Citiți întâi aici.

Acum ceva vreme, firmele din rromânia, plus o gălăgie de bloggeri entuziaști, au descoperit că facebookul este noua Meccă a onlineului. Totul este ieftin, likeurile curg gârlă, avem cum să demonstrăm șefilor că uite ce bine ne facem treaba în SM, cu bugete atât de mici și tot așa.

Bloggerii au devenit peste noapte foști bloggeri și s-au transformat în specialiști social media, decretând că acolo trebuie pus totul, facebook e noul google, blogurile este moarte etc.

La vremea respectivă, am avut o singură reacție și un singur sfat.
Nu vă mai puneți conținutul VOSTRU, muncit de VOI, pe siturile altora. Munciți practic gratuit pentru a face conținut twitterului sau facebookului, având impresia că de fapt voi ieșiți în câștig.

Ei bine, presupunand ca ai 100.000 de fani, Facebook de fapt arata continutul tau, posturile si pozele tale, tot ceea ce incerci tu sa faci ca sa le atragi atentia doar unui procent mic din numarul de fani pe care i-ai strans. Sa spunem doar la 15-20 de mii de fani. Pentru a ajunge la restul va trebui sa platesti

Parcă nu mai e atât de ieftin, nu? Și parcă începe să vă pară rău că ați muncit poate un an la pagina de facebook, iar acum e vizibilă doar pentru 20% din likeri, nu?
Trist.

Ce e cu adevărat trist este că sunt absolut convins că ‘specialiștii‘ nu își vor informa niciodată clienții despre asta. Cui îi pasă despre reach, când putem cumpăra like-uri?