Articol scris de Adrian Diaconescu

Acum ceva vreme incercam sa vand un laptop paradit si vechi, pe modestul pret de 400 de lei. Am gasit un cumparator dupa multa vreme si, dupa cateva discutii, am batut palma cu el si i-am trimis laptopul prin Fan Courier in Slobozia. El a primit coletul cu ramburs, a achitat banii, dupa care au inceput telefoanele cum ca laptop-ul nu merge asa cum i-am zis eu si ca face nu stiu ce si nu stiu cum.

Naiv fiind, am acceptat sa primesc laptopul inapoi, iar modalitatea de expediere a lui a fost aceeasi, tot prin Fan Courier. Din nefericire, baiatul s-a dovedit un mare tepar si, in loc de laptop, baterie si incarcator, mi-a trimis un colet in care era o carcasa goala de laptop, un incarcator de telefon, mai multe baterii din alea mici si vreo 7-8 carti. Eu nu am avut posibilitatea sa verific continutul coletului inainte sa platesc, asa ca am achitat suma de 400 de lei ramburs, dupa care am desfacut coletul. Imediat ce am vazut ce e in el, i l-am aratat curierului, care mi-a completat un proces verbal in care declaram ca nu am primit ceea ce trebuia si ca vreau banii inapoi.

Banii nu i-am putut primi pe loc, pentru ca semnasem pentru colet (fara sa pot sa-l deschid si verific), asa ca am ajuns la sediul Fan Courier, unde am facut o plangere. Plangerea mea nu se lega de faptul ca am fost inselat de baiatul din Slobozia, ci de faptul ca packing list-ul care insotea expeditia (un document in care ar trebui sa fie mentionat continutul coletului) era completat defectuos, din punctul meu de vedere. Astfel, pe packing list scria „laptop, baterie si incarcator”, ceea ce nu corespundea deloc cu continutul coletului (cartile nu erau trecute nicaieri si, desi poate parea un lucru marunt, astea au facut diferenta, pentru ca au atarnat la greutate si m-au facut sa cred ca inauntru e un laptop intreg).

Dupa numeroase discutii cu diferiti angajati si „oficiali” Fan Courier, mi s-a spus ca nu mi se pot oferi banii inapoi, pentru ca angajatii lor „nu au obligatia sa verifice intreg continutul coletelor” si „cartile erau ambalaj, asa ca nu trebuiau trecute pe packing list”. Am depus o reclamatie si la OPC impotriva Fan Courier, dar nu am rezolvat nici acolo nimic.

Consider ca Fan Courier favorizeaza infractorii si nu ia niciun fel de masuri de siguranta pentru clientii sai (in colet puteau sa fie, de exemplu, arme sau droguri care sa nu apara in packing list) si, desi am renuntat la ideea de a-mi mai recupera banii, as dori macar sa afle lumea de patania mea si despre serviciile oferite de firma de curierat.

Scuze pentru mail-ul lung, sper sa ai rabdare sa-l citesti pana la capat, iar daca ai nelamuriri sau nu m-am exprimat suficient de coerent, te rog sa-mi spui. De asemenea, am si muuulte conversatii pe mail cu cei de la Fan Courier, in care incearca prin diferite tertipuri sa ma convinga ca nu am dreptate si ca nu am motive sa le cer despagubiri, asa ca daca ai nevoie de ele, spune-mi.

Ah, da, era sa uit… Mai exista un lucru care ma face sa spun ca Fan Courier favorizeaza infractorii, si anume faptul ca, desi au stipulat in regulamentul intern obligatia de a cantari fiecare colet cu cantar electronic si de a avea documente cu greutatea exacta a fiecarui colet, au refuzat sa-mi ofere hartiile cu greutatile coletului trimis de mine in Slobozia si primit apoi de mine tot de acolo. Chiar si cu acele carti in colet, existau cu siguranta diferente semnificative de greutate intre cele doua colete, ceea ce m-ar fi ajutat sa demonstrez la Politie, acolo unde am depus plangere impotriva individului din Slobozia, ca el intr-adevar m-a inselat si nu mi-a trimis inapoi acelasi lucru pe care i l-am trimis eu lui.