser to this mail.”

si respectiv

“Hello Ioan Greavu,
please consider that tyour order have been deleted from our system, as the webpage is for Hungary, not Romania.

Please place your order on the romanian webpage: www.besttrade.ro (aici au sfeclit-o, s-au incurcat in domeniile proprii)

Also, in order to send the money back to you, we would require the
following information:
-The IBAN code;
-The bank name;
The swift code.

Thank you,

Best Trade Hungary”

SAY WHAT?!? Unde s-au dus “safely ship products anywhere in the world for the best price and in the least time” si “BestTrade ships all its products from Austria and provides the shipment within Europe for free” din pagina lor Unde s-au dus motivele pentru care o comanda poate fi anulata specificate in Terms and Conditions

Le-am scris din nou, politicos si argumentat, cu citatele de mai sus luate de la ei de pe sait, si ceva argumente juridice. E drept, nu m-am putut abtine sa nu remarc ca

“Sending me to is like Amazon.com telling its German customers to leave and go shopping to Amazon.de. Of course, after they payed in full and waited for two weeks for their order to be shipped. And then, probably wait for a week or so for the money to be reimbursed.”

Mi-au raspuns a doua zi:

“Dear Mr.Greavu,

First of all, let me apologize for this situation and I ensure you that from now on your request will be prioritized. You have fully right and the necessary measures were already taken in order to avoid such situations.

I have already contacted our warehouse and tomorrow i will write you the delivery date.
I wish you a nice evening and I will do everything to satisfy your order.

Best regards,
Ferenczi Szilard
BestTrade Hungary”

No, bun. Vad ca era nevoie sa fie scuturati putin. Dupa doua zile mi-au spus ca in 5-12 zile lucratoare imi vor trimite produsele.

M-am pus pe asteptat. Dupa fix 12 zile lucratoare, primesc mail ca mi-au trimis schiurile, legaturile si betele. Sapca a ramas in progress. Avand in vedere ca scrie pe sait ca fac si livrari partiale, si ca partea esentiala a comenzii a fost trimisa, raman calm.

Mi-au trimis si link pentru live tracking pe saitul GLS, link care chiar functiona. De langa Viena pana la Budapesta, cam 7 ore, pana la Sibiu inca 21. Rapid. Dar apare alta problema: la un moment dat, statusul devine “Not delivered due to a wrong address. Stored”. Verific pe besttrade.hu, adresa pe care le-am dat-o e corecta si completa. Sun la GLS, raspund rapid, o domnisoara amabila imi da numarul sefului de depozit de la Sibiu ca sa imi spuna ce s-a intamplat. Si aflu ca desteptii de austrieci au trecut la adresa doar strada si apartamentul. Fara numar, bloc, scara. Bine ca au trecut numele si orasul. Mda. Profesionalism gramada.

M-am inteles cu GLS ca o sa-mi livreze coletul ziua urmatoare, la serviciu. S-au tinut de cuvant, m-au sunat si m-am dus sa ridic coletul. Care arata ca in poza de mai jos:

Noroc ca marfurile erau intacte.
A durat “doar” o luna si cinci zile pentru o livrare partiala.
Dupa cateva saptamani, mi-am adus aminte de sapca mea si am trimis o noua intrebare prin email. Raspuns de mare efect:

“Dear Sir,

I already answered 3 times –the team cap is sold out – please give us your bank data

Best regards,

Johannes Steiner”

Cui a raspuns de trei ori, nu stiu. Poate altora, patiti ca si mine. Mie sigur nu mi-a raspuns. Si uite asa, in 23 decembrie am trimis datele solicitate (nr. cont, SWIFT etc.) pentru a-mi fi returnati banii.
M-am uitat degeaba in extrasul de cont pe decembrie, banii nu intrasera.

M-am gandit ca a fost Craciunul, Anul Nou, bancile n-or fi lucrat sau or fi fost intarzaieri. Dupa inca o luna, am deschis extrasul pe ianuarie. NIMIC. Am pus mana pe tastatura si le-am scris ca asta e deja prea mult, ca astept dovada platii pana la sfarsitul saptamanii, in caz contrar urmand sa-i fac de rahat pe saiturile cu reviewuri.

In aceeasi zi, mi-au cerut contul de Paypal si mi-au virat banii. 14,92 EUR minus comision. A durat 3 luni si 11 zile ca sa termin o tranzactie simpla.

Concluziile le trageti voi. Eu stiu ca mi-a ajuns experienta cu BestTrade.

Inca ceva: sapca apare ca disponibila la ei pe sait, poate vreti sa o comandati: