Acum vreo 2 ani, încercam să îi explic unui prieten de ce nu e ok că își bazează traficul sitului exclusiv pe linkuri aruncate pe facebook. Răspunsul primit a fost că la tine a fost simplu, când ai început tu nu era așa de greu să faci trafic și să fii remarcat, iar eu nu am altă șansă.

Au trecut 2 ani de la discuția noastră.
Prietenul meu, în continuare nu s-a făcut remarcat decât cu linkuri pe facebook. Singurul lui trafic vine doar de acolo, exclusiv când scrie și își lasă linkul acolo.

Pentru că cititorii care vin de pe facebook sunt exclusiv de facebook. Ei nu citesc altceva și nu îi interesează altceva. Nu vor accesa niciodată un site din afara ecosistemului pe care și l-au creat, decât, eventual, dacă dau o căutare pe google și intră acolo pentru a-și satisface o nevoie. Și atât.

Dacă sunteți la început, nu cădeți în capcana lui Am dat un link pe facebook și am 500 de vizitatori, m-a preluat nuștiucine, uuuu sunt celebru. Pentru că nu sunteți. Existați exclusiv pe facebook și, dacă mâine facebook moare sau schimba algoritmul, nu mai existați deloc. Poate sunteți curioși de reachul unei pagini cu 43 000 de likeuri, cum ar fi a mea.

Din 43 000 de mii de oameni care au dat like ca să vadă pagina, facebook le-o arată la 700. Sunt atât de bătrân încât am prins vremurile în care le-o arăta tuturor. Au schimbat algoritmul de atâtea ori, încât vor ajunge să nu o mai arate decât contra cost. Oricum, mi-e indiferent, pe acea pagină postează un plugin, nu intru niciodată, o păstrez doar pentru că, prin agenții, există fete care consideră că dacă nu ai o pagină de facebook cu multe likeuri, practic nu exiști în social media, care social media e doar facebook.

Dacă sunteți curioși despre cum se face, de fapt, cu un site, ca să îl pornești pe facebook, urmăriți cum a început cronica , ulterior transformată în cronica.ro.

Cel mai relevant moment este acela când a mutat știrile pe site, iar cei ce urmăreau acele știri au fost rugați să dea click ca să le citească. UN CLICK, UN SINGUR CĂCAT DE CLICK.
Rezultatul?

Plus declarații de unfollow, de revenire la format (merci) etc. Adică da, ne place, e util, uite ce serviciu mișto. Dar nu vrem să dăm UN RAHAT DE CLICK ca să ajungem la ele, pentru că suntem niște paricopitate care vrem mură în gură și de ce să câștige ăla care muncește pentru chestia aia bani din clickul nostru??? Ei necumpărând nimic, nefăcând nimic, pur și simplu citind aceeași chestie, dar la un click distanță.

Și dacă nu mă credeți pe mine, credeți-l pe Orlando, cel ce face cronica, unul din cei mai vechi și mai buni oameni din online.

Desigur, sfaturile acestea sunt legate de un produs real și valoros. Pentru că dacă scrii bine, dacă ai o idee bună, o comunicare bună, un produs final bun, traficul va veni de la sine, din mixul făcut de toate mijloacele de diseminare, mouth to mouth, facebook, google etc și, într=un final, se va stabiliza și la cel direct. Dacă vreți să vă deschideți încă un site de reviewuri la lipgloss, balm, rochițe, opinii despre fashion și alte bălării, de care e plin internetul până în gât, puteți să rămâneți pe facebook, să vă declarați influenceri și să așteptați să dați autografe pe stradă.